{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

Fysik B eller psykologi?? {{forumTopicSubject}}

Hej piger!
Står i den situation at jeg har valgt fysik B som valgfag, men jeg er kommet itvivl om det er det rigtige valg.
Jeg har 12 i årskarakter på C-niveau og vil naturligvis gerne bibeholde denne karakter på mit eksamensbevis, hvilket jeg gør hvis jeg ikke opgraderer faget til B-niveau.

Nogen der har haft psykologi eller fysik B og kan forklare lidt om årets gang (emner) og lidt om eksamen dertil?
Jeg er RIGTIG meget itvivl om hvad jeg skal vælge!

Vil naturligvis score den bedst mulige karakter, men mon jeg kan gøre fysik ligeså godt igen? Eller skal jeg sikre mit 12-tal og satse på et nyt fag? Hvad går psykologi ud på??

Fysik C vægter 1
Psykologi C vægter 1
Fysik B vægter 1,5

Det vil sige, at HVIS jeg scorer 12 i psykologi også er det faktisk bedre for gennemsnittet, da det så samen med Fysik vægter 2, hvor Fysik alene kun er 1,5.
Men igen - kan jeg score 12 i psykologi? Kan jeg score 12 i fysik B? Jeg er virkelig, virkelig itvivl!

Håber I har tid og lyst til at give lidt respons! God weekend og god sommerferie tøser!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fysik B eller psykologi??
  • #1   23. jul 2014 Du skal jo vælge det fag der har relevans til din uddannelse senere hen?? smiley

• #2   23. jul 2014 Havde du ikke oprettet et emne magen til for nogle uger siden? (-:

• #4   23. jul 2014 Normalt skal man slet ikke bruge psykologi til at komme ind på studier, hvorimod at fysik B oftes er en god ting. Jeg selv har psykologi B, men har kun haft det et år. Vi har lært meget om forskellige adfærdsteorier, læringsteorier og lignende. Der er rigtig meget at holde styr på synes jeg, men det er ofte enormt spændende, efter min mening smiley
    Men ja, en god ting er at finde ud af, om du skal bruge fysik B for at læse videre. Ellers ville jeg sige du skulle forsøge dig med psykologi, men det er nok fordi det bliver svært at lige så god karakter igen (siger ikke, at du ikke kan, for kender dig ikke), og derfor kan du nok nemt blive skuffet og fortryde igennem året, hvis det nu ikke går så godt. Ved psykologien har du derimod ikke på samme måde forventninger til, hvor god du er endnu smiley håber det giver mening! smiley

• #5   23. jul 2014 Har ikke haft nogle af fagende på det niveau. Men kender nogle der har smiley Der er enorm stor forskel på eksaminerne. Fysik B varer i flere timer. Hvorimod psykologi kun vare 1 time inkl forbedredelse som er på 40 minutter smiley Har hørt fra mange det en rigtig nem eksamen. Men kan kkke tale af erfaring smiley

• #6   23. jul 2014 Jeg har fysik på B-niveau, og jeg synes ikke du skal gøre det hele op i karakterer, men derimod din lyst og nysgerrighed omkring faget. Hvis du interesserer dig for faget, bliver det meget nemmere at få gode karakterer smiley Så hvis du syntes fysik C var spændende og interessant, så synes jeg, at du skal hæve faget til B niveau smiley Hvis du slet ikke ved, hvad psykologi C går ud på, så ville det være rigtigt ærgerligt, hvis faget slet ikke var dig.. smiley

• Amalie S
    Amalie S Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   23. jul 2014 Jeg havde psykologi på b niveau i gymnasiet.
    Det er herre spændende og derfor også meget logisk det meste af det.
    Men dermed også sagt at jeg tror det er svært hvis det ikke er noget man interessere sig i.

• #8   25. jul 2014 Jeg ved ikke hvad jeg vil senere hen, så det kan jeg desværre ikke bruge som argument for eller imod et af fagene!

Interesse: Fysik var helt okay, når vi lavede beregninger. Men at snakke om hvor energi findes og hvordan det omdannes er ikke mig,
    Psykologi kender jeg desværre ikke til, så jeg er derfor itvil om det vil interessere mig. Jeg kan godt lide tanken om at snakke om mennesket, men i samfundsfag havde vi noget omkring identitet og teorier hvor vi skulle sætte dem op imod hinanden og vide hvad Giddens fx havde sagt og bruge det i en film. Det er jeg bange for psykologi også går ud på, for det er heller ikke mig! smiley

Kommentér på:
Fysik B eller psykologi??

Annonce