{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  100 dage uden min bedsteven
  • #2   29. aug 2014 Da han var 3'er pony, og jeg var blevet for stor til ham.. Og han fortjente ikke, at blive foldbums.

  • #4   29. aug 2014
    Heste er altså for det meste ret ligeglade med om de er foldbumser - de fleste er pænt meget fan af bare og agere græsslåmaskine smiley


  • #5   29. aug 2014 Fair nok, vi har forskellige holdninger.

  • #7   29. aug 2014 Jeg undrer mig også over de der "Jeg har det ih og åh så svært og hårdt, fordi jeg har solgt min bedste ven! :'("
    Hesten er jo stadig hest, bare fordi man bliver for stor til at ride den. Og jeg tror på, at hesten hundrede gange hellere vil stå på marken end den vil løbe rundt i en sandkasse. smiley Men dig om det!

    Det er en fin video, jeg er dog enig med Bettemus.


  • #8   29. aug 2014 Mange ride/konkurrence-heste keder sig altså ofte, hvis de går fra at være i fuld ridning alle ugens dage, til lige pludselig ikke rigtig at lave det store (såsom jordøvelser osv.) smiley nogle gange skal man altså sætte hestens behov lidt før sit eget, og tænke på HVEMS skyld, man nu egentlig beholder dyret for smiley

  • #11   29. aug 2014 Bettemus
    Det er altså ikke alle heste der f.eks. som 8-9 årig, der egner sig til at lave jordtræning i resten af deres liv, bare fordi rytterens ben er blevet for lange........ så hellere sælge den, så andre kan få glæde af den.

    Og desuden, HVIS du nu havde en pony til flere hundrede tusind kroner på f.eks. 8 år, med mange gode år i sig og massere kapacitet - ville du så også bare lade den legefoldbums og lave jordtræning med den? arg, det tror jeg så ikke lige...


  • #13   29. aug 2014 Den kunne jo få en halvpart, hvis man virkelig ikke nænnede at sælge. :o)
    Man kunne også overveje ting som f.eks. kørsel for vogn, hvis hesten virkelig ikke egner sig til at stå stille. Der er masser af muligheder smiley


  • #14   29. aug 2014 Nogle heste egner sig bare bedst til at blive aktiveret fra ryggen af smiley

  • #16   29. aug 2014 Aaaaah, hesten ved jo ikke forskel på om den bliver aktiveret med ridning eller ved at man løber en tur med den ved siden. Det er den nok ret ligeglad med! smiley

  • #18   29. aug 2014 Det har du ret i, Bettemus. smiley Det var også mest et svar til Cecilie & Linette.. For hesten synes ikke det er rarest at blive redet. Det har den helt klart ikke nogen mening om, hvis den virkelig vil aktiveres..

  • #20   29. aug 2014 Han havde mange gode år tilbage, som JEG ikke synes skulle gå til spilde. Så derfor valgte jeg, at sælge ham, så nogle andre kunne få glæde af ham. Jo, jeg kunne selvfølgelig også havde valgt at lave jordtræning osv. med ham, men da ridning er det jeg vægter højest, så valgte jeg at sælge ham. smiley

  • #21   29. aug 2014 Seriøst, vi kan ligeså godt stoppe, vi bliver aldrig enige om dette - aldrig.

    Nogle heste er rent faktisk avlet til RIDNING, og ikke til alt jeres jordtræning. Jordtræning er helt klart ganske glimrende til en afveksling en gang i mellem for de fleste heste, men jeg har erfaret at mange heste vil gå død i det i sidste ende.

    Min nuværende hest ville ALDRIG kunne gå som ''foldboms'', hyggehest eller udelukkende jordtræningshest. Han er simpelthen renavlet RIDEHEST og har slet, slet ikke temperamentet til det, der skal ske noget - hele tiden. Og hvis han f.eks. en dag får en skade der gør han ikke bliver ridehest igen og skal leve resten af sit liv på en fold, og bruge resten af tiden på lidt træning fra jorden, bliver han aflivet. OGSÅ selvom han er min bedste ven. Han ville blive indebrændt af ikke at kunne få lov til at blive redet, og ikke mindst at komme ud, og vise sig frem - han elsker det (og ja, det mener jeg godt at en hest kan).

    Men at I elsker alt det der jordtræning og jeres små ponyer - fint, men vi er forskellige, og jeg acceptere og respektere jeres holdninger fuldt ud. Jeg siger bare at, ikke alle heste ville egne sig til sådan et liv, uanset hvad I siger og mener - da man bruger hestens energi på en helt anden måde under ridning.


  • #22   29. aug 2014
    Der er højest sandsynligt også foreskel på hvad man laver med den fra jorden :o).
    Jeg får en pænt fornærmet og mobset hest ( nej, hesten har ikke følelser men you get my point ) hvis jeg nøjes med og strigle og jordtræne alla gå over plastic, flytte for og bagpart, simple tricks.

    For hende gør en skridt tur meget - også hvis det er fra jorden. Og helst ½-1 time.

    Men jeg kan klart mærke at det der gør allermest er ridning, der er hun en anden hest både under ridning vs fra jorden og generelt i omgang.

    Om end hun sikkert kunne ville leve med og gå som foldbums helt uden problemer og det ville jeg da også gøre, hvis jeg havde muligheden og hun blev skadet e.l


  • #24   29. aug 2014 Beskeden var ikke rettet mod dig, Bettemus - det var sådan lidt mere generelt smiley

    Men altså, min gamle pony havde spat, og kunne derfor til sidst ikke holde til ret meget ridning mere. Jeg brugte hende derfor til jordtræning, gik ture med hende osv., og i sær i starten, havde hun rigtig svært ved at acceptere hvorfor hun ikke skulle rides længere (trods hun jo havde smerter), når vi f.eks. gik ind for at lave bomøvelser fra jorden på springbanen, kvikkede hun altid fuldstændig op. For hende var det fuldstændig forkert bare at ''tulle rundt'' derinde, fremfor at drøne over det ene spring efter det andet. Hun endte så med at blive aflivet pga. gigten, men hvis hun kunne havde gået med det uden smerter var hun nok blevet aflivet alligevel. OGSÅ selvom jeg havde haft hende i 6 år, og hun betød alt for mig. Jeg ville ikke byde hende et liv, hvor hun ikke fik lov til det hun gerne ville.

    Min nuværende hest, er efter nogle hest med pænt meget temperament, hvilket kan ses og mærkes på ham. Han stod skadet i 4 måneder sidste vinter uden ridning (han var på fold, vi gik ture, tricks osv.) og han var fuldstændig ustyrlig, ukoncentreret osv., han kunne simpelthen heller ikke forstår hvorfor han ikke måtte komme ud og lave det han gerne vil.

    Men altså, alle heste er jo forskellige, og hvis nogle kan klare et liv som udelukkende består af lidt jordtræning og massere fold - fair nok, men det er bare ikke alle heste det vil kunne fungere for smiley og ja, jeg har altså selv erfaret dette, og endda fra flere heste.

    Men som skrevet tidligere - vi bliver aldrig enige, og derfor ser jeg ingen grund til at fortsætte.


  • #25   29. aug 2014
    Vend det om Cecilie - hesten kunne også kvikke op ordi den forbinder spring med løb - men jeg gætter på du er uenig i det. Altså fordi det er en indlært reaktion, som godt kan pilles væk igen.

    Tit skal man også huske og hive stivelsen fra heste der ikke er meget aktive og proppe dem lang tid på fold, samt. evt aktivere dem på folden.


  • #27   29. aug 2014 Fodret var skam reguleret så det passede under begge hestenes forløb, så det var bestemt ikke derfor.

    Og min nuværende hest er udelukkende avlet som springhest (også derved det store temperament kommer fra), så derfor er lysten (eller hvordan man nu lige siger det) og temperament osv. kommer fra, og derfor er svært at tage fra dem igen, da det er indavlet nu om dage.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #28   29. aug 2014 Hold nu op nogle røvbananer der findes i den her tråd..

    Velkommen til ingen situations fornemmelse smiley


  • #29   29. aug 2014 Enig - det er skørt, for som jeg også skrev tidligere, vi bliver aldrig enige smiley

  • #30   29. aug 2014 Det er SÅ hårdt at sælge sin bedste ven, kender det virkelig godt!
    Jeg har 6 måneder tilbage på min 3'er, og han skal BESTEMT også sælges efter!

    Kan sagtens forstå dig, og det virker til at du har taget det helt rigtige Valg smiley

    Hvor er det dog nogle skrækkelige kommentarer der er kommet herinde, føj hvor ondt at begynde at skrive sådan!

    Ønsker dig alt held og lykke i fremtiden smiley


  • #31   29. aug 2014
    Beklager iøvrigt den side kørende debat som ikke er myntet på dig eller din historie - mit debatgen slog lige til, måtte byde ind med et indput eller tre ;o)


  • #32   29. aug 2014 Tusind tak! smiley

  • #33   29. aug 2014 Så lidt, det er altid svært, men jeg er 110% sikker på at du har taget det helt rigtige valg smiley

  • #34   30. aug 2014 Undskyld - men TS spørger jo bare om, man har lyst til at se hendes video? Kan slet ikke se hvordan folk synes de er retfærdige eller har nogen sans for situationsfornemmelse, når de begynder på det der "sælge sin bedsteven-fis"! Selvfølgelig var den pony hendes bedste ven - og dem kan man sagtens sælge! Hvorfor skal hun rende rundt og trække turer, hvis hun har Lyst til at ride? Og mon ikke den nye pony hun får bliver hendes nye bedsteven?
    stakkels pony, hvis den skal gå og være foldhest - hvis den kan komme ud til en ny pige/dreng, der igen ville elske den som sin bedsteven?

    Nogle har hest for at ride .......


  • #35   2. sep 2014 Tja min medlidenhed for man nu ikke når man vælger at sælge af den grund. For det er trods alt eget valg. Men min respekt fik du TS, fordi du ærligt siger at det var ridningen du vægtede højest. Og det er fedt med den ærlighed smiley

    Når det er sagt syntes jeg din video er rigtig sød, dog ærger det mig at teksten er ind over, men også det har sin charme smiley
    Fin pony for øvrigt smiley


  • #36   3. sep 2014 omg! hvor er det egentlig en latterlig diskussion..
    altså for mange heste, har de mindst lige så godt af at komme ud til andre, som vil ride dem, bruge dem, elske dem hver dag.
    selvom man sælger sin hest/pony så betyder det da ikke at man ikke har elsket dem. mange gange kan det være nødvendigt.
    så længe man ved de kommer et sted hen hvor de bliver elsket, får vi det bedre. og ærlig talt så tror jeg slet ikke at hestene tænker så meget over om de er det ene eller det andet sted.. så længe de har det godt, og får deres opmærksomhed hver dag, klager de nok ikke smiley


  • #37   12. okt 2014 Nu kender jeg Tibo og Malene, og nej hesten behøver ikke at blive en foldbums. Men nu har Tibo lært Malene SÅ meget og det ville være synd for ham hvis han skulle stå på en fold resten af sinde dagen! Og Malene elsker ham mere end noget andet! Så drop det der...
    Malene har op til flere gange sagt "Det er bedre han kommer et andet sted hen, og lære en anden så meget som han har lært mig."


Kommentér på:
100 dage uden min bedsteven

Annonce