{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.609 visninger | Oprettet:

Ondt i halsen; nogle gode råd {{forumTopicSubject}}

Nogle gode råd?
Jeg har ekstremt meget ondt i halsen, og har haft det siden tirsdag i den her uge. Jeg har IKKE halsbetændelse, for har været til lægen, så der er ikke noget at gøre som sådan... det er "bare" en virus. Jeg har ædt Strefen ca. hver tredje time i tre dagen, men må kun tage dem i tre dage jo, og synes ikke at de har taget halssmerterne. Lige pt. lever jeg på Strepsil hver fjerder time, og er ved at være led og ked af ondt i halsen.

Men har I nogle gode råd til, hvad man kan gøre for at lindre det? Jeg drikker i forvejen varme drikke - te med honning i, kakao, suppe og lignende - så ofte som muligt for at få væske, da det gør ondt at drikke noget som er koldt :3

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ondt i halsen; nogle gode råd
  • #1   2. mar 2014 Hals bolcher(ved sku ikke om det er det de hedder) og nudler er godt :3

• #2   2. mar 2014 SÅ TAG DOG EN HALLS!
    ej haha, det var bare fra reklamen, du ved? jeg har desværre ikke mere brugtbart svar end the med honning, men den er du jo på smiley

• #4   2. mar 2014 hexokain sugetabeletter smiley godbedring.

• #5   2. mar 2014 Hovedet ind ovr et dampbad - det er ikke kun et hit ved stoppede næser, men jeg føler det går ned og renser, pg føler ofte det er blevet lidt bedre efter 10-15 min over sådan et.
    Jeg døjer meget med at have en "klump" siddende i halsen, så det VIRKELIG gør ondt at snakke, synke eller rømme, ofte også at trække vejret gennem munden - et dampbad og nogle hals tabletter, så er den fixet smiley

Dog mener jeg ikke hexocain er en dyt værd - har personligt aldrig hjulpet ved mig smiley

• #6   2. mar 2014 Det er klamt og kvalmende, men en teske honning som du spiser gør UNDERVÆRKER! Det virker også i varme drikke, men slet ikke ligeså godt. smiley

• #7   2. mar 2014 Jeg har lige haft samme omgang hvor ens hals var hel ulidelig, det eneste der fik smerten til at lindre lidt hos mig var is smiley

• #8   2. mar 2014 Man bør ikke blande for mange typer medicin sammen, de kan modvirke hinanden, eller ondt værre, så hold ud, på et eller andet tidspunkt holder det vel op, hvis du ryger , så tag en pause med smøgerne, piben eller cigarerne smiley

• #9   3. mar 2014 the og varm mælk smiley

• #10   3. mar 2014 jeg har to men den ene er virkelig ulækker men virker på mig fra dag til dag

1 . varm ribena saftevand med citron

2 ( den klamme ) bare spis en masse hvidlød , og det er ikke som man bare putter i sin mad men som man virkelig spiser hele hvidløg i lange baner, så plejer jeg at være rask dagen efter (;

• #11   3. mar 2014 Hos mig er kuren
    cup a soup tomatsuppe til morgen, middag og inden sengetid.
    Hvidløg og masser af det! Hvidløgsflute passer rigtig godt til suppe.
    Masser af frisk frugt, især appelsin eller mandarin, for at få nogle gode vitaminer.
    Carolines tomatsuppe til aftensmad.

Og rød solhat fra apoteket eller matas hjælper også med at få imunforsvaret tilbage. Men lad nu være med at blande for mange slags medicin.

• #12   3. mar 2014 Kamillete med honning. smiley
    Har været turen igennem 2 gange nu og det eneste som kunne lindre var kamillete med honning

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #13   3. mar 2014 Noget rigtig kold smiley

• #14   3. mar 2014 Tak for råd alle sammen smiley
    Går nu med halstørklæde 24/7, fordi min veninde sagde at det hjalp, og synes faktisk også, at det hjælper lidt.

Fonicator:
    Jeg ryger ikke, så det er heldigvis nemt nok. Og jeg tog heller ikke strepsiler samtidig med de andre. Startede bare på strepsil, da jeg ikke måtte tage de andre længere.

LadyBlacksheep & Hilling:
    Ville gerne spise massere af appelsiner, men det er begrænset hvad jeg kan spise. Jeg har nemlig lige fået lavet en tand, og den er ikke optimal, da det gør ondt når jeg tygger i noget. Og det er så selvfølgelig lige en fortand. Bare roligt, jeg blander ikke medicin smiley

Katja J:
    Kan ikke med kamillete, det brækker jeg mig af smiley

Astrid M. Tholstrup:
    Hos mig synes kulde bare at gøre ondt værre :3

Kommentér på:
Ondt i halsen; nogle gode råd

Annonce