{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Så måtte jeg en tur i gruset.. {{forumTopicSubject}}

Så er det min tur til at lave et ligegyldigt pive forum..

Idag red jeg min venindes store oldenborh hoppe, jeg har redet hende i dressur i tre år, og jeg får undervisning i dressur, men idag syntes jeg at vi skulle lave noget helt andet så vi spang - hun bliver aldrig sprunget, og har meget svært ved afstande, men dette stoppede mig ikke i at sætte mig op og sprang 40-50 cm, det er ingenting, men når hesten ikke kan springe så er det rigeligt smiley nå men i starten travede vi bare over bomme og allerede der så blev hun helt tændt og galopperede over bommene - skøre hest, men efter vi havde travede over bomme og lidt kryds spring, så satte vi den op, og så springer hun virkelig højt over og langt,og så havde jeg så mistet balancen, og hang ude på halsen, men faldt så af.. Av, av smiley
Så nu ligger jeg med tæppe og ser fjernsyn med min veninde smiley med godt ondt i højre side og balle smiley

Jeg havde vest og ridehjelm på, hvilket jeg er så lykkelig over at jeg havde på smiley

Hvad er jeres værste "tur i gruset" historie?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så måtte jeg en tur i gruset..
  • #1   29. sep 2014 Engang på en rideskole, hvor ponyen helt uden noget fik gjordkrampe, og smed mig ind i barrieren og ned i sandet.. (Jeg spændte gjorden meget blidt, fordi jeg vidste han havde gjordkrampe).. smiley

- Heldigvis havde jeg også hjelm og vest på! smiley

• #2   29. sep 2014 Min hest blev forskrækket på banen for 2 uger siden, en kat kom springende ud af det høje græs lige da vi kom ridene forbi smiley
    Kostede en tur på sygehuset, med en par overnatninger og har nu en haleben som er slået skæv, spidsen knækket af og en blodsamlingen på højre side smiley
    Tager det vist stille og roligt i en par dage endnu smiley
    Men han kom da tilbage og vogtede over mig, den havde jeg ikke set komme smiley

• #3   29. sep 2014 Kun det her fald hvor ponyen stoppede og jeg trillede af... Alligevel slog jeg mit håndled ret meget smiley ellers ingenting udover at blive kastet ind i en terrænforhindring på min pony, der landede jeg bare heldigt og kom ikke til skade - længe leve vesten.

profilbillede
  • #4   29. sep 2014 Det har nok været, da jeg red min gamle rideskolepart.
    Den var ikke så glad for piske, men jeg havde lige fået en ny pisk i julegave, så jeg synes, at det kunne være sjovt at have den med og selvfølelig ikke bruge den. Jeg kom så til at ramme hende med pisken og afsted løb hun.

Altid når den løb med mig, så trillede jeg bare ned på siden, da jeg ikke syntes, at det var rart at blive løbet med.
    Men jeg faldt så af hende, hvor der ikke skete noget, så jeg hoppede op igen. Hun var stadig lidt oppe og køre, så hun løb bare afsted med mig igen, og jeg trillede igen af, men landte så rimelig uheldigt.
    Hele min albue var fyld af blod (meget lækkert :-))))) ), og der var også et eller andet med min kæbe, som jeg stadig kan mærke i dag.

Der var også engang til min førstedressur undervisning med min gamle pony, hvor vi skulle galopere, og jeg satte i galop nede ved nogle meget farlige træer åbenbart, så han blev bange og løb. Jeg var ikke så rutineret dengang, så jeg havde ikke tænkt på at stoppe ham eller ride ham ind i en volte, så vi red lige imod hegnet, hvor han så derefter drejede meget skarpt, så jeg røg af. Det fik jeg så lige en menisk skade af. :)))

• #6   29. sep 2014 Mit værste fald, eller i hvertfald det der har gjort mest ondt, og forårsaget flest konsekvenser er et fald fra februar sidste år fra min pony..
    Vi skridtede lidt rundt på folden, uden sadel. Jeg har hestene hjemme, og min far var igang med noget træ i gårdspladsen - der er et lille stykke græs og nogle træer i mellem. Han brugte motorsaven og havde været i gang længe. Lotte var totalt kold over for det, så jeg slap tøjlerne og tullede bare lidt rundt. smiley
    Men så knækker min far en gren, og så hopper Lotte ellers op i luften - har fået at vide hun kastede mig et par meter op i luften, og så røg jeg ellers ned på den frosne jord og forstuvede hoften..
    Jeg var oppe igen bagefter, men lang tid efter var jeg ikke vild med at ride hende, og jeg havde ondt meget længe efter..
    De er farlige de dyr.. Men man kan jo ikke lade være smiley

• #7   29. sep 2014 Den gang jeg slog mig mest, var da jeg faldt af en lille shetlandspony, da den lavede et MEGET lille hop. Jeg lanede så meget uheldigt, så det kostede mig en brækket arm.

Det der nok har set vildest ud var, da en hest gled med mig i skoven, da vi galoperede. Heldigvis lanede hesten til den modsatte side af mig, så der skete ikke noget. Heldigvis!

• #8   29. sep 2014 Fløj i bedste supermand-stil ud over halsen og hovedet på ponyen og brækkede derfor højre arm. En måned efter gipsen kom af, tog jeg da lige turen igen bare med venstre arm. Det resulterede i en ridepause på mange år. Er først som voksen begyndt igen, men er vildt bange for at ryge af og lande uheldigt smiley

• #9   29. sep 2014 Mit var engang ude på springbanen, hvor min pony blev bange og løb, jeg væltede så af, og landede lige på håndledet. Senere måtte vi så en tur på skadestuen, og det viste sig så at min ene knogle havde "trykket" et hul ned i en anden knogle... Det gjorde altså bare ondt.. smiley

• #10   29. sep 2014 Har lavet en del underlige styrt over årende, men det klart værste var sidste år.

Jeg fik springundervisning på min unghet. Han springer så meget højt over et spring vor ved jeg mister balancen og da han drejer bliver jeg sendt flyvende ind i barrieren. Havde både hjelm og vest på, de hjalp dog ikke meget da jeg endte med to brækkede ben. Det gav så 2 måneder i kørestol og derefter 4 måneders genoptræning, og får desværre varige men af det.

• #11   29. sep 2014 På rideskolen blev jeg smidt af og keg ville ikke slippe tøjle så jeg måtte lige halvdelen af banen rundt:)

Kommentér på:
Så måtte jeg en tur i gruset..

Annonce