21. okt 2008 Følger: 89 Følgere: 85 Heste: 15 Emner: 140 Svar: 566
Fysik B eller psykologi?? {{forumTopicSubject}}
Hej piger!
Står i den situation at jeg har valgt fysik B som valgfag, men jeg er kommet itvivl om det er det rigtige valg.
Jeg har 12 i årskarakter på C-niveau og vil naturligvis gerne bibeholde denne karakter på mit eksamensbevis, hvilket jeg gør hvis jeg ikke opgraderer faget til B-niveau.
Nogen der har haft psykologi eller fysik B og kan forklare lidt om årets gang (emner) og lidt om eksamen dertil?
Jeg er RIGTIG meget itvivl om hvad jeg skal vælge!
Vil naturligvis score den bedst mulige karakter, men mon jeg kan gøre fysik ligeså godt igen? Eller skal jeg sikre mit 12-tal og satse på et nyt fag? Hvad går psykologi ud på??
Fysik C vægter 1
Psykologi C vægter 1
Fysik B vægter 1,5
Det vil sige, at HVIS jeg scorer 12 i psykologi også er det faktisk bedre for gennemsnittet, da det så samen med Fysik vægter 2, hvor Fysik alene kun er 1,5.
Men igen - kan jeg score 12 i psykologi? Kan jeg score 12 i fysik B? Jeg er virkelig, virkelig itvivl!
Håber I har tid og lyst til at give lidt respons! God weekend og god sommerferie tøser!!
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.365
okt 2007
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 177 Svar: 2.057
feb 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 133
Men ja, en god ting er at finde ud af, om du skal bruge fysik B for at læse videre. Ellers ville jeg sige du skulle forsøge dig med psykologi, men det er nok fordi det bliver svært at lige så god karakter igen (siger ikke, at du ikke kan, for kender dig ikke), og derfor kan du nok nemt blive skuffet og fortryde igennem året, hvis det nu ikke går så godt. Ved psykologien har du derimod ikke på samme måde forventninger til, hvor god du er endnu
mar 2005
Følger: 261 Følgere: 260 Heste: 9 Emner: 372 Svar: 3.081
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 19
jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Det er herre spændende og derfor også meget logisk det meste af det.
Men dermed også sagt at jeg tror det er svært hvis det ikke er noget man interessere sig i.
okt 2008
Følger: 89 Følgere: 85 Heste: 15 Emner: 140 Svar: 566
Interesse: Fysik var helt okay, når vi lavede beregninger. Men at snakke om hvor energi findes og hvordan det omdannes er ikke mig,
Psykologi kender jeg desværre ikke til, så jeg er derfor itvil om det vil interessere mig. Jeg kan godt lide tanken om at snakke om mennesket, men i samfundsfag havde vi noget omkring identitet og teorier hvor vi skulle sætte dem op imod hinanden og vide hvad Giddens fx havde sagt og bruge det i en film. Det er jeg bange for psykologi også går ud på, for det er heller ikke mig!
Fysik B eller psykologi??