{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.201 visninger | Oprettet:

anonym 1
anonym 1
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

HJÆLP til ordsprog {{forumTopicSubject}}

Jeg har en stil (novelle) for og stilen skal en af fire faste vendinger med som titel og tema.
Jeg vil gerne have nogen til at forklare hvad de forskellige ordsprog betyder:

"at række hånden frem"
"at vaske sine hænder"
"at være bundet på hænder og fødder"
"med livet i hænderne"

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP til ordsprog
  • #1   18. okt 2014 "at række hånden frem"
    At hjælpe, hvor man kan

"at vaske sine hænder"
    Gøre sig selv uskyldig, selvom man faktisk er en del af det skete

"at være bundet på hænder og fødder"
    Ikke har mulighed for at gøre noget ved et problem fordi noget står i vejen

Den sidste kender jeg ikke smiley

• #2   18. okt 2014 "at være bundet på hænder og fødder"
    Det er nok også det Sarah har ment, men det vil jeg forklare mere med at er nogle regler, love eller forventninger der før at man ikke kan udføre en given handling. Ikke så meget at der egentlig er noget i vejen

• #3   18. okt 2014 Kan selv huske at vi har lavet den smiley

At række hånden frem - det ser jeg som en gestus til at hjælpe en anden eller til at hilse, du kan jo selv vælge hvordan du vil tolke det i din historie.

At vaske sine hænder - det er for mig noget med at fjerne sin skyld, du kan jo vende og dreje det som du har lyst til. Måske personen vasker et offers blod af hænderne?

At være bundet på hænder og fødder - det er for mig det samme som fikseret eller fastspændt. Altså at du er ude af stad til at gøre noget, men bare kan ligge stille og se på fra sidelinjen (mod din vilje)

Med livet i hænderne - det kan jo både være på godt og skidt. Det kan være hjælpsomt som når du plejer den lille plante eller det kan være i forbindelse med drab eller lignende alt efter hvad du vil have din novelle til at handle om smiley

• #4   18. okt 2014 Får en anelse om hvad din stil har handlet om Louise smiley

• #5   18. okt 2014 Jups, jeg valgte den sidste mulighed - det kom der en spænende tekst ud af smiley

• #6   18. okt 2014 Er det ikke sådan en FSA? Den havde vi til "årsprøver" sidste år, jeg valgte den sidste side, som hed uforklarligt. Den synes jeg var meget bedre at skrive om smiley

• anonym 1
    anonym 1 Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #7   18. okt 2014 jeps det er FSA

• #8   19. okt 2014 Nikita, det var lidt det jeg mente, men samtidig kan det også være andet der stopper en fra at handle smiley

• #9   19. okt 2014 hvis du har mulighed for at vælge mellem dem alle, havde jeg klart taget den sidste (som jeg gjorde smiley ) hvis du vil have inspiration til den med uforklarligt, kan du bare skrive, vil gerne sende den smiley

Kommentér på:
HJÆLP til ordsprog

Annonce