{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

"Part" i 3 uger? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation, at jeg skal i sommerhus fra på mandag og 4 dage frem. Derefter tager jeg på "ridelejr" (skal ikke ride, men ved ikke lige, hvad det så hedder) med min ene shetlænder, og efterlader dermed den anden hjemme. To dage efter jeg kommer hjem fra ridelejr, tager jeg til Italien i 2 uger. Så det vil sige at jeg ikke rigtig får set Trille i ca. 4 uger og Frisko i ca. 3 uger. De står på sommergræs i Ballerup, og staldejer ser jo dagligt efter hestene, men det ville alligevel være rart, at de blev striglet og hygget lidt om. Selvom de er kommet på slankefold, så er de jo shetlændere, der bliver tykke bare af at se på græsset, så ville ikke risikere, at de bliver syge af det, da de jo så ikke ville få motion.

Jeg har derfor overvejet at få en form for "part" til dem i de 3 - 4 uger, hvor jeg er væk. Ingen forventninger til den såkaldte part, udover at han/hun kommer som aftalt, de bliver hygget om, og at der så bliver gået/cyklet en tur med dem. Måske redet hvis der er et lille barn, der sammen med sin mor ville komme ud og få nogle gratis trækture.

Udover at det er ret usandsynligt at nå at finde en part, ville det så være en god ide? Jeg tænker, at det så skulle være fra efter, at jeg havde været i sommerhus, da jeg så har 4 dage til at introducere parten til de forskellige ting. Men er det dumt, at hestene skal nå at vende sig til nye mennesker, bare for at være sammen med dem i 3 - 4 uger?

De står lidt uden for Ballerup (10 min. på cykel fra Ballerup st.) og Vestskoven ligger 2 meter væk. Så stedet ligger rimelig godt.

På forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Part" i 3 uger?
  • #1   4. jul 2014 Der er ikke nogen i stalden, eller nogen bekendte der kunne hygge og hestene? Så var det da i hvertfald en du kendte, hvis det kunne lade sig gøre - tænker at det meget ansvar for en "fremmed" når du ikke har mulighed for at tjekke op på om tingene bliver gjort ordenligt mht. Omgang med hestene (: hvis det var mig, ville jeg høre evt. I stalden eller hvis jeg havde en bekendt med kendskab til heste evt en med et barn, som havde lyst til en lille ridetur i sommerferien (:

  • #2   4. jul 2014 Jo, det kunne jeg selvfølgelig gøre smiley Jeg kan ikke lige komme i tanke om en bekendt, men jeg kunne spørge i stalden. Det er nemlig også det med, at jeg ikke kan følge op tingene. Man kan jo være heldig at finde den perfekte part, men man kan også være uheldig, og så er det lidt svært at klare, når man befinder sin i Italien med svingende internet smiley

  • #3   4. jul 2014 Jeg ville 100 gange hellere have at mine dyr fik de ugers pause, end at skulle stole på at fremmede faktisk behandlede dyrene ordentligt. smiley

  • #4   4. jul 2014 Jeg tænker også at det er svært at finde en part der gider i 3 uger, og så måske aldrig se dem igen smiley

  • #5   4. jul 2014 Okay smiley Der er nogen til at se efter dem, det er mere deres vægt, jeg er nervøs for..

  • #6   4. jul 2014 Jeg havde givet dem "sommerferie" og ladet dem gå, hvis jeg ikke havde en god veninde jeg ville kunne stole på, til at ride..

    Jeg havde nok ikke turde overlade dem til helt fremmede, mens jeg sad i et andet land..


  • #7   4. jul 2014 Hvis der er nogen til at se efter dem, kan de vel også holde øje med vægten? Og så evt. Flytte dem til en anden fold hvis de ikke tåler græsset?

  • #8   4. jul 2014 Jeg tror, at jeg ender ud med at spørge i stalden, om der ikke er en, der vil holde øje med dem. Jeg har en rigtig god veninde, som også står derude, men hun er væk en stor del af tiden.. Men så må hun kigge til dem, når hun er der smiley

Kommentér på:
"Part" i 3 uger?

Annonce