Kat i lejlighed {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Nogle af jer ved måske, at min kæreste og jeg lige har slået op (der var i hvert fald en masse søde HG'ere inde og give gode råd til at komme videre). Nu har jeg så fået øje på en af de gode ting ved det... han var nemlig allergisk overfor pelsdyr, og jeg ELSKER dyr. Men på grund af ham har jeg ikke kunne have dyr de sidste to år
Det kan jeg så nu, og vi har i familien tænkt meget på at anskaffe os en kat. Problemet er, at vi bor i lejlighed med altaner, og vi vil gerne kunne have dørene stående åbne om sommeren.
Vi kan umuligt være de eneste der gerne vil/har kat i en lejlighed, så jeg tænkte på om der var nogle der kunne komme med et godt råd. Kan man f. eks lære katten ikke at gå ud på altanen, eller kan man gøre et eller andet for at forhindre den i at gå derud?
God søndag og god SRP skrivning til de uheldige 3.g'ere der ligesom mig selv kæmper med opgaven
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Sæt net op ude på altanen, grimt men effektivt :o)
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Men den hoppede ikke over, eller noget
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.966
Vil foreslå dig, at købe kat ved en opdrætter, så d er sikker på, at katten kan leve livet som indekat.
mar 2009
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 41 Svar: 345
AMT, hvad med hvis der flyver fugle forbi, hopper de så ikke efter dem?
jun 2011
Følger: 17 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.138
Jeg har dog hørt skrækhistorier om katte der er hoppet ud fra altanen, men hvor tit det reelt sker kan jeg ikke sige
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.000
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.519
Jeg ville, andre andre forslår, sætte net op, så den ikke kan komme ud
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
mar 2009
Jeg tror jeg vil finde ud af noget med noget net, for vi bor på første sal så jeg tror ikke katten ville være bange for at springe ud der
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.007
Jeg skal passe på at den ikke smutter ud når jeg har døre eller vinduer til at stå åbne.
Alten har vi, men da vi bor til leje hos en bolig forening og ikke forventer at skulle bo her alt for længe vil jeg ikke sætte net op på altanen og kattene må ikke være inde/ude katte her. Men det er det klart det bedste at få sat et net op. (det skal være helt lukket)
De fleste katte elsker at være ude.
Hvis du ikke har anskaffet dig en kat endnu så anska en som ikke har være ude, da langt de fleste katte som har været vant til at være inde/ude kat bliver meget frustreret og kan miawe en del, samt være mere aktive og dermed kan udvikle sig til en uønsket adfærd.
mar 2009
jun 2011
mar 2009
Vi fik af vide at han sagtens kunne være indekat og var vant til at være det, samt at han var sød og rar. Men da vi så fik ham hjem blev han super aggressiv (jeg måtte flere gange lukke mig selv ude på toilettet for at slippe væk når han angreb) og han stod hele tiden og mjavede ved vinduet.
Vi endte med at give ham til nogle der boede ude på landet, så han kunne få lov at rende rundt udendørs.
Jeg tror dog også der var noget galt med ham, altså psykisk... han var altså lidt sær
jun 2011
Han var så også det eneste "øv" oplevelse vi har haft
Jeg mener nu også bare, at jeg aldrig ville købe en killing til at bo i en lejlighed, da jeg ikke ville kunne klare tanken om at skulle gå af med den igen.
mar 2009
Jeg tænker at man kan købe den fra en opdrætter, så man kan se dens forældre og dermed have en chance for at gætte hvordan den bliver som voksen
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.000
Ind i mellem støder man på katte der har en afvigende adfærd, uanset om det er ude eller indekatte.
Vi fik vores som killing, og hun bliver 5 til foråret. Hun stortrives med at være indekat, og nyder at bruge timer på altanen i en havestol
mar 2009
Kat i lejlighed