{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.154 visninger | Oprettet:

Aldersforskel {{forumTopicSubject}}

Hey HG!
Et lille "hyggeemne" herfra. smiley
Inspireret af et andet emne tænkte jeg på, hvor stor aldersforskel folk synes det er okay at have når man er kærester? Selvfølgelig er der forskel på om man er voksen eller teenager, men bare sådan cirka? smiley

Og har I selv yngre/ældre kærester?

God aften!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aldersforskel
  • #1   5. jun 2014 Min lillesøster på 13 havde en kæreste på næsten 18 år! smiley
    -Jeg syntes ikke det var en for stor forskel, de passede godt sammen.

• #2   5. jun 2014 der er 14 år forskel på min søster (hun er 23) og hendes kæreste.
    min kæreste år et år ældre end mig. Jeg syntes begge dele er fint, så længe man elsker hinanden smiley

• #3   5. jun 2014 Jeg synes det kommer an på, hvilken alder man har.. Hvis for eksempel en pige er 13, som Lene for eksempel benævner det, og drengen er 18, ville jeg synes det var unormalt! Især fordi jeg tænker, at en 13-årig og en 18-årig ikke har de samme hensigter. smiley Hvis min søster på 14, var sammen med en på 18 ville jeg også se rødt! (Her tænker jeg specielt på interesser, at 14-årige måske ikke lige er klar på dét/ting en 18-årig vil/er.)

Er man derimod for eksempel 25 og finder en kæreste på 30 - dét ser jeg ikke så stor forskel i.. smiley

• #4   5. jun 2014 Jeg syntes det er meget andet på hvor meget personen er udviklet psykisk. Jeg har en gammel veninde der var 12 da hun fik mistet sin mødom for der var hun klar....Så igen meget forskelligt hvordan man er psykisk og hvor langt fremme man er i sin udvikling! smiley

• #5   5. jun 2014 Jeg har det lidt sjovt med sådan noget smiley
    Jeg er lidt enig med Pivs. Jeg synes der er forskel på, om man er teenager og der er en kæmpe aldersforskel, præcis fordi man udvikler sig så meget i de år, eller om man er voksen og ja.. har fundet sig selv lidt mere. Ja jeg generaliserer nok lidt.

Mht. alder og mig selv, så kan jeg godt synes at det er voldsomt med en kæreste, der er bare 2 år ældre. Mens mine veninder og sådan, siger at i vores alder (16-18 år), så kan der sagtens være 5 års forskel. Det synes jeg er rigtig meget.
    Selv er jeg godt og vel et år ældre end min kæreste, og jeg var da nok lidt skeptisk i starten må jeg indrømme, for jeg er nok lidt gammeldags, og mener at det er fyren, der skal være ældst. Og det er jo i bund og grund noget pjat smiley Men well, jeg er blevet klogere, og jeg ville ikke bytte min kæreste for nogen anden! smiley
    Men well, jeg kan stadig godt have det lidt underligt, hvis aldersforskellen for helt unge mennesker overstiger 2-3 år smiley Men så længe folk er glade, og indforstået med, at man er forskellige steder i livet, så er det vel fint smiley

• #7   5. jun 2014 En af mine forhenværende veninder fik en kæreste (hun er lige fyldt 15), der er to år ældre end hende - Det startede jeg med at se MEGET skævt på, men nu står jeg selv i situationen med en der næsten er 3 år ældre end mig.

• #8   5. jun 2014 Min søster er 24 og har er kæreste på 46 og det forhold har jeg svært ved at respektere! For at være ærlig synes jeg næsten det klamt det lyder måske tarveligt når det er min egen søster men alle har jo deres egne meninger! Jeg synes normalt må der max være en aldersforskel på 10 år bare min mening! :))

• #12   5. jun 2014 Ja, den er lidt svær, for det kommer meget an på, hvordan personen er udviklet fysisk og psykisk. Men jeg vil gerne indrømme, at jeg synes man skal undgå for stor en aldersforskel når det gælder over/under 18 år - og især hvis de to personer er på hver sin side af 15 år, fx. en 13-årig og en 16-årig, så er det jo rent faktisk ulovligt hvis de har sex. Nogle piger er meget modne selvom de er 13, mens nogle drenge er umodne i en alder af 16 (så de er mentalt 13), så jeg kan godt se hvordan det passer sammen, men jeg synes stadig ikke det er helt optimalt. Mest fordi de fleste er på to forskellige stadier af deres liv. Nu ved jeg fra din tråd godt, at du er 15 og din kæreste 20, snart 21, og normalt ville jeg synes det var lidt af et problem. Hvis en 15-årig er udviklet nok til at være sammen med en 20-årig, så er der nok intet galt i det, men pr. instinkt siger jeg bare no way! Mest fordi at man netop her er på så VIDT forskellige stadier af sit liv - den ene er ikke engang færdig med folkeskolen, mens den anden måske bor i egen lejlighed, er færdig med gymnasiet og måske snart skal på uni. Der er altså stor forskel på, hvor meget man har oplevet, og derfor er der typisk også forskel på ens sind; de fleste 15-årige er ikke nær så afklarede med deres liv som en 20-årig. Den 15-årige vil måske typisk hænge lidt fast ved en folkeskolementalitet, mens den 20-årige skal til at ud på det rigtige arbejdsmarked. Det kan altså godt kollidere. Men igen handler det jo også om, hvor udviklet man er i sit sind - jeg kunne på ingen mulig måde forestille mig min 15- snart 16-årige lillesøster have en kæreste på alder med mig, puha, aldrig nogensinde i livet smiley

• #14   5. jun 2014 Forresten er der 6 års forskel på mine forældre - hun var 19 og han 25 da de mødtes. Nu er de 43 og 49, og det er der da absolut intet underligt ved. Så det er helt klart kun omkring teenageårene, at jeg synes det kan blive underligt. Dog synes jeg ikke at en 22-årig skal være sammen med en 40-årig der kan være ens far, det er simpelthen for ulækkert imo.

• #15   5. jun 2014 Altså en 20-årig og en 25-årig har nok mere tilfælles end en 15-årig og en 20-årig. Der sker rigtig meget på de fem år, mens tyverne er lidt noget andet.

Havde noget kørende med en på 27 engang og jeg er 19. Det var virkelig for mærkeligt eftersom jeg bliver student næste sommer og han er færdig med uni nu her. Plus han så ville være på alder med min bror og det er for sært. Men det kommer jo klart an på hvad folk har mellem ørerne og deres livserfaring

• #16   5. jun 2014 Ja Katja smiley
    Spænende at læse folks meninger! Jeg har lært en lille tommelfinger regl: divider drengens alder med to og læg ni til. Så har man det yngste en dreng bør date. smiley

Jeg må erklære mig enig i dem, der skriver at de ikke vil have en yngre kæreste. Nu ved jeg ikke hvor gamle I er, men drengene i min alder virker yngre (hvilket jo giver god mening) så jeg har slet ikke lyst til at tænke på, hvordan det ville gå med en, der var yngre end mig selv. smiley

• #17   5. jun 2014 Altså så længe man vil det samme smiley
    Nogen piger på 14 tænker som en på 17, og nogle drenge på 25 tænker som en på 16, og omvendt smiley
    Så længe man mentalt er den samme alder, ser jeg ikke noget forkert i det smiley

• #19   5. jun 2014 Jeg har altid været moden af min alder, og mine sidste 3 "forhold" har været med fyre på 20-22 årige, og jeg er 17.

• #20   5. jun 2014 Katja: synes også det er lidt vildt du som 15-årig har haft noget med en på 28. Dét lyder skummelt i min verden smiley min mor ville ikke have været stolt hvis jeg som 15-årig havde noget kørende med en på den alder

• #22   5. jun 2014 Kommer an på hvor gamle man er smiley

Er man under 18 år syntes jeg personligt det er bedst man holder sig til fyre under 18 år, da man så er på nogenlunde samme niveau med hvad man vil smiley Dog ser jeg ikke ned på folk der dater udover dette! jeg syntes personligt selv det var for meget da jeg var under 18 smiley
    Over 18 har jeg så et helt andet syn da man så er mere voksen og kan ikke se problemer ved der er feks 10 år imellem dog syntes jeg måske der ikke skal være alt for mange år imellem som 20-25 og derop imellem smiley men det er bare hvad jeg selv ville gøre smiley
    Mig og min kæreste er der 2 år imellem hvilket er fint, mens min kærestes lillesøster (hun er 1 år yngre end mig) er forlovet med den sødeste fyr som er 10 år ældre end hende smiley
    Men ja har da et heavy crush på en britisk op-coming skuespiller som er 8 år ældre end mig xD
    Bare man er enige i forholdet og respektere og elsker hinanden så kan jeg ikke se et problem og for at citere Blink-182: "What's my age again?" Så kommer det ikke an på alder men personlighed smiley

• #23   5. jun 2014 Mette: en 17-årig kan da sagtens date en 19-årig f. eks, men ellers helt enig smiley

• #24   5. jun 2014 Åh ja okay den drejning havde jeg ikke lige taget med men ja det er så også tæt på 18 smiley

• #25   5. jun 2014 Min kæreste er fire år ældre end mig. Jeg er 18 , lyder 19 om 20 dage. Han er 22 og fylder 23 i november.
    Jeg synes slet ikke, at forskellen er for stor. Vi er begge enige om, hvad vil vil med vores liv.

Engang tænkte jeg,at der højest burde være 9 år imellem, for så kunne man nå at være i samme årti (20 - 29, f.eks.), men det tror jeg egentlig ikke, at jeg mener mere.
    Nu er jeg mere ude i, at forskellen nemt kan være for stor, selvom der kun er et halvt år i mellem, fordi man ikke er samme sted i livet, altså f.eks. begge er 25, men kvinden vil og er klar til at blive gift, få børn, etc. Hvorimod manden måske ikke engang er klar til at flytte sammen endnu.

Derimod kan 30 år også sagtens være fint, hvis blot man har samme hensigter og er samme sted i sit liv begge to.

• #26   5. jun 2014 Hmmm.. Tror det her er et af de punkter, man først rigtigt forstår når man selv har stået i situationen.
    For bare 1 år siden, var jeg lige ved at gå totalt i baglås da min 16-årige veninde fik en kæreste på 22. Det gav slet ingen mening for mig, og jeg kunne slet ikke forstå det.
    Her står jeg nu, og kan altså pludselig sætte mig 100% i hendes sted.
    Jovist er man forskellige steder i sit liv, men dette er for mig det eneste (væsentlige) problem. For mig kommer det an på menneskene.
    Kærlighed er kærlighed. smiley

• #27   5. jun 2014 Altså, jeg er 15 og er sammen med en på 30 (vores lille deler, ikke Anna) Og det køre bare helt fantastisk, slet ikke underligt eller noget smiley

• #28   5. jun 2014 Dreamteam - Det er overhovedet ikke for at dømme dig (dog dømmer jeg ham..) og jeg vil heller ikke blande mig i dit liv på den måde, men en 15 årig og en 30 årig er i mine øre på alle måder forkert. Hvordan har jeres omgangkredse det med det? Han er jo en granvoksen mand, hvor du er i de tidlige teenage år.

• #29   5. jun 2014 Der er jo selvfølgelig forskel på om, man er ung/teenager og en voksen der har mere erfaring. Men på den anden side, så kan en ung person stadig være mere moden en gran voksen person.
    Altså hvis mentaliteten er i orden og man kommer godt ud af det sammen, så kan jeg ikke se noget skulle være galt i at være sammen uanset aldersforskel.
    Hvad andre mener om ens kærestes alder, uanset hvad det er, er jo ikke overhovedet ikke afgørende for hvem man må være sammen med.

• #30   5. jun 2014 Hov, da jeg skrev "din" tråd, mente jeg selvfølgelig Katjas smiley

• #31   5. jun 2014 Wow, for at være ærlig, så må jeg sige at 15 og 30 er en ALT for stor forskel. Her er man på fuldkommen forskellige stadier af ens liv. Det må jeg sige, en pige der knap nok er færdig med folkeskolen og en voksen mand der snildt kunne have en 5-årig datter. Jeg synes det bliver lettere at forholde sig til når begge personer er ældre, for eksempel 30 og 45, men absolut ikke en 15-årig pige og en voksen mand. Her kan man jo på ingen måde begynde at tale om at være på samme stadie sindsmæssigt som fx. en 15- og 20-årig.

• #32   5. jun 2014 15 og 30 der står jeg simpelt hen af! Min fars kæreste er 31 år! smiley Og jeg er 15 år! min far er 36!

• #33   5. jun 2014 Linnea - Intern joke mellem DreamTeam og jeg. smiley

• #34   5. jun 2014 Åhh jeg overvejede også om det var en joke pga kommentaren i parentes smiley

• #35   5. jun 2014 Jep det er mig der er Anna. smiley Bare rolig, intet klamt der. smiley

• #36   5. jun 2014 Mads Langer og jeg er perfekte for hinanden .. Alder er kun et tal smiley

• #37   5. jun 2014 Hvis man er over 18, burde man ikke date teenagere under 18..

Er man derimod over 18 og voksen, så er alder bare et tal. Min kæreste er 10 år ældre end mig..

• #38   5. jun 2014 Ja og hvis man nu deler hans alder med to har han jo den perfekte alder til os begge! smiley

• #39   5. jun 2014 jeg har det på den måde at det man fra 10-13 er det fint nok og fra 13- 15 er det fint nok og fra 14- 18 er det fint nok og fra 16- 19 er det fint nok og fra 18- 20 er det fint nok og fra 20 og op efter syntes jeg der skal være højest 10 år mellem eller der omkring. smiley

• #40   5. jun 2014 16-18 går da lige, alt afhængigt af modenhed, men bliver det yngre, synes jeg ikke det er så fedt.

• #41   5. jun 2014 Det styrer folk helt selv. Dog finder jeg det ucharmerende, hvis der er 15-20 år imellem :3

• #42   5. jun 2014 Nåår haha okay, troede det var seriøst! smiley

• #43   5. jun 2014 Bare rolig. smiley

• #45   5. jun 2014 Der er 7 år imellem min kæreste og jeg, og det er der også imellem mine forældre og mine bedsteforældre.

Jeg er 19 nu og han bliver 26 d. 12 juni. Vi har snart været sammen i 3 år smiley Jeg kan simpelthen ikke på nogen måde finde fyre på min egen alder attraktive. Jeg syntes de er umodne og opføre sig meget barnligt.

• #46   6. jun 2014 Jeg kan overhovedet ikke være tiltrukket af drenge på min egen alder - sorry not sorry, men jeg ser dem som børn og no way om jeg nogensinde kunne finde dem attraktive.
    Jeg er 15 (fylder 16 om en måned), og jeg har haft et seksuelt forhold til en på 24 (fylder 25 i efteråret). Det er normalt ikke noget jeg snakker højt om, fordi jeg ved at folk ser meget skævt til det. Jeg gik ikke med overlæg efter en der var så gammel, men vi hyggede os super godt sammen, og havde det rart, og så ville jeg ikke lade alderen komme imellem.
    Jeg vidste dog godt at vi ikke kunne være i et forhold - det var der nok for meget aldersforskel til. Vi var begge afklarede med at det kun var sex - hvilket gik fint i 5-6 mdr. Så indrømmede han så at han var ved at få følelser for mig, og at han ikke ville tillade sig selv at blive forelsket i en pige så ung som mig. Vi valgte derfor at stoppe med at ses. Det var helt klart den rigtige beslutning, for selvom jeg synes han er super sød og dejlig, så må jeg også erkende, at jeg er for ung til at være kærester med en 24 årig. Vi er jo to helt forskellige steder i livet - men derfor kunne vi jo godt hygge os sammen smiley jeg kan dog stadig ikke være tiltrukket af 15-16 årige drenge, det kan jeg virkelig ikke. Normalt ville jeg nok være sammen med 18 og op, dog ikke 24 år, det var helt tilfældigt at jeg mødte ham smiley

• #47   6. jun 2014 der er næsten to år mellem mig og min fantastiske kæreste smiley
    vi begyndte at komme sammen da jeg var 16 og han 18, jeg blev så 17 det samme år nogle få måneder senere, og få måneder efter det blev han så 19, dette ser jeg intet forkert i selvom jeg er under 18 da det kun er 1½ år måske mere xD
    Vi er heldigvis det samme sted, og der er forskellige steder vi moden og andre steder helt ens, hvilket vil sige det meste af tiden smiley
    Vi har snart været sammen i 10 måneder, trods op og nedture, psykisk med mig, så er vi skabt for hinanden, det er der vist ikke så meget tvivl om smiley

men ja min holdning er nok 5-10 år, ellers bliver det lidt for meget efter min mening smiley

• #48   6. jun 2014 Jeg synes grundlæggende ikke, at jeg har ret til at dømme mine medmennesker for deres valg her i livet - heller ikke selvom de træffer nogle andre valg, end jeg selv ville have gjort smiley Derfor har jeg heller ikke nogen holdning til, hvornår det er i orden at to mennesker er i et forhold med hinanden. Vi er alle forskellige, og skal hver især gøre dét, vi har det bedst med.

Det vigtigste i et forhold er - efter min mening - gensidig respekt, tillid og ordentlig behandling af hinanden. Hvis disse kriterier er opfyldt, betyder alder i mine øjne ingenting - så må en 20-årig for min skyld gerne være sammen med en 50-årig. Personligt ville jeg aldrig nogensinde gå ind i et forhold med så stor en aldersforskel, for det ville ikke fungere for mig. Men hvis det fungerer for andre, så skal de da endelig bare springe ud i det. smiley

Dog har jeg en fordom om, at forhold imellem voksne mænd og helt unge teenagespiger ofte vil være komplicerede og besværlige, netop fordi den gensidige respekt ikke altid er til stede - her tænker jeg primært seksuelt. Men hvis der rent faktisk er eksempler på sådanne forhold, hvor begge parter respekterer hinanden og har de samme hensigter med samværet, så respekterer jeg det fuldt ud smiley Tingene går jo først galt, når aldersforskellen rent faktisk begynder at føles som et problem. Det ville den gøre for mange, inklusiv mig selv, men nogle mennesker kan tackle det, og så skal de da ikke lade omverdenen stå i vejen for deres kærlighed smiley

• #49   6. jun 2014 Jeg er 23 og min kæreste 26, det passer super ! smiley jeg var 19 da vi fandt sammen , så vi har begge tonset rundt inden ..

Jeg har det meget svært ved meget ældre fyre , syns det er lidt klamt at tænke på dem sammen . Fx at pigen er på min alder og fyren 35 +/-.. Jeg kan sagtens se at de forhold der passer de sammen (kender nogle par) og de er rigtigt glade for hinanden , men puha det kunne jeg slet ikke.

Når ældre mænd (30 år +) ligger an på mig kan jeg ikk tænke andet end "du er næsten så gammel du kunne være min far " haha ved godt det ikke er rigtigt , men jeg tænder bare såå meget af på det

• #50   6. jun 2014 For mig har alder ingen betydning.

Da jeg var 15 var jeg kæreste med en på 19, og vi var sammen i 1 år
    Idag, er jeg 19 og kærester med en på 24, og vi har været sammen i 2 år. smiley

Min bedsteveninde er 22 og har en kæreste på 40 smiley
    Kærlighed har ingen alder, og alder er bare en tal - så længe man er glad, og selv kan acceptere forskellen smiley

• #51   6. jun 2014 Jeg bryder mig meget ofte ikke om fyre på min egen alder... Der er stadig aaaalt for meget hat, briller, øl, f*sse og hornmusik til min smag... Det er sjovt at gå i byen engang imellem, men jeg er ikke til så meget sprut og fest.

Desuden synes jeg det er svært at finde en fyr på min alder, der kan finde ud af at deale med min psyke og mit temperament. Jeg kræver ret meget plads og jeg synes ofte at de fyre klistrer sig for meget til mig og det kan jeg ikke døje. 98% af tiden, går jeg simpelthen ikke i spænd med dem, jeg er et helt andet sted, plus at jeg ikke vil have børn selv og jeg vil SLET ikke være papmor for en anden kvindes barn.

Jeg går bedre i spænd med mænd i 30'erne, langt de fleste af dem har festet, drukket og rendt med damer som de skal, de hviler gerne meget mere i dem selv, uden for meget arrogance, de ved hvad de vil og hvad de ikke vil og har de ingen børn, så vil de ofte heller ikke have nogle, hvilket er win for mig.

Min kæreste og jeg er der som sagt 10 år imellem, jeg er 23 og han er 33.. Har aldrig nydt en mands selskab, som jeg nyder hans.. Vi skændes aldrig (Hvilket er ret stort, for jeg har en uhyggelig kort lunte), vi bor i to forskellige lande, han bor i England og jeg i Danmark. Vi har snart været sammen i 3 år og det kunne ikke gå bedre smiley Han er den eneste mand der ikke har trykket helt vildt på mine knapper og drevet mig til grænsen af absolut vanvid..

• #52   6. jun 2014 Er man under 18 skal man ikke have for mange år imellem sig.. Jeg har ALTID haft ældre kærester, min datters far fylder 30 i år.
    Jeg bliver 23 i år og min nuværende kæreste er 35 - dvs 12 år ældre

• #53   7. jun 2014 Altså jeg er selv 16 (Snart 17), og min kæreste er 23, og vi har det rigtig godt sammen trods aldersforskel, så jeg ser ikke noget problem i det, medmindre man ikke passer sammen eller kan få det til at fungere smiley

• #54   8. jun 2014 Jeg mener ikke voksne og børn har noget at skulle gøre sammen. Og her mener jeg f.eks 20 og 15 absolut intet har noget sammen at gøre, for MIG virker det som at den 20 årige tænder på børn, hvorimod jeg sagtens kan forstå den yngre syntes den ældre er tiltrækkende.

Når først begge parter er over 18, er jeg ret 'ligeglad' ved mindre vi kommer hen i mod noget alle 50 og 18 eller 60 og 30 osv, så tænker jeg i den grad igen mit, men begge parter er voksne og dermed er det også helt iorden i min verden, hvorimod det med 'børn' og voksne for mig er helt hen i vejret.

Og så må jeg nok hellere tilføje at jeg ved alder her, går ud fra begge parter er på det alders niveau både psykisk og udseendes mæssigt. For der er da helt bestemt undtagelser hvor det gør en hvis forskel smiley

• #55   8. jun 2014 Syntes det er lidt "klamt" at sige at f.eks min kæreste tænder på børn, fordi han var over 20 og jeg var under 18, da vi begyndte at være sammen. Men er da glad for at jeg møder meget få med den holdning, gudskelov smiley

• #56   8. jun 2014 Day dreamer - Synes du der er meget stor forskel på en på 16 og en på 18? Altså udseendesmæssigt? For jeg vil da ikke mene der er super stor forskel på min søster og jeg. smiley

• #57   8. jun 2014 Det er svært, fordi folk er så forskellige mht. udseende og psyke. Men hvis man tager en helt almindelig og gennemsnitlig 15-årig ved siden af en helt almindelig og gennemsnitlig 20-årig, så er der altså en del forskel. Som DD siger, så er der da selvfølgelig undtagelser, for der er jo nogle 15-årige, som er langt fremme i skoene. Jeg kan sagtens se, at en 15-årig kan finde en ældre fyr attraktiv, men jeg kan simpelthen ikke fatte, hvordan en måske 22-årig fyr kan få sig selv til at være sammen med en 15-årig pige, der knap nok er færdig med folkeskolen. Men dem der så finder sammen som 15- og 20-årige gætter jeg på ikke er på deres eget aldersniveau, siden det ellers simpelthen - for mig - er for underligt, at en voksen fyr vil finde sammen med en pige, der blot blev konfirmeret for 2 år siden.. smiley

• #58   8. jun 2014 Og her mener jeg selvfølgelig, at jeg ikke kan forstå det HVIS den 15-årige pige svarer til sin alder - hvis hun er flere år fremme både fysisk og mentalt, så kan jeg godt se, at det måske er lidt anderledes.

• #59   8. jun 2014 En 20 årig behøver jo bestemt heller ikke være særlig voksen, sådan i forhold til opførsel og væremåde.

Men syntes bare DD nærmest får det til at fremstå pædofilt, når hun siger at en 20 årig må tænde på børn så.

• #60   8. jun 2014 Jeg kan så forstå, at nogle af jer synes mit tilfælde er direkte klamt (og pædofilt?)
    Og jeg vil lige forsvare mig selv smiley
    Der er altså ikke tale om en voksen mand der tænder på et barn. Jeg er ikke et barn. Jeg er ikke voksen, men jeg er altså heller ikke et barn. Stort set alle mine venner er et par år ældre end mig, fordi jeg har det bedst med nogle der er ældre. Jeg synes folk på min egen alder er ekstremt umodne og irriterende. Om det betyder at jeg er mentalt ældre end andre på min alder, ved jeg ikke. Fyren jeg var sammen med er ikke umoden af sin alder, han er fuldstændig normal. Og selvom der var 9 år imellem os, var det ikke noget der forstyrrede os når vi var sammen. Jeg havde det super rart med ham, og jeg tænkte ikke videre over aldersforskellen.

Jeg kan godt forstå at i synes det er ulækkert at en voksen er sammen med et barn, men igen - jeg er altså ikke et barn. Jeg er ikke voksen, men jeg er ikke et barn. Jeg er en ung kvinde, jeg er udviklet, både fysisk og psykisk smiley

• #61   8. jun 2014 Kristina

Eftersom du tager det til dig, må der jo være en grund. For som jeg skriver så findes der jo helt klart undtagelser alt efter hvordan man ser ud og ens psyke. smiley

Giraffen
    Nej 16 og 18 er for mog helt ok. Jeg mener mere forskellen som 13 og 18 eller 20 og 15. Ikke en forskel på 2 år, ved mindre vi er helt nede på 12 og 14.

Det har meget at sige hvor gammel man egentlig er, før det gør en forskel. 17 og 20 f. Eks er også ok i min verden. Men igen, her variere psyken og udseende jo stadig og dette tages der ikke højde for ud af mit svar med 'tal' smiley

• #62   8. jun 2014 Jeg er 29 og min forlovede bliver 34 i juli smiley

• #63   8. jun 2014 Årh, hvor er jeg træt af flabede svar..

Ja DD, jeg tager det til mig, for jeg er et af de tilfælde, hvor du syntes at manden i forholdet må tænde på børn. Præcis ligesom at Malene tager det til sig, og "forsvare" deres aldersforskel.

Vi er ikke børn, bare fordi man er 15 eller 16. De fleste nu til dags bliver meget hurtigt voksne. Jeg syntes simpelthen bare du fremlægger det så træls, at f.eks i mit tilfælde med 16 år og 23 år (da vi startede forholdet), så er han jo nærmest pædofil, i dine øjne?

• #64   8. jun 2014 Man ER et barn i den alder. Om man vil eller ej.

Hvis du er træt af 'flabede svar' burde du måske ligge ud som godt eks selv.

Der ud over JA jeg finder det "pædofilsk" af en 23 årig at tænde på en 16 årig HVIS han er psykisk og ser ud som en 23 årig og du var psykisk og så ud som en 16 årig. Kan heller ej sætte mig ind i hvad en voksen mand med alder 'hus og børn' vil med en 'lille pige'. Var du overmoden og han mindre moden så er i blot et af de tilfælde som er 'undtagelsen' som jeg skrev om. Der findes jo trods alt 23 årige der ved hvad de vil opog 23 årige der er i puberteten endnu (forstå mig ret) Og så fremt du mener i var undtagelsen, så kan jeg slet ikke se du tager det til dig og bliver fornærmet over det. Smil dog af det og vær glad for i ikke er i den målgruppe jeg hentyder til.

Kan forstå du er 19 nu og dermed må han være 26 korrekt? Allerede der er det så 'udtrukket' i alderen at jeg ikke længere tænker så meget over alder der. Desto længere nede den yngste er, desto mere krummer jeg tær over den 'voksne' i forholdet. Er begge parter voksne er det noget helt andet. Igen, så fremt man er som tallet siger man er og ikke psyken og udseendet.

• #65   8. jun 2014 Jeg tror bare man skal huske at tænke på at drenge nu en gang (til de fylder 25) er to år bagud i deres udvikling i forhold til piger. Jo, jeg synes også det ville være for stor forskel mellem 23 og 14-15, men 20 og 16-17, kan godt gå i følge mig.
    Som DayDreamer skriver, jamen så er man jo vidt forskellige steder i livet. En på 20-25 er klar til en videregående uddannelse, men en på min alder (16) kun lige skal starte i gymnasiet eller lignede. Det spiller jo også ind, hvor man er, med hensyn til uddannelse og "villa, Volvo, vovse." smiley

• #66   8. jun 2014 "Eftersom du tager det til dig, må der jo være en grund. " Syntes jeg er en lille smule flabet at skrive, men alt kan misforståes på tekst smiley

Altså jeg kan bare ikke undgå at tage det lidt personligt, for jeg syntes bestemt ikke at min kæreste er "pædofil", i det han begynder at være sammen med mig. Tror måske man skal opleve os. Flere har sagt vi har det perfekte forhold, og vi passer godt sammen. Om han så er umoden eller jeg moden af min alder, det må folk selv vurdere.

Men nej, han er ikke "villa, volvo, vovse"-typen ENDNU, ingen af os er endda i forlovelses-stadiet. Men jeg vil heller ikke blive skræmt af at han ville.
    Jeg har aldrig haft behov for at være ung og prøve en masse og "leve det vilde liv" -og han har jo "levet det vilde liv", så på en måde (trods aldersforskel) så er vi det samme sted i vores liv smiley

• #67   8. jun 2014 Kristina - Det er jo nemlig lige det. Hvis ingen af jer er på villa, Volvo, vovse stadiet eller har gifte tanker, jamen så er der jo ingen problemer. Jeg kunne bare forestille mig, måske ikke med jer, at der før eller siden ville være en overgang, hvor den ene vil det ene og den anden vil det andet. smiley

• #68   8. jun 2014 Kristina

Ja det beklager jeg, jeg overvejede ikke hvordan det kunne forstås, kun hvordan jeg mente det smiley

Kan da egentlig også sagtens forstå dig at du bliver 'hmpf' over en sådan markant holdning som min. Det var jeg nok også selv blevet!
    Jeg ahr blot set for mange af de 'vamle' typer der udnyttede så 'uskyldige unge' piger. Og derfra dannet min holdning meget tydeligt.
    Dog, som jeg skriver, ved jeg jo der findes typer som dig og din kæreste, som ikke er 'langt fra hinanden' på nogen måder, ud over tallene. Det fandt jeg selv ud af da jeg mødte en meget sød fyr i byen, som lignede og så ud som en i min alder, og bom 35 år. Han holdte sig dælme godt og opførte sig lige så tosset som en på 19 burde.
    Omvendt mødte jeg også en rigtig flink dreng der, hvis jeg ikke havde fast forhold, helt klart var typen til mig. Så var han gud hjælp mig 14!

Sådan kan man jo blive overrasket, og det har bestemt medvirket til jeg husker på at der altså findes 'andet' end 'normen' smiley

• #69   8. jun 2014 DD

Kan sagtens følge dig, det har jeg også selv oplevet, hvor unge piger har været tidsfordriv og "sjov og ballade" for ældre fyre/mænd.
    Og ikke nok med at vi havde alderen imod os, så boede han i København og jeg i Nordjylland. Men 3 år senere, så er vi stadigvæk sammen smiley
    Men som du selv siger; som vi bliver ældre, så lyder det også mindre skræmmende.

• #70   8. jun 2014 En 20-årig behøver nemlig ikke nødvendigvis at fremstå særlig voksen. Derfor mener jeg også, at det for mig virker forkert, hvis den 15- og 20-årige svarer til deres alder - i så fald vil der oftest være en stor forskel på ens mentale modenhed.
    Nu har jeg ikke læst hele den lille "diskussion" der lige har været, men jeg er enig med noget af det, som DD har sagt - selvfølgelig er der en undtagelse, hvis pigen er en moden 15-årig og drengen måske er mindre moden. Men hvis det er en 16-årig, som er på sit alderssvarende niveau, der er sammen med en 23-årig på sit alderssvarende niveau, så kan jeg ikke få det til at hænge sammen, når en 23-årig fyr vælger at være sammen med en 16-årig pige når hun svarer til hvad en almindelig 16-årig pige er - der er som oftest en kæmpe, kæmpe forskel på en 16-årig pige og en 23-årig jævnaldrende. Men igen, så handler det om den enkelte person.

• #71   8. jun 2014 Men jeg kan sagtens forstå det dér med at i er på det samme sted i jeres liv - jeg er heller ikke rigtig typen længere, der sådan rigtig vil gå til en masse fester eller ses med en hel bunke mennesker hver weekend, og derfor vil jeg føle mig bedst tilpas med en fyr, der har det på samme måde, og altså ikke vil tonse rundt hver evig eneste weekend for at rende rundt i byen. Én, der hviler i sig selv, og ikke har behovet for hele tiden at skulle ud og feste og tonse rundt. Og mange fyre har lige netop det behov smiley

• #72   8. jun 2014 Kristina

Ja præcis smiley

Jeg kender godt det med at 'have alt imod sig'. Jeg kom sammen med min fyr, der bor i hamburg, da han var 14 og jeg 15. Vi mente vores forhold SERIØST, men hvor mange tror lige på det når man er 14 og 15? smiley
    I dag er vi 19 og 20, og de fleste har fattet det jo så nok er seriøst.

Man har vel bare sine 'fordomme' selvom man godt ved der findes undtagelser smiley

• #73   8. jun 2014 DD

Ja, jeg havde nok heller ikke betragtet jeres forhold som seriøst i den alder smiley Men fedt i holder ved! Afstand er en stor prøve for et hvert forhold smiley

• #74   9. jun 2014 fuck.. så må jeg vil tænde på pedofiler.. øv bøv for mig!
    Nå men alle de musikere er sgu altså ret lækre smiley

• #75   9. jun 2014 Limira - Der er noget ved kreative mænd smiley Jeg synes sgu også min mand er lækker når han arbejder og når han står på en scene og viser folk hvad han kan smiley

• #76   9. jun 2014 Det der Melanie, det snyd smiley

• #77   9. jun 2014 Haha, det kan nok være du ændrer mening, hvis du ikke bryder dig ret meget om elektronisk musik :b

• #78   9. jun 2014 det passer mig nu specielt meget godt smiley Bare din kæreste ikke hedder Justin bieber eller er fra bandet 1D så jeg sådan set ligeglad xD Desuden sagde jeg musikere ikke musikken smiley

• #79   9. jun 2014 Hahaha, nej, han hedder bestemt ikke Justin Bieber (Og heldigvis for det da!) og det eneste han har tilfælles med 1D er, at han er englænder :b

Han er lige her... Oooog, et bette klip fra et liveshow (Jeg må gerne blære mig, min mand er sej til det pis smiley )

https://www.youtube.com/watch?v=Jc081Y732Ls

profilbillede
  • #80   9. jun 2014 slet ikke dårligt da! smiley

• #81   9. jun 2014 Nej, han er ikke helt dum :b Heller ikke når man tænker på at manden snart er 34 år.. Han ligner en bette en på 25 :b

• #82   9. jun 2014 hihi hvis han holder sig godt i sin ældre dage kan du jo prale hihi x)

• #83   9. jun 2014 DET har jeg også tænkt mig! Hvis jeg står med patterne i underbukserne og brilleglas der er så tykke at panserglas ikke når dem til sokkeholderne og min mand stadig er lækker, så skal du bare se mig blære mig og svinge min stok! smiley

• #84   9. jun 2014 Haha, tak for den kommentar Melanie. Du redde lige min ellers triste "pis-jeg-skal-til-eksamen-i-morgen" aften. smiley

• #85   9. jun 2014 Giraffen - Haha, det er jeg da glad for smiley

• #86   10. jun 2014 Jeg synes alligevel det er tankevækkende hvor mange der har fordomme, hvis den ene er over 18 og den anden under.
    Især i de tilfælde hvor folk ikke selv har siddet i situationen. Som nævnt før var jeg for blot 2 år siden af præcis samme holdning som DD.
    Men sagen er jo altså den, at når man er 15/16/17 år, så VIL man have folk i sin omgangskreds der er ældre end en selv, nummermæssigt, men som man omgåes helt fint med, uden at tænke over alderen.
    Og så er det da absolut ikke unormalt at falde for en af disse.

Jeg er selv endt i en situation der hedder 17/22. - Og jeg synes faktisk at de to største problemer, er naturligvis at man er to forskellige steder i livet. - Men også det faktum hvordan andre reagerer når de hører det.. hmm

• #88   10. jun 2014 Picanda

17 / 22 vil jeg nu ikke mene er så vidt fra hinanden igen. Det er der oppe af man begynder 'samle' sig igen mhs til alderen.

Var det 15 og 20 eller 13 og 18 så er det igen det bliver 'hmpf' i mine øre. Ikke grundet den yngre, men grundet den ældre som har anskaffet sig 'et barn'. (Igen så fremt vi tager tallene og ikke en overmoden eller lign).
    Og det har såmen intet med fordomme at gøre, men en mening at jeg ikke kan forstå en voksen kan tænde på 'børn'. Det begriber jeg ikke, ved mindre 'barnet' ligner noget andet eller den 'voksne' selv stadig er et 'barn'.

• #89   10. jun 2014 https://www.youtube.com/watch?v=omcxjXiWwpU#t=36 der tror jeg så de fleste trækker grænsen

• #90   10. jun 2014 Men er det virkelig så stor forskel på at være 15 og 17 og 20 og 22?
    Synes det er noget sjovt noget, det der med at der skal sættes spørgsmålstegn og måske endda være hovedrysten ved et emne der omhandler kærlighed...

• #91   10. jun 2014 Jeg er en af dem der aldrig har forstået at man kan finde sammen med en jævnaldrende... smiley

• #92   10. jun 2014 Ja der er stor forskel på de tal. Det ene er tættere på barn, det andet tættere på voksen smiley

• #93   10. jun 2014 Hvis man kigger på selve tallene, ja, så er der en kæmpe forskel på 15 og 20 år. Nok ikke så meget på 17 og 20. Men det er altså også tallene, og ikke personerne. Hold nu helt op, hvor ville jeg sætte mange spørgsmålstegn ved en 22-årig der fandt en 15-årig attraktiv, uanset om emnet så omhandler kærlighed smiley nogle faktorer går altså ud over blot "kærlighed"

• #94   11. jun 2014 Da jeg fandt sammen med min eks var jeg 16 og han var 23, vi var sammen i 3år,
    Nu er jeg så 20 og min kæreste fylder 27 D, 20.
    Alderen har på ingen måde været noget problem i nogle af mine forhold, men jeg har så også altid været tidligt ude, jeg havde uddannelse da jeg var 19 og har siden jeg var 15 sagt at jeg var klar til børn,
    Manden og jeg har kun været sammen i knap to måneder men, forlovelse, bryllup og børn er faktisk næsten planlagt hvornår det skal være, hvis vi stadigvæk er sammen og har det godt sammen til den tid, smiley

• #95   11. jun 2014 Jeg mener det er Barney fra how i met your mother der siger: du kan være sammen med nogen der er halvdelen af din alder plus 7 år, eller dobbelt din alder minus syv. Dvs hvis du er 25 kan du være sammen med nogen der er 19,5-43. Jeg synes egentligt det er en meget god guideline, men det kommer meget an på personerne smiley

• #96   11. jun 2014 Maj - Nårh ja, det er der den kommer fra. smiley Har nemlig også hørt det, men kunne ikke huske, hvor. smiley

Kommentér på:
Aldersforskel

Annonce