{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.208 visninger | Oprettet:

hjælp min søster vil ikke tage ansvar for hendes heste!!!!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

hej HG'er jeg har en store søster der ikke gider at tage en skid ansvar for sine heste og lige nu er det mig der trækker hendes heste op til sommerfolden og hjem igen og det er mig der rider hendes store hest og det er mig der betaler for udstyr til vores "fælles" føl og det er mig der træner hendes heste og sørger for at de har det godt og jeg hjælper også min faster somtider og det er altså 7 heste i alt OBS jeg er kun 12 ½ år gammel!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp min søster vil ikke tage ansvar for hendes heste!!!!!!!!!!!!!!
  • #1   31. maj 2014 Du tager fat i dine forældre smiley

  • #2   31. maj 2014 Du skal sgu da ikke finde dig i det.

    Snak med hende og sig hvis hun ikke begynder at tage ansvar så blir lortet solgt! andet er der ikke for. Hun må jo åbenbart ikke fatte det på den søde måde så må du give hende den hårde måde. Hvad siger jeres forældre?


  • #3   31. maj 2014 Hvor gammel er din søster? Hun lyder dybt uansvarlig, og slet ikke moden nok til at have ansvaret, for noget levende.

  • #5   31. maj 2014 hendes ene hest (maggie) skal slagtes pga skade i benet og sommer eksem og fordi at hun ikke kan ride den vil hun ikke passe den og den anden hest er sat tilsalg og fordi at han stejlede over hendes fod som så er ved at være 4-5 måneder siden så har hun ikke ville passe ham eller ride ham så det er mig der ordner ham til hverdag og jeg har lige været ved at råbe af hende og forlangt at hun trak sin egen hest hjem svaret var: det orker jeg ikke jeg har lavet så meget i dag hun har sat foran sofaen hele dagen! så blev jeg så sur at jeg tyrede hendes hest grime i hovdet af hende men hun vil stadig ikke tage sig af sin hest og hun sagde også sådan: jeg er ligeglad med maggie den kan ikke ride så vil jeg ikke passe hende mere og hun skal alligevel bare slagtes. men hvad med følet siger jeg så svaret: det gør lige meget der er jo ikke mit føl!


  • #6   31. maj 2014 min søster er 14 snart 15 år gammel!!! også kan hun ikke engang finde ud af at tage ansvar!


  • #7   31. maj 2014 Hvor gammel er din søster, og hvor er dine forældre?

  • #8   31. maj 2014 mine forældre har sagt noget til hende men hun vil ikke høre på dem

  • #9   31. maj 2014 Så kræv penge af hende for at passe hendes heste.. Og dine forældre skal træde i karakter smiley

  • #10   31. maj 2014 Hold da op en flabet og utaknemlig lille møg tøs (ja undskyld..) Hun er dælme heldig at have sådan en søster.

  • #11   31. maj 2014 god ide så kan hun vel tage bare lidt mere ansvar! smiley

  • #12   31. maj 2014 Ja kræv penge af hende

  • #13   31. maj 2014 tak for hjælpen tøser i er der altid når man har brug for hjælp! smiley smiley smiley

  • #14   31. maj 2014 Smadre hende? Føj hvor respektløs, at hvis hesten ikke kan rides så vil hun ikke passe den!

  • #15   31. maj 2014 ja netop og maggie er altså en skøn hoppe

  • #17   31. maj 2014 Hun sku virkelig ha sådan et LOS i røven! Det kan gøre mig så vred at man for fanden ikke bare kan tage ansvar for sine egne ting og sine elskede dyr!
    Du burde virkelig at tag hende i armen og trække hende med ud til de heste, og vise at de fanme har brug for hende! Kn godt være hun synes hun har travlt med alt andet men, det er fanme vigtigere at hun passer det hun har sat igang.
    Havde det været min søster havde jeg losset hende sådan en og virkelig sat hende på plads!


  • #18   31. maj 2014
    Det er dine forældres problem og ansvar, ikke dit.


  • #19   31. maj 2014 masalo: altså føllet er fælles så det er ikke rimligt at jeg skal bruge 148 kr. på en fold grime uden at hun betaler halvdelen


  • #20   31. maj 2014 Syntes ikke ligefrem at smadre hende ville være den bedste måde at behandle sådan en situation på? Og at du tyre en grime i hovedet på hende er altså heller ikke rigtig løsningen.

    Jeg forstår godt at du føler du skal overtage og gøre dit for at hestene bliver passet. Men som du selv skriver, er du altså kun 12½ år gammel og du rider/passer omkring 7 heste? Måske du skulle passe på at du ikke overstresser dig selv og ligger for meget ansvar på dine skulder. Det gavner dig ikke i sidste ende.

    At hun ikke gider høre på dine forældre er noget bullshit. Hun er 14 år gammel som du skriver, og hun har derfor ingen ret til ikke at lytte efter. Så handler det bare om at være streng nok. (Eller få hjælp hvis det er så langt ud den behøves at køre). Hendes opførsel overfor hestene er ikke i orden og jeg syntes derfor også at dine forældre skal tænke på dit helbered og tage noget af overlastet. Bare fordi din søster ikke har hoved nok, bør det ikke gå udover dig. Sæt dig ned og tal med din familie. Find en løsning sammen. Hjælp hinanden.


  • #21   31. maj 2014 og jeg skal jo også have råd til noget udstyr til mine store heste og mig selv

  • #22   31. maj 2014 Mente det med at smadre hende, var for "sjov" - Jeg syntes det var respektløs

  • #23   31. maj 2014 Du er da en sød lillesøster smiley
    Men vil mene dine forældre burde beskytte dig bedre mod hendes manglende interesse.
    Det skal virkelig ikke gå ud over dig at hun ikke gider hestene mere. Du må sige nej og få hende til at få jeres forældre til at trække og ride hendes heste.

    Og ellers må du lade dem stå på folden når du har sørget for din egne heste. Er ret sikker på at dine forældre så vil fotælle hende hcordsn tingene skal være smiley


  • #24   31. maj 2014 ja jeg syntes også selv at det er svinsk a helvede til!!

  • #26   31. maj 2014 Hmmmmm... Jeg ved ikke helt, hvor meget man skal tro på alt, hvad der bliver skrevet herinde af TS.
    Ikke ondt ment, TS, men det du skriver, hun har sagt, lyder for mig måske lidt urealistisk.

    At du skal passe hestene, er i den grad ikke i orden, men som en anden skriver herinde, så er løsningen hverken at kaste en grime i hovedet på hende eller at "smadre" hende. Jeg synes heller ikke, at du bare skal lade dyrene stå, for det er jo ikke dem, der har valgt, at de skulle bo hos netop jer.

    Men du kan sagtens lade være med at ride på hendes heste. En hest behøver ikke at rides og trænes med. Så hvis du føler dig meget stresset, så lad bare hendes hest stå. Stop med at træne den. Det vil kun gå udover din søster, for så vil hun se, at den ikke kommer videre, før hun letter sin røv.

    Du kan eventuelt også prøve at gøre det helt omvendt; rid en masse på den. Gør den god. Træn den. Eventuelt rid ture hjem til dig selv, så hun ser den. Gør en masse, så hun bliver interesseret i den. Kan også være, at hun bliver jaloux, hvis du pludselig bliver glad for den. Snak ved aftensmaden udelukkende om den, og hvor skøn den er at ride. Så tror jeg, at hun bliver interesseret!! smiley


  • #27   31. maj 2014 Og du skriver, at hun snart fylder 15 år? Til hendes fødselsdag kan du give hende et 10-turskort til sin egen hest.... smiley

  • NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 21 Svar: 87
    #28   31. maj 2014 Få solgt hesten også er problemet vel løst? Nu ved i bare til en anden gang at hun ikke skal have hest.
    Jeg synes ikke i skal deles om det føl, du skal have det da det er dig der bruger tid og penge på det. Er sikker på hun kommer til at ærge sig over det.


  • #29   1. jun 2014 ja jeg har også fået lov af mine forældre nu at min søster ikke må have føllet nu så længe at det er mig der gør det hele! og en af mine egne heste er solgt og hesten jeg rider for er tæt på t blive solgt!

  • #30   2. jun 2014 Undskyld lidt useriøst men hvem er du ved at sælge?:)

  • NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Emner: 21 Svar: 87
    #31   2. jun 2014 Håber i får det løst! Og held og lykke med det lille føl smiley

  • #32   2. jun 2014 Syntes måske jeres forældre burde være lidt mere ansvarlige og enten "tvinge" hende ud og passe hendes heste, eller også sælge den ene billigt også få aflivet den skadet hurtigst muligt. Din søster har tydeligvis mistet interessen, men det er ikke dit ansvar at passe hendes heste, det er dine forælders ansvar.

Kommentér på:
hjælp min søster vil ikke tage ansvar for hendes heste!!!!!!!!!!!!!!

Annonce