{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

hader bidet {{forumTopicSubject}}

Vil prøve at gøre det så kort som muligt, men er nødt til at have lidt baggrund historie.
Jeg købte en frieser hoppe på 7 år for 1,5 år siden. Fik dyrlæge på hende da hun kom hjem til mig da tidligere ejer ikke havde givet hende vac. Ved tand eftersyn viser det sig at at hun har både ulvetænder, og meget skarpe tandspidser, faktisk var det så slemt at der var skrabt en revne i ganen og i hendes mund hule (stakkels hest ) men vi fik styr på det over 2 gange og hendes tænder er 100 pct iorden -efter passende helenings periode i munden begyndte jeg at ride hende men hun kæmpede og kæmpede for at få bidet ud af munden og stikker tungen ud af siden altså hun ville have det ud af munden. jeg begyndte at ride hende bidløst, hun har selvfølgelig haft mange smerter forbundet med bidet tidligere. Nu har jeg så for 14 dage siden begyndt at bruge bid igen men det er det samme som for at år siden hun har svært ved at koncenterer sig og gør alt hvad hun kan for at få bidet ud og tungen er igen ud af mundvigen :0(( Har prøvet en del forskellige bid også gummi uden forskel.
Nu endelig til spørgsmålet - tror I hun har haft så mange smerter tidligere at hun simpelhen pr vane vil forsøge at få bidet væk eller ??? og har andre prøvet noget ligende ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hader bidet
  • #2   8. feb 2013 Har du prøvet at få hende til at forbinde bidet med noget godt. Tænker her mad. Dyp bidet i vand og så i hendes ynglings foder. Derved finder hun ud af bidet smager godt

• #4   8. feb 2013 Skriv til Nuttighed og Bettemus (Luna) Hun har erfaring på det området:-)

• #6   8. feb 2013 Min søsters hoppe forbinder biddet med sin grimme og alt for tidlige tilridning.
    Det er så slemt at hun ikke engang har kunnet snuse til min vallaks hovedtøj, som altså går med bid.
    For hendes vedkommende hjalp det at få en voksepause (vi troede hun var 2-3 år ældre end hun var) hvor der kun blev gået ture og sådan, og et skift til bidløs.

Idag har Selkis (hun er også på HG, men min søster har ikke opdateret profilen i evigheder) et fint forhold til ridning, piske, saddel og så videre, men biddet tror jeg aldrig hun lære at kapere. Hun vil gerne hilse på Joeys hovedtøj nu, der er intet der, men en bidhest, det bliver hun nok aldrig smiley
    Og hende er alle metoder i forhold til accept af biddet forsøgt, så nu er hun en sidepull hest, og det klæder hende også meget bedre ^^

• #7   8. feb 2013 Ville skifte til bidløs smiley Nogle hester er og bliver aldrig bidheste. smiley Det skader også hesten mindre at tage et sidepull på hesten. Det ser i dne grad også meget kønnere ud! smiley

• #8   8. feb 2013 Har samme problem med min egen hest, han klare ikke et bid smiley men bidløse trenser og kapsuner er lige gode jo smiley problem solved !

• #10   8. feb 2013 Tak alle sammen smiley

• #11   8. feb 2013 Held og lykke med det. smiley

Jeg kom lige på en anden tanke, at du kunne have en bidtrense, hvor biddet er i munden på hesten, men med et bidløst næsebånd sat på, og tøjlerne heri? Så kan hesten vende sig til kombien af rytter og bid? Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre eller er en god idé overhovedet, men det faldt mig bare lige ind smiley

• #12   8. feb 2013 Da Diamond blev tilredet blev hun det bidløst. Hun havde grime på under sit hovedtøj som kun var let spændt og så blev tøjlerne sat fast i grimmen smiley

• #13   8. feb 2013 hvad hvis du lader hende stå med bidet i? altså uden at trække i tøjlen? Det er meget normalt at hun vil tygge lidt på bidet først, men hvad sker der efter 5 min? evt træk en grime udenover trensen, og lad hende stå sådan mens du børster hende. altså er hun bundet i grimen.

Kommentér på:
hader bidet

Annonce