{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.568 visninger | Oprettet:

HPV vaccine, ikke kun farlig! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Ja, der er rigtig mange unge kvinder fra alderen 9-23 der har fået HPV vaccinen, så man ikke burde få livmoderhalskræft. MEN - ikke nok med at rigtig mange har fået det dårligt af den og faktisk har fået bivirkninger som de skal gå med resten af deres liv, så har ny forskning indenfor den også vist, at kvinder der har fået den, får ødelagt deres livmoder og ikke kan blive gravide. Det er lige blevet opdaget, og der er allerrede flere tilfælde af kvinder, som ikke kan få børn.

Ja, jeg aner ikke hvad chancen er, men jeg ved at der står, at det er højest sandsynligt man IKKE kan blive gravid..

Uanset om det er få personer det ramme (man ved ikke helt hvad omfanger er endnu), så synes jeg det er fuldstændig hen i vejret, at nogle kvinder skal få denne nyhed:/ Jeg synes det er grotesk, at det ikke er undersøgt noget før, og de som burde have undersøgt har kun en kommentar "undskyld".

Jeg tror ikke jeg er en af de uheldige, jeg får stadig mens og har stadig ægløsning (om det har noget at sige ved jeg ikke). Jeg ved dog, at normalt hvis man er barnløs, så får man ikke rigtig ægløsning. HPV vaccinen skulle gå ind og ødelægge livmoderen, så går da ud fra, at hvis livmoderen er ødelagt, så får man ikke mens, eller i hvert fald ikke ægløsning?

Men ja, bare lige så i var opdateret, for synes det er noget enhver har ret til at få oplyst.


Kommentarer på:  HPV vaccine, ikke kun farlig!
  • #1   2. jul 2015 Det der også er med HPV vaccinen er, at den faktisk kun dækker en form for livmoderhalskræft... Og dermed "booster" den faktisk for andre kræftarter i underlivet.

  • #2   2. jul 2015 Ja.. Det er bare lige lidt træls at få af vide sådan 5-6 år efter man fik den:/

  • #3   2. jul 2015 Har du en kilde? (-:

  • #4   2. jul 2015 Katrine Boholdt: Du kan bare søge på google, så kommer der alt frem du behøver at læse smiley

  • #6   2. jul 2015 Jeg har hørt om alle bivirkningerne, men ville nu gerne læse den specifikke kilde, du henviser til (-:

  • #7   2. jul 2015 Katrine Boholdt: Har lige linket linket til artiklen. Men der er mange andre også. Jeg er en af dem der har bivirkninger.. Jeg døjer med træthed, svimmelhed og følelsesløshed.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   2. jul 2015 Altså jeg har fået den, og mine æggestokke virker så godt at jeg er blevet gravid to gange på trods af prævention smiley

  • #9   2. jul 2015 AMT: Det er kun godt for dig! Vær du rigtig glad for det:-) Men som sagt, det kommer også an på hvor mange år det er siden du har fået den, for de kvinder der har haft problemer, er først efter 5-7 år efter. Men ja, jeg er bare ked af det på de kvinders vegne, som er kommer til at gå ud over:( Synes det er grotesk at sådan noget kan ske, og kan have en sådan virkning, at man ikke kan få børn! Så er det lige meget om det er 3-50 personer eller 100-1000 det går ud over, for alle burde have retten til selv at vælge om de vil have børn, og en vaccine brude ikke vælge for en smiley

  • #10   2. jul 2015 Og man kan blive steril af at gå med sin mobil i lommen også smiley Der er bivirkninger ved alt, men procentdelen af dem som er alvorligt ramt er altså umådelig lille. Og medierne elsker bare at skabe drama over ingen ting.
    Jeg er glad for jeg har fået min HPV, den beskytter mod HPV virusset som man ved er en stor medhjælper til livmoderhalskræft.


  • #11   2. jul 2015 Team Grafik: Jamen fantastisk for dig, at du synes det. Jeg må lide med migræne, træthed, svimmelhed og følelsesløshed resten af mit liv, og andre kvinder må leve med de ikke kan få børn. Det synes jeg uanset hvad, ikke er i orden... En vaccine burde IKKE gå ind og gøre sådan en stor forskel og SLET ikke på så mange.. Rigtig mange unge kvinder render rundt med bivirkninger - bare 3 af mine veninder gør, udover mig selv, og tør slet ikke tænke på hvor mange der gør. Ville MEGET hellere være foruden denne vaccine!

    Også taget i betragtning af, at den booster andre kræftsygdomme i underlivet, som skrevet længere oppe..


  • #12   2. jul 2015 Jeg vil gerne se et videnskabeligt bevis for at den booster kræftformer smiley For den artikel du linker til er der intet videnskabeligt over.

    Og tja, jeg lever i forvejen med migræne (som jeg fik da jeg var 10), et ødelagt knæ som med tiden sikkert skal skiftes ud, og en tommelfinger hvor mine ledbånd er revet i stykker og den derfor er nærmest ubrugelig.
    Lad nu vær med at mal fanden på væggen over alt smiley Ja der er bivirkninger, men man har jo heldigvis lov til at vælge HPV fra. Så må man jo gøre op med sig selv om det er risikoen værd.


  • #13   2. jul 2015 Team Grafik: Hvis du er så uenig i det vi andre skriver, eller i det hele taget mit forum, så forstår jeg ikke du skriver her inde? smiley Uanset HVAD du lider af, ændre det altså ikke at der er kvinder, som bliver barnløse af den.. Sorry, men jeg har svært ved at se din pointe.. Man burde få alle disse bivirkninger OPLYST inden man får den! Det er der ingen der har fået smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   2. jul 2015 Min engel: ved du hvor lille en procentdel der faktisk har bivirkninger?

    jeg fik vaccinen lige da den kom ud, det ved at Være en halv menneskealder siden.


  • #15   2. jul 2015 AMT: Jeg fik SELV min for 6 år siden, men jeg begyndte først at få bivirkninger 3 år efter. Procentdelen af folk der får bivirkninger er MEGET MEGET stor, der er SÅ mange unge piger der faktisk har bivirkninger af den, at der faktisk er tale om at få en afskaffet? Så nej, procentdelen er på ingen måde lille, men faktisk uhyggelig stor. Og nu da det er kommet frem at flere kvinder ikke kan blive gravide, så synes jeg bare det er endnu mere grotest..

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   2. jul 2015 Min engel: sidst liste jeg at det var omkring 300-400 der havde bivirkninger ud af 300.000?

    desuden vil jeg også hellere have de bivirkninger end kræft.


  • #17   2. jul 2015 Så man må ikke dele sin mening i et debat forum, fordi man ikke er enig med trådstarter?
    Du ved godt det er en meget lille procent del der faktisk får alvorlige bivirkninger ikke? Risikoen er 1 til 100000 smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #18   2. jul 2015 ej, det er 1305 ud af 1.6 mio

  • #19   2. jul 2015 Amt: Passer det ikke også rimelig godt med 1 ud af 100.000? Eller er det en endnu mindre risiko?

  • #20   2. jul 2015 Hvis tre af mine veninder har bivirkninger udover mig selv, og jeg kender flere som har sagt at de kender mange der har, så holder den statistik ikke...

    I øvrigt har det været oppe i medierne, så tror ikke det er for sjov. Jeg lavede mit forum fordi jeg synes ALLE skal vide det, da der kan være få der er ramt af barnløshed, hvilket slet ikke burde kunne ske via en vaccine.

    Jeg er selv meget træt af at skulle leve med disse bivirkninger, da det har givet mig panik ansgt og angst for at dø hver gang jeg får dem. Så for mig har det gjort, at jeg ikke kan arbejde normalt og være alene. Så ville jeg hellere undvære den vaccine og kunne leve mit liv normalt.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #21   2. jul 2015 team: pas, det er ihvertfald minimalt

  • #22   2. jul 2015 AMT: Det er jo sikke ikke så minimalt længere da snakken om at afskaffe den har været oppe i medierne grundet SÅ mange tilfælde.. Du kan jo godt selv regne ud, at hvis bare tre af mine veninder har, og jeg selv og mange jeg kender, kender nogen der har, så holder det jo ikke smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #23   2. jul 2015 min: jeg kender en, som kender en, som kender en.. arggg..

    og uanset hvad du tror og tror du ved, så holder statistikken


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #25   2. jul 2015 Min engel: har du ingen forstand på statistikker?

  • #26   2. jul 2015 Ja medierne elsker at lave drama smiley og jeg siger ikke at det da ikke er forfærdeligt at der er unge piger som har fået grimme bivirkninger af vaccinen. Men, jeg tror så altså også nogen opfinder bivirkninger smiley
    Ligesom da jeg var teenagere hvor alle skulle have en eller anden form for psykisk lidelse, så er det nu bare blevet "sejt" at finde på noget andet at fejle.


  • #27   2. jul 2015 Må man høre, hvordan man lige kan tegne en sammenhæng mellem svinmelhed, følelsesløshed, migræne og hvad det nu ellers var og så HPV vaccinen? smiley Du skriver selv, at det er mange år siden, at du fik vaccinen, så hvordan ved man, at det er bivirkninger fra den? Det kan man jo ikke være sikker på. smiley

  • #28   2. jul 2015 AMT: Så du tror på statistikker? Okay, jamen lad os da tage den. Er du KLAR over hvor meget sundhedsstyrrelsen holder hemmeligt for os alle sammen, fordi de ellers ikke ville tjene penge?? De går ikke ind for naturmidler som faktisk KAN helbrede, fordi de ikke kan få patent på dem, og derfor siger de ingen ting og ville lade dem godkende til butikker osv og lægemidler, for ellers tjener de ingen penge!

    Hvis de faktisk sagde at HPV vaccinen VAR farlig og lavede statistikkerne om, så ville de tabe så mange penge, og de folk ville ikke få den! De tjener penge på kvinder over 18 år, fordi de køber sig til den, bare de får af vide de har celleforandringer.

    Uanset hvad, så VED jeg at flere og flere unge mennesker får bivirkninger af den, og at det har været oppe og vende hvor hvidt vaccinen skulle fjernes igen grundet det.. Så det er jo ikke for sjov?


  • #29   2. jul 2015 Julie R: Det er den nye vaccine form der har givet flere bivirkninger smiley Det er flere og flere UNGE piger der får bivirkninger. Dog var der få der også fik før. smiley

  • #30   2. jul 2015 smiley

  • #31   2. jul 2015 Bidløse: Tja, spørg lægerne der har undersøgt mig igennem de 3 år, som fandt frem til det smiley

  • #32   2. jul 2015 Livet er altså også farligt! Samtidige mennesker i hele verden får bivirkninger og tilsidst DØR af det! smiley smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #33   2. jul 2015 min: statistikken er sjovt nok fra sundhedsstyrrelsens hjemmeside, hvor de har tal fra 2009 og frem til q1 2015.

    men selvfølgelig lyver de.

    lige som rigtig mange teenage piger der gerne vil have opmærksomhed, og derfor opfinder en bivirkning..

    gu nej lyver de, sundhedsstyrelsen har nu engang ikke noget med diverse vacciner og medikamenter på markedet at gøre.



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #34   2. jul 2015 Også er det da sjovt at der er så få der fik bivirkninger af den gamle vaccine, når du kender så mange?

    tror ærlig talt at du overdriver en lille smule.


  • #35   2. jul 2015 TS
    Så det er ikke bare dig selv, de rejse hørt om bivirkningerne ved HPV og så har besluttet dig for, at din migræne er kommet af det? smiley


  • #36   2. jul 2015 AMT: Det er jo så netop det der har.. Altså skal godkendes af sundhedstyrrelsen, ellers må det ikke sælges eller bruges i DK.

    Men det er folk som jer der får hele det danske samfund til at køre rundt, netop at stole blindt på andre folk, som slet ikke har været med til at lave noget af det. De godkender bare ud fra forskningen. - Hvis alle var som os andre, der mærker hvordan den har virkning på os, så ville samfundet ikke køre rundt, for vi stoler ikke på det - vi mærker det til hverdag hvordan den påvirker os smiley


  • #37   2. jul 2015 Jeg har osse fået den smiley
    har slet ikke haft nogle påvirke af den


  • #38   2. jul 2015 Det er faktisk EU som beslutter om en vaccine skal godkendes eller ej smiley Og det ved jeg da min storesøster arbejder i en medicinal virksomhed som bla fremstiller vacciner og allergi-medicin smiley

  • #39   2. jul 2015 TS
    Så vi skal ikke stole blindt på systemet, men derimod medierne (som ofte blæser en lille ting op til en stor ting) og en fremmed på nettet? smiley


  • #40   2. jul 2015 Bidløse: Tror ikke lægerne siger det for sjov:-) Og sjovt nok kom det lige efter jeg havde fået vaccinen og de andre ting kom hen af vejen i løbet af 3 år.

    Jeg overdriver ikke, men nu er det altså sådan, at jeg også kender unge piger i alderen 12-18 år? Bare fordi jeg 21 år, betyder det ikke det kun er folk i den aldersgruppe jeg kender;-)

    Min lillesøsters veninde har bivirkninger, min veninde på 18 har bivirkninger og min eks pap lillesøster havde voldsomme bivirkninger af den. Min venindes veninde har bivirkninger af den og kender mange der har sagt "åh gud, ja jeg kender også et par stykker som ikke har det så godt efter den, og de døjer med præcis det samme som dig".

    Og grunden til jeg ved at svimmelhed og følelsesløshed høj puls osv er grunde vaccinen, er fordi det ER bivirkninger fra den, også også noget lægen siger, men først bagefter..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #41   2. jul 2015 min: jeg stoler da ikke blindt på folk. ellers havde jeg nok stolet på dine udtalelser. og dem giver jeg ikke 7 potter tis for smiley

    vil hellere lytte til sundhedsstyrelsen end til dig ihvertfald.

    og stop med at piv, der er så mange andre som lever med skemmere psykiske sygdomme, slemme neurologiske skader, fysiske skader osv, hvorfor hører man ikke dem pive over deres sygdomme ?



    profilbillede
  • #42   2. jul 2015 AMT: Jeg snakkede ikke om at stole på folk? Jeg snakker om at du stoler blindt på sundhedsstyrrelsen som op til flere gange er blevet taget i at "udelukke" noget til os andre smiley

  • #43   2. jul 2015 Næste alt form for Vac og Piller påvirker kroppen smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #44   2. jul 2015 min: ja selvfølgelig stoler jeg på dem.

    Hvis jeg ikke kunne stole på dem, hvem kunne jeg så stole på?


  • #45   2. jul 2015 Og at stole på EU er bare endnu værre.. EU bliver BETALT for at holde mediciner tilbage.. Og EU vil ikke have naturmidler ind, da det gør at de ikke tjener penge.. FØJ!

  • #46   2. jul 2015 Vil gerne se kilder på alt det, du skriver der, TS smiley

  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #47   2. jul 2015 Jeg synes det er tankevækkende, at kvinden der har udviklet vaccinen har udtalt, at hun ikke ville give den til sine egne børn....

    iøvrigt tænker jeg: ingen kender langtidseffekten af vaccinen, det er en heftig cocktail der sprøjtes ind i systemet....måske beskytter den mod HPV, men hvem siger den ikke kan være potentielt kræftfremkaldende på andre fronter?

    Jeg er enig i at livet i sig selv er uforudsigeligt. Og det faktum ændres ikke med en vaccine, som jeg bestemt ikke synes virker sikker og gennemtestet nok. men medicinalindustrien er billion dollar business. Jeg tror ærlig talt dem der tjener pengene vil sk... på om der er liv der invalideres eller ihvertfald forringes gevaldigt.

    Og ja, jeg tror rigtig meget foregår med baggrund i profit langt snarere end menneskehensyn.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #48   2. jul 2015 Min engel: men i følgende dig er alt og alle jo nogle løgnagtige røvhuller?

  • #49   2. jul 2015 TS: Jeg vil igen gerne se det videnskabelige beviser for dine ord smiley Og ikke bare en artikel på BT eller ligende som ikke er en skid troværdige smiley
    Og igen det er EU som godkender medicin, korrekt at sundhedensstyrrelsen kan nægte salg af "natur" medicin som ikke er grundigt nok testet og at man derved ikke ved hvad tingene faktisk indeholder eller kan sikre sig at risikoen for alvorlige bivirkninger er lav.
    Tror slet ikke du ved hvor mange godkendelser en ny vaccine skal igennem og hvor mange test en godkendelse faktisk kræver - inden den overhovedet kan komme i betragtning til at få en endelig godkendelse.


  • #50   2. jul 2015 AMT: Helt korrekt, hvem kan man så stole på? Jeg ville også gerne stole på dem, men jeg hverken stoler på EU, da de faktisk undlader at have naturmidler som medicin, blot fordi der ikke er tilsat noget som helst, men flere naturmidler kan faktisk helbrede.. I Matas må de ikke sælge rene naturmidler grundet EU og deres politikker, fordi der ikke er tilsat kemi? Undskyld mig, men syg verden lever vi i...

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #51   2. jul 2015 Min-engel: Hvordan kan jeg så købe natur medicin på apoteket og i matas?

  • #52   2. jul 2015 Min-Engel: Jeg køber da natur medicin på apoteket smiley Og jeg får da også naturlige hormoner i mine p-piller smiley
    Men korrekt EU godkender ikke alt, hvilket nok er meget godt smiley


  • #53   2. jul 2015 AMT: Ja, faktisk. Selv læger ja. Jeg stoler ikke på hverken EU eller sundhedstyrrelsen. Læger siger noget, men så fejler folk det andet og sender dem hjem for at dø langsomt.

    Jeg har en bekendt som har en god ven. De var sikre på han havde kræft i blodet, men lægen sagde at det havde han ikke, det var han for "rask" til, for ellers ville han have det meget dårligere. Han fik i stedet en medicin fordi lægen sagde han fejlede noget andet. En uge senere falder han om og får et anfald, og han får konstateret blodkræft på stedet... Han er nu under behandling, og behandlingen er meget meget hård, og kræften nåede at blive værre, fordi lægen ikke reagerede..


  • #54   2. jul 2015 AMT: Spørg der inde om ikke der er tilsat kemi smiley Så får du svaret "ja" det er der. For de må IKKE sælge ting der ikke har tilsat en form for Kemi..

  • #55   2. jul 2015 Team grafik: Jeg magter ikke sidde og finde belæg for alt jeg skriver, jeg er ikke til en eksamen:-) I kan vælge at læse det eller lade være, og ja, glemme det igen smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #56   2. jul 2015 Min engel: min fætters onkels brors venindes søsters datter troede at hun havde ondt i knæet.. og hvad så?

    læger er sjovt nok også mennesker.


  • #57   2. jul 2015 AMT: Kan altså ikke lade være med at grine lidt over den kommentar der "troede hun havde ondt i knæet"? Det bør man sådan set kunne mærke, helt uden at få en diagnose;-)

    Og nu er det jo ikke sådan, at jeg sidder og siger, min mors venindes, venindes, søsters moster.. Vel.. SÅ stop da med at køre den så langt ud? Helt ærligt..

    Men synes egentlig det er ret sjovt at se, at i slet ikke kommentere på M K' s kommentar, som egentlig bekræfter det jeg sidder og skriver?



  • #58   2. jul 2015 For læger er jo overhovedet ikke mennesker som kan tage fejl, og en almen læge er jo også ekspert på samtlige områder - eller noget smiley
    Læger kan overse ting, en special uddannet ortopæd kiro overså mit overrevet ledbånd. Bearbejder jeg ham? Næh, egenligt ikke. Det er menneskeligt at fejle og overse ting.

    Men som kommende bioanalytiker har jeg tillid til sundhedsvæsenet, og ved at det også fungerer men ja der sker da også smuttere hist og her.

    Men TS, når du nu ikke stoler på sundhedsvæsenet, hvorfor stoler du så på at din migræne og svimmelhed kommer af HPV når læger alligevel bare lyver og ikke stiller korrekte diagnoser? Din diagnose kan jo ligeså godt være en fejl diagnosticering.


  • #59   2. jul 2015 Enig M K. Synes det er fint med fokus på vaccinen TS. Det er fuldstændig vanvittigt at vaccinere alle fra en ende af med en vaccine, der ikke er langtidstestet. Synes den vaccine er for tam - 'mindsker risikoen', men hvad indebærer det ??
    Heldigt for jer der er glade for den.


  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #60   2. jul 2015 The 2008 FDA Closing Statement on Gardasil reports that 73.3% of the ‘healthy’ girls who participated in the clinical trials developed ‘New Medical Conditions. The list below highlights some of the ‘New Medical Conditions’ reported in the 2008 FDA Closing Statement on Gardasil. (source)

    Blood & Lymphatic System Disorders 2.9% = 1 in 34
    Gastrointestinal Disorders 13.4% = 1 in 7
    General & Administration Site Conditions 3.8% = 1 in 33
    Immune System Disorders 2.4% =1 in 50
    Infections & Infestations 52.9% = 1 in 2
    Injury, Poisoning, & Procedural Complications 8.0% =1 in 12
    Investigations 11.8% =1 in 9
    Musculoskeletal & Connective Tissue Disorders 6.8% =1 in 14
    Nervous System Disorders 9.4% = 1 in 10
    Pregnancy, Puerperium & Perinatal Conditions 2.0% = 1 in 50
    Psychiatric Disorders 4.4% =1 in 22
    Renal Disorders 2.7% =1 in 37
    Reproductive & Brest Disorders 24.8 % = 1 in 14
    Respiratory, Thoracic & Mediastinal Disorders 5.5% = 1 in 18
    Skin & Subcutaneous Tissue Disorders 7.4% = 1 in 13
    Surgical Procedures = Appendectomy 10.2% = 1 in 10


  • #61   2. jul 2015 Hold da op Min engel du har gang i nogle vilde teorier.. Føler med dig at du ikke føler du kan stole på nogen og alt er en sammensvægelse. Det må squ ikke være sjovt. Trist du ikke stoler på lægen måske du kunne få lidt hjælp til dette..

    Nå det så er sagt så valgte jeg netop HPV vacc. fra da jeg ikke ville være forsøgs kanin for det er hvad RIGTIG mange mennesker er blevet. nogle sluppet uden men men desvære mange andre med forskellige bivirkninger. Og ting de ikke var blevet advaret om.

    Det med at det gør man ikke er gravid læser jeg det til kan være en af de alvorlige (men sjældne) bivirkninger som kan være..

    Nu jeg også ret negativ i forhold til den vacc. MEN jeg mener ikke den hjemmeside som bliver linket til er en ordenlig kilde. De viser ikke hvor de har det frem og linker til de pålidelige kilder de har det fra sååh.. Jah jeg er også KRITISK omkring kilder til sådan noget og ikke bare folks som dig der brygger vidre på jeg ved ikke hvad


  • #62   2. jul 2015 Stine M: Kunne ikke være mere enig, og det var også det min pointe er smiley

    Team grafik: Om jeg stoler på lægen? Hmm nææ egentlig ikke, men da jeg kan mærke det kom EFTER vaccinen havde jeg jo selv min bekymring og efter jeg har snakket med så mange andre, som også har bivirkninger efter den, så er jeg bare blevet endnu mere bekræftet. At lægen så kunne være så sød at fortælle mig det efterfølgende er da bare godt så.

    Der er også flere emner på hestegalleri og hundegalleri omkring denne HPV vaccine, hvor flere piger spørger om andre også har bivirkninger. smiley


  • #63   2. jul 2015 Stine: Det er jo heldigvis op til en selv at vurdere om det er risikoen værd. Jeg vurderede det til at være den værd, og har ikke fået nogen bivirkninger overhovedet - faktisk er min migræne blevet mildere og med færre anfald siden jeg fik vaccinen smiley Og nej jeg tror ikke der er sammenhæng der, men kunne der sagtens være.
    Og ja jeg er glad for min krop har dannet et immunforsvar mod HPV virussen, som faktisk kan gøre meget skade - ikke kun forebygge mod livmoderhalskræft skabt af HPV virussen.
    Jeg fik vel min sidste vaccine 4 år siden og har i vinters fået lavet et uskrab og der var ingen celleforandringer smiley


  • #64   2. jul 2015 Camilla L: Hvad bygger jeg videre på? Jeg bygger ikke videre på noget som helst, og jeg skriver ikke at der er stor chance for noget som helst. Skriver også, at er det kun få, jamen så er det total grotesk at de skal udsættes for det. Skriver ingen steder er der er mange??

    Det eneste jeg VED der er en stigning på, er netop bivirkninger som hovedpine, svimmelhed, høj puls osv. For kender mange der har, og kender mange der kender nogen der har, så statistikken for mig passer ikke her. Men jeg kan ikke se hvor jeg ellers træder ved siden af??

    At jeg ikke stoler på lægerne er en helt anden sag. Det er grundet så mange fejldiagnoser, hvor jeg har set folk være tæt på at dø grundet det.. Så ikke så underligt, at jeg ikke helt stoler på læger smiley


  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #65   2. jul 2015 Min-Engel, uanset mængden af kritiske og uforstående kommentarer, så har du jo lov at ha DINE overbevisninger og andre deres....gudskelov er det da et frit valg om man tilvælger vaccinen eller ej. Jeg går da ikke ud fra den er tvungen ihvertfald?

  • #66   2. jul 2015 M K: Nej heldigvis for det da.. Godt man har et valg, men dengang vidste man bare slet ikke noget om bivirkninger og man fik intet af vide.. Det er der mange i dag der heller ikke gør, for lægen siger intet. Det er kun hvad man høre og læser om, man får som "advarsel".

    Som sagt, måske er det MEGET få der bliver barnløse.. Men bare det at der er nogen, gør mig ked af det. Om det så er 2-10 eller 50-1000 så gør det mig ked af at tænke på...

    De andre bivirkninger kan man "overleve" med, men jeg synes ikke de er sjove..


  • #67   2. jul 2015 M K: HPV vaccinen er ikke et krav og bør den heller ikke være smiley Men en vaccine som MFR-vaccinen burde være et krav smiley Men den har jo så også endnu minder risiko for alvorlige bivirkninger.
    Men jeg, selvom jeg er for HPV vaccinen, mener ikke denne skal være et krav men netop være et tilbud som man så kan vælge at benytte sig af.


  • #68   2. jul 2015 Jeg ville ønske at jeg ikke havde fået vaccinen - jeg er en af dem, som har fået mindre rare bivirkninger smiley

  • #69   2. jul 2015 Ridning med hjertet: Og bare det at du også har dem, synes jeg beviser lidt, at statistikken ikke holder en meter.. Jeg stoler i hvert fald ikke på den, for med alle dem jeg kan tælle sammen jeg kender som har den, i forhold til venner og bekendte, samt folk på nettet, så er den langt overskredet. smiley

  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #70   2. jul 2015 Min-Engel, ret skal være ret: der findes da et stigende antal læger som råber vagt i gevær ang vaccinen. Der er praktiserende læger, der ligefrem nægter at give den til patienterne i deres praksis. Så der ER ansatte i sundhedssystemet der er skeptiske smiley

  • #71   2. jul 2015 Jep - vi er faktisk mange. Det er bare ikke altid at man lige hører om os, for når man har det rigtig skidt, så er det begrænset hvor meget man kan råbe op om det.

  • #72   2. jul 2015 hmm.. selvfølgelig kan der købes natur medicin og præparater i matas, apoteker og helsekost butikker.. min mand arbejder med natur præparater og deres største kunde er Matas.. så det virker lidt sjovt at du siger de ikke kan sælge det..

    hvis du ønsker lidt insider viden omkring hvorfor læger/sygehuse m.m ikke må vejlede i at tage natur medicin, så er det fordi dem der producere det, ikke gør nok for at få det testet og dermed godkendt.
    Jeg er på onkologisk afd. (kræftafd, hvis du ikke ved hvad onkologi er) og der fraråder man enhver form for natur medicin idet patienten får kemo... Ikke fordi at vi tror det betyder noget for deres behandling, bivirkninger, men derimod fordi det ikke er testet tilstrækkeligt sammen med fx kemo, og vi ved derfor ikke om det kan være farligt... Vi som sundhedsprofesionelle er nød til at vide præcis hvad vi giver patienten og hvilke kontraindikationer, bivirkninger m.m medicinen har.
    Jeg ville til enhver tid selv give min datter den, som iøvrigt er 12 år. mange piger i puperteten får migræne, psykosomatiske og andre lidelser.. og jeg blev noget forbavset, da jeg blev ret alvorligt syg halvandet år efter jeg havde fået den, at en veninde siger som det første at det ikke var pga HPV vaccinen... men vi kan jo ikke give alle vores skader, lidelser og sygdomme skylden for HPV vaccinen.. Den bliver ikke trukket tilbage lige forløbig, det kan jeg næsten love dig, for bivirkninger er for de fåtal der får dem, mindre alvorlige end de mange der dør af livmoderhalskræften.. og kan fortælle dig at kurerede bryst kræft kvinder får 6 serier af kemo (vi taler helbredte kvinder) bare for at undgå et tilbagefald.. velvidende at den kemo man giver er kræftfrembringende.. men man har besluttet at oddsene bare er bedre... men ønsker som de andre dokumentation for dine påstande.. kan forstå mange kvinder er kede af deres sygdomme, men det kan ikke dokumenteres at det er en bivirkning af HPV- undskylder det ret så lange indlæg.


  • #73   2. jul 2015 M K: Ja det er da kun godt der er læger, som råber op omkring den, men det viser jo bare, at det jeg skriver ikke er helt hen i vejret, og ikke noget der bare er "opdigtet" smiley

  • #74   2. jul 2015 RMH
    Jeg er lidt nysgerrig, men kunne godt tænke mig at høre, hvad det er for nogle bivirkninger, du har fået? Er det dem, du skriver om på din side på Facebook? smiley


  • #75   2. jul 2015 Jeg undre mig, TS har lov til at have sin mening, men os som har en anden mening end hende er nærmest nogen idioter fordi vi ikke tror hende? Hmm, hænger ikke rigtigt sammen.
    Man må respektere at der findes folk som har en anden holdning end sig selv, og det gør jeg faktisk også - indtil disse begynder at pådutte mig deres holdning og kalder mig dum, godtroende, egoistisk eller ligende for at have en anden holdning.
    Og der er sådan jeg ser på TS's udtalelser, så derfor er min forståelse for hendes holdning forsvundet smiley


  • #76   2. jul 2015 Ingen vacciner er et krav. Men super useriøst at HPV vaccinen er med i vaccinationsprogrammet. Har endnu ikke set tal der viser dens værd, kun gisninger. Og stadig screener man kvinder, da det nu engang har en påviselig effekt..

  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #77   2. jul 2015 Team Grafik, hvem fratager dig din ret til at ha din egen holdning?

  • #79   2. jul 2015 Ingemann: Jeg forstår ikke du skriver, at i bruger naturprodukter osv, og at Matas er deres største kunde? Med naturprodukter mener jeg HELT rene, UDEN nogen form for tilsætningsstoffer eller kemi. HELT CLEAN uden noget som helst. Da jeg var inde i Matas, spurgte jeg om man kunne få et kosttilskud eller noget, uden nogen form for tilsætningsstoffer eller kemi, og svaret var "nej".

    Det er meget få butikker jeg kan købe det i, hvis jeg spørger? Specielt hvis det er tilsætningsstoffer.



  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #80   2. jul 2015 Kundun, vis mig lige den statistik der viser at et fravalg af vaccinen er en sikkerhed for reelt at FÅ kræft ?? smiley

  • #82   2. jul 2015 M K: Ingen smiley Men føler sørme ikke at TS viser nogen form for forståelse over at der faktisk er nogen som vælger at stole på sundhedssystemet. Og derfor syntes jeg heller ikke jeg behøver vise forståelse for alle hendes konspirations teorier smiley

  • #84   2. jul 2015 Kundun: Hvem siger jeg ville få kræft? Du kan da ikke stille det op på den måde der? Jeg kunne have undgået at få mine bivirkninger og undgå at få kræft på samme tid?:s

  • #85   2. jul 2015 Jeg ville virkelig være så bitter, hvis keg havde valgt vaccinen fra på grund af mulige bivirkninger, og så rent faktisk endte med at få diagnosticeret livmoderhalskræft! smiley

  • #86   2. jul 2015 Kundun. Ved du noget om vaccinen? Eller virussen?

  • #87   2. jul 2015 Det gør de jo også. De kan jo stadig adoptere og måske en rugemor. Det bliver jo bare ligesom for homoseksuelle. At få børn kræver jo ikke man er gravid...;)

  • #89   2. jul 2015 Heller leve med bivirkninger end at være død af kræft husk lige det!!

  • #90   2. jul 2015 Bidløs ville du ikke blive bitter hvis du fik livmoderhalskræft og havde fået vaccinen?

  • #91   2. jul 2015 Team Grafik: Jeg har da fuldt ud forståelse for at andre har deres mening? Hvor i alverden ser du, at jeg ikke har det? Derimod virker DU som om, at du ikke acceptere det.. Min forum var ment som en hjælp til folk der ikke havde hørt det. Ikke en forum der skulle omhandle alle dem der ikke tror den giver bivirkninger eller noget.. Derfor forstår jeg ikke hvorfor alle de kommentarer om hvorvidt i tror på vaccinen eller ikke skal komme ind, for der blev ikke stillet spørgsmålet "Hvordan har i det med vaccinen?".

    Igen, det var KUN en hjælp. Ikke noget der skulle diskuteres. Fred være med at i har det godt med den, er det er rigtig godt! Jeg siger heller ingen steder den ikke er god for nogen.. Men bare det at der er FÅ der skal lide, og evt ikke kunne få børn, UDEN At blive informeret er det jeg synes er grotesk.. Det burde være et valg, og man burde få stillet spørgsmålene om man er klar til ikke at få disse bivirkninger, for man kunne være en af de FÅ.


  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #92   2. jul 2015 Du skrev noget i retning af om man ønskede bivirkninger eller kræft? Nu er det jo heldigvis sådan at der er større chance for IKKE at få kræft end at få det. Det er jo godt nok lige at huske på inden man blir alt for grebet af en stemning. Og JA jeg kender kræftsyge og folk der er helbredt for kræft og folk der er døde....jeg vil hellere leve med de naturlige risici ved at leve end jeg vil ha injiceret noget kemisk ind i kroppen som jeg ikke engang ved om hjælper mig.

    Men sådan er vi så forskellige smiley


  • #93   2. jul 2015 Stine m
    Jo, det ville jeg helt klart også - men ikke fordi jeg havde fået vaccinen. Så havde den jo bare ikke gjort noget som helst hos mig, for jeg har ingen bivirkninger. Så ville jeg bare være bitter, fordi det netop skulle ramme mig.


  • #95   2. jul 2015 Hov hov! Der er vist nogle personer her der glemmer at den kun MINDSKER risikoen, og at man stadig kan få kræften?

    - At sige man sagtens kan få børn alligevel synes jeg er ret så dumt. At føde et barn er noget helt andet end at adopterer, og jeg ville aldrig adoptere et barn, hvis ikke jeg kunne blive gravid. Jeg vil så gerne være mor, og føde mit eget barn, som er mit eget kød og blod, så hvis ikke jeg kunne få et barn pga en vaccine ville jeg virkelig gå ned med flaget.


  • #96   2. jul 2015 Er der nogen af jer der skriver, der ved hvad vaccinen gør.? Der er jo endnu ingen videnskabelig effekt af vaccinen, så hvad gør jer mere sikre?

  • #97   2. jul 2015 Stine: Nu kan man også få livmoderhalskræft SF andre ting end HPV virusen smiley Faktisk er "kræft" bare en fejl i cellen som gør den begynder at dele sig uhæmmet. Så ja en helt naturlig lille fejl i en celle kan udvikle sig til kræft smiley

  • #98   2. jul 2015 Stine M: Nej det er der ikke. Ingen af os ved en Ski om noget som helst, ligesom der ikke er nogen beviser for det, og derfor kan vi kun gå ud fra hvad vi VÆLGER at tro på, af de ting vi høre og ser og mærker selv. smiley Samt hvad hende der har lavet vaccinen har sagt, som er ret så skræmmende...

  • #99   2. jul 2015 Men hvis du så for livmorhals kræft får du fjernet din livmor og kan aldrig nogensinde få børn. smiley til MK hvis du ikek når at dø får du kræft alderdommen får dine celler til at mutere så alle får kræft på et tidspunkt i deres liv alligevel. smiley

  • #100   2. jul 2015 Min-engel-puttehøne... læs det lige igen... VI (som fagproffesionel) bruger bestemt ikke natur medicin, fordi at det ikke er testet tilstrækkeligt for bivirkninger, kontraindikationer m.m..
    Dermod skrev jeg at min mand står for at producere og sælge natur præparater. en af deres største kunder er matas. de fleste af deres produkter er uden tilsætningstoffer. men fx har deres d vitamin- glycerol, det er fremstillet ud fra fx olie og propen. dette er for at præparatet kan holde sig mere end 2 dage... mener at krillolien er baseret udelukkende på krill, og deres kapsel er lavet af naturprodukt, så der ikke er noget deri der er fremstillet syntetisk. men man har været nød til at manipulere med noget af indholdet, for at styrke holdbarheden, prøv selv at spise fisk som ikke er konserveret og der er mere end et par dage gamle... det er langt fra al deres medicin og piller der er uden tilsætningstoffer, men man arbejder hårdt på det. blandt andet knokler de lige nu for at lave en børnevitamin pille der er spiselig, uden der er tilsat kunstige sødemidler.


  • #101   2. jul 2015 TS: Så min storesøsters mand er ikke en rigtig far for deres søn? Han fik desværre testikkel kræft og måtte få fjernet begge testikler. Ergo de kunne ikke få er barn hvor han rent biologisk er far, men de har fået en donor til at få deres søn skabt. Og kan sige dig at hendes mand elsker deres søn, selvom han ikke har leveret DNA.
    Og der er mange som ikke kan få børn af den ene eller anden grund, og disse mennesker er lykkelige over at så kunne adoptere, på den måde kan de stadig være forældre. Man er kun gravid i 9 måneder, men er en forældre resten af livet smiley


  • #102   2. jul 2015 Team grafik: Citere lige der hvor jeg siger, at ingen er rigtige forældre så?? Helt ærligt, du overdriver godt nok meget. JEG ville aldrig adoptere, for JEG personligt ville ikke føle det var mit barn af KØD og BLOD, hvilket det heller ikke ville være, og det er DET jeg ønsker. Jeg ønsker at se mit barn vokse op, og ligne mig på nogle punkter og deres far på andre punker. Jeg er bare personligt ikke til adoption. Men folk der gør det, føler jo klart det samme indeni, som jeg ville for mine børn, og det gr dem ikke mindre til rigtige forældre? Det er MIN holdning, ikke andres..

    Ingemann: Nej, der kan du selv se. Du svare jo præcis på mit spørgsmål. Det er MEGET svært at købe noget der ikke er tilsat noget i.. smiley Men en ting ved jeg så, og det er at der er MANGE fantastiske produkter som ER testet i hoved og røv, men som ikke MÅ blive godkendt af EU, fordi der mangler kemi eller tilsætningsstoffer og derfor vil de ikke sælge det på markedet. Hmm.. tankevækkende, også kan du sige hvad du vil, for det sker nemlig. Og her er der ikke snak om at man ikke må sælge det i DK, men blot at det ikke må komme på hylderne i store mængder i fysiske butikker, fordi de så vil tabe store penge.


  • #103   2. jul 2015 Haha Ingemann, læste lige ; udvikle en børns vitaminpille, der er spiselig smiley ??
    Ved godt det ikke er det du skriver, men hurra for den tanke. De smager nemlig virkelig dårligt!!


  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #104   2. jul 2015 Rikke, korrekt - ligesom alle mennesker har kræft flere gange i løbet af livet. Men hvis immunsystemet er sundt, bekæmper det selv de syge celler. Så kræft er vist et menneskeligt vilkår...

    Iøvrigt - hvis man ved noget om kostens enorme indflydelse på ens sundhed, så ved man også vide, at sukker får celledeling til at ske i lyntempo. Så måske der lå et endnu mere effektivt forebyggende arbejde i at lære folk at spise sygdomshæmmende. Det er der bare ikke profit i smiley


  • #105   2. jul 2015 TS: Ja selvfølgelig overdriver jeg smiley Ligesom du gør i nogen af dine udtalelser.
    Men man skal aldrig sige aldrig, tænk hvis du nu faktisk ikke kan få børn, så kunne det måske godt være du skiftede mening.
    Jeg mente også promte at jeg aldrig skulle giftest, men efter at have mødt min kæreste har jeg skiftet holdning til alt det der ægteskabs ting.


  • #106   2. jul 2015 M K: Tror jeg stopper med at spise sukker fra nu af! Det var da vildt:/ Tænk at læger osv slet ikke har fortæller det, eller at det bare er noget generelt der bliver reklameret med..

  • #107   2. jul 2015 M K: Ikke profit i? Det ville da sænke gevaldigt på de udgifter sundhedsvæsenet bruger på folk som ikke går op i ejer sundhed. Tænk på alle de ryger som bliver behandlet for KOL, eller alle de sukkersyge ramte patienter - som har fået det pga dårlig livsstil, som også koster samfundet penge?
    Jo det ville bestemt give langt større profit at få folk til at få op i egen sundhed, problemet er at folk selv vil bestemt hvordan de skal leve deres liv, om det så er at ligge på sofaen og æde Chips dagen lang, eller leve et sundt liv smiley


  • #108   2. jul 2015 som jeg skriver der faktisk præparater uden syntetiske tilsætningstoffer... er ikke sikker på du overhovedet læser hvad jeg skriver,men må være ærlig at sige at jeg ikke gider uddybe en gang mere... der er fx "KUN" tilsat manipuleret fedt fra soya i... (det soya der står på marken) dvs det er ikke kunstigt fremstillet.. du kan jo ikke stå og hælde ren d-vitamin ind i munden.. sådan fungere det bare ikke... og man kan som sundhedsproffesionel ikke stå inde for natur medicin, da det ikke er testen sammen med kemo, hjertemagnyl, laksatia osv osv osv.. men det lyder som en vej din karriere skal være når du bliver voksen smiley det er da kun positivt hvis man får det testet tilstrækkeligt.

  • #109   2. jul 2015 team grafik.. der er netop som du skriver, kæmpe profit i at forbedre befolkningens livstil, den dårlige livsstil har jo sneget sig ind gennem mange år, og den forsvinder jo ikke på en dag.... og sundhedsvæsnet står på tæerne for at tilbyde rygestop kurser, diætister, kost og motion hold m.m
    TS, du får det til at lyde som om sundhedstyrelsen og EU har gang i et kæmpe komplot... kan ikke lade være at tænke at der er gået lidt for meget drama i det hele


  • #110   2. jul 2015 Min: det er da for overfladisk det der. At sig at f. Eks. Bøsser (hvis de mindede om dig i deres tanke gang om børn )aldrig ville kunne have et barn de elskede.

  • #111   2. jul 2015 Stine-- haha, det kunne vidst misforståes... mente som du nok har regnet ud, at den smager så godt at børnene kan tygge på den... lol..

  • #112   2. jul 2015 Har du, ts, rent faktisk læst hvem der står bag den hjemmeside du linker til? Der er en med kandidat i folkesundhedsvidenskab, en med kandidat i økonomi og lignende og en der har studeret engelsk.
    Jeg har meget svært ved at se dem som valide kilder, sorry to say it. Hvad er det lige der gør at de kan udtale sig om vaccinationer?
    De har fundet et studie, som påpeger at der er flere studier. Men det kunne da lige så godt være dem, der har gang i en sammensværgelse for at få alle til at få kræft! Guderne skal da vide at kræft er en fantastisk indtægtskilde ovre i USA, og at kræftbehandling alt andet lige er meget dyrere end forebyggelse.

    Jeg har læst studier om effekten af BPA (plastik stoffer i maling blandt andet) som påpeger at der er STOR risiko for at udvikle afkom (museunger i forsøget) med genetiske problemer, som senere udviklede kræft, havde problemer med overvægt og diabetes.
    Et lignende studie, hvor der var målt på lidt andre parametre og med lidt andre former for fodder blandt andet, viste at der overhovedet ikke var grund til at danne en konklusion om at BPA udsættelse under en graviditet gav sådanne problemer.

    Det var med forsøgsmus i skala a flere hundrede mus per forsøg, og de endte op med MEGET forskellige resultater. Musene var vel og mærket i kontrollerede miljø, fik bestemt fodder og blev holdt under observation.

    I forsøget der beskrives i din kilde er der brugt 3(!!!!!) kvinder som "forsøgsdyr". miljøet er højest sandsynligt ikke kontrolleret, kosten er ikke kontrolleret, mængden af motion, etc. etc. er ikke under kontrol. For at sådant et forsøg batter tester du altså lige et par hundrede kvinder. Om de havde udviklet de problemer uanset hvad ved man skuda ikke..

    Ja, jeg har fået vaccinationen og ja, jeg er glad for at have den.

    Kildekritik folkens. Kildekritik!


  • #113   2. jul 2015 Ingemann, du skrev helt tydeligt, læste bare lige første del af en sætning og havde mig lidt sjov ud af det smiley

  • #114   2. jul 2015 Var det det man fik 3+ stik? Jeg har fået 2 stik, men det er fandme for dårligt, hvis de ikke undersøger sådan noget, og derved ødelægger mange kvinders fremtid. Jeg vil hårdnakket påstå, at de fleste kvinder vil føle ligeså stor smerte, som ved at få meddelt, at en af familiemedlemmerne, har fået konstateret kræft.

    Jeg er fuldstændig enig, det er en grotesk nyhed, og det er bare IKKE (!) iorden.


  • #115   2. jul 2015 Stine... det lyder som en god ide, man er nød til at lave sit eget sjov, hvor man kan. og jeg er ikke spor ked af, at det blev på min bekostning smiley

  • #116   2. jul 2015 hey
    mange af dem der får bivirkninger registreres slet ik står i stald med en ung pige hvor forældrene kæmper mod systemmet da pigen har voldsomme bivirkninger hun går på 4måned ik i skole da hun har måtte finde hel part til sin hest da hun er så påvirket at det kom uden for hjemme er en kamp og de nu kæmpet 2år


  • #117   2. jul 2015 Rynkedulle, er enig med dig ang kildekritik. Præcis derfor jeg er en smule skeptisk over for HPV vaccinen.

  • #118   2. jul 2015 Men, jeg tænker umiddelbart, som nogle andre også nævner, så skal man måske også indgå noget kildekritik, da der desværre nu om dage, er rigtig meget fup.

  • #119   2. jul 2015 Ingemann: Nemlig smiley Ville virkelig være rart hvis folk gad gå op i deres sundhed. Og jeg er jo ved at uddanne mig inde for sundhedssystemet som bioanalytiker. Og ser virkelig mange hvor fedme bestemt ikke bidrager positivt på deres helbred og hvem får skylden? Sundhedssystemet smiley
    Nu er jeg jo så desværre ikke selv åle slank, men skulle desværre igennem en hård periode som gav en spiseforstyrrelse som jeg stadig kæmper med.
    Men jeg vil have den under kontrol og jeg vil være sund igen, så jeg ikke skal koste staten mere end højst nødvendig.


  • #120   2. jul 2015 Ingemann: VI skriver forbi hinanden, du forstår ikke hvad jeg mener. jeg ved godt din mands største kunde er Matas osv, men jeg snakker om ALLE de andre TESTEDE ting som ikke må komme ind, fordi de er for "sunde", og derved vil de tabe penge. (Denne snak stopper her).

    Jeg er ikke bøsse, jeg er ikke lesbisk, og jeg er da ret ligeglad med hvordan de har det omkring at adoptere? De har det sikkert fint, og de elsker sikkert barnet ligeså højt som jeg ville elske mig. LÆS nu hvad JEG skriver! JEG ville ikke adoptere, og hvis jeg fik af vide at JEG ikke kunne få børn på naturlig grundet en vaccine, så ville jeg gå total amok og gå helt ned.. Hvad er det der er så svært at forstå? smiley


  • #121   2. jul 2015 Nu valgte jeg lige at bruge et par minutter af min aften på at skimme igennem den artikel, som ligger til grund for den artikel TS har lavet, og dette springer mig i øjnene:
    Artiklen TS linker til hævder at HPV ødelægger æggestokkene. Det hævder artiklen de referer til dog ikke som deres konklusion, de påpeger bare at der er bevis på at HPV potentielt kan føre til problemerne med æggestokene.
    Selve artiklen har brugt tre piger som allerede har oplevet bivirkninger, og som de så screener for de her æggestoks-problemer som de så finder hos alle tre.

    Jeg ville ærlig talt ikke konkludere meget på det studie.


  • #122   2. jul 2015 skriver du til mig rynkedulle? smiley

  • #123   2. jul 2015 Rynkedellen: Nej, det er IKKE det link min viden er taget ud fra, det link fandt jeg som "et af dem" da der var en der skrev at hun gerne ville se et link for noget af det, så hun selv kunne læse om det. Jeg skrev faktisk at det IKKE var det link, og det er bestemt ikke der jeg har fået mit belæg for noget som helst smiley Den link jeg lagde op, var blot noget jeg fandt på google på 2 sek, ved at skrive "HPV vaccine bivirkninger". Intet andet. smiley

  • #124   2. jul 2015 Hvis de andre kilder er lige så "valide" som den vil jeg ikke engang spilde min tid på at Google det.. smiley

    Og nej Stine, det var bare generel public service smiley


  • #125   2. jul 2015 Rynkedellen: Men så længe ingen har belæg som rent faktisk er bedre for, at der IKKE sker noget ved at få Vaccinen, så er det jo lige godt smiley

  • #126   2. jul 2015 Min engel der er bivirkninger ved alle vacc og alle operationer det kan man ikke undgå. smiley

  • #127   2. jul 2015 puttehøne... det kan godt være du skriver snakken stopper her... men vil du ikke være sød at give mig navnet å et præparat der er gennemtjekket både som primær medicin, men også som medicin i forbindelse med andre præparater.. fx hjertemagnyl, Cyclofosfamid, taxotere eller hvilke som helst andre midler??? vil rigtig gerne høre hvad du tænker der er gennemtestet, som de bare nægter at godkende, fordi de vil tave penge på det.?

  • #128   2. jul 2015 Sådan kan du jo ikke bare stille tingene op ts.. Det ville svare til at jeg mener at genopstandelsesstenen fra Harry Potter virkelig findes, og at jeg nægter at tro andet indtil nogen poster beviser på at de har vendt alle sten i verden uden resultat (hvilket nok er en sammensværgelse for stenen vil de nok beholde for sig selv)

  • #129   2. jul 2015 Og vil du ikke være sød og linke til flere af de omtalte kilder? For jeg får ikke mange hits op som fortæller om andet end normale problemer (lidt kløe og irritation ved vaccinestedet og sådan) udover den du linkede og så en fra May day info

  • #130   2. jul 2015 Ingemann: Jeg snakker overhovedet ikke om medicin? Det er præcis der jeg mener vi skriver forbi hinanden...

    Jeg snakker om kosttilskud, vitaminer osv. F.eks. har jeg meget hjertebanken. Min læge ville give mig en MEGET dyr medicin frem for at sige, at jeg faktisk bare kunne købe magnesium som var meget billigere, og at det er godt for hjertet og nerverne.. Det er dét jeg mener, for de bruger ikke natur "medicin" som en løsning, fordi de får penge i kassen for det andet. Magnesium kunne gøre en verden til forskel i min verden og har gjort, at jeg ikke har fået Ekstrasystoler lige siden.. Men nej nej, han mente jeg skulle have en medicin, som kostede over dobbelt så meget, i stedet for at købe noget, som faktisk var godt for min krop, hvilket den form for medicin ikke er, da det har mange bivirkninger.

    Rynkedelle: Nej, det ville bestemt ikke svare til det? Her har vi to ting, hvor der er en god og en dårlig side, og der er lige gode påstande om begge ting? Flere lægere er imod vaccinen, mange er for vaccinen. Flere siger der ikke er særlig mange der får bivirkninger af den, men flere oplever dem? De er folk der mener den ikke har virkning for en graviditet, men andre har oplevet at deres livmoder er ødelagt efterfølgende, hvor deres livmor fungerede fint før. Så det kan bestemt sættes sådan op.


  • #131   2. jul 2015 TS, har du fået diagnostiseret af læge, at det er grundet vaccinen, at du døjer med de ting du nævner? Os mennesker nu om dage, er simpelthen så paranoide, og der skal ingenting til. Jeg siger ikke, at det ikke er en mulighed, at du har bivirkningerne fra vaccinen, men du kan ikke være sikker, før læge har diagnostiseret.



  • #132   2. jul 2015 Rynkedellen: JEG er et eksempel. LÆGER fortæller om eksempler og der er sågar i jylland et hospital som netop tager unge piger ind med bivirkninger af HPV Vaccinen. Det burde være nok belæg for dig? Nu ved du, at der er bivirkninger som er ret så træls at leve med.. En længere oppe i tråden har også fortalt hende bivirkninger..

  • #133   2. jul 2015 Julie og Ronja: Det står længere oppe smiley Ja, det er lægen der har fortalt det..

  • #134   2. jul 2015 TS : Helt iorden, jeg magtede bare ikke at gennemgå 150 kommentarer smiley

  • #136   2. jul 2015 Så kom med BEVISER for de påstande. Giv mig link til nogen videnskabelige artikler, eller bare artikler der linker til videnskabelige artikler, så jeg kan se de dårlige sider. For udover hvad folk fortæller at de har oplevet og som man antager skyldes vaccinationen har jeg ikke set en eneste videnskabelig valid kilde på at vaccinationen overhovedet kan gøre det!
    Hvordan skulle en vaccination tricke en autoimmun sygdom? Er det fordi antistofferne i kroppen misforstår HPV med æggestokkene? For så var det sket hvis vedkommende var blevet smittet med virusset alligevel


  • #137   2. jul 2015 Rynkedellen: Den kommentar ovenover det du lige har skrevet smiley

  • #138   2. jul 2015 Jeg snakker ikke om medicin. Er pænt træt af at du ikke læser hvad jeg skriver.. Spørger om du kan nævne er KODTTILDKUD/NATURPRÆPARAT der er gennemtestet.. Både som primær indtag, men også hvor det virker i sammenråd med alm medicin.. Tag dig lige tiden og læs og prøv at forså hvad jeg spørger om....

  • #139   2. jul 2015 Men så er jeg jo også er bevis på at der ikke er et problem, ligesom de andre her i tråden er beviser.
    Nej, dine personlige erfaringer er ikke belæg nok for mig. Jeg er ikke udannet til at teste dig for om det er vaccinationen eller en bakterieinfekion du ik dagen efter som har giver de problemer (for eksempel), men det er din læge forhåbentligt.
    Jeg har forøvrigt læst artiklen før og kan ikke bruge den som kilde til noget.

    Der er forskel på sammenhæng og sammenfald.


  • #140   2. jul 2015 Rynkedellen: Du ved godt en vaccine er lavet af flere forskellige ting og ikke kun en ting? Det er nok de ting kroppen reagere på. smiley

    Men kom da selv med et belæg for det du påstår? At vaccinen ikke har bivirkninger? Jeg er selv en person, som er ramt af disse bivirkninger og min læge har selv undersøgt mig og sagt det ved at sende mig rundt.. Så du HAR belæg for de ting jeg skriver...

    At der så ikke er et belæg for, at kvinder ikke kan blive gravide, men igen, der er flere der oplever det, og derfor kommer det frem nu. Det er en NY ting, at de ikke kan det, eller at det har en sammenhæng med det - et belæg er kommer nok senere engang, når flere oplever det, ligesom med bivirkningerne med svimmelhed osv.


  • #141   2. jul 2015 Rynkedellen: Jamen så kan man heller ikke køre galt i trafikken? For jeg har ikke prøvet det??? HELT ærligt! Der ER beviser for at der er bivirkninger, og selv region Nordjylland laver en afdeling for piger der er ramte af dem?

    Vil det sige man heller ikke kan være psykisk syg, hvis du heller ikke har prøvet det?

    Tror vi stopper den her..


  • #142   2. jul 2015 Ingemann: Jeg tror du skal slappe lidt af? Jeg sidder og læser det du skriver, men nu er det sådan at skriftsprog ikke altid opfattes ens. Her citere jeg dig lige "men vil du ikke være sød at give mig navnet å et præparat der er gennemtjekket både som primær medicin, men også som medicin i forbindelse med andre præparater.. fx hjertemagnyl, Cyclofosfamid, taxotere eller hvilke som helst andre midler??? " Hmm... Som jeg ser det, snakker du netop om medicin her? :S

    Men jeg kan da komme med et kosttilskud. Artic Sea fra forever - samt kosttilskuddet fra forever living. De må ikke sælges i butikken, og man må ikke fortælle hvad det gør godt for i kroppen, selvom deres gel er den RENE aloe vera uden tilsat noget som helst.


  • #143   2. jul 2015 okey, kan godt se det kan misforståes, tænkte bare det var indforstået, eftersom vi hele tiden har skrevet om naturmedicin(som stadigvæk kaldes medicin) jeg går i seng nu, men undsøger Artic sea i morgen...

  • #144   2. jul 2015 Rynkedellen: Og her er DIT belæg som du gerne vil have. https://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/vaccination/hpv-vaccination/bivirkninger-ved-hpv-vaccinen. Her der bevis for at der er bivirkninger OG alvorlige bivirkninger uanset om der er mange eller få.

  • #145   2. jul 2015 Rynke - der findes ikke rigtig noget materiale om vaccinens effekt eller bivirkninger. Det er der endnu ikke blevet redegjort for. Jeg kunne godt ønske mig at den vaccine var blevet testet inden brug, så man på forhånd kendte evtuelle bivirkninger, holdbarhed og effekt. Så i disse tilfælde bliver personer, som TS, en del af dokumentationen. Hendes læge er formegentlig kommet frem til en sammenhæng, og har forhåbentlig også indberettet det, så TS, og andre uheldige, nu er grundlag for den skrivelse fra sundhedsstyrelsen som TS linker til. Det er sørgelig dokumentation men cirka det bedste der findes når det gælder HPV vaccinen.

  • #146   3. jul 2015 Hmm må lige blande mig

    jeg kender INGEN som har fået bivirkninger af HPV

    og jeg kender heller ikke nogle som kender nogle som har bivirkninger


  • #147   3. jul 2015 Min engel - Så man skal ikke tro på hvad læger siger, for de tager fejl og fejldiagnosticerer folk? Altså lige med mindre de bekræfter det, man selv har mistanke for - for SÅ er det jo rigtigt?

    Du skriver flere gange, at du kender mange der har bivirkninger, og de kender nogen der kender nogen der har bivirkninger. Sammenlagt har du hørt om mange, der har disse bivirkninger. Og ud fra det konkluderer du, at statistikken ikke kan passe, for det passer ikke på din omgangskreds. ER du klar over, at statistik er generelt? Det viser et gennemsnit. Det betyder ikke, at tallene passer i alle omgangskredse. I nogle kredse vil der være mange med bivirkninger, i nogle vil der slet ikke være nogle.

    Det er det samme som det med selvmord i gymnasieklasser, der har været oppe for nylig. Nu kan jeg ikke huske de præcise tal, men det er heller ikke vigtigt. Hvis vi siger der er 2 i hver gymnasieklasse, der har selvmordstanker, så betyder det, at der i GENNEMSNIT er 2 i hver gymnasieklasse med selvmordstanker. Det betyder ikke, at der nødvendigvis i MIN gymnasieklasse er 2 med selvmordstanker. Og hvis der i min klasse ikke er 2 med selvmordstanker, så betyder det IKKE at statistikken ikke holder. Så betyder det bare, at der måske i en anden klasse er 4 i stedet for 2 med selvmordstanker. Ligeledes hvis der er 5 i min klasse med selvmordstanker, så betyder det ikke, at statistikken er for lav - det betyder bare, at der måske er tre andre klasser, hvor der kun er 1 med selvmordstanker. Fordi det er et gennemsnit.

    Det er det samme der er gældende med statistikken i dette tilfælde. Statistikken passer ikke nødvendigvis på alle, men det er et gennemsnit, en generelt oversigt over det. Nu kender jeg ikke den præcise statistik for hvor mange der rammes. Hvis vi siger det er x% der rammes af bivirkninger, så betyder det IKKE, at ud af alle de mennesker du kender, så vil x% have bivirkninger. Det være det i dit tilfælde er x*2% der har bivirkninger, og så er der andre, hvor det er 0% der har bivirkninger. Du kan ikke konkludere om statistikken passer eller ej, udfra din egen omgangskreds.


  • #148   3. jul 2015 bivirkningerne kan komme op til 2år efter ved der en pige herinde som har fået voldsomme bivirkninger

  • #149   3. jul 2015 Der er vist ingen der påstår at der ingen bivirkninger findes overhovedet, for der er selvfølgelig bivirkninger ved alle former for vacciner, medicin, ja sågar kosttilskud kan have bivirkninger smiley Og ja HPV vaccinen kan også have bivirkninger, endda nogen slemme nogen. Hvilket også er grunden til man er ved at finde et andet følge stof. For husk lige, det er altså ikke selve vaccinen - det døde virus man får bivirkninger af. Det er følgestofferne som er med i vaccinen der giver bivirkninger.
    Men når det er sagt så tror jeg mange af dem som påstår de har fået bivirkninger, blot af en anden årsag har fået en form for sygdom. F.eks migræne kan altså dukke op af mange årsager, det kan sågar være arveligt.
    I min familie har både min mor, min storesøster og mig selv migræne, min mor fik det først sent, min søster midt i teenageårene og jeg fik det som 10 årig. Og ofte kommer et migræne anfald som følge af noget andet smiley
    Det er da virkelig tragisk af nogen få unge piger har fået epellisi lignede bivirkninger, men nu er det altså de færreste som får så voldsomme bivirkninger.
    Og det med æggestokkende? Tja måske der er noget om det, dog tror jeg nærmere at de 3 testede piger nok havde problemer med deres æggestokke i forvejen smiley


  • #150   3. jul 2015 Team grafik: Jeg forstår ikke hvorfor du har villet diskutere så meget, når du nu sidder og siger præcis det vi andre gør, angående den vaccine?? Du skriver endda om en ret så alvorlig bivirkning som epelipsi agtige anfald? Synes du ikke alle burde vide fra start HVILKE bivirkninger man kan komme ud for, ligesom ved ALT andet? Det er det jeg synes er grotesk, og jeg fik af vide, da jeg fik min, at der INGEN var, og nu har jeg så bivirkninger af den..

    CTS: Nej, du og læse det jeg skriver, som at det er sådan det er. Jeg tror ikke på lægen, og jeg mener ikke jeg har sagt, at konklusionen var grundet lægen, men faktisk fordi det kom EFTERFØLGENDE den vaccine og fordi jeg har snakket med andre som har det på præcis samme måde, og derved tænker jeg det er grundet den. At lægen så har sagt det ER, ja, det bekræftede jo bare min egen teori, men det er IKKE på grund af lægens svar, at jeg tror det er.. Men ja, du kan vælge at læse det som du vil, og nu gider jeg ærligt ikke diskuterer mere om hvor hvidt jeg tror på læger eller ikke, for det er IKKE det den her tråd er lavet for.

    Den er lavet for, at jeg kom med et lille "opstød" om, hvor forfærdeligt det er, at man ikke vidste noget om bivirkningerne og havde fået af vide, at der ingen var, også finder man ud af vi er "testpersoner" og at det er os, som senere har stået til ansvar for, at der faktisk bliver skrevet bivirkninger ned til de næste der skal have den.. Det synes jeg er svinsk...

    Om det senere kommer frem at nogle ikke kan få børn, ja, det håber jeg så sandelig ikke, for så kommer de til at lide så meget erstatning for det, for det er total hen i vejret og det vil ødelægge så mange kvinder af indeni.


  • #151   3. jul 2015 Jeg kender heller ingen der har fået bivirkninger af HPV vaccinen, men op til flere der har livmoderhalskræft. Det er ufattelig nemt at puste en fjer op til 10 høns når man kun vælger at fokusere på de mennesker der MÅSKE har fået bivirkninger (reelt kan man jo ikke vide hvad bivirkningerne/symptomerne kommer af når man først får dem 2-3 år efter vaccinationen)

    Du er da helt ude i hampen med alle de konspirationsteorier du får pustet op, har du husket at du heller ikke må spise stilken på en broccoli, toppen på tomaten og have mobiltelefonen i hånden? Det kan man også få kræft af... Det bliver jo mere og mere Amerikanske tilstande hvis alt hvad der potentielt kan være farligt skal skiltes med alle steder, det tror jeg næsten ikke jeg kunne overskue.
    Nyd livet, i stedet for at være bange for hvad og hvis, det må være en trist tilværelse hvis du ikke stoler på nogen, og er skeptisk overfor alt andet end det DU tror er rigtigt...

    Helt ærligt tror jeg også man kan bilde sig selv så meget ind af at læse alt muligt lort, at man bliver/føler sig syg uden at være det. Uden pis føler jeg mig da også lige pludselig lidt dårlig af bare at læse alt hvad der står i den her tråd selvom jeg på intet tidspunkt har haft det dårligt tidligere. Sådan får jeg det også altid når jeg læser om folk der fejler noget, eller Googler symptomer når jeg føler mig syg - automatisk bliver jeg mere nervøs og føler mig meget dårligere af at læse hvad jeg potentielt kan fejle.


  • #152   3. jul 2015 TS: Jeg vil bare gerne se videnskabelige artikler på dine belæ smiley Også er det jo en meget, meget, meget lille procentdel som får så alvorlige bivirkninger. Og sådanne bivirkninger kan jo også forekomme ved at tage f.eks en Panodil, og p-piller har en lille risiko for at kunne danne blodpropper. Igen der er bivirkninger ved ALT, selv alvorlige bivirkninger.

  • #153   3. jul 2015 Uden at have læst det hele, men den "nyeste forskning" du henviser til, er et studie hvor man har givet store koncentrationer af tween 80 over længere tid til nyfødte rotter. Dvs at man har overdoseret i de helt tidlige udviklingsstadier, hvilket man ikke gør med vaccinen.Der er koncentrationen noget lavere, gives 3 gange med store mellemrum, og ikke til nyfødte.

    I store nok doser kan stort set alt blive toxisk. Selv vand.

    De øvrige bivirkninger er reele nok at tage med i sine overvejelser, det her med tween 80 er bare ren hysteri fra sølvhat-folket.


  • #154   3. jul 2015 Lad nu være med at fortælle og belære mig om hvad jeg skal tro på? Jeg belære ikke jer med hvad i SKAL tro på.. Jeg tror på bivirkningerne er der, for jeg har dem selv. I tror på læger? Min læge siger det... så må i jo pludselig tro på det..

    Jeg henviser ikke til noget. Jeg linkede et link fordi en pige gerne ville se noget på skrift? Det var ikke den artikel jeg startede med at læse.

    Jeg synes bare ikke det kan passe at lægerne siger der INGEN bivirkninger er, også skal VI være testpersoner... For igen er blevet testet for det inden den kom ud.. Hende der har lavet vaccinen, vil ikke engang give den til sine egne børn?! Hvorfor mon? Jeg væmmes ved det. Flere læger vil ikke give deres patienter denne vaccine? Hvorfor ikke??

    Bare det at der er læger og fagfolk der råber op? Det gør mig nervøs. Der har været en dokumentar angående piger med bivirkninger grundet denne vaccine. Det er altså ikke sjovt.


  • #155   3. jul 2015 artikler, dokumentare, enkelte læger der råber op (for der er mange læger der står helt og holdent inde for vaccinen) gør ikke at jeg bliver nervøs for om den er "farlig" men hvis en tværfaglig faggruppe indsamler empiri, og derefter laver en kvantitativ eller kvalitativ undersøgelse, hvor man starter med en pilot undersøgelse og derefter kvalitetssikre resultaterne rigtig grundigt.. så vil jeg vide at det er undersøgt korrekt og at lægen derfor kan stå inde for deres påstande.. læger er ikke guder, de skal ligesom alle andre have belæg for deres påstande.

  • #156   3. jul 2015 HPV-Vaccinen blev allerede frigivet i 2009 her i Danmark, hvor den i første omgang kun måtte gives til ikke seksuelle aktive piger samt den blev tilbudt til piger fra årgang 1993. Ellers var det egen betaling.
    Min daværende læge frarådende at blive vaccineret med denne, da sandsynligheden for i det hele taget at få livmoderhalskræft er lille.

    Noget andet er jeg synes det er bekymrende at man frigiver en vaccine som slet ikke er gennemtestet. Da det tager 25 år for at gennemteste en vaccine, hvor man så kender største delen af alle bivirkningerne og om vaccinen ret faktisk har en effekt.

    Endvidere er der lavet undersøgelser omkring at vaccinen ikke dækker alle HPVerne. Sidste år var der en dokumentar omkring det hvor kræftens bekæmpelse måtte så frem og erkende dette.
    For mig virker det som falsk tryghed i form af man skal føle sig beskyttet, men alligevel ikke er det.

    Jeg selv har fravalgt at modtage vaccinen på baggrund af min daværende læge, manglende grunddig undersøgelse af vaccinens effekt og stadig ukendte bivirkninger. Desuden får jeg immun dæmpende medicin, hvilket gør jeg har lettere bliver syg og har øget risiko overfor bivirkninger.


  • #157   3. jul 2015 hvis man rammes af symptomer 3 år efter man har fået vaccinen så nægter jeg simpelthen at tro på at vaccinen har noget som helst med de symptomer at gøre.....

  • #158   3. jul 2015 Alle fagfolk jeg har snakket med Siger at symtomer koer med det samme efter den tredje. Ergo... Og har snakket med mange fagfolk da min mor of jeg begge var i tvivl om jeg skulle have den. Og af head jeg ser at Min: skriver så er der meget der ikke stemmer overens.

  • #159   3. jul 2015 Min-engel-puttehøne:
    Jeg tænker, at det må være rigtig hårdt at leve et så kynisk liv, hvor du har så stor mistro til systemet?
    Sundhedsstyrelsen prøver at snyde befolkningen for at de kan tjene penge. Læger er underdanige for sundhedsstyrelsen og er derfor ikke til at stole på. (Men at MK så kommer med en påstand om, at sukker øger celledeling i kroppen, kan sagtens få dig til at stoppe med at spise sukker!?).

    Det er jo et faktum, at alle vacciner kan have bivirkninger - det er der jo ingen, der kan være uenige i. Hvorfor er det så helt forfærdeligt, at HPV-vaccinen kan have bivirkninger? Det er jo et fåtal af alle vaccinerede, der har mærket til det. Og som andre skriver, kan jeg simpelthen ikke tro på, at det kan skyldes en vaccination, at man oplever noget 2-3 år efter! Jeg selv blev vaccineret for hepatitis A og B for halvandet år siden, og hele sidste uge har jeg døjet med kramper i min højre læg. Er det så pga. den vaccine? smiley

    Og at din læge ikke nævnte magnesium, da du besøgte ham ang. dit hjerte, kunne det skyldes, at han havde taget en blodprøve, der viste, at du ikke var i vitaminunderskud? Eller er det helt usandsynligt? Og i stedet for at sende dig hjem og sige "det går nok over", så gav han dig en recept på et præparat, der kunne hjælpe dig, som tilfældigvis var ret dyrt. Men havde han ikke gjort det, var det jo også galt, at han ikke tog dig alvorligt?

    Jeg synes dine påstande er flyvske og du er endnu ikke kommet med nogle valide belæg.


  • #160   3. jul 2015 Ja heller birvirkninger end kræft smiley Kræft kan og ikke-kan behandles.. her snakkes der om liv eller død.. så hellere ikke kunne blive gravid, sorry to say.

  • #161   3. jul 2015 Fuldstændig enig Anette S.
    Kan slet ikke forstå at mange af jer går sådan op i at TS skal dokumentere vaccinens bivirkninger når ingen åbenbart har interesse i at kende vaccinens effekt og holdbarhed. Der findes ikke valide facts om vaccinen, så for mig lyder det underligt at I forlanger dokumentation for hvert et ord, men gladeligt lader jer vaccinere med ukendt stof.
    Som Anette siger, mener jeg også det er falsk tryghed.


  • #162   3. jul 2015 Stine:
    Nu er vaccinen jo også forholdsvis ny, så holdbarheden vil man jo først kende om flere år, men det er jo sikkert, at den er blevet testet, inden den er sendt på markedet smiley Men du må da endelig linke til nogle videnskabelige artikler, der fortæller noget om effekt og holdbarhed? Dem vil jeg ligeså gerne læse.


  • #163   3. jul 2015 Lea, tror ikke du har forstået hvad jeg skriver. Kan ikke linke til den information da den jo lige præcis ikke findes.

  • #164   3. jul 2015 Hvad i alverden er det for noget pjat at lukke ud TS?
    Jeg forstår godt, at du er ked af det og frustreret over din nuværende situation, men det betyder ikke at du har ret at anklage mig for at være et uempatisk menneske. Naturligvis kan folk være psykisk syge, komme ud for at køre galt, dø af sult og så videre bare fordi jeg ikke har prøvet det selv
    Forskellen på os to er bare at jeg vil vide hvordan tingene fungere, og hvorfor det fungerer sådan. Jeg ved en del og ikke nær nok om hvordan autoimmune sygdomme (som er det der giver æggestokproblemer) og vil derfor gerne se noget ordenligt videnskabeligt bevis på det.
    For mig er det ikke nok at jeg selv eller andre har prøvet noget lignende.

    Fertiliteten er faldende og har været faldende de sidste mange år for både mænd og kvinder, og historien melder intet om hvor i verden de 3 kvinder kommer fra, hvad miljø de er vokset op i og så fremdeles, hvilket kan have så stor effekt på hvordan æggestokkene fungere! Der står heller intet om hvorvidt moderen måske har fået dem (de 2 af dem) via fertilitetsbehandling fordi hendes æggestokke ikke fungerede.

    Naturligvis skal der oplyses om bivirkninger ved vaccinationen. Men der skal ikke råbes vagt i gevær uden bevis for at der er en ulv at skyde. Så ender man med at skyde fårene istedet for.


  • #165   3. jul 2015 Rynkedellen: For mig lukkede jeg ligeså meget pjat ud som du gjorde i den kommentar. Bare fordi DU ikke har bivirkninger, betyder det jo ikke at andre ikke har.. Ligesom med p-piller. Nogle får bivirkninger, andre gør ikke, men bare fordi der er mange der ikke gør, betyder ikke at dem der gør, ikke gør?

    Til jer der skriver det med tre år efter. Her snakker jeg efter den FØRSTE sprøjte jeg fik! Jeg fik den med et halvt års mellemrum, dvs. der gik 1,5 år før jeg fik min sidste sprøjte.. Ergo er der kun gået omkring 1,5 år MAX før jeg begyndte at få store bivirkninger, men allerede efter nr. 2, begyndte jeg at få følelsesløshed.

    Om i tror på at der er bivirkninger eller ikke, så er jeg ret så ligeglad, men folk skal bare vide de ikke er alene.. En anden ting jeg så lige kan fortælle er, at en "veninde" en jeg har arbejdet sammen med, lige har skrevet at hun skal ind og tjekkes for om hun kan blive gravid grundet denne vaccine.. Så helt sjovt er det godt nok ikke, og kvinder bliver testet for det nu også. - Jeg håber ikke hun er en af dem, der ikke kan.



  • #166   3. jul 2015 Igen, jeg forstår godt du er frustreret, men det giver dig ikke ret til at skrive sådan nogle ting til mig! Du får mig til at fremstå som et uempatisk menneske som ingen forståelse har for andre situationer end min egen.

    Og det er ikke tilfældet, bare fordi jeg gerne vil se beviser eller i det mindste videnskabeligt fremlagte hypoteser om hvordan vaccinen kan give de bivirkninger i beskriver og så lang tid efter.
    Jeg VED at der er bivirkninger ved vaccinationer, og at nogle får dem i højere og værre grad end andre. Men jeg har intet videnskabeligt bevis på at en vaccination kan give problemer som migræne i 1½ år efter det sidste shot af den er givet.
    Og ja, hvis der er mistanke skal det naturligvis undersøges, men en fjer bliver altså til 5 høns i den her debat.


  • #167   3. jul 2015 Rynkedellen: Du fik dig selv i den situation med denne kommentar: "Sådan kan du jo ikke bare stille tingene op ts.. Det ville svare til at jeg mener at genopstandelsesstenen fra Harry Potter virkelig findes, og at jeg nægter at tro andet indtil nogen poster beviser på at de har vendt alle sten i verden uden resultat " og denne kommentar: "Men så er jeg jo også er bevis på at der ikke er et problem, ligesom de andre her i tråden er beviser." Jeg skriver sådan set bare noget imod det du skriver, bare med andre eksempler.

    Men som du selv skriver "ligesom andre her i tråden er bevis for", så er der jo også flere i denne tråd, som HAR bivirkninger fra den? Så det du skriver giver ikke rigtig mening, for der er både folk med og UDEN bivirkninger i denne tråd.. smiley


  • #168   3. jul 2015 Stine:
    Nej, jeg har ikke forstået, når du skriver, at der ikke findes valide facts om vaccinen. Det er jo det samme som at sige, at det ligeså vel kan være saltvand, vi allesammen er "vaccineret" med? smiley

    Min-engel-puttehøne:
    Der er da ingen der har skrevet til dig, at du ikke har bivirkninger? Det kan da sagtens være, at både du og andre er ramt - og det er da kedeligt for jer, ingen tvivl om det!
    men hvorfor pokker valgte du at fortsætte med vaccinen, hvis du fik bivirkninger allerede efter 2. indsprøjtning?


  • #169   3. jul 2015 Det er fair nok du ikke vil høre på almindelig fornuft, men jeg gider simpelthen ikke skulle anklages for at være et dårligt menneske fordi jeg har en anden og mere videnskabelig holdning til tingene end du har.

  • #170   3. jul 2015 Rynkedellen: Hvor i alverden har jeg skrevet du er et dårligt menneske? Det må du meget gerne finde, for det har jeg ved gud aldrig sagt!

    Lea: Der er faktisk folk denne tråd der ikke tror på der er bivirkninger, eller skriver det vi fejler behøver være grundet vaccinen. Skriver jo ikke det er alle der siger det.


  • #171   3. jul 2015 Min-engel-puttehøne:
    Jeg indrømmer, at jeg kun har skimmet kommentarerne (der er jo vildt mange!), men jeg har ikke stødt på nogen, der har skrevet, at de ikke tror på, at der er bivirkninger til vaccinen - ligeså vel, som der er bivirkninger ved alle andre vacciner og alt medicin, man tager for den sags skyld.
    Men jeg tror da heller ikke selv, at alle der tror, de har bivirkninger, virkelig har bivirkninger. For at tage en ting som migræne, som mange mener er en bivirkning til vaccinen, så er det noget, som rigtig mange i puberteten og teenageårerne oplever, som følge af forandringer i kroppen. Og det er da nemt at sige, at det er pga. en vaccine, man har fået - ikke mindst efter den er blevet hypet sådan i medierne! Så kan vaccinen jo være skyld i hvad som helst.
    Det er ikke til at sige, om du havde haft migræne nu, hvis du ikke havde fået vaccinen. Ligeså vel, som det ikke er til at sige, om man havde fået kræft, hvis man ikke havde fået den. Eller om man ville kunne få børn, hvis man ikke havde fået den. Det er jo umuligt at lave et klinisk forsøg på!

    Du svarede stadig ikke på, hvorfor du fortsatte på vaccinen, hvis du allerede inden, du var færdig, oplevede bivirkninger? Var det noget, du konsulterede din læge med?


  • #172   3. jul 2015 Der er vel igen læge der siger at der INGEN bivirkninger er? Der er jo en lang liste i indlægssedlen.

    SSI skriver også om det her
    http://www.ssi.dk/Vaccination/Boernevaccination/Sporgsmal%20og%20svar/Om%20HPV-vaccination.aspx

    Bemærk i øvrigt at de nævner at det nu er muligt at nøjes med to vaccinationer -så er man vel ud over frygten for at blive syg ved den tredje?

    Man har på Fberg hospital bemærket en korrelation mellem hård fysisk aktivitet op til vaccinationen, og bivirkninger. Korrelation er ikke lig med kausalitet, men man mener på F.berg sygehus at man måske kan nedsætte risikoen for bivirkninger ved at skrue ned for motionen op til vaccinationen.

    Men stadig, infertilitet er altså ikke dokumenteret som værende forbundet med HPV vaccinen. Den konklusion har du nået ud fra en artkel/blog baseret på et studie der er testet ud fra nogle HELT andre parametre end det der er relevant for vaccinen


  • #173   3. jul 2015 Lea: Jeg begyndte at få bivirkninger efter anden vaccine og vidste jo på daværende tidspunkt intet om at det kunne være den. Herre gud, var 13 år gammel? Hvem tænker på sådan noget i den alder? Min mor begyndte dog at have mistanke, og efter d. 3 spurgte min mor lige ud. Lægen sagde dog nej, det var nok bare hormoner og tjekkede mig hverken med blodprøver eller noget. Nogle år efter skiftede jeg læge og mine bivirkninger fortsætter. Jeg begyndte selv at tænke på vaccinen og da jeg hørte om flere tilfælde med præcis samme bivirkninger spurgte jeg for et års tid siden min læge. Jeg kom alverdens blodprøver og tests og kom frem til, at det var vaccinen.

    Men dette her er ikke et krydsforhør og jeg behøver ikke stå til ansvar for hvad i tror? Jeg behøver ikke forklare mig. Jeg siger bare det er total godnat at få af vide der ingen bivirkninger er, også finder man ud af der faktisk er.. og nogle ret så slemme ... det burde folk vide inden de får den! Ligesom man ved med p-piller, at døjer man med migrene skal man ikke tage p-piller. Alt andet er jo sygt.


  • #174   3. jul 2015 Søster: Jeg fik intet af vide da jeg spurgte. Jeg fik et klart nej, og der var der ikke en beskrivelse af noget som helst... jeg kom bare til lægen hvor hun fandt nålen og stak mig. Bum færdig.

  • #175   3. jul 2015 Ja, ok. Det må du jo så tage op med din læge. Det er forkert at administrere lægemidler uden at gøre opmærksom på risici'erne.

  • #176   3. jul 2015 Min engel - Ja, lige præcis. Så du tror på lægen i det her tilfælde, FORDI det bekræfter det du selv tror. Ellers tror du jo ikke på lægen, fordi de ofte fejldiagnosticerer? Det skriver du jo selv. Synes da det tyder lidt på, at du ser dig selv som bedre vidende end lægen, for du vil kun tro på lægen, hvis du selv har samme mistanke.

    Jeg synes generelt du virker til at være lidt usystematisk i forhold til hvornår du tror på læger. Du tror generelt ikke på læger, for de fejldiagnosticerer - MED MINDRE de bekræfter dine mistanker om dine egne bivirkninger og hvor farlig vaccinen er. Hvordan kan du vide, at de læger der ikke vil give vaccinen er nogle af dem man ikke kan stole på? Du vælger tilsyneladende hvem du skal stole på, udfra om de bekræfter det du siger eller ej. Det får dig til at fremstå utrolig utroværdig, og det kan man ærligtalt ikke bruge til noget som helst.


  • #177   3. jul 2015 HPV Vac for man ikke sammen tid . ikke alle tre på sammen tid og dag smiley

  • #179   3. jul 2015 Min-engel-puttehøne:
    Det er ikke et spørgsmål om at stille dig til ansvar for noget som helst, det var ren nysgerrighed, jeg spurgte med hensyn til din egen vacc. Ville også have gættet på, at du var 15, eftersom du længere oppe i indlægget skrev, at det er 6 år siden...

    At din læge så har fortalt dig, at der ingen bivirkninger er, det er et brud på det lægeløfte, som han eller hun har afgivet. Men igen; jeg ser ingen i den her tråd påstå, at der ikke er bivirkninger. For det er der ved alle former for lægemidler! Det er bare nemmere at stoppe med at tage ppiller, hvis man oplever noget, end det er at trække en vaccine tilbage - det er jo en af grundende til, at det er frivilligt, om man vil have den (og andre vacciner for den sags skyld).


  • #180   3. jul 2015 CTS: NEJ! Jeg stoler ikke på min læge bare fordi han siger det samme som jeg. Og det er ikke fordi jeg ALDRIG stoler på læger, men den laver rigtig mange fejl. Så ja, jeg skal helst selv føle jeg får noget ud af det, og er enig med det de siger. Jeg fik konstateret panik angst. Det havde jeg sikke ikke! Senere fandt de så ud af at jeg faktisk havde ekstrasystoler, hvilket er en sygdom hvor hjertet slår så stærkt, at det mærkes som om det er gået i stå, og derved følge kroppen ikke speciel fed at være i, da det er ligesom en rutsje tur der bare bliver ved.. Men en læge sagde ud fra det jeg kom og fortalte, jamen du har panik angst, alle dine symptomer viser det, og den måde du fortæller du får det på.. Men nej, det var det så ikke, for jeg var ikke BANGE, jeg BLEV bange fordi min krop var så forfærdelig at være i og jeg anede ikke hvad der skete.. Da jeg så fik konstateret Ekstrasystoler, synes lægen jeg skulle på medicin for at sætte få hjertet til at slå langsommere... Nej ellers tak, det er jo ikke hele tiden det slår så hurtigt, så det ville jeg helst ikke. Får så af vide af en der også døjer med det EFTER vaccinen, at hun havde fået af vide at magnesium hjalp og at det har gjort, at hun ikke fik sine anfald længere. Nu har jeg været på det i over en måned, og jeg har ikke haft et eneste anfald.. Blot på grund af magnesium, som i øvrigt er rigtig sundt for kroppen, men på ingen måde medicin, det hjælper bare på samme måde, og jeg har det rigtig godt nu, udover mine følelsesløshedsperioder og når jeg svimler.

    Hvis jeg går til lægen og vil finde ud af om jeg fejler noget, så stoler jeg selvfølgelig på de blodprøver de tager og det de fortæller mig. Men jeg stoler ikke på noget de bare siger ud i det blå, som de har gjort MANGE gange ved mig, UDEN at undersøge mig nærmere - for det har sjovt nok altid vist, det det var forkert det de først troede.

    En anden historie. Jeg tog til vagtlægen fordi jeg var HELT gul i øjnene. Han sendte mig bare hjem og sagde "der er ikke noget med dig, du er bare lidt gul og det kan jeg ikke gøre noget ved".

    Jeg tog så til egen læge ugen efter, hvor han sagde "hmm, du er ikke så gul længere, så tag du bare hjem og slap af". To uger senere tager jeg til lægen igen, for jeg bliver ved med at være gul og min hud er også begyndt at se lidt gul ud i skæret i ansigtet. Han tager så en blodprøve og finder ud af, at jeg er en af de få danskere, som har et meget meget højt bilirubintal. Dette gør at jeg bliver meget gul og kan føle mig enormt træt i perioder. Her skal jeg spise på en bestemt måde, for at få det gule væk og ikke føle mig så træt.

    Så jeg er skeptisk overfor læger ja, men kun hvis det omhandler det de "siger" ud i det blå, uden at gide undersøge en person.

    Men forstår ikke hvorfor denne debat er kørt så langt ud. Min tråd omhandler de som gerne vil vide at de ikke er alene, og for folk, som skal vide, at har de haft svært ved at få barn, så kan det skyldes vaccinen og burde nok få det tjekket.. Som min gamle kollega skal.

    Der ER folk i denne tråd som PÅSTOD der ikke var bivirkninger, eller skrev en anden kommentar med "der er bivirkninger ved alt". Ja det er vældig fint, men man SKAL informere uanset om det er en hovedpine pille eller en vaccine! Så har man nemlig et valg.. Jeg havde intet valg, for jeg fik svaret "der er ingen", og på daværende tidspunkter mente de jo, at der INGEN var, men igen fordi vi er "test" personer finder de bivirkninger, som de så skriver ned så snart det er bekræftet, og derfor er der nu skrevet nogle bivirkninger ned..


  • #181   3. jul 2015 Bare en af kommentarerne: "Må man høre, hvordan man lige kan tegne en sammenhæng mellem svinmelhed, følelsesløshed, migræne og hvad det nu ellers var og så HPV vaccinen? Du skriver selv, at det er mange år siden, at du fik vaccinen, så hvordan ved man, at det er bivirkninger fra den? Det kan man jo ikke være sikker på."

    Men nej, folk skriver at der er bivirkninger, men det er der ved alt. Mit opstød kommer af at så mange ikke får dem af vide, og når man spørger får man et "nej". Men når der er så alvorlige bivirkninger som der er ved denne vaccine (dog for meget meget få), så bør alle vide hvilke der er, uanset hvor få det så omhandler der får de alvorlige bivirkninger.. Man skal ikke undlade noget, bare fordi der kun har været få tilfælde..


  • #182   3. jul 2015 Jeg fik lignende symptomer for 2 år siden; svage muskler, svimmelhed, madlede, hjerteflimren, koncentrationsbesvær i en sådan grad at jeg skulle fokusere meget kraftigt for at kunne tale - det var vist et år efter mit sidste stik. Det viste sig at være borrelia.

    Dermed ikke sagt at det er det samme for dig, men der kan være mange andre ting der spiller ind end (eller ud over) vaccinen. Og hvis der er noget andet der spiller ind, så gør du dig selv en bjørnetjeneste ved at fastlåse dig på vaccinen som synder (du kan have ret, men sandsynligheden stiger i takt med at du får udelukket andre ting - og måske har du også allerede udelukket borrelia. Så er du et skridt nærmere).

    Derudover tror jeg slet slet ikke du skal bekymre dig om din fertilitet.


  • #183   3. jul 2015 Søster: Jeg har ikke borrelia, har døjet med det i så mange år nu, at det kan det umuligt være:-) Har fået taget adskillige blodprøver osv, så det er det ikke.

    Men ja, det kan være, det kan også ikke være, men bare underligt der er så mange unge piger der netop får de samme symptomer efter vaccinen. Så jeg forholder mig til, at det er den, og det giver mig "ro" i sindet, for så ved jeg, at jeg ikke er syg og behøver derfor ikke stille spørgsmålstegn ved hvorfor min krop IGEN gør sådan og sådan.. Det har jeg brugt for mange år af mit liv på:D

    Jeg er ikke selv bange for at være barnløs. Har mens og æggeløsning, så jeg er ikke nervøs. Det er mere det, at der er få som oplever det, og det gør mig ked af det, hvis det viser sig at være grundet vaccinen.. - Så viser det jo bare den ikke var testet ordenligt, hvilket den ikke er i forvejen, som en længere oppe har forklaret lidt nærmere om. smiley


  • #184   3. jul 2015 Har ikke mødt en eneste læge som ikke har forklaret bivirkningerne ved diverse vacciner, og den læge som uden at blinke siger nej til om der er bivirkninger, bryder sit lægeløfte. For der er bivirkninger ved alt, og sjovt nok skal man jo blive ved lægen i 15 minutter efter man har fået sin vaccine, netop fordi man kan få nogen kraftige allergiske reaktioner er såkaldt anaflatisk (staves?) chok.
    Også forstår jeg jo ikke at du beholder en læge som du ikke har tillid til, jeg ville da skifte læge med det samme hvis jeg manglede tillid til min læge.


  • #186   3. jul 2015 Team Grafik: Som sagt har jeg skiftet læge. Så det vil sige, at du fik denne HPV vaccine, så fik du af vide at du kunne få anfald, besvime, få ondt i hovedet osv af den??

    Søster: Kan så faktisk se, at man kan gå med det i LANG tid... Har lige læst dette. http://www.123hjemmeside.dk/erikogaase/14788003

    Endnu en gang noget hvor jeg tænker, at lægerne bare ikke gør nok. også i og med at der netop står, at det er en dansk læge som grundet økonomi ikke vil foretage andre tests, som faktisk er 100 % sikre..


  • #187   3. jul 2015 Line Lundsgaard: Præcis ligesom jeg.. Blot at min læge som jeg er skiftet fra, mente det bare var mine hormoner.. Sjovt det så bliver værre, pånær det med hjertet. Også har jeg ikke problemer med mens osv.. Så heldigvis kan jeg nok godt blive gravid sov, men min game kollega har det præcis som dig, og skal også ind og tjekkes for, om hun kan blive gravid.

    Men Line, som du kan se i denne tråd, har folk svært ved at tro på at bivirkningerne kommer af vaccinen. Er bare glad for, at sygehuse nu er begyndt at tage dem seriøst.. smiley


  • #189   3. jul 2015 Helt enig Line.. Dejligt der endelig kommer en anden der også mener det. smiley

  • #191   3. jul 2015 TS: Ja jeg fik afvide hvilke registeret bivirkninger der var, samt risikoen for at få dem smiley

    Ligesom jeg hver gang dyrlægen vaccinerer mine dyr får besked på at de altså sagens kan få en allergisk reaktion og dø af vaccinen smiley


  • #192   3. jul 2015 Line: Der er jo heller ingen tvivl om at det for dig er bivirkninger af vaccinen. Der hvor jeg står og ikke lige med det samme tænker bivirkninger, er der hvor vedkommende først får symptomer 2-3 år efter sidste vaccine. Her tvivler jeg altså på der er en sammenhæng smiley

  • #194   3. jul 2015 Team Grafik: Hvis det er mig du hentyder til, var det jo ikke 3 år efter? Det var 3 år efter FØRSTE vaccine, at ALLE mine bivirkninger kom. Jeg fik nogen allerede ved stik nr. 2, hvis du har læst mine andre kommentarer smiley

    Der går jo altså mindst et halvt år mellem hver vaccine, og nogen gange lidt mere.


  • #195   3. jul 2015 Dengang jeg blev stukket gik der 3 måneder imellem.

  • #196   3. jul 2015 Min:
    Hvis du gerne vil have magnesium naturligt så gå ned i dit lokale supermarked og køb nogle fødevarer med højt magnesium indhold ind.
    En lille historie:
    Min mor, som både er vegetar, har lavt stofskifte og lavt magnesium tal, dårligt knæ og diskuskollaps, ønsker altid at være den sundeste kvinde i Danmark. Det fungere jo så desværre ikke med alle disse dårligdomme. Hun vil så starte med magnesium
    Problemet. Så hvad er der magnesium i? I kød, men hun er vegetar, i kaffe(tror jeg nok) men det ødelæggerstofskiftet. Hun beslutter sig så for at gå til diætist (en specialist) diætisten forslår at hun starter med at tage en måned uden gluten, for at tjekke om hun har glutenallergi , da gluten (som du ved) ligger et lag i tarmen på en glutenallergiker, så de ikke kan optage deres byggeklodser, som f. eks. Magnesium, hvorefter hun skal provokere hendes Tarm med et stykke brød da min mor gjorde det, fin hun en voldsom allergisk reaktion. Så nu er min mor altså glutenallergiker. Selv har jeg laktose allergi og er overfølsom overfor tilsætningsstoffer. (Som du selv kan regne ud er det ikke nemt at finde på mad til os)

    Der er forøvrigt ingen i denne chat, der har sagt at der INGEN bivirkninger er. De har blot sagt at tallet af folk der bliver ramt er langt mindre end hvad du blæser det op til at være. Jeg vil anbefale dig at gå til en diætist med dit magnesium problem .
    Jeg kan godt forstå du er skeptisk over for læger med de ting du har været igennem. Jeg har selv oplevet flere gange at lægerne har overset en brækket knogle eller forgiftning.

    Held og lykke med at få fikset alle dine dårligdomme og blive den sundeste kvinde i verden smiley
    Og tak fordi du hjælper med at informere alle os andre der heldigvis ikke er ramt at bivirkningerne.


  • #197   3. jul 2015 Med hensyn til oplysning af bivirkningerne, skyldes det jo, at det er en forholdsvis ny vaccine. Jeg var blandt de første, der fik den - og dermed er man lidt en forsøgsperson, så snart et præparat gives til mennesker. Før det, er det kun afprøvet på dyr, som naturligvis ikke har en fysiologi 100% lig mennesker. Hvordan skal man ellers udvikle lægemidler, hvis de ikke skal afprøves. Og med afprøvning kommer bivirkninger. Og derfor er det nødvendigt, at de bliver indberettet - ikke nødvendigvis for jeres egen skyld, men for videnskabens. I kan jo glæde jer over, at det er noget, de kan rette op på til senere generationer.

    Og det er klart, at nogen vil tænke, at de set i bakspejlet ville have fravalgt vaccinen, hvis de kendte til bivirkningerne. Men vil man ikke altid tænke sådan? Jeg spiser p-piller hver dag, hvilket øger min risiko for at få blodpropper i benene og i lungerne, men det stopper mig ikke. Medmindre jeg en dag får det, og skal spise blodfortyndende medicin resten af livet, så kan det da godt være, at jeg stopper op og tænker mig om en ekstra gang? Men tænk sig, hvis den vaccine om 25 år er blevet videreudviklet og kan redde liv. Så synes jeg, at migræne og svimmelhed hos en minimal del af befolkningen er en billig pris at betale!


  • #198   3. jul 2015 Nu har rigtig mange piger jo fået hpv vaccinen, og samtidig er der rigtig mange danskere der lever med ekstra systoler, som normaltvis ikke er farligt.. Mange mærker dem slet ikke... Så det er jo ik unormalt at din veninde som har fået hpv vaccinen også har ekstra systoler.. Når statistikken er høj for både hvor mange der får HPV vac og for at man har ekstra systoler. Så er det ik til at koble de to ting sammen, før man har undersøgt hundredevis af piger.

  • #200   3. jul 2015 Line:
    Jeg vil ikke sige, at det er "okay". Kunne det undgås, vil det da være det langt mest foretrækkelige - ingen tvivl om det! Men det er en risiko, man tager, når man vælger at lade sig vaccinere. Og især, når man vælger at lade sig vaccinere med så ny en vaccine, som HPV- vaccinen var for 6 år siden smiley

    At I så har været så uheldige, at I er stødt ind i læger, der har brudt deres lægeløfte, det er jo endnu mere ærgerligt! Det er deres ansvar at oplyse patienter.
    Men jeg vil også mene, at det er naivt, hvis I har ladet jer vaccinere i den tro, at der ikke kunne være nogen form for bivirkning! Det er muligt, I ikke har kunnet kende til omfanget af bivirkninger, fordi de på det tidlige tidspunkt ganske enkelt ikke har været kendt. Men det har da aldrig været en hemmelighed, at der er en risiko ved enhver form for præparat, man fylder i kroppen smiley


  • #202   3. jul 2015 Line.
    alt form for vaccinationer og piller er bivirkninger. det er da ikke noget nyt i

    min engel
    HPV -vac er ikke en sygdom... de piger som er blive syg er muligt at de har nogle virkering på dem som kan være noget gal oppe i hjernen heller en fejl i kroppen...


  • #204   3. jul 2015 Line..
    alt hvad folk blider dig ind er nyt for hjernen alt hvad man indtag er nyt for hjernen.
    det vil siges hvis kroppen mener at HPV vac er farligt så ligger det osse bag hovedet på en de flerest som nok har ønsker HPV vac har ikke tænkt på de bivirkninger. hvis man ikke ønsker den så skal man ikke tag imod den... jeg fik afvide af min læge hvad da kunne sket som føler med til den af bivirkninger smiley


  • #206   3. jul 2015 alles kroppe. har en virkering smiley
    det kan man aldrig komme ud af... jeg for nogle piller som skal tages
    hverdag ellers kan jeg går fuldkommen ned.. har besvime op til flere
    gangen på en uge. men det have intet med HPV Vac og gøre. da må
    være en forklarning på hvorfor enes krop gør sådan


  • #208   3. jul 2015 Det siger jeg osse smiley da kan være nogle stoffer i Vac som måske kan være oversagen til man for det dårlig

  • #210   3. jul 2015 Line:
    Som jeg skriver, så kan man jo ikke forudse, hvor voldsomme bivirkningerne kan være. Når menneskers fysiologi ikke stemmer 100% overens med forsøgsdyrene, kan man jo umuligt forudse det, før det bliver prøvet af på mennesker, som kan indberette bivirkninger smiley
    Tag f.eks. p-piller, som også hele tiden bliver videreudviklet. Der kom den famøse 3. generation, som også skulle kunne hjælpe teenagepiger mod akne - det var vanvittigt attraktivt. Det viste sig bare, at der var en forøget risiko for blodpropper i ben og lunger. Det fandt man også først ud af, efter en masse piger led under det. Der var bare så mange indberetninger, at Sundhedsstyrelsen anbefalede, at man gik tilbage til 2. generation igen.
    Fuldstændig det samme gælder HPV-vaccinen. Der er bare ikke kommet tilstrækkeligt med indberetninger til, at man vil påstå, at bivirkningerne overstiger den hjælp, vaccinen kan give.

    Og jeg er ked af det, på alle jeres vegne, at I må leve med de men, som I har! Og jeg er ked af det, på jeres vegne, at I ikke føler, I har været tilstrækkeligt oplyst, inden I fik vaccinen!
    Men det er stadig den risiko, man løber, når man indvilliger i at lade sig vaccinere eller tage andre former for medicin - og specielt nyere typer. Ved nogle specifikke sygdomme, kan man melde sig som forsøgsperson, så der kan testes virkninger og bivirkninger. Og det er jo på grund af disse personer - hvad end man er frivillig forsøgsperson eller "ufrivillig" (man har jo trods alt selv valgt at få vaccinen) - at man kan videre udvikle på præparaterne.


  • #211   3. jul 2015 At alt form for Vac og piller er farligt og kan have slemt bivirkninger smiley

  • #213   3. jul 2015 Min Engel - Ja, men så er det jo også som jeg siger. Du stoler på hvad lægen siger, når du selv er enig. Men bare det at du har oplevet så mange fejldiagnosticeringer gør, at du med det samme burde betvivle lægens bekræftelse af, at det er bivirkninger fra vaccinen. Men det gør du ikke, for det tror du også selv - ergo tror du på lægen, fordi du selv tror det samme. Dén holder altså ikke, og gør dig meget utroværdig.

    Måske har du svaret på det før, men præcis HVORDAN fandt lægen ud af, at det er bivirkninger fra vaccinen? Hvad gjorde lægen, for at finde ud af det, hvilke tests tog han og hvad viste de? For det er jo kun den slags du stoler på ved læger, ikke? Tests og undersøgelser?


  • #214   3. jul 2015 CTS; Jeg magter ikke skrive det igen og i øvrigt kommer det virkelig ikke sagen ved.. Sagen er den, at VI ikke havde fået af vide hvad den kunne gøre, og det er ikke i orden.

    Line: Du køre der ud af! Er enig i alt du skriver smiley Bare sjovt folk først nu kan finde ud af forstå pointen, nemlig at det ikke er lige meget at intet fik af vide... Jeg var en meget aktiv pige som dyrkede meget motion stort set hver dag udover ridning. Jeg elskede at arbejde, men nu kan jeg ikke engang halvdelen af det jeg kunne før. Allerede ved min anden vaccine fik jeg følelsesløshed og der snakkede min mor også med lægen. Han mente ikke det var det.. fik så flere og flere efter 3 vaccine og 4 år efter får jeg bekræftet det er bivirkningerne...


  • #215   3. jul 2015 Lea, det du skriver lyder helt tosset. Kan du virkelig ikke se et problem i at sundhedsstyrelsen tilføjer en vaccine, til det anbefalede vaccinationsprogram, hvor effekten endnu ikke er dokumenteret?? Og tilmed kender man ikke bivirkningerne. Det kan på ingen måde sammenlignes med p-piller, mig bekendt anbefaler sundhedsstyrelsen ikke at proppe sig med hormoner..

    Line, er virkelig ked af det på dine vegne!! Håber at du med tiden kan finde frem til en måde at mindske dine symptomer på


  • #216   3. jul 2015 Stine:
    Hvorfor synes du, det lyder tosset?
    Jeg har ikke sagt, at jeg synes det skal tilføjes børnevaccinationsprogrammet. Jeg kan godt se idéen i vaccinen og jeg er klar over, at den ikke er fuldendt endnu - det har den ikke haft mulighed for at blive. Ingen vacciner, du finder i dag, startede ud med at være, som de er nu. Det er det, der er hele min pointe. I skyder ned på en vaccine, fordi I synes det er helt uhyrligt, at nogen kan få de bivirkninger, I har, men det er som om, I ikke forstår, at man kun kan videreudvikle vaccinen udfra de bivirkninger, som der bliver indberettet? Jeg synes det lyder tosset at droppe vaccinen, som på sigt vil kunne hjælpe så mange mennesker med at få et liv.

    Og jo, jeg synes da også, at det er galt, at I ikke føler, I har været tilstrækkeligt oplyst, inden I fik vaccinen - men det er jo kun jeres oplevelse. Og det kan skyldes, at I har haft nogle dårlige læger - eller det kan skyldes, at I fik vaccinen på et så tidligt tidspunkt, at man ikke har kendt de bivirkninger. I siger jo selv, at lægen har sagt, at det ville gå over, for det gør mange bivirkninger på vacciner!
    Men eftersom størstedelen af alle piger, der har fået vaccinen, ikke oplever bivirkninger, vægter det grundlag jo naturligvis højere.


  • #217   3. jul 2015 Lea, hvem skriver du til? Du starter dit indlæg med ; Stine, men skriver hele tiden 'I' ..
    Kan jo kun tale for mig selv.


  • #218   3. jul 2015 Jeg er en af dem der må leve med bivirkningerne, og det har ødelagt meget af mit liv.

  • #219   3. jul 2015 Da jeg fik p piller. da fik jeg et stort chok...
    med de stoffer skade ,min krop jeg fik et blodbrok i min arm
    bagefter i hjerte. nu for jeg p sprørte nu og det virker okay for
    min krop nu smiley


  • #220   3. jul 2015 Min engel - Jo, det kommer i den grad sagen ved, for det gør at vi i realiteten ikke kan tro på hvad du siger, når du så selektivt vælger hvem du tror på, ud fra at de mener hvad du selv mener. Så kan man ikke bruge din mening eller dine teorier og argumenter til noget.

  • #221   3. jul 2015 Synes dog det er sjovt, at du ikke vil fortælle HVORDAN man fandt ud af, at dine bivirkninger stammer fra vaccinen. Hvilke tests blev der lavet for at finde ud af det? At det er fordi de opstod efter vaccinen kan du ikke bruge, for i så fald ville ALLE sygdomme og symptomer man får efter en vaccine være pga. vaccinen, og det er jo ikke tilfældet. Så kom nu med en forklaring, hvis der er en. :o)

  • #222   3. jul 2015 Stine:
    Det er som svar på dit spørgsmål, men eftersom Line er enig i alt hvad du siger, kan det vel godt gælde som "I". Det kan også være, jeg ikke lige overvejer, om jeg skriver "du" eller "I"... Men det er vel også lidt underordnet, er det ikke? smiley


  • #223   3. jul 2015 CTS: Jeg behøver heller ikke overbevise nogen her. Det er ikke det min pointe er. Min pointe er at vi ikke blev oplyst.. som du selv kan læse kommer der flere og flere til dette forum som siger de også må leve med bivirkningerne resten af deres liv. Hvorfor spørger du ikke dem om hvordan de fik det konstateret? I stedet vælger du at tro på det, selvom de heller ikke har svaret på hvordan de fik konstateret det. Vi stort set alle sammen bivirkninger.

    Jeg fik taget blodprøver osv, som de derfra konkluderede det ud fra, samt spurgte til hvornår jeg fik det sådan osv og skulle udfylde skemaer osv.


  • #224   4. jul 2015 Engel
    Det med fertilitets problemerne er ikke nyt. Der findes artikler tilbage fra 2013 omkring emnet.

    Desuden ville jeg ikke have en artikel, så jeg kunne læse om det selv, jeg bad om dokumentation for dit emne, for netop at kunne være kildekritisk og se, om der er belæg for det, du skriver.

    Bare lige så det er på det rene, og du ikke bestemmer hvad mine intentioner var (-;
    (Jeg er "pigen" du henviste til tidligere, da du forklarede at den af dig linkede artikel bare en en tilfældig en du fandt hurtigt på nettet. Godt nok lang tid siden jeg er blevet kaldt "pigen" :b)


    Desuden virker hele dette emne opblæst til det værre. Jeg kender heller ingen med bivirkninger, og tror helt og holdent på, at medierne puster det op, og gør problemet større end det er.


  • #226   4. jul 2015 Kender ingen med bivirkninger overhovedet smiley
    Dengang jeg fik den red jeg da en time efter til springundervisning, ingen bivirkninger her, også er jeg da så heldig at jeg sagtens kan blive gravid, min livmoder er ikke ødelagt har da en datter, så ja, tror ikke helt på det, men det kan jo være sandt selvom jeg ikke tror på det smiley


  • #227   4. jul 2015 Min engel - Arh, nu overtolker du. ;o) Jeg har ikke sagt, at jeg tror på andre der har bivirkninger. Men jeg har ikke læst alle kommentarer igennem. Jeg spørger dig, fordi du er TS og det er dig der er mest fremme i skoene omkring det. Hvis du er så opsat på, at du kun tror på tests og undersøgelser, må du jo kunne forklare præcis hvordan lægen fandt ud af, at du har bivirkninger. Hvordan kan blodprøven vise, at det stammer fra nøjagtig dén vaccine? Det må du have spurgt om, hvis du virkelig kun tror på konkrete undersøgelser. Tænk hvis din læge har fejldiagnosticeret dig smiley

  • #228   5. jul 2015 Hmm.. Jeg magter næsten ikke det medie hykleri det er med den vaccine.

    Jeg fik den for flere år siden, nok omkring der dem kom ud. Når du får en vaccine er der bivirkninger, bum basta - thats life. Jeg lever dog endnu, og fejler intet smiley

    Noget andet er, så vidt JEG er informeret er vaccinen for HPV frivillig. Så er man mange for bivirkninger - så lad vær' at blive vaccineret overhovedet smiley


  • #229   5. jul 2015 Jeg fik den for 100 år siden. Jeg fejler ingenting. Og som Trine skriver, så kan man få bivirkninger af alle vacciner. Det kan jo overhovedet ikke bevises at det er vaccinen der giver de ''bivirkninger'' som du fx. får. Det kan jo lige så godt være alt muligt andet.

  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
  • #232   6. jul 2015 Jeg er nu glad for jeg fik den.
    Men jeg havde så heller ikke problemer, hverken bivirkninger eller problemer med at blive gravid.


  • #233   6. jul 2015 nej smiley
    jeg har heller ikke haft nogle bivirkninger heller ikke på min livmoder
    da er intet alt er fin og sund


Kommentér på:
HPV vaccine, ikke kun farlig!

Annonce