{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Hest og gymnasium? {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley

De ponyer jeg rider på lige pt er enten ved at blive solgt eller ved at være for små. Det er de sådan set allerede. Så derfor må jeg se mig om efter noget andet. Men jeg har tænkt meget på, om jeg skal købe min egen hest.
Jeg har et sted at have den, selvom det er ret langt væk fra hvor jeg bor, men jeg kan tage bussen derhen i hverdagen og så cykle i weekenderne.
Jeg tænker på at købe en 3 årig islænder og såbruge en masse tid på at hygge om den i år og vænne den til alt muligt. Opbygge et godt venskab. Og så ride den til næste år.

Problemet er at jeg skal på gymnasiet efter sommerferien, og så mener mine forældre ikke, at jeg har tid til det.
Men hvad nu hvis man har viljen? Og hvis dem, den kan stå ved, kan passe den, hvis der er for mange lektier eller lignende. Og hvis det er det man altid har ønsket sig?

Så det jeg vil spørge jer om er: Er det muligt at have hest selvom man går i gymnasiet?

Jeg håber i svarer - ordentlige svar - fra folk der enten selv gør det eller har prøvet.

// Marie Smidstrup

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest og gymnasium?
  • #1   20. jun 2011 JA...
    Det er muligt, du skal bare lære at prioritere rigtigt..

Jeg har haft hest gennem min tid på gymnasiet og i morgen slutter jeg 2g .. Du kan sagtes have tid til det, men det handler som sagt om at prioritere og ja.. smiley

• #2   20. jun 2011 Det er vel muligt, hvis man vil det nok..

Men så skal man også være klar over, at man højst sandsynligt, kommer til at skulle sige fra overfor venner, arbejde, osv., fordi al ens tid vil gå med hesten, og lektier..

Så tænk dig godt om, før du springer ud i det.. smiley

• #3   20. jun 2011 Jeg forstår slet ikke alt det postyr der er om hest om gym, det er helt ude i hampen ..

Jeg går selv på gym, og det er INTET problem. Jeg rider seriøst på konkurrenceplan, laver lektier (+gode karaktere) og er sammen med mine venner og evt. kæreste. Det er blot et spørgsmål om priotering, men det er hele livet jo smiley

• #4   20. jun 2011 Tusind tak for jeres svar - så er der noget at tænke over!

Men det lyder som om man godt kan klare det?

• #5   20. jun 2011 Jer, der har tid til det - har I heste hjemme hos jer selv eller andre steder? smiley

• #6   20. jun 2011 Du skal bare priotere hvad du vil, så går det let smiley

• #7   20. jun 2011 Okay smiley Tak!

• #8   20. jun 2011 Har hesten stående ti minutter væk på cykel.. Det går fint.. som Mathilde siger så handler det KUN om at prioritere smiley

• #9   20. jun 2011 Ja, det kan man sagtens smiley
    Jeg har hestene (3stk) hjemme smiley udover det så er der jo arbejde og venner smiley Jo selvfølgelig kan det være hårdt, men det handler om priotering af sin tid! Jeg har lavet et skema, hvor der står hvad jeg skal, jeg laver et nyt hver uge. Det hjælpe mig meget smiley

• #10   20. jun 2011 Handler bare om priotering smiley Jake står 13½ km væk fra mig, og de første 9 måneder af gymnasiet tog jeg bussen som gik 1 time efter jeg fik fri. Så var først ude hos hesten 1½ time efter jeg havde fået fri! Nåede både lektier, venner og arbejde. Nu har jeg så scooter men det tager stadig 25 min hver vej. Jeg gider stævner tit og arbejder 2 gange om ugen smiley Føler jeg har masser af tid tilovers..

Det er noget pjat det med hest og gymnasie at folk altid tror de ikke har tid. Men tror også det handle rom gymnasiets skema. Har f.eks 5 forskellige fag hver dag og skal lave lektier til kan jeg godt se problemet med hest. Især hvis du selv skal fodre og der ikke er helpension(Som der er ude ved min) Jeg kommer bare og rider (o:

• #12   20. jun 2011 Ingen problemer - med den rette prioritering og hvis man kan acceptere at hesten får lidt flere fridage end man gerne vil, så kan jeg ikke se problemet...

Jeg går på gymnasie og har en pony, min store hest og et føl - ingen problemer overhovedet og følbassen er også godt med med alt hvad han skal kunne, selvom han kom lige en meget travl skoletid smiley

• #13   20. jun 2011 altså jeg har ikke engang tænkt på at opgive hestene næste år....faktisk har jeg planlagt at få en til....Det er jo bare at bruge tiden ordenligt. smiley

• #14   20. jun 2011 Føler mig helt opløftet af jeres svar. Jeg tror jeg det kunne fungere.

» Ditte Brudlykke « *: Det er ca. sådan det vil blive med mig. Der er ca, 15 km ud til det sted hvor jeg vil kunne have den stående. Den vil bare gå og hygge de dage jeg ikke kan nå det. Lyder som en god idé med scooter/knallert til at køre - så tager det kun halvt så lang tid.

• #15   20. jun 2011 Altså, jeg vil sige hvis du prioterer tiden rigtig, kan du sagtens have tid til hest smiley
    Jeg deler min pony med min søster og det vil sige at jeg ca. rider 3-4 gange om ugen, rider en pony for den ene af mine veninde en gang om ugen, nogle gange ekstra hvis tiden kniber for hende, og så hjælper jeg en anden veninde med at genoptræne hendes hest, og jeg er ved at afslutte 2g.

Udover at ride deres heste går jeg jo på gym, og jeg får også startet stævner, det handler bare om priotering - dog vælger jeg gym-festerne fra, da de ikke siger mig noget overhovedet! Så vil jeg hellere til stævnet. De dage jeg ikke rider bruger jeg tiden på lektier+afleveringer + får lavet dag til dag lektier.
    Og udover det føler jeg at jeg har overskud til at se mine veninder og venner smiley + at ride giver mig det ekstra overskud til alt ting, synes jeg smiley

Held & lykke, håber du får hest smiley

• #16   20. jun 2011 Tjaah jeg kender mange som har/ har haft hest imens de gik i gymnasiet... Og det var konkurrence ryttere, der har haft 1-2 heste..... og de har gjort et stort arbejde.. men de har klaret det. og samtidig fået rigtig gode karakterer... Så det handler om vilje, men også om hvordan du har det i skolen med lektier.. for har du svært ved det, tager lektier måske en smule længere... men det er IKKE umuligt...

• #17   20. jun 2011 Man kan sagtens have hest og gå i gymnasiet, det er bare svært også at have arbejde oveni + at det er en god ide at have en hjælper, f.eks. mor eller veninde som kan give hø osv. de dage man er lidt presset smiley

• #18   20. jun 2011 Som allerede nævnt, så handler det om prioritering :).
    Jeg er så heldig, at min hest ikke står mere end 1 km fra mig, MEN jeg skal så også selv betale ALT til ham. (Plus alt andet sjov jeg vil - tøj, regner, make-up, sko, buskort, osv osv)
    Nu ved jeg ikke, hvordan du har det med hesten, men for mig er det mit frirum. Det sted, hvor jeg kan slappe af og tænke på noget andet end skole.
    Nu har jeg så lige fået sommerferie, men hele mit skoleår har heddet til halv fire, tre dage om ugen, fem en enkelt dag og så kl. to om fredagen. Og det tager en time for mig at komme frem og tilbage til skolen.
    Men det fungerer, fordi jeg har brug for det og fordi jeg vil det. Jeg vil ikke have, at andre passer min hest, han er jo MIN hest :).
    Men altså.. Jeg synes ikke, at det er noget problem. Jeg har tid til hest, afleveringer, arbejde og venner. Lidt presset og lidt sent i seng, men det vænner man sig til :).

• #19   20. jun 2011 *regninger - ikke regner xD

• #20   20. jun 2011 Plus gode karakterer smiley

• #21   20. jun 2011 Det er intet problem at have hest imens man går på gymnasiet.

Jeg rider mindst 2 heste om dagen, laver mine lektier, har tid til venner osv. (:

• #22   20. jun 2011 Tusind tak for alle jeres svar! Jeg håber det lykkes smiley

• #23   20. jun 2011 Det kan du sagtens smiley Hvis man ikk ku ha hest og gå på gym, ja så ved jeg da slet ikk hvad man skal gøre når man får job, mand, børn og evt. dyr smiley

• #24   20. jun 2011 Det handler om prioritering smiley

Jeg købte hest for et halvt år siden, og skal også i gymnasiet efter sommerferien. Jeg er et af de mest travle mennesker der findes, går i skole 1 time fra hvor jeg bor (og har først fri klokken 15), har 6km på cykel ud til hesten, står et selvpas sted så der er også fodervagter og staldarbejde, og oveni alt det så har jeg stadig tid til lektier (Har et snit på 10,3), arbejde 6 timer om ugen, underviser 5-6 timer om ugen, passer vennerne, festerne og en evt. kæreste.

Det handler bare om prioritering, viljestyrke og interesse smiley

• #25   20. jun 2011 Jeg vil lige tilføje at jeg altid synes det er smart at have en hestepasser i baghånden til perioder med store opgaver o.l. smiley

• #26   20. jun 2011 Jeg slutter 2.g på onsdag. Jeg har arbejde, to heste, lektier og venner. Det er ikke et problem. Det er bare prioritere smiley

• #27   20. jun 2011 Jeg gik gennem gymnasiet med 4 heste i egen stald, så skulle ordne alt hver dag. Det gik fint. Find en løsdrift, det er både lettere, mindre tidskrævende og bedre for hesten smiley

Men hvis du ikke er fagligt dygtig, og virkelig skal kæmpe dig gennem gymnasiet, ville jeg nok vente. Gym er hårdt, og en del i min klasse brugte LANG tid på lektier for at kunne følge med niveauet.

• #28   20. jun 2011 Tak for jeres svar igen smiley

Jeg tror ikke jeg får de store problemer fagligt - jeg går ud med et snit på 10,8 fra eksamerne, så det skulle ikke være det, der holdt mig væk fra hesten.

Har man tid til at deltage i det sociale inde på gymnasiet?

• #29   20. jun 2011 Hvis du ikke skal til stævne kan du jo sagtens tage med til fester og fredagscafeer smiley

• #30   20. jun 2011 Det lyder godt smiley

Jeg tænker på at købe en islænderplag på 3 år, så stævner bliver det nok ikke så meget af (-:

Kommentér på:
Hest og gymnasium?

Annonce