1.308 visninger
|
Oprettet:
Hader i også offentlig transport?! {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Mig og et par venner har et projekt om problemer ved transport til skole, og kunne rigtig godt bruge jeres svar til vores undersøgelse
https://docs.google.com/forms/d/1e3u--LBe8HKFk4yuD_wnoYjn5y3GTtOdcBloF0036Rk/viewform
På forhånd tak
jun 2014
Følger: 17 Følgere: 20 Emner: 92 Svar: 2.264
- Men nej, jeg hader ikke offentligt transport. Hvorfor gøre det ? Det er da super smart, nogen gange skal man vente. Men når alternativet er at cykle eller gå, hvis man ikke kan blive kørt, så helt klart hellere med bus!
Nogen gange er det forsinket, men generelt synes jeg at det er super
- Det er jo også godt for miljøet
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 428
Og JA! jeg kan ikke fordrage offentlig transport, da jeg skal vente i min 45 min på en bus når jeg har fået fri fra skole. busserne køre elendigt!
så kan jeg side og glo i klassen og derefter i en overfyldt og proppet bus...
gid jeg have råd til bil!
Det er godt det samme når jeg skal i skole, der er der også så mange menesker at selvom man har fået en plads får man næsten klaustrofobi fordi der er så mange mennesker der skal med... + den køre så man er på skolen 40 min før undervisningen starter...
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 796
Det tager 10 minutter for mig, at komme i skole i bil. Men 1 time med 20 minutters gang i bus. Det ligger enda i byen, og med rimlig direkte bus linjer.
Offentlig trafik er noget l*rt.
aug 2011
Følger: 95 Følgere: 86 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.160
maj 2012
Følger: 11 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 359
tiderne passer mig perfekt.
Jeg er på min skole ca. 10.min før første time.
Når jeg skal hjem skal jeg enten vente 18 min. på bus, eller 5.min på at tage en bus ned til et tog, der så går 5-10.min. efter.
Synes det er bedre end alternativet der er 20km. cykeltur
Selvfølgelig er der proppet i bussen nogle gange, men det drejer sig trods alt om 5.min. kørsel ned til stationen. eller til næste by hvor nogle står af og man så kan sætte sig ned på en tom plads.
Jeg lider også af angst, men de 5.min er lige til at holde ud.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
har kørt med offentligt transport siden jeg kunne gå..
jo selvfølgelig er det da træls og bruge 2 timer, og med 3 forskellig busser, for at komme et stykke der tager 20-30 min i bil..
men tja jeg er vokset op med det, så har lært og leve med ventetid, og sådan, så tager det hele med ophøjet ro.
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Den ene af de to busser jeg oftest kører med passer ganske fint, går lige forbi mit hus og går en gang i timen. Den anden kører lidt sjældnere.
Det er mit indtryk, at det ofte er en bestemt type mennesker, der ikke bryder sig om bussen. Ofte unge mennesker, der ikke er vant til at køre med bus, og derfor ikke er vant til at indordne sig køreplanen. Det er klart, at hvis man er vant til at kunne tage afsted når man vil, så er bussen hamrende irriterende. Og så er der de unge mennesker, der er vant til at tage bussen, og som derfor er vant til at planlægge lidt længere frem - de er ofte ganske tilfredse med bussen og kan godt forstå, at det kan være svært at planlægge tiderne.
Og så er der også bare de busser, hvor tiderne virker helt tilfældige og meget dårligt lagt. Dem er der næsten ingen der kan lide. :o)
okt 2004
Måske lige bortset fra prisen, men så er det godt at rejsekort er kommet.
sep 2012
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 12
Jeg er heller ikke specielt begejstret for at køre med offentlig transport. Om morgenen og for det meste også om eftermiddagen er bussen overfyldt. Desuden har jeg mindst 55 minutter ventetid efter skole...
okt 2004
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Emner: 22 Svar: 501
jul 2005
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.468
jun 2008
Følger: 114 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.493
Så går der så 18 minutter med det offentlige. Og så kunne man sidde i 20 minutter og vente, til første time. Hvis man tog det næste tog, kom man 15 minutter for sent. Det tog mig altså en time at tage i skole, hvor det tager max 20 minutter i bil.
Desuden var det ikke altid, toget passede på vejen hjem. Hvis man fik fri på et bestemt tidspunkt, var man nødt til at vente 30 minutter på næste tog. Det samme med bussen, med mindre den var 10 minutter forsinket.
Bussen herude kører kun strækningen fra den station jeg står på, på, og så til den station, der ligger nærmest gymnasiet. Det er igen en køretur der max tager 20 minutter i bil. Det tager en time med bussen. Den er næsten altid forsinket, og derudover kører den kun én gang i timen. Nogle timer, midt på dagen, kører den slet ikke.
Desuden kan jeg ikke fordrage, at skulle sidde sammen med så mange mennesker. Og da slet ikke, når halvdelen er en flok fulderikker, som vi desværre ikke lige slipper af med, herude ved havnebyerne.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
jan 2008
Følger: 50 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 87 Svar: 2.402
okt 2004
Jeg synes faktisk ikke dine oplevelser med bus lyder særlig slemme. Sådan er livet bare. Man er nødt til at lære, at alt ikke kan foregå lige som det er lettest for en selv - nogle gange må man gå på kompromis for at gavne flertallet. Det er sgu en meget sund lektie at lære, at man er nødt til at indordne sig lidt i samfundet.
Ja, det er da træls at vente lidt på en bus, men er det noget man tager skade af? Nej, tværtimod. Der går jo intet af dig, af at skulle vente den tid. Du kan jo ikke regne med, at bussen holder klar når du vil på, hele dagen. Det er sundt at lære, at man nogle gange skal planlægge lidt efter det. Noget mange unge mennesker ikke har lært. Desværre.
Og jeg ved godt det ikke kun er dig, det er heller ikke kun møntet på dig, men ungdommen generelt. Alt for mange tror, at alle vil indordne sig efter deres behov, men sådan er der ikke noget der fungerer.
Det er et enormt arbejde at lave busplaner og få dem til at fungere, og det er enormt dyrt at have busser kørene, der næsten er tomme. Derfor skærer de ned på afgange. Så må man som almindeligt menneske bare leve med, at afgangene ikke kan skræddersyes til hver eneste person. Dine ventertider lyder som sagt ikke særligt voldsomme. That's life.
Hader i også offentlig transport?!