{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Uddannelse? hvad skal du ? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg..

Jeg er kommet i et lille problem..

Jeg har taget mit grundforløb som dyrepasser med speciale i heste, men føler bare ikke for det mere, eftersom jeg ikke har læreplads og ja..

Nu har jeg gået hjemme siden Juni Juli måned, og min uuvejleder vil gerne have mig igang..

Men jeg ved ikke hvad jeg gerne vil..

Jeg tænkte så, hvorfor ikke spørger jer hvad i er uddannet som eller skal uddannes som .. ?


Så.. Hvad er din uddannelse, eller hvad bliver den ? .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse? hvad skal du ?
  • #1   9. sep 2014 Er kommet ind på husdyrs videnskab, det handler ret meget om ja.. Videnskab bag dyrene, og rigtigt meget om foder. Der findes mange, mange muligheder for videre arbejde, det kan kun anbefales smiley

  • #2   9. sep 2014 Lige nu er jeg i gang med STX, men håber at kunne blive veterinærsygeplejerske smiley

  • #3   9. sep 2014 Selv går jeg på 3. år på HHX, og vil efterfølgende gerne være revisor.

    Hvad med at kigge på ug.dk, eventuelt bruge jobkompasset til at få ideer:
    https://ug.dk/vaerktoej/jobkompasset/


  • #4   9. sep 2014 Jeg har taget en STX, og er nu startet på veterinærmedicin smiley

  • #5   9. sep 2014 Jeg er lige begyndt på jordbrugsteknolog studiet hvor jeg ender med at blive konsulent indenfor enten planteavl, husdyr(Svin, køer osv), natur og miljø eller økonomi alt efter hvilken af de 4 linjer man vælger ..

  • #7   9. sep 2014 Jeg læser Jura smiley

  • #8   9. sep 2014 Jeg læser psykologi, og skal til at igang med specialet nu.

  • #10   9. sep 2014 Er pt. igang med en STX, og har siden 6. klasse drømt om at blive dyrlæge, så når jeg er færdig med gymnasiet vil jeg søge ind på veterinærmedicin smiley

  • #11   9. sep 2014 jeg er kommet ind på fysioterapi til februar, men mine planer har OGSÅ ændret sig (: jeg får måske job i en dressurstald (krydser fingre). Hvis ikke jeg gør, tager jeg et bartender kursus og regner med at rejse rundt i europa og arbejde og hvis det stadig er fedt, går jeg i lære som tjener (:

    du skal ikke være bekymret for om dine planer ændrer sig - se det som en mulighed for at prøve noget nyt (: det vigtigste er nok bare at du holder dig beskæftiget med noget! du skal nok finde ud af det (:

    held og lykke med det!


  • #12   9. sep 2014 Psykologi lyder spændende!

    Jura?.. Hmm hvad er det ? smiley


  • #13   9. sep 2014 Lige nu går jeg i 10. klasse på efterskole. Derefter hedder det STX med noget naturvidenskab eller andet, der kan give adgang til medicinstudiet. Så min drøm er at blive børnelæge eller psykolog for børn og unge. smiley

    Men det an jo ændre sig mange gange endnu. Jeg kender da flere på 18-20 år, der ikke aner, hvad de vil endnu, så bare giv dig god tid. SÅ vidt jeg kan se er du kun et år ældre end mig og jeg aner det heller ikke endnu! Du har gooooood tid. smiley


  • #15   9. sep 2014 Jeg er startet som ergoterapeut og synes det er en super en smiley

  • #16   9. sep 2014 Jeg skal være sygeplejerske, ingen tvivl dér, det er noget jeg har villet de sidste 5 år. Jeg kom dog ikke ind i år, så jeg napper lige et sabbatår hvor jeg arbejde på et plejehjem så jeg kan samle lidt point sammen smiley

  • #17   9. sep 2014 Julie. Ergoterapeut.. ? hvad er det ?:)

  • #18   9. sep 2014 Hvis du søger på det under ug.dk står der alt du har brug for at vide smiley

  • #19   9. sep 2014 Det er helt normalt at ændre mening gennem sin uddannelse, og også at starte på en helt anden uddannelse. Det er der jo mange, der gør smiley Jeg selv går i 3.g på STX, og ved egentlig godt at jeg nok vil læse videre på universitetet. Men om det bliver en bachelor i uddannelsesvidenskab med en efterfølgende kanditat i didaktik eller logopædi, organisatorisk læring, gymnasielærer eller international virksomhedskommunikation jeg vil studere - eller noget helt helt andet - det ved jeg simpelthen ikke smiley

  • #20   9. sep 2014 Brunetten og rødhætten: Jeg vil sige, at studiet desværre er meget teoretisk, så nogen gange er det mindre spændende, men hvis man selv er god til at opsøge noget studierelevant arbejde, så bliver det rigtig spændende! Og så er der mange forskellige muligheder arbejdsmæssigt, så det er rigtig lækkert.

  • #21   9. sep 2014 Jeg har været vidt omkring, der er ingen der siger du skal vide hvad du vil lige nu smiley
    Startede ud med dyrpasser, men det var ikke rigtigt mig.
    Så tog jeg HF-enkeltfag og lod mit endelig eksamensbevis stå åbent, så jeg altid kunne vende tilbage og supplere få et bedre eksamensbevis.
    Derefter tog jeg alt teorien til laborant-uddannelsen men fik desværre ikke nogen praktikplads.
    Efter et halvt år i tænke boks gik jeg tilbage til VUC og forbedrede mit eksamensbevis med højniveaus fag i håb om at kunne blive optaget på en universitets uddannelse (Molekylærbiologi, biokemi, husdyrvidendkab, dyrlæge) men i løbet af det år døde hele drømmen om en kæmpe universitets uddannelse - kunne bare ikke se mig selv studerer i 6 år endnu!
    Så tilbage i tænke boks og undersøgte mulighederne for en mellem lang videregående uddannelse og valget faldt på bioanalytiker uddannelsen som jeg så lige er startet på.

    Men altså det jeg vil frem til er at man ikke behøver ramme plet første gang og det er helt i orden at prøve en masse forskelligt


  • #22   9. sep 2014 Jeg tog en HG, og har nu fået elevplads i Jem & Fix.
    Ikke den mest ønskede elevplads, men hold da op jeg elsker det smiley
    Mest af alt fordi mine kolleger er så rare smiley


  • #23   9. sep 2014 Jeg har fået en standby plads på 'Geofysik og Rumteknologi' på DTU. Så nu må dette år MEGET gerne gå hurtigt, så jeg kan komme igang! smiley

  • #24   9. sep 2014 har taget en Hg, og er lige nu i skolepraktik, da jeg ikke fik en elevplads.

    så om to år, med eller uden elevplads, kan jeg kalde mig salgsassistent, gerne med speciale i foder.


Kommentér på:
Uddannelse? hvad skal du ?

Annonce