2.154 visninger
|
Oprettet:
Aldersforskel {{forumTopicSubject}}
Hey HG!
Et lille "hyggeemne" herfra.
Inspireret af et andet emne tænkte jeg på, hvor stor aldersforskel folk synes det er okay at have når man er kærester? Selvfølgelig er der forskel på om man er voksen eller teenager, men bare sådan cirka?
Og har I selv yngre/ældre kærester?
God aften!
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.068
-Jeg syntes ikke det var en for stor forskel, de passede godt sammen.
okt 2008
Følger: 140 Følgere: 134 Heste: 8 Emner: 68 Svar: 286
min kæreste år et år ældre end mig. Jeg syntes begge dele er fint, så længe man elsker hinanden
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 112
Er man derimod for eksempel 25 og finder en kæreste på 30 - dét ser jeg ikke så stor forskel i..
mar 2013
okt 2008
Følger: 143 Følgere: 78 Heste: 2 Emner: 340 Svar: 3.096
Jeg er lidt enig med Pivs. Jeg synes der er forskel på, om man er teenager og der er en kæmpe aldersforskel, præcis fordi man udvikler sig så meget i de år, eller om man er voksen og ja.. har fundet sig selv lidt mere. Ja jeg generaliserer nok lidt.
Mht. alder og mig selv, så kan jeg godt synes at det er voldsomt med en kæreste, der er bare 2 år ældre. Mens mine veninder og sådan, siger at i vores alder (16-18 år), så kan der sagtens være 5 års forskel. Det synes jeg er rigtig meget.
Selv er jeg godt og vel et år ældre end min kæreste, og jeg var da nok lidt skeptisk i starten må jeg indrømme, for jeg er nok lidt gammeldags, og mener at det er fyren, der skal være ældst. Og det er jo i bund og grund noget pjat
Men well, jeg kan stadig godt have det lidt underligt, hvis aldersforskellen for helt unge mennesker overstiger 2-3 år
jun 2010
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 317
dec 2011
Følger: 20 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 43
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.576
jan 2008
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 24 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 1.493
Havde noget kørende med en på 27 engang og jeg er 19. Det var virkelig for mærkeligt eftersom jeg bliver student næste sommer og han er færdig med uni nu her. Plus han så ville være på alder med min bror og det er for sært. Men det kommer jo klart an på hvad folk har mellem ørerne og deres livserfaring
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
Spænende at læse folks meninger! Jeg har lært en lille tommelfinger regl: divider drengens alder med to og læg ni til. Så har man det yngste en dreng bør date.
Jeg må erklære mig enig i dem, der skriver at de ikke vil have en yngre kæreste. Nu ved jeg ikke hvor gamle I er, men drengene i min alder virker yngre (hvilket jo giver god mening) så jeg har slet ikke lyst til at tænke på, hvordan det ville gå med en, der var yngre end mig selv.
maj 2011
Følger: 22 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 77
Nogen piger på 14 tænker som en på 17, og nogle drenge på 25 tænker som en på 16, og omvendt
Så længe man mentalt er den samme alder, ser jeg ikke noget forkert i det
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 892 Heste: 7 Emner: 227 Svar: 2.197
mar 2008
nov 2008
Følger: 79 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.590
Er man under 18 år syntes jeg personligt det er bedst man holder sig til fyre under 18 år, da man så er på nogenlunde samme niveau med hvad man vil
Over 18 har jeg så et helt andet syn da man så er mere voksen og kan ikke se problemer ved der er feks 10 år imellem dog syntes jeg måske der ikke skal være alt for mange år imellem som 20-25 og derop imellem
Mig og min kæreste er der 2 år imellem hvilket er fint, mens min kærestes lillesøster (hun er 1 år yngre end mig) er forlovet med den sødeste fyr som er 10 år ældre end hende
Men ja har da et heavy crush på en britisk op-coming skuespiller som er 8 år ældre end mig xD
Bare man er enige i forholdet og respektere og elsker hinanden så kan jeg ikke se et problem og for at citere Blink-182: "What's my age again?" Så kommer det ikke an på alder men personlighed
mar 2008
nov 2008
Følger: 79 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.590
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
Jeg synes slet ikke, at forskellen er for stor. Vi er begge enige om, hvad vil vil med vores liv.
Engang tænkte jeg,at der højest burde være 9 år imellem, for så kunne man nå at være i samme årti (20 - 29, f.eks.), men det tror jeg egentlig ikke, at jeg mener mere.
Nu er jeg mere ude i, at forskellen nemt kan være for stor, selvom der kun er et halvt år i mellem, fordi man ikke er samme sted i livet, altså f.eks. begge er 25, men kvinden vil og er klar til at blive gift, få børn, etc. Hvorimod manden måske ikke engang er klar til at flytte sammen endnu.
Derimod kan 30 år også sagtens være fint, hvis blot man har samme hensigter og er samme sted i sit liv begge to.
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 175 Svar: 1.445
For bare 1 år siden, var jeg lige ved at gå totalt i baglås da min 16-årige veninde fik en kæreste på 22. Det gav slet ingen mening for mig, og jeg kunne slet ikke forstå det.
Her står jeg nu, og kan altså pludselig sætte mig 100% i hendes sted.
Jovist er man forskellige steder i sit liv, men dette er for mig det eneste (væsentlige) problem. For mig kommer det an på menneskene.
Kærlighed er kærlighed.
jan 2011
Følger: 82 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 162 Svar: 763
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 796
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 243
Altså hvis mentaliteten er i orden og man kommer godt ud af det sammen, så kan jeg ikke se noget skulle være galt i at være sammen uanset aldersforskel.
Hvad andre mener om ens kærestes alder, uanset hvad det er, er jo ikke overhovedet ikke afgørende for hvem man må være sammen med.
jan 2008
jan 2008
mar 2013
aug 2011
jan 2008
aug 2011
jan 2011
Følger: 82 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 162 Svar: 763
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.165
Er man derimod over 18 og voksen, så er alder bare et tal. Min kæreste er 10 år ældre end mig..
aug 2011
okt 2012
Følger: 38 Følgere: 33 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 349
dec 2009
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 796
aug 2011
okt 2008
Følger: 96 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 60 Svar: 686
Jeg er 19 nu og han bliver 26 d. 12 juni. Vi har snart været sammen i 3 år
apr 2009
Følger: 51 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 91 Svar: 1.068
Jeg er 15 (fylder 16 om en måned), og jeg har haft et seksuelt forhold til en på 24 (fylder 25 i efteråret). Det er normalt ikke noget jeg snakker højt om, fordi jeg ved at folk ser meget skævt til det. Jeg gik ikke med overlæg efter en der var så gammel, men vi hyggede os super godt sammen, og havde det rart, og så ville jeg ikke lade alderen komme imellem.
Jeg vidste dog godt at vi ikke kunne være i et forhold - det var der nok for meget aldersforskel til. Vi var begge afklarede med at det kun var sex - hvilket gik fint i 5-6 mdr. Så indrømmede han så at han var ved at få følelser for mig, og at han ikke ville tillade sig selv at blive forelsket i en pige så ung som mig. Vi valgte derfor at stoppe med at ses. Det var helt klart den rigtige beslutning, for selvom jeg synes han er super sød og dejlig, så må jeg også erkende, at jeg er for ung til at være kærester med en 24 årig. Vi er jo to helt forskellige steder i livet - men derfor kunne vi jo godt hygge os sammen
aug 2009
Følger: 39 Følgere: 37 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 168
vi begyndte at komme sammen da jeg var 16 og han 18, jeg blev så 17 det samme år nogle få måneder senere, og få måneder efter det blev han så 19, dette ser jeg intet forkert i selvom jeg er under 18 da det kun er 1½ år måske mere xD
Vi er heldigvis det samme sted, og der er forskellige steder vi moden og andre steder helt ens, hvilket vil sige det meste af tiden
Vi har snart været sammen i 10 måneder, trods op og nedture, psykisk med mig, så er vi skabt for hinanden, det er der vist ikke så meget tvivl om
men ja min holdning er nok 5-10 år, ellers bliver det lidt for meget efter min mening
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 827
Det vigtigste i et forhold er - efter min mening - gensidig respekt, tillid og ordentlig behandling af hinanden. Hvis disse kriterier er opfyldt, betyder alder i mine øjne ingenting - så må en 20-årig for min skyld gerne være sammen med en 50-årig. Personligt ville jeg aldrig nogensinde gå ind i et forhold med så stor en aldersforskel, for det ville ikke fungere for mig. Men hvis det fungerer for andre, så skal de da endelig bare springe ud i det.
Dog har jeg en fordom om, at forhold imellem voksne mænd og helt unge teenagespiger ofte vil være komplicerede og besværlige, netop fordi den gensidige respekt ikke altid er til stede - her tænker jeg primært seksuelt. Men hvis der rent faktisk er eksempler på sådanne forhold, hvor begge parter respekterer hinanden og har de samme hensigter med samværet, så respekterer jeg det fuldt ud
maj 2004
Følger: 137 Følgere: 137 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 1.372
Jeg har det meget svært ved meget ældre fyre , syns det er lidt klamt at tænke på dem sammen . Fx at pigen er på min alder og fyren 35 +/-.. Jeg kan sagtens se at de forhold der passer de sammen (kender nogle par) og de er rigtigt glade for hinanden , men puha det kunne jeg slet ikke.
Når ældre mænd (30 år +) ligger an på mig kan jeg ikk tænke andet end "du er næsten så gammel du kunne være min far " haha ved godt det ikke er rigtigt , men jeg tænder bare såå meget af på det
okt 2006
Følger: 130 Følgere: 158 Heste: 4 Svar: 1.526
Da jeg var 15 var jeg kæreste med en på 19, og vi var sammen i 1 år
Idag, er jeg 19 og kærester med en på 24, og vi har været sammen i 2 år.
Min bedsteveninde er 22 og har en kæreste på 40
Kærlighed har ingen alder, og alder er bare en tal - så længe man er glad, og selv kan acceptere forskellen
dec 2009
Desuden synes jeg det er svært at finde en fyr på min alder, der kan finde ud af at deale med min psyke og mit temperament. Jeg kræver ret meget plads og jeg synes ofte at de fyre klistrer sig for meget til mig og det kan jeg ikke døje. 98% af tiden, går jeg simpelthen ikke i spænd med dem, jeg er et helt andet sted, plus at jeg ikke vil have børn selv og jeg vil SLET ikke være papmor for en anden kvindes barn.
Jeg går bedre i spænd med mænd i 30'erne, langt de fleste af dem har festet, drukket og rendt med damer som de skal, de hviler gerne meget mere i dem selv, uden for meget arrogance, de ved hvad de vil og hvad de ikke vil og har de ingen børn, så vil de ofte heller ikke have nogle, hvilket er win for mig.
Min kæreste og jeg er der som sagt 10 år imellem, jeg er 23 og han er 33.. Har aldrig nydt en mands selskab, som jeg nyder hans.. Vi skændes aldrig (Hvilket er ret stort, for jeg har en uhyggelig kort lunte), vi bor i to forskellige lande, han bor i England og jeg i Danmark. Vi har snart været sammen i 3 år og det kunne ikke gå bedre
sep 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 6 Emner: 62 Svar: 908
Jeg bliver 23 i år og min nuværende kæreste er 35 - dvs 12 år ældre
maj 2011
Følger: 19 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 383
Blogger
Følger: 940 Følgere: 3055 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.758
Når først begge parter er over 18, er jeg ret 'ligeglad' ved mindre vi kommer hen i mod noget alle 50 og 18 eller 60 og 30 osv, så tænker jeg i den grad igen mit, men begge parter er voksne og dermed er det også helt iorden i min verden, hvorimod det med 'børn' og voksne for mig er helt hen i vejret.
Og så må jeg nok hellere tilføje at jeg ved alder her, går ud fra begge parter er på det alders niveau både psykisk og udseendes mæssigt. For der er da helt bestemt undtagelser hvor det gør en hvis forskel
okt 2008
aug 2011
jan 2008
jan 2008
okt 2008
Men syntes bare DD nærmest får det til at fremstå pædofilt, når hun siger at en 20 årig må tænde på børn så.
apr 2009
Følger: 51 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 91 Svar: 1.068
Og jeg vil lige forsvare mig selv
Der er altså ikke tale om en voksen mand der tænder på et barn. Jeg er ikke et barn. Jeg er ikke voksen, men jeg er altså heller ikke et barn. Stort set alle mine venner er et par år ældre end mig, fordi jeg har det bedst med nogle der er ældre. Jeg synes folk på min egen alder er ekstremt umodne og irriterende. Om det betyder at jeg er mentalt ældre end andre på min alder, ved jeg ikke. Fyren jeg var sammen med er ikke umoden af sin alder, han er fuldstændig normal. Og selvom der var 9 år imellem os, var det ikke noget der forstyrrede os når vi var sammen. Jeg havde det super rart med ham, og jeg tænkte ikke videre over aldersforskellen.
Jeg kan godt forstå at i synes det er ulækkert at en voksen er sammen med et barn, men igen - jeg er altså ikke et barn. Jeg er ikke voksen, men jeg er ikke et barn. Jeg er en ung kvinde, jeg er udviklet, både fysisk og psykisk
Blogger
Eftersom du tager det til dig, må der jo være en grund. For som jeg skriver så findes der jo helt klart undtagelser alt efter hvordan man ser ud og ens psyke.
Giraffen
Nej 16 og 18 er for mog helt ok. Jeg mener mere forskellen som 13 og 18 eller 20 og 15. Ikke en forskel på 2 år, ved mindre vi er helt nede på 12 og 14.
Det har meget at sige hvor gammel man egentlig er, før det gør en forskel. 17 og 20 f. Eks er også ok i min verden. Men igen, her variere psyken og udseende jo stadig og dette tages der ikke højde for ud af mit svar med 'tal'
apr 2013
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 13
okt 2008
Ja DD, jeg tager det til mig, for jeg er et af de tilfælde, hvor du syntes at manden i forholdet må tænde på børn. Præcis ligesom at Malene tager det til sig, og "forsvare" deres aldersforskel.
Vi er ikke børn, bare fordi man er 15 eller 16. De fleste nu til dags bliver meget hurtigt voksne. Jeg syntes simpelthen bare du fremlægger det så træls, at f.eks i mit tilfælde med 16 år og 23 år (da vi startede forholdet), så er han jo nærmest pædofil, i dine øjne?
Blogger
Hvis du er træt af 'flabede svar' burde du måske ligge ud som godt eks selv.
Der ud over JA jeg finder det "pædofilsk" af en 23 årig at tænde på en 16 årig HVIS han er psykisk og ser ud som en 23 årig og du var psykisk og så ud som en 16 årig. Kan heller ej sætte mig ind i hvad en voksen mand med alder 'hus og børn' vil med en 'lille pige'. Var du overmoden og han mindre moden så er i blot et af de tilfælde som er 'undtagelsen' som jeg skrev om. Der findes jo trods alt 23 årige der ved hvad de vil opog 23 årige der er i puberteten endnu (forstå mig ret) Og så fremt du mener i var undtagelsen, så kan jeg slet ikke se du tager det til dig og bliver fornærmet over det. Smil dog af det og vær glad for i ikke er i den målgruppe jeg hentyder til.
Kan forstå du er 19 nu og dermed må han være 26 korrekt? Allerede der er det så 'udtrukket' i alderen at jeg ikke længere tænker så meget over alder der. Desto længere nede den yngste er, desto mere krummer jeg tær over den 'voksne' i forholdet. Er begge parter voksne er det noget helt andet. Igen, så fremt man er som tallet siger man er og ikke psyken og udseendet.
aug 2011
Som DayDreamer skriver, jamen så er man jo vidt forskellige steder i livet. En på 20-25 er klar til en videregående uddannelse, men en på min alder (16) kun lige skal starte i gymnasiet eller lignede. Det spiller jo også ind, hvor man er, med hensyn til uddannelse og "villa, Volvo, vovse."
okt 2008
Altså jeg kan bare ikke undgå at tage det lidt personligt, for jeg syntes bestemt ikke at min kæreste er "pædofil", i det han begynder at være sammen med mig. Tror måske man skal opleve os. Flere har sagt vi har det perfekte forhold, og vi passer godt sammen. Om han så er umoden eller jeg moden af min alder, det må folk selv vurdere.
Men nej, han er ikke "villa, volvo, vovse"-typen ENDNU, ingen af os er endda i forlovelses-stadiet. Men jeg vil heller ikke blive skræmt af at han ville.
Jeg har aldrig haft behov for at være ung og prøve en masse og "leve det vilde liv" -og han har jo "levet det vilde liv", så på en måde (trods aldersforskel) så er vi det samme sted i vores liv
aug 2011
Blogger
Ja det beklager jeg, jeg overvejede ikke hvordan det kunne forstås, kun hvordan jeg mente det
Kan da egentlig også sagtens forstå dig at du bliver 'hmpf' over en sådan markant holdning som min. Det var jeg nok også selv blevet!
Jeg ahr blot set for mange af de 'vamle' typer der udnyttede så 'uskyldige unge' piger. Og derfra dannet min holdning meget tydeligt.
Dog, som jeg skriver, ved jeg jo der findes typer som dig og din kæreste, som ikke er 'langt fra hinanden' på nogen måder, ud over tallene. Det fandt jeg selv ud af da jeg mødte en meget sød fyr i byen, som lignede og så ud som en i min alder, og bom 35 år. Han holdte sig dælme godt og opførte sig lige så tosset som en på 19 burde.
Omvendt mødte jeg også en rigtig flink dreng der, hvis jeg ikke havde fast forhold, helt klart var typen til mig. Så var han gud hjælp mig 14!
Sådan kan man jo blive overrasket, og det har bestemt medvirket til jeg husker på at der altså findes 'andet' end 'normen'
okt 2008
Kan sagtens følge dig, det har jeg også selv oplevet, hvor unge piger har været tidsfordriv og "sjov og ballade" for ældre fyre/mænd.
Og ikke nok med at vi havde alderen imod os, så boede han i København og jeg i Nordjylland. Men 3 år senere, så er vi stadigvæk sammen
Men som du selv siger; som vi bliver ældre, så lyder det også mindre skræmmende.
jan 2008
Nu har jeg ikke læst hele den lille "diskussion" der lige har været, men jeg er enig med noget af det, som DD har sagt - selvfølgelig er der en undtagelse, hvis pigen er en moden 15-årig og drengen måske er mindre moden. Men hvis det er en 16-årig, som er på sit alderssvarende niveau, der er sammen med en 23-årig på sit alderssvarende niveau, så kan jeg ikke få det til at hænge sammen, når en 23-årig fyr vælger at være sammen med en 16-årig pige når hun svarer til hvad en almindelig 16-årig pige er - der er som oftest en kæmpe, kæmpe forskel på en 16-årig pige og en 23-årig jævnaldrende. Men igen, så handler det om den enkelte person.
jan 2008
Blogger
Ja præcis
Jeg kender godt det med at 'have alt imod sig'. Jeg kom sammen med min fyr, der bor i hamburg, da han var 14 og jeg 15. Vi mente vores forhold SERIØST, men hvor mange tror lige på det når man er 14 og 15?
I dag er vi 19 og 20, og de fleste har fattet det jo så nok er seriøst.
Man har vel bare sine 'fordomme' selvom man godt ved der findes undtagelser
okt 2008
Ja, jeg havde nok heller ikke betragtet jeres forhold som seriøst i den alder
aug 2011
Følger: 95 Følgere: 86 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.160
Nå men alle de musikere er sgu altså ret lækre
dec 2009
aug 2011
dec 2009
aug 2011
dec 2009
Han er lige her... Oooog, et bette klip fra et liveshow (Jeg må gerne blære mig, min mand er sej til det pis
https://www.youtube.com/watch?v=Jc081Y732Ls
aug 2011
dec 2009
aug 2011
dec 2009
aug 2011
dec 2009
apr 2010
Især i de tilfælde hvor folk ikke selv har siddet i situationen. Som nævnt før var jeg for blot 2 år siden af præcis samme holdning som DD.
Men sagen er jo altså den, at når man er 15/16/17 år, så VIL man have folk i sin omgangskreds der er ældre end en selv, nummermæssigt, men som man omgåes helt fint med, uden at tænke over alderen.
Og så er det da absolut ikke unormalt at falde for en af disse.
Jeg er selv endt i en situation der hedder 17/22. - Og jeg synes faktisk at de to største problemer, er naturligvis at man er to forskellige steder i livet. - Men også det faktum hvordan andre reagerer når de hører det.. hmm
Blogger
17 / 22 vil jeg nu ikke mene er så vidt fra hinanden igen. Det er der oppe af man begynder 'samle' sig igen mhs til alderen.
Var det 15 og 20 eller 13 og 18 så er det igen det bliver 'hmpf' i mine øre. Ikke grundet den yngre, men grundet den ældre som har anskaffet sig 'et barn'. (Igen så fremt vi tager tallene og ikke en overmoden eller lign).
Og det har såmen intet med fordomme at gøre, men en mening at jeg ikke kan forstå en voksen kan tænde på 'børn'. Det begriber jeg ikke, ved mindre 'barnet' ligner noget andet eller den 'voksne' selv stadig er et 'barn'.
mar 2008
apr 2010
Synes det er noget sjovt noget, det der med at der skal sættes spørgsmålstegn og måske endda være hovedrysten ved et emne der omhandler kærlighed...
apr 2010
Blogger
jan 2008
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.618
Nu er jeg så 20 og min kæreste fylder 27 D, 20.
Alderen har på ingen måde været noget problem i nogle af mine forhold, men jeg har så også altid været tidligt ude, jeg havde uddannelse da jeg var 19 og har siden jeg var 15 sagt at jeg var klar til børn,
Manden og jeg har kun været sammen i knap to måneder men, forlovelse, bryllup og børn er faktisk næsten planlagt hvornår det skal være, hvis vi stadigvæk er sammen og har det godt sammen til den tid,
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 24
aug 2011
Aldersforskel