{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

hvor længe holdte jeres klip.... {{forumTopicSubject}}

ja jeg skal have min hest klippet og ville gerne have det holdt til den 20 dec og han skal klippes på fredag og det er første gang
jeg har hørt nogen sige det går hurtiger første gang en andre og ved godt det er forskelligt fra hest til hest. smiley

men hvor længe holdte jeres klipning (første gang)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor længe holdte jeres klip....
  • #1   10. nov 2014
    Det er ikke til at sige. Heste sætter pels efter lyset - så afhængigt af hvor lang tid der fx er lys i stalden når den står inde.

• #2   10. nov 2014 Det kommer jo meget an på vejret og hvor leget dækken du giver den på smiley

• #3   10. nov 2014 Krikken og Lisa: han går med dækken nu og får mere på når han bliver klippet,
    der er ikke meget lys i stalden, men de er ude til der er mørk :D?

• #4   10. nov 2014 Nu har jeg klippet rigtig mange heste, jeg klipper måske 15-20 heste på en sæson, og det er altså ikke alle der sætter pels efter lyset. En klipning varierer fra hest tilnhest, nogle sætter efter lys, andre pga kulde så det er svært at sige. Jeg rider eb hest, den klipper jeg en gang og så sætter den først pels igen til foråret..

• #5   10. nov 2014 Min første klip i år holdt en måned og så måtte jeg klippe igen i sidste uge.. Han går ude fra 6.30- 17.30

Jeg tror altså at den brune musse er Islandsk Varmblod, med hans evner til at gro polarbjørn smiley ..

Han gik med 200 gr inden han blev klippet igen og går pt med 300 gr og med perfekt "indeklima" i flyverdragten..

Hvilket undrer mig GEVALDIGT, for jeg er altså ikke imponeret over at han er iført 300 gr allerede, men omvendt så er jeg sgu også lige vel uimponeret ved tanken om at klippe ham hver måned smiley

• #6   10. nov 2014 fame som min hest hedder har sat vinterpels tidl i år ?? ellers må han blive jlippet lidt igen inden d 20

• #7   10. nov 2014
    Det er åbenbart bare året hvor polarpelsen er kommet tidligt ud af skabet smiley

Jeg har truet den brune musse, med at indrage hans wrap ad lib, hele hans kikseration OG hans lakridsfætter, hvis jeg skal klippe ham mere i år...

Gæt hvem der helt sikkert skal klippe hest d.1.1.2015 smiley smiley

• #8   10. nov 2014 hehe stakkels ham smiley

• #9   10. nov 2014 Mine heste er sgu ligeglad med lyset.
    Min ride hest stod i mørk stald med knap så meget foldtid, sidste år.
    Der klippede jeg 3 gange på 3 måneder.
    I år bor hun i drivhus med mere foldtid, og er tæt på sin 3. klipning, altså ligesom sidste år.
    Så ingen forskel i pelssætningen, men stor forskel på lyset.
    Min gamle ridehest ku klare sig med 1 klipning om året.

De fleste heste, holder gerne 1½ måned på 1 klipning.

Tror osse min er Islandsk Varmblod smiley
    Godt jeg har min egen klipper, ellers var det dyret med ca 5 klipninger om året.

• #10   10. nov 2014 Min blev klippet i midt oktober da hun var en halv isbjørn, og allerede en lille månedefter var hun tykpelsen igen og fuldstændig gennemsvedt efter 15 min ridning igen, så hun skal også klippes igen i løbet af denne eller næste uge smiley
    Min er også blevet nødt til at få 300 gr på da hun ellers var kold under dækkenet, og det er jeg såmen heller ikke helt stolt af...

Kommentér på:
hvor længe holdte jeres klip....

Annonce