{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad syntes i om bomløs sadler ??
  • #1   14. apr 2014 Kender ikke lige den. Men har hørt meget godt om Cheyenne - Har også redet i en et par gange, den er skøn. smiley

(Den er også fra Barefoot)

• #2   14. apr 2014 Jeg har selv altid syntes bomløse sadler var helt fantastiske, og jeg ville have købt en til min unghest, lige indtil jeg prøvede at ride i min venindes sadel.
    Jeg tror det er meget individuelt hvad man kan lide, men jeg syntes den var forfærdelig at sidde i.
    Så det vil nok være en god idé hvis du har mulighed for at prøve at ride i en bomløs sadel før du anskaffer dig en smiley

• #3   14. apr 2014
    Bomløse sadeler er herlige - jeg syntes bare ikke den model du linker til, Cheyenne eller noget i den stil er skøn. Der er ingen støtte, de giver en dårlig opstilling og jeg kan ikke sidde i dem uden at tilte forover.

Så har jeg det bedre i min Barefoot London med store knæstøtter ;o)

• #4   14. apr 2014 Altså jeg har en Freedom/Freemax sadel fra eBay ?? Den er mega god, efter min mening smiley

• #6   14. apr 2014 kan man godt springe i en barefoot london ?? smiley

• #7   15. apr 2014 Jeg har også en London, og jeg er helt vild med min sadel. I starten kræver det klart tilvænning, da det er meget anderledes fra en stiv bomsadel, men så snart man er mere vant til det, er det forfærdeligt at komme tilbage i en bomsadel smiley

Jeg fungerer bedst med den mindste knæstøtte i min London, ikke den største, den gør min opstilling dårligere. Det er jo individuelt hvor meget støtte man har brug for og kan lide, jeg kan ikke lide at være låst fast i sadlen.

Men jeg kan klart sige god for Barefoot, især London sadlen. Min hest er super glad for den og går super godt med den - har vel redet med den i to års tid nu, og han har aldrig haft en øm ryg eller lign. siden jeg skiftede sadel smiley Da jeg fik ham for en tre år siden, havde han gået med en sadel, der havde trykket ham ekstremt slemt fortil, hvilket selvfølgelig resulterede i en meget øm ryg. Efter flere kiropraktor besøg og genoptræning, blev det altså London sadlen, og hans ryg er fit for fight og har været det siden, min kiropraktor tjekker ham jævnligt smiley

• #8   15. apr 2014 Indskyder lige... Pssssst jeg sælger en Cheyenne!

• #9   15. apr 2014 Jeg er så ikke fan af bomløse, jo syntes komceptet er godt men det sætter også rigtig mange begrænsninger, f.eks er letridning og let sæde ikke godt.
    Jeg er mere hug på læderboms sadlerne som er lige så flexsible som en bomløs, men har opbygning som en alm sadel og derfor fordeler trykket bedre.

• #10   15. apr 2014 TS: Nej, du kan ikke springe i en bomløs sadel. Eller jo, i teorien kan du godt, men det er ikke godt for hesten. Som Team Grafik nævner, så er de ikke særlig gode at lave letridning og let sæde i - derved er springning altså heller ikke nogen smart idé. (:

Jeg har haft en bomløs og jeg synes den var noget skrammel at sidde i... Det værste jeg har prøvet. Kan dog ikke huske hvad mærket var.

• #11   15. apr 2014 Det er altså en skrøne. Måske i de helt billige no-name sadler, hvor man ikke ved hvordan trykket bliver fordelt og hvor man ikke ved hvordan panelerne er blevet lavet, men f.eks. en Barefoot kan man sagtens ride letridning, jeg gør det tit.
    Her er lidt links:

(link fjernet)

(link fjernet) (hvis du scrooler ned kan du læse mere)

• #12   15. apr 2014 hvilken barefoot sadel vil passe bedst hvor man både kan ride dresur, skovturer og springe lidt smiley

• #13   15. apr 2014 Hvad skal du ride mest? smiley

• #14   16. apr 2014 det er blandet smiley

• #15   16. apr 2014 Hmm, det er svært at sige. Måske en Charokee?:)

• #16   16. apr 2014 kan man også bruge en cheyenne ?? smiley

• #17   16. apr 2014 Ja da smiley Du skal bare huske på, der ikke er mulighed for nogen støtte i Cheyenne sadlen, det er der i den anden smiley

• #18   19. apr 2014 hvad med den her ???? (link fjernet)

• #19   19. apr 2014 Den ser rigtig lækker ud, der er også mulighed for støtte og der står den er god til springning smiley

• #20   19. apr 2014 Jeg har måtte købe mig en bomløs pga alle de andre sadler jeg har prøvet, ikke lå godt nok og jeg ikke orkede hundredvis af tilpasninger hos sadelmager.
    Jeg startede med at prøve en barefoot, men syntes ikke jeg kom tæt nok på hesten og at de øverste sadelklapper nærmeste pressede mine lår/ben væk fra hesten.
    fik prøvet en sensation og var solgt. Jeg havde ikke den store økonomi, så måtte lige vente et par måneder yderligere. Men det godt nok ventetiden værd. Man kommer tættere på hesten og støtten er rigtig god, endda selvom jeg har en Harmoni, som er modellen med mindst støtte.
    Jeg har haft spurgt flere producenter og forhandlere mht letridning og spring og har også fået beskeden om, at det er en skrøne. Ophænget i sadlerne er ændret i de nye modeller og med et trykfordelende underlag, bliver det endnu bedre.
    Der er en af barefoot sadlerne der er mere egnet til spring, men husker desværre ikke modellen.

Kommentér på:
hvad syntes i om bomløs sadler ??

Annonce