{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Kan bare ikke spise noget? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg undskylder, at I skal belemres med al min snak om mad, men jeg har et lille problem. Jeg kan absolut ikke spise særlig meget.
Da jeg var lille åd jeg helt vanvittigt(op til 11-års alderen) efter det bare normalt, men nu kan jeg næsten ikke spise noget. Det har cirka stået på de sidste 2 måneder. I starten spiste jeg ikke så meget, men alligevel kunne jeg godt få mine livretter og chips ned. Nu kan jeg jeg kun spise bananer, hindbær, lidt havregrød og et stykke franskbrød ned i løbet af en dag. Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal gøre ved det, for jeg er pissesulten og får oppustelig mave, men jeg gider ikke rigtig at spise noget. smiley
- Det skal lige sige, at det slet ikke er noget med, at jeg vil tabe mig osv., da jeg har det helt fint med mig selv. smiley
Har I oplevet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan bare ikke spise noget?
  • #1   12. sep 2014 Franskbrød giver ofte en oppustet følelse, prøv noget rugbrød i stedet for smiley

  • #2   12. sep 2014 tror du ikke bare det er fordi du har vænnet din mave til ikke rigtig og spise noget..

    vænner man maven til at spise meget, er man meget sulten, vænner man til den ikke rigtig og spise noget, kan man ikke spise ret meget..

    ellers gå en tur til lægen og snak med ham/hende om det


  • #3   12. sep 2014 Jeg har samme problem!



  • #4   12. sep 2014 Kan ikke lide rugbrød, desværre. smiley
    Det tror jeg godt, at du kan have ret i, Dolly. smiley
    Det er simpelthen så træls, Mølkjær!


  • #5   12. sep 2014 Jeg har haft det sådan mht. morgenmaden. Jeg har spist den samme morgenmad i flere år. Havregryn med rosiner og mælk. Somme tider får jeg det sådan midt i maden at jeg ikke kan få en ske mere ned. At jeg så er ved at brække mig. Hvis jeg næsten intet har spist og stadig er sulten laver jeg noget andet. I de perioder så hjælper det hvis jeg ikke sidder og kikker på min mad men ser fjernsyn, læser reklamer e.l. Forskning har faktisk vist at hvis man ser fjernsyn når man spiser så bliver man hurtigere tyk/overvægtig da hjernen er distraheret og ikke opfanger mavens signal om at nu er den fyldt og at man er mæt. Spis noget andet som er nemt at få ned, yoghurt, suppe o.l. imens du ser fjernsyn smiley Mit bedste råd til en person der normalt har et normalt forhold til mad og spisning. smiley
    PS - Jeg bliver faktisk mere sulten på denne årstid..som om min krop forsøger at lagre fedt op til den mørke kolde tid hvor jeg fryser så meget smiley

    Mvh TT der næsten altid fryser og som altid har haft et normalt forhold til mad smiley


  • #6   12. sep 2014
    Spis noget selvom du ikke har lyst. Din mave har vænnet sig til ikke og få særligt meget mad, så den skal vænnes til et normalt forhold til mad.


  • #7   12. sep 2014 Det må jeg prøve, men det eneste mad jeg har let ved at få ned er frugt, men kan ikke for godt spise mange af årstidens frugter, da det bliver ved med at ødelægge min bøjle. smiley
    Ja, det er det næste problem. Det er bare SÅ koldt! Jeg fryser også altid! Bare af at ride ude nu, er jeg blåfrosen. smiley


  • #8   12. sep 2014 Sådan har jeg det, hvis jeg bøvlet med noget psykisk. Fik engang at vide, at jeg skulle prøve med et glas varmt vand, fordi det ligesom åbner halsen mere op.
    Og som de andre skriver, så har din mave nok vænnet sig til det.


  • #9   12. sep 2014 Det lyder underligt, men det må jeg jo prøve. smiley

  • #10   12. sep 2014 Hej. Jeg har lidt det samme problem. Det var dog mere fordi jeg ikke havde det så godt med mig og selv og tabte mig derfor en hel del.
    Nu kender jeg jo ikke din baggrund eller ved hvordan du ser ud, men jeg begyndte at tage på igen og siden da har jeg ikke frosset hele tiden, og kan derfor slappe mere af smiley
    For mig lyder det som om de kost du får ikke er så mættende og noget jeg ville kunne køre på en hel dag. Jeg spiser havergryn med frugt på til morgen og så har jeg massere energi til resten af dagen.
    Prøv at lav noget du godt kan lide, noget nyt og spændene.
    Håber du kan bruge den lange kommentar og held og lykke smiley


  • #11   13. sep 2014 Jeg har lidt det samme problem som sådan står på i perioder. Nogle gange har jeg en kæmpe appetit og spiser flere gange om dagen, og nogle gange er det meget minimalt det jeg spiser. Det står også på i nogle uger/måneder af gangen. Men det er mest fordi at jeg ikke er sulten smiley

    Hvis du kan mærke at du er sulten, og simpelthen ikke kan få noget ned. Så tænk om det måske er fordi at du trænger til nogle andre spisevaner. Måske er det du plejer at spise blevet for kedeligt? Lav noget nyt og spændende! smiley


Kommentér på:
Kan bare ikke spise noget?

Annonce