{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.808 visninger | Oprettet:

Pasning af nye huller i ørene? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der ved, hvordan man bedst passer huller i ørene? Jeg prikkede to nye, øverst i mit ene øre igår, men nu er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal passe dem, og om jeg må/skal dreje med dem. Nogen der er har styr på sådan noget? smiley
- Skal siges at jeg meget nemt får betændelse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pasning af nye huller i ørene?
  • #2   4. apr 2014 Jeg plejede at dryppe rensevæske på hver dag, især efter at have været ude hos hesten og sådan.
    Du kan dog godt - efter min menig, dreje dem ca. hver anden dag, evt i forbindelse med rensning/rensevæske. Jeg har aldrig haft betændelse i mine huller, selvom jeg drejede dem en gang i mellem smiley
    Det handler jo bare om at det skal være rent, og der ikke kommer bakterier i smiley

• #4   4. apr 2014 Hvis du absolut skal dreje på dem, skal dine fingre være desinficerede, men undgå det helst. Jeg vil dog IKKE anbefale du bruger brintoverilte, da det kan fremkalde betændelse. Brug klorhexidin istedet smiley Min mor har arbejdet i smykkebutik, og har lavet mange huller i ørerne på folk, og jeg har også selv fulgt de råd, jeg har aldrig haft problemer med mine huller smiley

• #5   4. apr 2014 Ikke tag dem ud i hvert fald de første par uger, når/hvis du tager dem ud, så rens ørerne. Her kan man også få noget specielt til det. (:

Jeg har altid fået at vide, at man bare skal lade det være/ikke pille ved det. Hvis du bruger sæbe/hårvask i badet (hvilket de fleste jo gør), så sørg for at få vasket det "væk" ved ørerne det første stykke tid.

Har aldrig haft betændelse i mine og piller aldrig ved dem. Renser kun til tider.. smiley

• #6   4. apr 2014 Lad være med at rør dem de første par dage - altså heller ikke rens! Efter et par dage vil jeg rense med klorhexidin, men pas på med at "overrens" og så ville jeg stoppe med at rense efter lidt tid, og derefter kun rense, når det var nødvendigt smiley

• #7   4. apr 2014 Tak for rådene!:)
    Det jeg er mest i tvivl om, er det med at dreje på dem eller lade være. Enten drejer man, så der går betændelse, eller også lader man være, og så gror de fast..
    Jeg er lidt bekymret for det, da jeg i alt har haft 11 huller, hvoraf 9 af dem døde af betændelse; og nu har jeg jo selv lavet de to nye her.

• #8   4. apr 2014 Der er nok også større risiko for, at der går betændelse i dine to nye, når du selv har lavet dem - men nu ved jeg jo ikke, hvordan du har gjort det. Jeg ville sige, at man langsomt kan prøve at dreje dem lidt når man renser dem, men hvis de gør modstand, så lad vær med at ville dreje dem, så hellere bare blive ved med at rense, indtil de pludselig næsten drejer af sig selv, mens du renser dem smiley

• #9   4. apr 2014 Altså, nu har jeg piercet min veninde som også er hestepige, 3 gange - og hun renser dem overhovedet ikke smiley
    Og der er ikke gået betændelse i nogen af dem.

Tror det er meget individuelt hvordan ens huller reagerer, men hvis du har døjet med betændelse ville jeg rense morgen og aften.
    Lad være med at pille piercingen ud de første dage.

Kommentér på:
Pasning af nye huller i ørene?

Annonce