{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Løs hest ved Tommerup {{forumTopicSubject}}

Er der andre der har set klippet? Det er delt rigtig mange gange på Facebook i dag, med en stakkels hest der er løbet ud af indhegningen og har et dækket slæbt efter sig.
Jeg får helt ondt i maven ved at se det!

Er der nogen der ved om hesten er kommet godt hjem igen? Er der sket noget med den?

Det må være skrækkeligt som hesteejer at opleve dette og har sådan gået og tænkt på ham/hende der ejer hesten.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løs hest ved Tommerup
  • #1   7. apr 2014 Hesten er kommet tilbage smiley

Det står her:
    https://www.facebook.com/krikkenHG?fref=ts

• #2   7. apr 2014 Link til video?

• #3   7. apr 2014 Hesten er tilbage og har det godt under omstændighederne. Hvis jeg forstod det rigtig på Maria, der ejer hesten, og hendes facebookside så bryder hun sig vist ikke helt om at blive mindet om det og videoen igen smiley

• #4   7. apr 2014 Ja hesten er fundet og ejeren har hesten hjemme i god behold.
    Ejeren (Maria) har forsøgt at kontakte ejeren af video klippet da hun ønsker det slettet, da det ikke er en rar oplevelse at blive mindet om hele tiden :).

• #5   7. apr 2014 Jeg ved ikke om jeg må linke til videoen her? Må jeg det?

• #6   7. apr 2014 Vil gerne se klippet også. Du må gerne sende det i pb?

• #7   7. apr 2014 Videoklippet har Maria bedt om at få slettet, så jeg synes i skal respektere det, og ikke dele det med andre.
    Hesten var stukket af, da de tog dæknet af, og var løbet med et dækken hængende efter sig. Alt efter omstændighederne har den det vidst godt i dag.
    Men vær så ikke at dele videoen for ejerens skyld!

• #9   7. apr 2014
    Det er MIN hest og jeg er SÅ forarget over at klippet deles og ses.
    Det er et mareridt der blev gennemlevet og de involverede har IKKE lyst til at det skal holdes i live med videoen.

• #10   7. apr 2014 Krikken- kan godt forstå det, men det er bare ondskaben ved det offentlige forum, selvom det gerne vil undgåes, så er det umuligt. folk drives af nysgerrighed.
    om 15 mintter har alle andre glemt videoen. Må sige jeg har fået min nysgerrighed vækket, og gerne vil se den. er ikke typen der hverken kommetere eller deler. men jeg er drevet af nysgerrighed, som de fleste andre. men håber at folk har glemt det om en uge smiley Så måske du skal prøve at lukke øjnene for det den næste uge, så er det glemt af alle undtagen dig og de involverede.
    det var bare lige lidt ærlighed fra mig.

• #11   7. apr 2014
    Jeg ved godt folk er nysgerrig men det er ikke fedt at folk bliver ved med at dele videoen. Især fordi 117 folk kommenterer på ting de ikke ved noget om og fordi de ikke aner hvordan situationen er endt. Samt at det især ender ved ikke hestemennesker der siger mindre kønne ting, især hankøn og virkelig ikke hjælper noget som helst.

Jeg har med vilje ikke set videoen da jeg godt ved hvordan det ser ud når hesten styrter afsted i panik - det her er bare på asfalt og 10 km fuld fart.

Jeg beklager, men min respekt for mennesker der deler videoen og holder mit værste mareridt i live er meget lille. Hvorfor jeg også har bedt om at få den der har filmet til at slette videoen, beskeden er bare endt i "andet" så den ser han nok ikke og gør han er jeg ikke sikker på han gider slette det - nu er han jo blevet kendt på det.

• #12   7. apr 2014 Krikken
    Det er ikke for noget, vel... Også kun et spørgsmål - men kan du overhovedet kræve videoen slettet? Det er jo ham, der har rettighederne på den, og han har jo ikke filmet på privat grund? smiley

• #13   7. apr 2014
    Det kan jeg sikkert ikke. Men jeg forsøger og snakke til empati delen hvis den findes - og andres når jeg beder folk lade være med og dele den.

• #14   7. apr 2014 Uhhh
    Det er også mit mareridt, at hestene skal rende ud på hovedvejen smiley

Hvor er det godt at der ikke er nogen der er kommet til skade, og at hesten er kommet hjem i nogenlunde god behold!

• #15   7. apr 2014 Jeg har selv set videoen, men støtter faktisk Maria i at den skal slettes og det er usmageligt at dele.. De eneste der kunne have gavn af en sådan video er folk der skal behandle hesten professionelt fremadrettet da man så har en idé hvilke skader man kan forvente at skulle kigge efter..

• #16   7. apr 2014 TS - Vær venlig at slet hele emnet. Og Jer andre..Vær søde..Tænk hvis det var Jer hest og Jeres mareridt! I ville IKKE synes det var fedt at blive konstant mindet på den forfærdelige hændelse. Så vær søde og glem alt om den løbske hest! Er det fedt at se løbske heste så find et eller andet på youtube som ikke rammer nogle på HG. smiley
    Mvh TT

• #17   7. apr 2014 Tænker bare at man jo ikke kan gøre noget ved det nu? Hesten har været ude af sin indhegning om man vil det eller ej. Det vil ejer af hesten jo blive mindet om uanset om der findes en film med det eller ej. smiley

• #18   7. apr 2014
    Hvis videoen ikke fandtes, så blev jeg ikke mindet om det konstant nej.
    Den video smækker den hjerte banken, bekymret, rundt på gulvet, rystende hænder og mareridt folk var igennem lige op i ansigtet på dem og rækker fuck.
    Jeg var lige kommet over det igår da jeg så vågner i morges og er tagget i et indlæg med videoen. Hjertet banker der ud af og jeg gennemlever det hele igen. Nej tak.

Lige nu bliver jeg mindet om det gode ved situationen da så mange folk er søde, støttende og hjælpende i stalden og andre henseender.

Filmen holder situationen i live og hvad der er sket i live. Emnet her er jeg ligeglad med - hellere få ud hvad der er sket så folk ikke tænker 117 ting, men videoen vil jeg ikke have smækket i ansigtet hver gang jeg logger på facebook.

• #19   7. apr 2014 Hmmm.... Altså nu har jeg heller ikke prøvet at få sådan noget filmet. Min hest har også været stukket af ud på landevejen. I mørke og tåge. Fuld galop. Det var bestemt ikke rart. Og min telefon var i stykker, så jeg kunne ikke få fat på nogle.
    Hvis det havde været filmet og lagt på facebook, synes jeg nok heller ikke, at det var specielt sjovt.

• #20   7. apr 2014 Madsen - Hvorfor mener du ejer vil blive mindet på det? Forhåbentlig vis glemmer hun det hen ad vejen. I hvert fald sådan at det ikke fylder i hverdagen.. Det vil det jo ikke gøre hvis en video minder hende på det, eller der kommer emner om det der konstant dukker op!

• #21   7. apr 2014 Jeg glemte det ikke bare lige bagefter ved min hest... Det var nu noget, der sad i mig lang tid efter.

• #22   7. apr 2014
    Min tankegang ang. sorg mm. er lidt anderledes end de flestes - derfor har jeg let ved at ligge ting bag ved mig hvis jeg ikke får smækket dem direkte i ansigtet som fx. ved videoen. Er fint klar i hovedet oven på det og har været i skole i dag.

Så nej jeg glemmer aldrig oplevelsen, men jeg er ikke ked af det de næste 5 uger - det kan hesten heller ikke bruge til noget. Men jeg bliver " sat tilbage " til igår og de følelser der røg igennem mig hver gang den video ryger på.

Folk tænker og føler ikke ens - jeg har det sådan og et hvert menneske med empati for andre burde acceptere det. Det er forfærdenligt og gennemleve og ser ingen grund til at andre skal sidde og underholde sig selv med noget der kunne være endt gruelig galt og har været et mareridt for de involverede.

• #23   7. apr 2014 Madsen - Jeg skrev hen ad vejen smiley Selvfølgelig glemmer man ikke et af sine værste mareridt på nogle uger.. Det kan som du selv siger gå rigtig lang tid.. smiley

• #24   7. apr 2014 Nååå.. smiley Det sker jo.
    Nej, mig og pony var ikke ude at gå i flere måneder, fordi hun var stukket af. Jeg var simpelthen så bange for, at hun skulle stikke af, bare der var det mindste. Selv på ridebanen, hvor hegnet var helt lukket, turde jeg ikke slippe hende helt.

Så jeg tænkte bare, at hun ville blive mindet om det, selvom videoen ikke fandtes. smiley

• #25   7. apr 2014
    Jeg har været ude og gå med hesten i dag på dyrlægens ordre og hun er meget fattet og rolig - ikke bange for trafik. Det er dækkenet og lyden af det der slæbes efter hende der har skræmt hende, ikke trafikken.

Så nej jeg er ikke bange for at hun stikker af igen. Hvis du læser på min facebook side, så vil du også kunne læse hvorfor hun er løbet.

• #26   7. apr 2014 Følger ikke nogle facebooksider... Synes det er lidt for "se min hest"-agtigt. Men det er slet ikke det, det her handler om, så det vil jeg ikke komme mere ind på. smiley

Og det var nu heller ikke trafikken, der havde skræmt min.

• #27   7. apr 2014
    Hesten har skulle have dækken af, som jeg har givet lov til og er så blevet bange om det er for dækkenet eller for noget andet og er så løbet hvor dækkenet er blevet ved med og skræmme den.
    Hun har forsøgt og springe over et træled som hun har splinteret i tre stykker og løbet 10 km eller mere på asfalt blandt biler og trafik.

Så nej, jeg er sådan set ikke bange for at hun skal løbe sin vej igen og nej jeg bliver ikke mindet om det dårlige ved det hele andet end når jeg får smækket videoen i hovedet.

• #28   7. apr 2014
    Udover det så er det fløjtende ligegyldigt hvordan andre har det med klippet - det er min hest, mig der har oplevet det og andre indblandede. Så om andre har svært ved at glemme en oplevelse er fuldstændigt ligemeget fordi nu er det min hest og en oplevelse jeg og andre involverede har haft - derfor handler det ikke om hvad andre ude frastående syntes jeg/vi bør føle eller ej.

• #29   8. apr 2014 Hvor læser du, at jeg skriver du bør føle anderledes? Jeg svarede Team Tindur i svar #24 og ikke dig. Synes ikke du kan tillade dig at blive sur, når jeg skriver stille og roligt til dig. Jeg skriver endda, at jeg godt kan forstå dig, så klap lige hesten altså.....

• #30   8. apr 2014
    Det er svært at vide uden navn på hvem det var henvendt til - men der udover er jeg jo i tråden, så at snakke hen over hovedet på mig er lidt underligt ;o).

• #31   8. apr 2014 Du kan da vel se, at jeg henvender mig til TT, fordi jeg svarer på det, hun har skrevet lige ovenover? Jeg "snakker ikke hen over hovedet på dig", jeg svarer bare TT, fordi hun skriver til mig. Det synes jeg giver god mening.

• #32   8. apr 2014
    Pas. Fred være med det, jeg fik forklaret det jeg gerne ville.
    Nu vil jeg hoppe i seng så jeg kan være frisk til at stå op og nu ud til lillehesten i morgen tidlig og tjekke op.

• #33   8. apr 2014 Jeg siger også god nat smiley Vi "snakkes" sikkert ved i morgen smiley i et eller andet emne smiley

• #34   11. apr 2014 Krikken, jeg synes godt nok du skal have ros for, at tage det så pænt.
    Var det mig, og min hest ved jeg godt nok ikke hvad jeg havde gjort - vil ikke engang tænke på det.
    Både med videoen, men også dette emne. Puha.
    Ros til dig!

Kommentér på:
Løs hest ved Tommerup

Annonce