{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
488 visninger | Oprettet:

Malene H
Malene H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hest og gymnasium? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Jeg har fået det fantastiske tilbud om at træne en hest i 1 1/2 mdr. til 2 mdr. Men jeg er meget i tvivl om jeg kan nå det ved siden af mine lektier. Jeg går i 1 g. på HTX og jeg har i forvejen 2 heste. Men det er kun den ene der bliver trænet ca. 3 gange om ugen, den anden er bare en hygge pony, som skal trænes en gang i mellem.
Jeg har ca. 50 min. transport frem og tilbage til skole og ca. 3 dage om ugen har jeg fri 15.45, jeg arbejder 4 timer hver uge + hver 3. weekend.
Hestens skal trænes ca. 3 gange om ugen..

Jeg synes det er et fantastisk tilbud, men jeg er virkelig i tvivl. Jeg vil virkelig gerne, det skal dog lige siges at jeg ikke har mulighed for at komme i ridehal og det er i september/oktober måned.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest og gymnasium?
  • #1   14. aug 2014 Hmm, ja det er lidt tricky. Jeg ville personligt ikke kunne lide at være så presset, men jeg synes du skulle tage chancen nu når det kun er 1½-2 måneder. Du kan jo også lige mærke efter, hvordan du synes afleveringspresset er, og tage beslutningen derefter. Det er kun dig selv der kan føle, om det ville blive for presset smiley

• Malene H
    Malene H Tilmeldt:
    aug 2014

#2   14. aug 2014 Hov.. Jeg glemte at skrive at hende der ejer hesten er på ferie, så jeg kan ikke aflevere den tilbage.. Jeg synes det er et sindsygt svært valg...
    Men problemet er også, at jeg ikke rigtig ved hvor mange lektier jeg får for, og hvor lang tid jeg skal regne med at lave lektier pr. dag...

• #3   14. aug 2014 For mig har afleveringsmængden svinget fra uge til uge. Men generelt tror jeg du skal regne med, at du kommer til at bruge lige så lang tid på lektier og afleveringer, som du gør nu. Lige bortset fra, at du nok ikke har helt de store afleveringer endnu, hvis du først lige er startet. Hvis det først er fra oktober kan det jo være muligt, at du lige giver det en uge eller to indtil i begynder på at have ordentlige afleveringer for, og derefter bedømme, om du ville føle det for presset smiley
    Jeg går på STX i 3.g og dag-til-dag lektierne tager i gennemsnit 1 time hver dag hvis jeg laver dem super hurtigt og ikke har mange for. Men nogle gange kan man også komme til at sidde i flere timer. Og så er der afleveringer bagefter. Så mit bedste bud må være, at du lige må se tiden lidt an og kigge på, hvordan lektiebyrden fordeler sig smiley

• #4   14. aug 2014 jeg går i 2g på HTX. og jeg ville ikke kunne følge med, du har i forvejen 2 heste, der er lektier arbejde og du må vel også sætte noget tid af til dine nye venner.

for mig sad jeg i gennemsnit i 1½ - 2 timer om dage med dag til dag lektier, derud over var der også afleveringer. (jeg er heller den bedste i klassen)

jeg kunne ikke overskue det i forvejen når jeg også skulle ride og passe hest.

men som fünke siger. se tiden an og se hvordan det går i forhold til alle de andre ting du skal nå. smiley

• Malene H
    Malene H Tilmeldt:
    aug 2014

#5   14. aug 2014 Jeg har skrevet til en der går i 3.g nu på den sammen HTX som jeg går på for at høre om hun kunne nå hendes heste og hvor mange lektier osv., at hun havde for :).

• #6   14. aug 2014 Det var smart, så må vi jo håbe du snart får svar smiley

• #7   14. aug 2014 Kommer alle hestene til at stå det samme sted? smiley

• Malene H
    Malene H Tilmeldt:
    aug 2014

#8   14. aug 2014 Ja det gør de :). De 2 af hestene skal trænes ca. 3 gange om ugen og den sidste ca. 1 gang om ugen smiley

• #9   14. aug 2014 Jeg går i 2.G på STX, og jeg ville nok ikke kunne nå det. smiley
    Jeg gik i 1.G i skole til kl 13:50 hver dag.
    Arbejde hver Torsdag fra 16-20:15
    Så jeg kunne nå 2-3 heste hver dag, undtagen torsdag.
    Med tid til lektier.
    Men når du har så meget på skemaet, så synes jeg det lyder som en dårlig idé. smiley
    Som de andre siger, mærk efter her i starten, og så beslut dig. smiley

• #10   14. aug 2014 Jeg har altid haft redet/haft hest i forbindelse med studie - både HF og nu som pædagogstuderende.. Tror bare det gælder om at prioritere den tid man har til rådighed. Dog har jeg ikke så langt til skole og hest som dig, og det gør det selvfølgelig lidt mere besværligt

Kommentér på:
Hest og gymnasium?

Annonce