Så måtte jeg en tur i gruset.. {{forumTopicSubject}}
Så er det min tur til at lave et ligegyldigt pive forum..
Idag red jeg min venindes store oldenborh hoppe, jeg har redet hende i dressur i tre år, og jeg får undervisning i dressur, men idag syntes jeg at vi skulle lave noget helt andet så vi spang - hun bliver aldrig sprunget, og har meget svært ved afstande, men dette stoppede mig ikke i at sætte mig op og sprang 40-50 cm, det er ingenting, men når hesten ikke kan springe så er det rigeligt
nå men i starten travede vi bare over bomme og allerede der så blev hun helt tændt og galopperede over bommene - skøre hest, men efter vi havde travede over bomme og lidt kryds spring, så satte vi den op, og så springer hun virkelig højt over og langt,og så havde jeg så mistet balancen, og hang ude på halsen, men faldt så af.. Av, av
Så nu ligger jeg med tæppe og ser fjernsyn med min veninde
med godt ondt i højre side og balle
Jeg havde vest og ridehjelm på, hvilket jeg er så lykkelig over at jeg havde på
Hvad er jeres værste "tur i gruset" historie?
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 274
- Heldigvis havde jeg også hjelm og vest på!
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 176
Kostede en tur på sygehuset, med en par overnatninger og har nu en haleben som er slået skæv, spidsen knækket af og en blodsamlingen på højre side
Tager det vist stille og roligt i en par dage endnu
Men han kom da tilbage og vogtede over mig, den havde jeg ikke set komme
apr 2012
Følger: 38 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 263
jun 2012
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 227
Den var ikke så glad for piske, men jeg havde lige fået en ny pisk i julegave, så jeg synes, at det kunne være sjovt at have den med og selvfølelig ikke bruge den. Jeg kom så til at ramme hende med pisken og afsted løb hun.
Altid når den løb med mig, så trillede jeg bare ned på siden, da jeg ikke syntes, at det var rart at blive løbet med.
Men jeg faldt så af hende, hvor der ikke skete noget, så jeg hoppede op igen. Hun var stadig lidt oppe og køre, så hun løb bare afsted med mig igen, og jeg trillede igen af, men landte så rimelig uheldigt.
Hele min albue var fyld af blod (meget lækkert :-))))) ), og der var også et eller andet med min kæbe, som jeg stadig kan mærke i dag.
Der var også engang til min førstedressur undervisning med min gamle pony, hvor vi skulle galopere, og jeg satte i galop nede ved nogle meget farlige træer åbenbart, så han blev bange og løb. Jeg var ikke så rutineret dengang, så jeg havde ikke tænkt på at stoppe ham eller ride ham ind i en volte, så vi red lige imod hegnet, hvor han så derefter drejede meget skarpt, så jeg røg af. Det fik jeg så lige en menisk skade af. :)))
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 210 Heste: 7 Emner: 130 Svar: 689
Vi skridtede lidt rundt på folden, uden sadel. Jeg har hestene hjemme, og min far var igang med noget træ i gårdspladsen - der er et lille stykke græs og nogle træer i mellem. Han brugte motorsaven og havde været i gang længe. Lotte var totalt kold over for det, så jeg slap tøjlerne og tullede bare lidt rundt.
Men så knækker min far en gren, og så hopper Lotte ellers op i luften - har fået at vide hun kastede mig et par meter op i luften, og så røg jeg ellers ned på den frosne jord og forstuvede hoften..
Jeg var oppe igen bagefter, men lang tid efter var jeg ikke vild med at ride hende, og jeg havde ondt meget længe efter..
De er farlige de dyr.. Men man kan jo ikke lade være
nov 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 239
Det der nok har set vildest ud var, da en hest gled med mig i skoven, da vi galoperede. Heldigvis lanede hesten til den modsatte side af mig, så der skete ikke noget. Heldigvis!
apr 2014
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 231
okt 2010
Følger: 58 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 209
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 13
Jeg fik springundervisning på min unghet. Han springer så meget højt over et spring vor ved jeg mister balancen og da han drejer bliver jeg sendt flyvende ind i barrieren. Havde både hjelm og vest på, de hjalp dog ikke meget da jeg endte med to brækkede ben. Det gav så 2 måneder i kørestol og derefter 4 måneders genoptræning, og får desværre varige men af det.
jun 2011
Følger: 63 Følgere: 48 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 328
Så måtte jeg en tur i gruset..