Livsstils ændring uden motivation {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Måskeeee lidt forkert sted at poste, men her rammer jeg nok den ønskede målgruppe..
Sagen er den at jeg inderligt ønsker at ændre min livsstil, spise sundt og motionere.. Jeg vil ikke tabe mig, men måske bare strammes lidt op..
Jeg oplever at jeg bliver glad og får det godt med mig selv når jeg spiser sundt.. Men sagen er den at det er virkelig demotiverende når familie og venner er ved at falde om når man siger man kun spiser sundt.. Så kommer der kommentarer som 'Ej du er i forvejen for tynd', 'Har du spiseforstyrrelse', Du kan sagtens lige spise noget mere'. Det er virkelig demotiverende, og træls at høre på.. Jeg er egentlig slank nok. 162 cm og vejer 53.. Halleluja..
Jeg har en eneste veninde som ikke stejler over min kostændring, og det sætter jeg virkelig pris på..
Men hvordan kan man holde sig motiveret til en sund livsstil når andre nærmest tvinger sukker i en???
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.109
Jeg syntes at velvære er en mindst lige så plausibel grund til ændring som så mange andre
nov 2008
Følger: 79 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.590
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 86
jul 2005
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 560
Jeg kan godt forstå du ønsker at ændre livsstil, man har det nemlig utrolig godt når man spiser fornuftigt - meget bedre end når man spiser usundt
jul 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 425
jul 2010
Jeg har en helt fantastisk veninde som er i gang med det samme, og vi støtter hinanden, men bor forholdsvis langt fra hinanden..
Jeg finder også hele tiden undskyldninger, f.eks behøver jeg da ikke løbe en tur når jeg har været til ridning, for så har jeg da motioneret...
De første par dage går det altid super, men så går det helt galt for mig, og jeg bliver bare så ked af det når jeg spiser usundt, for man kan se det på min krop med det samme
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.897
jul 2004
jul 2010
Og jeg skal have skemalagt det hele, hvor meget jeg må sise af hvad og hvornår.. Har brugt en app der hedder lifesum og synes den er fantastisk. Men den siger jeg må spise 850 kcal om dagen, selvfølgelig gerne mere hvis jeg så forbrænder det.. Men er det lidt eller?
jul 2004
Du kunne sige kun slik/is/kage om lørdagen eller til specielle lejligheder? (her er hygge på sofaen IKKE inkluderet)
Ellers har jeg læst om en der spiste hvad hun havde lyst til, var det en pose chips så købte hun den, spiste det halve og smed resten ud, en stor fed is? Spis det halve og smid resten ud. Spild af penge og mad, men jeg tror faktisk det kunne virke
jul 2004
jul 2010
jul 2004
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 243
Når du laver en livsstilsændring, så skal du huske på at gøre det spændende. Især med maden, så det ikke bliver en kedelig sag at skrælle gulerødder.
De personer der ikke kan forstå dit valg kan du ikke rigtig gøre noget ved. Jeg har stået i samme situation på det punkt som dig.
jul 2010
Livsstils ændring uden motivation