{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.810 visninger | Oprettet:

ulla P
ulla P
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 13

skedesvamp {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har for første gang være sammen med min flirt sexuelt, (også min første gang)
og har åbenbart smittet ham med svedesvamp hvilket jeg ikke engang selv vidste at jeg havde?
Er der noget jeg selv kan gøre for at det forsvinder? andre der har prøvet noget lignede ??
og hvad med ham???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skedesvamp
  • #3   11. nov 2014 Du kan købe canesten hos Matas

• #5   11. nov 2014 Gå til lægen for at få fast lagt om det er skedesvamp isør når det er færste gang du har det, alt efter hvilke symptomer du har bl.a. hvordan udflåden ser ud m. m og ved samme lejlighed få taget en clamydia test.

• #6   11. nov 2014 Du kan læse meget mere om det her, behandling osv som fåes i håndkøb
    Advarsel billeder af intimdele
    http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/underlivssvamp/svamp-i-skeden/

• #7   11. nov 2014 gør dig selv den kæmpe tjeneste og tag til lægen med det.. hilsen en der har prøvet og drøje med både skedesvamp og skedekatar, det er vidt forskelligt medicin du skal have til de to ting, men symptomer ligner hinanden syntes jeg

• #8   11. nov 2014 Skedesvamp smitter ikke, det er ikke en kønssygdom.
    Du kan bestille en pille mod det på Webapoteket.

Man kan få det af at vaske sig med sæbe i skridtet, når man er i bad, da det ødelægger den naturlig bakterie balance i skeden.

• #9   11. nov 2014 Stald Revsgaard, det er altså ikke korrekt:

Citat fra sundhedsguiden:
    Seksualpartner kan smittes og få svamp på penis, men det er sjældent. De vigtigste tegn på svamp er kløe og rødligt udslæt. Der kan komme en hvidlig belægning på slimhinden som minder om hytteost.

• #10   11. nov 2014 Hvordan kan man være i tvivl om at man har svamp? Det skidt klør og svier som bare fanden..

Det er heldigvis til at komme af med.. Selvom der kan fås håndkøbsmedicin, ville jeg lige ringe til lægen først smiley

• #11   11. nov 2014 Man kan få svamp af ALT! Hvis man går i for stramt tøj, hvis man har båret bind under menstruation og der er blevet for lukkede forhold. Hvis man har fået vasket sig med sæbe, og ikke har fået det ordentligt vasket ud, hevet en lidt for tør tampon ud, haft sex og ikke været våd nok... Altså ALT der irritere slimhinderne i skeden.

Det er ikke korrekt at svamp ikke kan smitte, mænd har bare sværere ved at få det, da de har mere åbne forhold, og har nemmere ved at få sig vasket omkring penis.

Du burde tage til lægen for at få tjekket op på det, blot lige for at være sikker. Du kan sagtens købe en canesten kur eller en brentan creme, men det er SÅ dumt at selvmedicinere, så snak med lægen, for at være sikker på det er svamp..

Jeg vil ikke mene man kan have svamp uden at vide det, da det klør og svier som bare fanden! Desuden så får man mere udflåd som er grynet og lugter. Så hvis det er svamp burde du have bemærket det. så tag lige til lægen for at blive tjekket, evt han blot vil sende dig på apoteket efter noget i håndkøb, men få det lige tjekket alligevel. smiley Det er altid smart, om ikke andet så for at få en underlivsundersøgelse for at tjekke at alt er som det skal være, og der ikke er nogle kønssygdomme, når nu du er begyndt at blive seksuelt aktiv. smiley

• #12   11. nov 2014 faktisk kan du også få svamp bare af at dine hormoner ændre sig hele tiden. og hvis du har fået penicillin er svamp også ofte en bi effekt af medicinen, p-piller kan også give det, en hver ting der kan ændre på den normale bakterie flora du har i skeden. men det er sjældent at det smitter.

jeg kan ikke bruge canesten jeg er nødt til at gå til lægen, og jeg må have piller hver gang, men det fede ved det er at jeg skal have 1-2 kapsler og så er kløen væk i løbet af meget få dage, jeg får altid en svampekur udskrevet samtidig med en penicillinkur fordi det næsten er sikkert at jeg vil få svamp. jeg skal ikke længere undersøges jeg behøver blot at tale med lægen i tlf, om symptomer, så får jeg en recept.

det klør og svier, og jeg får hvide belægninger overalt, både på skamlæber og klitoris, jeg lugter ikke nødvendigvis anderledes eller får mere udflåd, men jeg er aldrig i tvivl.

• #13   15. nov 2014 Det er vigtigt at fortælle det ikke er en kønssygdom!!. skedesvamp er noget jeg tror alle kvinder oplever, jeg selv har haft det så slemt at det var nødvendigt med læge een gang, ellers har det været i meget mild grad og forsvundet af sig selv igen. Men den ene gang jeg måtte til lægen ringede jeg bare derned og de udskrev en recept på en pille jeg skulle spise også forsvandt det, mit kom pga
    Pencilin.

Kommentér på:
skedesvamp

Annonce