{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tennessee walking horse
  • #1   25. mar 2014 Jeg ved ikke hvor du kan prøve en tennessee walking horse.. Men når nu du synes godt om hesten kunne det evt. være interessant for dig at finde ud af mere om hestene smiley Det er nogle smukke heste, ja, men mange gange bliver hestene mishandlet på det groveste, for at opnå deres specielle gang med de høje løft, og deres krop kan slet slet ikke holde til at blive trænet på den måde da det naturligvis ødelægger både ryg og ben smiley Der foreligger rigtig mange dyreværns sager på TW-hestene, så én ting er at de ser flotte ud - noget andet er hvad de bliver udsat for smiley

• #2   25. mar 2014 Må desværre erkende mig enig i Lisette B - det er mishandling af hesten :s

• #3   25. mar 2014 Jeg tror ikke der er nogen her i Danmark. Jeg HÅBER det i hvert fald ikke, for de skulle efter min mening anmeldes for mishandling

• #4   25. mar 2014 Se denne http://www.youtube.com/watch?v=gxVlxT_x-f0

• #5   25. mar 2014 Du kan jo starte med og rette henvendelse til nogen af alle dem som her den slags heste herinde =)
    Måske nogen af dem vil give gode råd måske endda lade dig få en lille tur på deres hest hvis den kan rides
    http://www.hestegalleri.dk/galleri/sog/Tennessee-Walker

• #6   25. mar 2014 Ok der er så ikke nogen af dem, der kan gå Tennessee Walk, så vidt jeg kan se. Gudskelov for det.
    Hvis du ser det klip jeg har lagt forstår du hvorfor jeg siger sådan.

• #7   25. mar 2014 TW'eren bliver jo ikke nødvendigvis trænet på den måde som filmen viser, det foregår jo nærmest "kun" i den amerikanske showbranche, selvfølgelig er det forfærdelig, men derfor kan man da godt ville prøve at ride en almindelig TW uden benspjæt. Så rolig nu det show benspjæt finder man nok tvivlsomt i DK eller Europa.

Men ts, der findes ikke ret mange TE'ere i DK, men mener at der er et par stutterier i Tyskland hvor du måske kan komme ned og prøve/se forskellige TW'ere

• #9   25. mar 2014 Marian D: Der er ikke noget der hedder "Tennessee walk". De tre gangarter hos en twh er flat walk, running walk og canter.
    Der er flere twh'er her i dk. Men de er det man kalder flat shod = de har ikke de der høje sko på forbenene. De går stadig meget specielt selvom de er flat shod, men det er slet ikke så overdrevet som dem med store sko på.

Jeg har for resten prøvet at ride en i USA. Det var en meget speciel oplevelse smiley Meget anderledes, hvis man ikke er vant til gangartsheste!

• #10   25. mar 2014 Ja sorry, men jeg mener bare, at hvis man vil have en hest med høje benløft, så køb en Friser e.l.
    Jeg er godt klar over, at man her i landet ikke kan komme godt fra at bruge kemikalier o.l. men jeg synes stadigvæk ikke det er fair over for hestene, at de skal gå med blylodder og andet på benene, for at få de høje benløft. Jeg kunne faktisk se, at i hvert fald en af de danske heste gik med sådan noget.
    Og under alle omstændigheder synes jeg, at man ved at købe disse heste også støtter det, og dermed indirekte også støtter den amerikanske måde.
    Jeg er helt rolig, men jeg har altså bare en mening, som er anderledes end din.

• #12   25. mar 2014 Marian

Haha det har jo intet med høje beløft og gøre bare det jo fordi den race har særlige gangarter hvad fanden skulle man så med en frieser

Derud over hvorfor skal du ødelægge denne tråd med og snakke om ting som jo ikke har noget med indlæggen og gøre nemlig at pigen her gerne vil ud og prøve en hest af den race.. Herhjemme der bliver der ikke udøvet den form for mishandling som du henviser til.. Så lad det dog ligge eller opret et emne omkring det selvom der er 120 andre omkring det..

Og nej man støtter ikke det som du viser i videoen ved og købe sådan en hest.. Man køber jo ikke en som er træner sådan man køber for velsete avler som netop ikke træner hesten til det du viser men heste som bare går de normale gangarter de har UDEN alt det med den skal gåmed høje benløft og jeg ved ikke hvad..

Sæt dig dog ind i tingene inden du skal kritisere dem det er i det mindste man kan gøre

• #14   25. mar 2014 Marian: Den har klokker på for ikke at slå baghoven op bag i forhoven smiley Det kan jeg virkelig ikke se noget problem i.
    Nu rider jeg selv islændere og der bruger man jo vægklokker, de skader jo ikke hestene hvis bare man ved hvad man har med at gøre.

• #15   25. mar 2014 Haha Marian

Den har ballebeskytter/en form for klokker på sådan at den ikke træder op i ballerne..!
    Du burde virkelig sætte dig ned og sætte dig ind i nogle ting omkring heste.

• #17   25. mar 2014 Hej, der er nogle her i danmark. Men uden de bliver mishandlet.
    Jeg kender selv et par stykker smiley

• #19   25. mar 2014 Nej jeg mener skam helt seriøst hun burde sætte sig ordenligt ind i det med heste..

Vil man kritisere og endda beskylde folk for noget, så skal man også have styr på det man beskylder dem for.!!!!

Det har hun tydeligvis ikke, og det er så forkert som noget kan være.

• #22   25. mar 2014 Vil i hører en hemmelighed?
    -Man kan godt rette på folk uden at være ironisk og nedladende smiley

• #23   25. mar 2014 Den video du (Marian D) har lagt ud, ser forfærdelig ud. Tænk at hestee kæmper for at rejse sig op. Jeg har lyst til at kvæle de mennesker der kan finde på sådan noget. Tænk hvor forfærdeligt et liv de heste lever bare fordi nogle klamme mennesker vil nå til tops, tænk hvor meget smerte de gennemgår. Sådan noget har vi også i Danmark, bare barnemad i forhold til det der.

• #24   25. mar 2014 Har set de grimme videoer og jeg syndets ikke det er flot den måde mange folk rider dem på jeg er vild med den naturlige hest den der har det godt smiley

• #25   25. mar 2014 Nej, folk i danmark er bestemt ikke lige så grove ved hestene på nogen måde, og syntes da mestemt du skal tag kontakt til en af dem her inde som har en TWH i nærheden af dig og høre om det kunne være en mulighed at prøve den smiley

Og, den TW som der er linket til går hverken med klokker eller blylodder - det er helt almindelige boots - altså aftagelige sko man kan benytte når hesten rides så den ikke behøver gå dem sko normalt smiley

• #26   26. mar 2014 Som nogen også har skrevet, ville jeg have foretrukket en pæn tone, mener selv jeg holdt en sådan.
    Nå men hvor om alting er, så må jeg først tilstå, at der hvor jeg færdes har jeg aldrig set klokker der så sådan ud sorry.
    Men jeg blev jo så klar over, at der var åbenbart en race, Tennessee Walker, det er jo godt nok ikke det der står i overskriften, om ok så. Så ja jeg gav mig til at lede på nettet, og alle skrækvideoerne dukkede op, jeg fortsatte så, da jeg nu vidste der var andet et sted og faldt så over Hestenettets racebeskrivelser og den tillader jeg mig nu, at sætte ind her, og så håbe på at næste gang der dukker sådan et uvidende fjols som mig op, at i så vil behandle vedkommende pænt og henvise til dette link http://www.heste-nettet.dk/heste/73/
    Jeg ville da egentlig godt have kendt til denne race noget før, så jeg synes i burde prøve at brede kendskabet, i stedet for at jorde os uvidende.

• #27   26. mar 2014 Og som jeg skrev var overskriften Tennessee WALKING horse, og så får man altså kun disse videoer. Havde TS skrevet Tennessee WALKER havde jeg måske ikke reageret på indlægget overhovedet.

• #28   26. mar 2014 Nåda jeg har først nu læste alle indlæg, tak for de behagelige meddelelser, og til Louise tak for oplysningen, det er da dejligt jeg ikke er den eneste her som ikke kunne se at det var aftagelige sko smiley

• #31   26. mar 2014 Tak til hestepigen. Lige en rettelse, jeg mener ikke jeg hængte en bruger ud for mishandling, jeg skrev bare jeg ikke syntes det var fair over for hesten. Og så blev jeg jo klogere, det er altid en god ting. Man bliver aldrig for gammel til at lære noget. smiley

• #32   26. mar 2014 Marian D: Du kan evt. prøve at søge på TWH flat shod. Så kan du se hvordan de går naturligt.
    Se fx her: http://www.youtube.com/watch?v=2vR-RcxUOUc Den måde de nikker med hovedet er meningen smiley

Jeg boede i et år hos en opdrætter af TWH heste i USA, derfor jeg har kendskab til dem. Men de var nu søde ved deres heste! Så ikke alle i USA mishandler dem.

• #33   26. mar 2014 Skøn video Sig, den er jeg glad for at have set.
    Det var da vist sådan en hest jeg skulle have haft. Men de er nok ikke så gode at ride dressur på eller? Jeg er jo oppe i årene og først lige begyndt at ride for 6 år siden, så jeg rider bare lidt hygge dressur og ville gerne skovtur, men det sidste går vist ikke på Chili, i hvert fald ikke for mig, hun bliver for let forskrækket.

• #34   26. mar 2014 Det er en gangartshest, så de er ikke avlede til dressur, men til at vise deres gangarter. Men jo de kan godt gå dressur, men det bliver nok næppe på højt niveau.

De er avlet til at være behagelige at sidde på, da rygsvinget reduceres pga den måde de går. Jeg synes nu mest af alt, de var lidt sære at sidde på, men det er uden tvivl en vanesag smiley

• #36   26. mar 2014 Billedsmuk hest Hestepigen

• #37   26. jun 2015 Signe K
    Hvis det stadig har interesse, så kan jeg måske hjælpe. Vi har ikke nogle der er rideklare selv, før næste år, og der er mig bekendt under 10 raceeksemplarer i landet, så det bliver ikke nemt, men jeg kan prøve at forhøre mig, hvis det er.

Marian D
    Tennessee Walking Horse er en race, der desværre bliver udnyttet til ekstrem show i USA. Vi er rigtig mange der kæmper for forbud, både i Europa men også USA. Det er kun en lille procentdel af alle TWH ejere, der bruger kæder og pads/stacks (som "skoene" kaldes). Resten rider deres heste almindeligt som vi andre.
    Du skal være velkommen til at kigge vores heste på min profil. Der er vores gamle hoppe som jeg red, og vores nye, som vi ikke rider.
    Derudover er der denne side:
    www.facebook.com/gemstonewalkinghorses
    Du er velkommen til at spørge indtil hvad der falder dig på hjertet, og så vil vi svare bedst muligt. smiley

• #38   26. jun 2015 Og Big Lick er ulovligt i Europa smiley

• #39   26. jun 2015 Mange tak Gemstone, men jeg har en hest, som jeg er kommet til at holde meget af, så hun skal ikke udskiftes foreløbig. Men tak for oplysningerne, det er rart at høre, at der er folk, som ønsker forbud mod disse ekstreme shows, og som sagt det er også rart at blive klogere.

• #40   27. jun 2015 Det var nu ikke for at du skulle skifte til TWH, det var mere hvis du havde spørgsmål ang. racen, dens brug eller andet smiley

Kommentér på:
tennessee walking horse

Annonce