{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

part på 3-4 års. {{forumTopicSubject}}

hej hg

Sidder lidt med en skal/skal ikke følelse.

Jeg har en vallak på 3,5 år.
Han er tilkørt her i foråret og over sommeren og holder nu en velfortjent pause.

sagen er den at min krop ikke holder til at ride samt at jeg lige vejer et par kg for meget til selv at ville tilride.
Så min tanke var at finde en part der har lyst til det.

Men synes også han er meget ung ifht til allerede at få en part.

Hvad er jeres erfaringer.
Ville gerne at han bliver allround hest, og har ikke interesse i at sende ham i Tilridning.


i går lige et (dårligt) billede af skønheden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  part på 3-4 års.
  • #1   21. sep 2018 Så længe parten har tilredet før og har forstand på ungheste, ville jeg ikke tænke det er et problem med en part smiley


  • #4   22. sep 2018 Det tror jeg da sagtens, at du kan finde en dygtig rytter, der vil hjælpe med smiley Men forvent at skulle betale for det - det er jo ikke helt ufarligt at give sig i kast med den slags, og hesten stiger i værdi, lige så snart den er redet.

  • #5   23. sep 2018 Du kan nok godt finde en, der vil gøre det... men forvent absolut ikke en betalende part - nok ofte det modsatte smiley

    Det er ikke altid særligt sjovt og kan være ret risikabelt. Det er svært bare at finde en "almindelig" part til en voksen uddannet hest... de fleste rider grand prix i telefonen og kun LC, når de kommer ud. Ikke at jeg selv har søgt part, men kender mange, der har haft gang i det smiley Nogle er selvfølgelig både dygtige og realistiske, men det er i hvert fald til tider svært at vurdere i telefonen smiley Og til tilridning skal man gerne sådan relativt vide, hvad man laver - ellers skal du kunne hjælpe. Måske du i stedet kender en, der kan hjælpe dig? Det er nok det nemmeste.

    Jeg ville altid selv tænke, at en sådan partannonce er noget, jeg vil gå udenom. Jeg ville helt sikkert frygte, at jeg efter de første par måneder opsiges som part - så har ejeren en gratis tilredet hest, der er steget væsentligt i værdi, og jeg har ikke noget at ride på og har intet fået ud af det. Så det skal du nok være omhyggelig med at få udpenslet... smiley


  • #6   23. sep 2018 Lige præsis en unghest, som skal tilrides ville jeg personligt ikke regne med at første bedste part kan gøre det.
    Tilridning og opstarten af ridningen er så vigtig for fremtiden som ridehest - det skal bare gå godt, og skal gøres på en måde, hvor hesten trænes super struktureret for at nemt kunne forstå de nye signaler den skal lærer.

    Nu er den kun 3 år i år, så du er jo ikke under tidspres. Giv dig tid til at tjekke hvem i lokalområdet, som fx tager hjem og hjælper med at tilride - her i nærheden af hvor jeg bor er der fx en som kommer hjem og træner hest og rytter ifbm tilridning ( Midtjylland)
    Spar penge op, og gå i gang med at tabe dig - og vær klar til tilridning næste forår.
    Det ville være mit råd.

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
part på 3-4 års.

Annonce