{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

jeg er fuckt, dansk eksamen på torsdag. {{forumTopicSubject}}

jeg er virkelig brug for jeres hjælp!!

Jeg skal op i dansk mundtig her på torsdag.. og jeg ved ikke hvordan jeg skal starte.. og hvordan jeg begynder? Jeg har ikke gidet dette. og min lærer har hjulpet mig SÅ meget. så vil jo gerne vise hende jeg kan det her shit xD

Men det værste er. jeg er skide nervøs til eksamner. jeg kan ikke huske en skid når jeg går ind. og ikke mindst ved jeg ikk hvad der kommer mig i møde.

Samt. hvad skal jeg sætte fokus på når jeg har om emnet kærlighed?
Min novelle er Chicken, hvis nogen har læst den. Hjælp gerne!! smiley

- Og ja folks. jeg er dum i mit hovede at jeg ikke har forberedt mig. men hvis i kendte min situation kunne i nok også forstå det. dog ikke noget jeg vil snakke om så lad os holde os til emnet smiley Håber en super sød og sej person vil hjælpe!! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg er fuckt, dansk eksamen på torsdag.
  • #1   17. jun 2014 Giv hånd, virk sikker og gæt (y)

• #2   17. jun 2014 Ej hvor sjovt, jeg har også trykket kærlighed og skal også op på torsdag smiley

Jeg har selvfølgelig startet mine andre eksamer med at give hånd og sige hej og så har mine lærere bare sagt du kan bare begynde når du er klar" smiley

Jeg husker meget bedre hvad jeg skal sige hvis jeg øver og øver og øver (både med og uden noter):)

Hvad har du perspektiveret til i din synopse? smiley

• #3   17. jun 2014 Start med at give hånd og sig dit navn til censoren. Derefter sætter man sig ned, tager en dyb indånding eller drikker noget vand og starter så med 'i dag vil jeg gerne fortælle om' eller ' jeg har trukket emnet kærlighed og denne novelle, fordi og fordi...'
    Derefter kan du begynde med hele din analyse og det du har skrevet på din synopse smiley
    Du må gerne have noter med inde (det måtte vi i hvertfald til dansk) bare de ligger ved siden af en og at man ikke hele tiden kigger ned på dem eller læser op fra dem! smiley

• #5   17. jun 2014 når man er nervøs hiver man efter vejret, og trækker det meget let, derfor kan man ofte "snyde" kroppen og tro at den er mere rolig end den er ved at trække vejret helt ned i maven et par gange lige inden man går ind ad døren smiley

husk på, det også er okay lige at nævne for din lærer at man er meget nervøs, ikke at det får en betydning i forhold til det du siger, men det kan berolige dig lidt, at du står ved det, og har nævnt det smiley

• #6   17. jun 2014 Må du ikke have noter med? Jeg havde ALT det jeg skulle sige med ind, ved siden af min disposition. Husk bare at du kun skal bruge det som støtte, hvis du glemmer det du vil sige. Og ellers skal du bare gå derind, smile, give hånd og hilse på lære og censor. Når du så er klar til at gå igang, så bare start med at læs dine punkter på dispositionen op, så du fortæller dem hvad det kommer til at handle om. Derefter starter du bare fra starten og punkt 1, og fortsætter til du er færdig, det er slet ikke så slemt. Husk at sætte dig godt ind i din tekst (eller hvad du nu har) så du er helt forberedt på de spørgsmål de stiller bagefter. Desuden, hvis klappen går ned og du går sort, så skal de nok hjælpe dig videre, en af mine venner mistede den fuldstændig da han var derinde, og glemte ALT, men han kom op på et 4 tal ved bare at svare på spørgsmål smiley

• #7   17. jun 2014 Jeg kan huske, da jeg var til tysk eksamen for mange år siden! Jeg var ikke særlig god til tysk, og jeg ville bare have det overstået! Så jeg fór ind og hilste over begejstret på først min lærer og så min censor. Fedtede for vildt. Min lærer var ved at brække sig af grin og bad mig bare om at tage mig sammen og trække en tekst, så jeg kunne komme videre. Men det satte ligesom en god stemning, så eksamen var egentlig ret underholdende, og jeg endte med et 10 tal smiley
    Synes meget afhænger af stemningen.
    Har også haft en biologi eksamen, hvor min lærer og jeg brugte de første 3 min på at snakke om, hvor godt vejr det var..

• #8   17. jun 2014 Tenna: det er nok forskelligt hvilken lærer og censor man har, de lærer jeg har haft ville bestemt ikke bryde sig om dette. Men ja hvis man kan lure situationen af og vurderer om lærer og censor har den slags humor, er det da en god måde at få lettet stemingen på smiley

• #9   17. jun 2014 At hvad?
    Jeg ville lige sige at mht. samtalen om vejret, så var det faktisk min lærer, der startede den samtale. Jeg var drøn nervøs og ville bare have det overstået.
    Men jeg synes, at det er en god start at komme ind ved godt mod og hilse på pænt på lærer og censor. Det skaber en god stemning.
    At jeg under min tyskeksamen valgte at smøre tykt på, var fordi jeg vidste, at min lærer kunne tage det. Og det vurderede jeg også hurtigt, at censor kunne.

• #10   17. jun 2014 det er netop lige præcis det jeg siger, hvis censor og lærer kan tåle det, så er det en god ide, men er desværre bare ikke alle lærer der gider sådan noget. De lærer jeg har haft ville mene jeg var useriøs og snakkede udenom, hvis jeg begyndte at smøre tykt på;)

Kommentér på:
jeg er fuckt, dansk eksamen på torsdag.

Annonce