Ondt i halsen; nogle gode råd {{forumTopicSubject}}
Nogle gode råd?
Jeg har ekstremt meget ondt i halsen, og har haft det siden tirsdag i den her uge. Jeg har IKKE halsbetændelse, for har været til lægen, så der er ikke noget at gøre som sådan... det er "bare" en virus. Jeg har ædt Strefen ca. hver tredje time i tre dagen, men må kun tage dem i tre dage jo, og synes ikke at de har taget halssmerterne. Lige pt. lever jeg på Strepsil hver fjerder time, og er ved at være led og ked af ondt i halsen.
Men har I nogle gode råd til, hvad man kan gøre for at lindre det? Jeg drikker i forvejen varme drikke - te med honning i, kakao, suppe og lignende - så ofte som muligt for at få væske, da det gør ondt at drikke noget som er koldt :3
apr 2011
Følger: 124 Følgere: 113 Heste: 2 Emner: 122 Svar: 2.564
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
ej haha, det var bare fra reklamen, du ved? jeg har desværre ikke mere brugtbart svar end the med honning, men den er du jo på
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 386
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 780
Jeg døjer meget med at have en "klump" siddende i halsen, så det VIRKELIG gør ondt at snakke, synke eller rømme, ofte også at trække vejret gennem munden - et dampbad og nogle hals tabletter, så er den fixet
Dog mener jeg ikke hexocain er en dyt værd - har personligt aldrig hjulpet ved mig
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 56 Svar: 480
jan 2011
Følger: 115 Følgere: 120 Heste: 1 Emner: 60 Svar: 1.004
jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 208
jun 2011
Følger: 76 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 634
okt 2010
Følger: 53 Følgere: 65 Heste: 1 Emner: 48 Svar: 194
1 . varm ribena saftevand med citron
2 ( den klamme ) bare spis en masse hvidlød , og det er ikke som man bare putter i sin mad men som man virkelig spiser hele hvidløg i lange baner, så plejer jeg at være rask dagen efter (;
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
cup a soup tomatsuppe til morgen, middag og inden sengetid.
Hvidløg og masser af det! Hvidløgsflute passer rigtig godt til suppe.
Masser af frisk frugt, især appelsin eller mandarin, for at få nogle gode vitaminer.
Carolines tomatsuppe til aftensmad.
Og rød solhat fra apoteket eller matas hjælper også med at få imunforsvaret tilbage. Men lad nu være med at blande for mange slags medicin.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 176
Har været turen igennem 2 gange nu og det eneste som kunne lindre var kamillete med honning
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
Går nu med halstørklæde 24/7, fordi min veninde sagde at det hjalp, og synes faktisk også, at det hjælper lidt.
Fonicator:
Jeg ryger ikke, så det er heldigvis nemt nok. Og jeg tog heller ikke strepsiler samtidig med de andre. Startede bare på strepsil, da jeg ikke måtte tage de andre længere.
LadyBlacksheep & Hilling:
Ville gerne spise massere af appelsiner, men det er begrænset hvad jeg kan spise. Jeg har nemlig lige fået lavet en tand, og den er ikke optimal, da det gør ondt når jeg tygger i noget. Og det er så selvfølgelig lige en fortand. Bare roligt, jeg blander ikke medicin
Katja J:
Kan ikke med kamillete, det brækker jeg mig af
Astrid M. Tholstrup:
Hos mig synes kulde bare at gøre ondt værre :3
Ondt i halsen; nogle gode råd