{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.061 visninger | Oprettet:

HPV bivirkninger (Livmoderhalskræft) {{forumTopicSubject}}

HPV vaccinen var en vaccine jeg fik i 11-13 års alderen, hvor jeg fik tre stik i overarmen. Lægen forsikrede mig det var vigtigt jeg fik denne vaccine og at det var det mest almindelige.
Nu et par år efter, kommer det mere og mere frem at denne vaccine ødelægger mere end den gavner, og jeg tror desværre jeg er fandet for denne bivirkning.
Da jeg i 2012 tog på efterskole, begyndte jeg hver aften at få voldsom kvalme, og føle mig svimmel og utilpas. Havde ofte formindsket spise lyst, og generelt bare rigtig dårligt.
Jeg gik efter et par måneder med det til lægen, og fik at vide jeg muligvis producerede for meget mavesyre, så jeg fik 10 mg mod det, som jeg skulle tage i 14 dage, og hvis det vendte tilbage skulle jeg komme igen. Det gik godt i 2 måneder, og så begyndte det forfra. Herefter blev jeg sat op til 20, og hvis det ikke blev bedre, så skulle jeg til kikkertundersøgelse på sygehuset. Men disse piller gjorde mig endnu dårligere, og jeg blev ofte bleg og sløv i skolen og blå under øjnene. Så jeg kom til en kikkertundersøgelse, og jeg producerede ikke for meget mavesyre. Jeg ønskede så ikke disse piller mere, trods de spurgte om jeg ville tage dem dagligt. Men det skulle være til et eksakt tidspunkt på dagen, helst på minuttet.
Det sker stadig ofte at jeg har det dårligt, og jeg havde det ikke inden vaccinen. Det har derfor udviklet sig til at det kom langsomt en gang månedlig efter jeg modtog vaccinen, til at have det et par gange om ugen nu, et par år efter.

Er der flere end mig, der lider af bivirkninger fra denne vaccine?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HPV bivirkninger (Livmoderhalskræft)
  • #2   14. maj 2014 Det er vidst heller ikke alle der modtager bivirkningerne. Og jeg, som overhovedet ikke er allergisk overfor noget (af hvad jeg ved i hvert fald).
    Er vild ked af jeg har det sådan, og ofte må gå rigtig tidligt i seng, for det forsvinder kun hvis jeg sover rigtig meget igennem..


  • #3   14. maj 2014 Men hvad vil du helst? Det der, eller risikere ALDRIG at kunne få børn, og i værste tilfælde dø? smiley

  • #4   14. maj 2014 Jeg har også fået den, og siden jeg fik den har jeg lidt af spændingshovedpine og kvalme som kommer og går.. men hey!! Min livmoder får aldrig kræft smiley

  • #5   14. maj 2014 Rikke S

    Har jeg måske skrevet at jeg fortryder vaccinen? Kan godt se din pointe, men ville bare se om der var flere der havde bivirkninger som mig, da jeg er rigtig ked af jeg skal gå og være syg on/off, og jeg ikke selv kan styre det.


  • #6   14. maj 2014 Nej overhovedet ikke. smiley Det er mest fordi der er så mange der vælger ikke at blive vaccineret på grund af bivirkningerne, men de glemmer at tænke over hvad der sker hvis de ikke får det gjort. smiley

  • #7   14. maj 2014 Selvfølgelig, forstår godt! smiley Men jeg kan bare huske så tydeligt at den skulle være så vigtig og den var helt ufarlig, men jeg ved jo faktisk ikke om den kan udvikle sig til noget helt tredje, for det ved man jo ikke, de vidste jo heller ikke den kunne give bivirkninger for det blev afsløret. smiley

  • #9   14. maj 2014 For det første... Vaccinen er ikke 100% sikker. Hvilket stort set er det værste af det... Jeg har den, fordi jeg kunne få den gratis og min mor syntes det var vigtigt.

    Jeg har hørt om flere, der fik blackouts af den, krampeanfald og besvimede. Så det du har, overrasker mig ikke. Selvom det selvfølgelig er noget møg smiley

    Jeg fik enorme smerter, da jeg fik den sidste. Jeg havde dem fra hun stak og i flere måneder efter. Jeg kunne faktisk ikke løfte min arm. Jeg spurgte om hun havde stukket forkert, men det forsikrede hun mig, at det kunne hun ikke, men at kroniske smerter var en meget kendt bivirkning.

    Jeg blev skide sur, for jeg har ikke hørt at det var en kendt bivirkning og jeg kunne desværre ikke klage eller noget som helst.

    Jeg blev stukket sidste gang i midten af juli sidste år og smerterne i armen forsvandt først i januar i år.

    Så jeg ved hvordan du har det og det er noget lort smiley Men, der er desværre SÅ mange bivirkninger ved denne vaccine. Mange læger nægtede at give den, fordi de ikke kunne stå inde for patientens sundhed efterfølgende.


  • #10   14. maj 2014 Wow Katrine, voldsomt... Godt du er okay i dag!
    Min mor mente også det var vigtigt, og jeg kunne jo "ligeså godt få den omgående" nu hvor jeg skulle have stivkrampevaccine som 12 årig. smiley Det øv jeg måske skal gå og være "syg" resten af mit liv pga en skide sprøjte som skulle redde mit liv.. Lille Lea var jo bare 12 og godtroende.


  • #11   14. maj 2014 Men det er jo ikke engang alle former for livmoderhalskræft du bliver beskyttet for?
    Og ikke engang 100% med den du bliver beskyttet for.

    Min fars kæreste er overlæge og ved hvad hun snakker om. Hun vil dog gerne have hendes børn skal have den fordi den i der mindste beskytter lidt. Selvom de får vaccinen skal de dog stadig være opmærksomme om at beskytte sig fordi den som sagt ikke beskytter mod alle former. smiley


  • #13   14. maj 2014 Tilde
    Hold da op!


  • #15   14. maj 2014 Forfærdeligt. smiley

  • #16   14. maj 2014 Tilde, et hjerte kan ikke ''holde pauser'' - hvis et hjerte ''holder pause'' så kalder man det et hjertestop smiley

    Et hjerte kan springe slag over - det sker ofte hos mig, og du kan få et ''gallop hjerte'' - hedder det ikke, men det betyder at det bare hopper af sted og banker hurtigt..


  • #17   14. maj 2014 Ja, der har jo været kæmpe diskussioner om vaccinen! Jeg synes bare det er vigtigst at man er informeret før man tager sit valg. Jeg er venner med en pige på facebook, som linkede til en skrækhistorie om vaccinen og advarede alle sine venner om aldrig nogensinde at få vaccinen. Det blev jeg sur over, for hun havde ikke engang undersøgt det ordentligt; hun havde blot set det fra én side og så bedømt, at det eneste den gjorde åbenbart var at ødelægge. Det var bare en enormt barnlig opførsel. Så hvis blot man er klar over, hvilke risici man tager ved at fravælge vaccinen - og altså ikke blot ser det fra én side - så er det fint med mig. Ikke sagt at du, TS, fortryder at du fik vaccinen, ville bare lige give min mening med smiley

  • #18   14. maj 2014 Fünke

    Du skal være helt velkommen til at dele din mening :). Jeg fortryder måske nok et sted i dag, at jeg fik denne vaccine, da jeg nok ikke blev informeret ordenligt om, at der var visse risici. Mine bivirkninger er måske ikke ligeså alvorlige som fx. Tildes veninde, men jeg synes nu det er nok til, at jeg er rigtig ked af jeg skal gå og være dårlig uden jeg vil det, så ville jeg hellere rende reglemæssigt til lægen og få tjekket min livmoder.
    Ha, forstår sgu godt du blev sur, det jo langtfra alle der får disse bivirkninger, men der er nogle der gør, og det bare surt show for os, der er ikke fundet noget der kan tage det endnu, og jeg håber der kommer noget. Men min indre livmoder sidder og vifter med checken og siger hun er rask endnu smiley Hihi smiley


  • #19   14. maj 2014 Tilde - hvad hedder hun?

    Min kusine har samme symptomer, og de aner ikke hvad der er galt. Jeg mistænker også at det vaccinen.


  • #20   14. maj 2014 Det kan altså være MEGET andet end vaccinen - jeg har blandt andet lav blodprocent og jernmangel, og jeg besvimer også nærmest dagligt...

    MEN! Med henhold til vaccinen, så har jeg ikke selv nogen bivirkninger - tror jeg xD Har et dårligt helbred i forvejen så mærker ikke rigtig på om jeg har bivirkninger..

    Men ØV for dig at have de bivirkninger, det må IKKE være sjovt. smiley


  • #21   14. maj 2014 Jeg har aldrig haft en eneste bivirkning af vaccinen. Kender eller ingen andre der har det.

  • #22   14. maj 2014 Ja, selvfølgelig fortryder man det da nok når man har fået så alvorlige bivirkninger, det er virkelig surt. Og ja, så synes jeg også der skal være mere information om vaccinen, men jeg synes bare jeg tidligere så en tendens på facebook til bare med det samme at smide vaccinen i helvede uden egentlig at tænke på, hvad den beskytter imod. Men igen, så skal man jo også opveje risikoen ved at få vaccinen, for der er jo tydeligvis nogle, der reagerer meget stærkt på den. Og det er jo pisse ærgerligt, at det åbenbart er tilfældigt om man reagerer på den, for det gør valget super svært. Nogle reagerer slet ikke på den - super fedt, det rigtige valg! Nogle reagerer lidt, men det går over. Og nogle får så åbenbart langvarige bivirkninger, men der kunne man jo ikke vide, at det ville ske. Og så var det jo nok ikke det rigtige valg, men det er jo svært at bedømme, når det er uforudsigeligt, om man reagerer på vaccinen Synes det er en svær diskussion, da der jo ikke er noget 100% rigtigt eller forkert smiley

  • #23   14. maj 2014 Min kusine er blevet tjekket for alverdens ting. Men de aner simpelthen ikke hvad hun fejler. smiley

  • #24   14. maj 2014 Der er jo bivirkninger ved alt, men det burde ikke være vaccinen der driller dig nu, da stoffet er ude af kroppen og det eneste du har tilbage er antistoffer mod HPV virusset, og de ligger bare "i dvale"

  • #25   14. maj 2014 Der er faktisk rigtig mange som har fået bivirkninger af den vacc. Og der er faktisk også nogle som er døde af den.
    Men sådan er det med de fleste vacc. Men dog skulle denne være værre..

    Derfor valgte jeg og sige nej.. eftersom det jo ikke fordi at den gør så du slet ikke kan få livmoder halskræft den gør bare så en af den mange ting der kan gøre du få halskræft det få du ikke.. så jeg sys at i forhold til det den hjalp på frem for de bivirkninger man kunne få ved den ikke var noget jeg ville have.. Der er simpelthen for mange og for hyppige bevirkninger med den især nå det jo ikke er noget garanti på vacc virker du kan stadig få livmoderhalskræft selvom du har fået den


  • #26   14. maj 2014 Niks ingen bivirkninger her!
    Og er super glad for at jeg har fået vaccinen.


  • #27   14. maj 2014 Min veninde har samme problem hun besvimer, taber hår, og er konstant svimel smiley

    hun har fået det konstateret af lægen af det begrund af vaccinen.


  • #28   14. maj 2014 Og folk der sigr ej fol der ikke bliver vacc. glemmer hvad der sker hvis de ikke bliver..??

    Øh der sker ikke noget??? Den som bliver vacc. Kan lige så vel være den som få livmoderhalskræft som den som ikke er vacc..

    det betyder jo ikke at fordi du ikke er vacc. så få du det..

    Jeg bliver tjekket hvert 5 år hos gynækolog.


  • #30   14. maj 2014 Camilla: Ja selvfølgelig kan man få livmoderhalskræft selvom man er vaccineret. De vaccinerer jo ikke mod kræft (gid sådan en vaccine faktisk fandtes) men man vaccinere mod den virus som er den hypistiske årsag til livmoderhalskræft.

  • #32   14. maj 2014 Camilla H: At du får et anafylaktisk anfald har ikke noget med selve vaccinen at gøre, det er "opløsnings"-midlet du ikke kan tåle.

  • #33   14. maj 2014 Nåh, så er det ikke hende. smiley

  • #34   14. maj 2014 Team Grafik


    Nemlig.. Men tror mange glemmer dette.. Havde det været en vacc. var 100 % så kunne vi måske snakke om den var det værd i forhold til risis. med de bivirkninger den giver..

    Sys det fint folk tager den.. Jeg personligt ville bare ikke efter jeg satte mig ind med bivirkninger hvor meget den endelig hjalp og sådan og nå jeg satte det op ved siden af hinanden så gik det bare ikke op for mig..

    Tror rigtig mange ikke har sat sig ind i dette og derfor nu fortryder deres valg og det bare rigtig øv..
    Sys man skal vide hvad man går ind i nå det gælder ens helbred og noget man evt kommer til og leve med både på den ene og den anden måde


  • #35   14. maj 2014 Jeg har heldigvis heller ikke fået bivirkninger og kender ingen der har...

  • #36   14. maj 2014 Jeg fik den fordi jeg gerne ville undgå virusset, og opvejende bivirkningerne mod kræft og der er så lille sandsynlighed for at få en bivirkning, samt der er bivirkninger ved alt smiley
    Ja der er nogen grove tilfælde af bivirkninger, men der er så lille en "risiko" for at få en bivirkning - lidt ligesom p-piller og blodpropper.


  • #37   14. maj 2014 Ja, jeg var jo en af dem der fik en blodprop på p-pillerne.. Jeg brækkede mit ben og fik så en blodprop i knæhasen, som følge af både brud OG p-piller..

    Så jeg vil hellere have menstruationssmerter og kraftigere blødning med en spiral, end jeg vil have flere blodpropper på pillerne..


  • Simone E
    Simone E Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 42
    #38   14. maj 2014 Altså, jeg har fået vaccinen, og har ingen bivirkninger haft.
    MEN kommer sådan til at tænke på hvorfor det lige var livmoderhalskræft der er sat i lyset? For jeg synes ikke jeg har hørt om mange tilfælde af denne type kræft, men måske det bare er mig?? Synes mere at jeg hører tilfælde om brystkræft, som jeg i øvrigt har hørt er arveligt, er det det??


  • #39   14. maj 2014 Det er selvfølgelig rigtig synd for jer, der er syge.
    Jeg synes dog ikke, man kan beskylde den vaccine for alle sygdomme I får fra nu af og så til I dør. Lægerne kan da overhovedet ikke ane, om I har fået jeres symptomer af vaccinen eller om det bare er sådan, jeres krop er og en sygdom I havde fået, vaccine eller ej.
    Jeg har fået vaccinen, næsten alle mine veninder og min lillesøster samt alle mine kusiner, og kender ingen der har fået langvarige bivirkninger, men jeg ved godt de findes. Der er bivirkning ved al medicin, men vacciner er altså noget af det mest gennemtestede medicin du kan finde på markedet.
    Jeg tror lidt, det her er samme historie, som dengang det blev "populærvidenskab", at mæslingevaccinen (mener det er mæslinger? eller også var det en anden vaccine) gjorde børn autistiske, fordi et par børn tilfældigvis begyndte at udvise de første tegn på autisme lige på samme tid, som du havde fået vaccinen.
    Det viste sig, at de børn ville have fået autisme uanset hvad, og det tilfældigvis var faldet sammen med vaccinen, fordi autisme kommer til udtryk i de år, hvor man typisk vacciner for den sygdom.
    Selv till dags dato er der forældre, der vælger vacciner fra, fordi de tror på et tilbagebevist rygte til stor fare for mennesker med immunforvarsdeficit, der ikke kan tåle at blive vaccineret, så man skal passe på med ikke at starte en hype, der ikke har hold i virkeligheden.

    Så ro på, piger. I kan ikke beskylde vaccinen, hver gang I får ondt i hovedet eller maven fra nu af og resten af livet.


  • #40   15. maj 2014 Mine vacciner er iorden. Jeg er lidt øm i den overarm hvor jeg havde fået vaccinen

  • #42   15. maj 2014 Min søster nåde til nr. 2 stik og så sagde hun stop.
    Efter stik nr. 2 dik hun slemme smerter så hun ikke kunne gå, besvimede heletiden, og rigtig slem migræne.
    Har godt nok aldrig set hende så syg før, så jeg valgte ikke at tage den. hun stoppede ved nr. 2 og har det bedre nu men har stadig migræne nogle dage men hun er ikke så syg mere, men tog sin tid.


  • #46   18. maj 2014 Rikke S > du er sgu ikke beskyttet pga den vaccine - som kan gøre dig hunde syg! og den holder ikke livsvarigt.
    Trods vaccine kan du stadig få livmoderhalskræft, da den kun dækker en meget lille udvalg af de virusser og så kønsvorter smiley

    "
    Human Papillomavirus-vaccine (HPV-vaccine) beskytter kvinder mod visse former for livmoderhalskræft

    Vaccination mod HPV er indført i børnevaccinationsprogrammet den 1. januar 2009 som et tilbud til piger født i 1996 og fremefter.
    Tilbuddet gælder fra pigerne fylder 12 år til de fylder 18 år.

    I alt 70 procent af tilfælde af livmoderhalskræft skyldes HPV type 16 eller 18.
    Endvidere forårsager HPV kønsvorter (kondylomer). Kondylomer skyldes for 90 procents vedkommende HPV type 6 eller 11.

    HPV-vaccinen indeholder virus-lignende proteinpartikler fra HPV-type 6, 11, 16 og 18.

    Efter vaccination med tre doser HPV-vaccine anses beskyttelsen for at vare mindst fem år.
    Behovet for en booster er endnu uafklaret.

    Vaccinedosis er 0,5 ml, der gives intramuskulært."


  • #47   18. maj 2014 Jeg fik to stik og læste så folks bivirkninger og store erstatningssager.. takkede nej til den sidste.. min datter skal i hvertfald ikke have den.

  • #48   18. maj 2014 Jeg stoppede efter vaccine Nr 2.
    Jeg døjer stadig her flere år efter med voldsomme bivirkninger.


  • #49   18. maj 2014 Trådstarters bivirkninger er (desværre) meget milde.

    Der kan for de uheldige komme MEGET alvorlige bivirkninger. Så jer der overvejer at få vaccinen bør snakke det grundigt igennem med jeres læge, eller få jeres forældre til det.

    Selv ville jeg hellere vælge risikoen for kræft end risikere bivirkningerne. Men det bliver ikke aktuelt, da jeg vist allerede er for gammel til at kunne få den


  • #50   18. maj 2014 http://www.bt.dk/danmark/to-danske-piger-har-faaet-millioner-i-erstatning-efter-hpv-vaccine

    Læs om nogle af de hårdere bivirkninger her - erstatningssager i milionklassen


  • #51   18. maj 2014 Lotte man har fundet ud af at man ikke kan blive for gammel til vaccinen.

    Desværre anerkender lægemiddelstyrelsen ikke at der er et problem med vaccinen smiley

    Som det ser ud fortager bivirkninger sig ikke og nye og mystiske bivirkninger kommer til.

    Jeg selv er desværre ret uheldig på den konto.
    Men jeg er faktisk glad for at grunden til mine pludselig mystiske sygdomme blev fundet.
    Efter undersøgelse på undersøgelse ved special lægeråd som kunne se der var noget helt galt var det rart da man i det mindst fandt årsagen.

    mine bedste anbefalinger er ALDRIG tag den korte vaccine


  • #52   19. maj 2014 DeeDee
    Jeg omformulerer lige
    Jeg er for gammel til at kunne få det gratis og vil ikke betale. Men ville nu heller ikke have taget imod den alligevel


  • #53   21. maj 2014 Jeg fik den for snart 5 år siden. Jeg fik alle 3, har aldrig haft bivirkninger mod den, alle mine veninder fik den også, og de har heller ikke haft bivirkninger for den.

    Det er altså ikke altid man kan give vaccinen skylden. Det kan også være så meget andet, der er skyld i det.. smiley


  • #54   21. maj 2014 Anna > fordi dig og 10 andre, eller 300.000 ikke har fået bivirkninger, betyder det IKKE at andre ikke kan blive syge af dem!

  • #55   22. maj 2014 Læser du ikke mit indlæg?
    "Det er altså ikke altid man kan give vaccinen skylden. Det kan også være så meget andet, der er skyld i det.." Skriver jeg noget med at man ikke kan blive syge af dem? Nej vel...


  • #56   22. apr 2015 står i stald med en der fået alvorlige konsikvenser for at ha fået den

    hun er smidt ud af skolen i 9klasse pga for meget fravær da hun er blevet forgiftet af den og nu sover det meste af døgnet


  • #57   22. apr 2015 Så nok udsendelsen med noget lignende din bekendte michelle/cazandra
    Det så synd for dem smiley Håber de finder noget modgift der kan tage det, eller i det mindste mindske det... Jeg har desværre mit


Kommentér på:
HPV bivirkninger (Livmoderhalskræft)

Annonce