{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.936 visninger | Oprettet:

Kat i lejlighed {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Nogle af jer ved måske, at min kæreste og jeg lige har slået op (der var i hvert fald en masse søde HG'ere inde og give gode råd til at komme videre). Nu har jeg så fået øje på en af de gode ting ved det... han var nemlig allergisk overfor pelsdyr, og jeg ELSKER dyr. Men på grund af ham har jeg ikke kunne have dyr de sidste to år smiley

Det kan jeg så nu, og vi har i familien tænkt meget på at anskaffe os en kat. Problemet er, at vi bor i lejlighed med altaner, og vi vil gerne kunne have dørene stående åbne om sommeren.

Vi kan umuligt være de eneste der gerne vil/har kat i en lejlighed, så jeg tænkte på om der var nogle der kunne komme med et godt råd. Kan man f. eks lære katten ikke at gå ud på altanen, eller kan man gøre et eller andet for at forhindre den i at gå derud?

God søndag og god SRP skrivning til de uheldige 3.g'ere der ligesom mig selv kæmper med opgaven smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat i lejlighed
  • #1   14. dec 2014
    Sæt net op ude på altanen, grimt men effektivt :o)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   14. dec 2014 Vi har haft kat i lejlighed med altan, og der skete ingenting. (Den kom så også helt ud, da jeg syntes en kat skal id og bruge sine sanser).

Men den hoppede ikke over, eller noget smiley har heller aldrig hørt om en kat der hopper ud fra altanen smiley

• #3   14. dec 2014 Du kan sætte kattenet op på altanen, google det evt smiley
    Vil foreslå dig, at købe kat ved en opdrætter, så d er sikker på, at katten kan leve livet som indekat.

• #4   14. dec 2014 Krikken og Josefine, net var nok en god idé smiley

AMT, hvad med hvis der flyver fugle forbi, hopper de så ikke efter dem? smiley

• #5   14. dec 2014 Min søster har en indekat, men den er simpelthen så skrækslagen for alting (den havde det vidst ikke særligt godt inden de fik den), så den nærmer sig ikke altanen, den sidder bare indenfor døren når de åbner op smiley Den har aldrig bevæget sig derud.

Jeg har dog hørt skrækhistorier om katte der er hoppet ud fra altanen, men hvor tit det reelt sker kan jeg ikke sige smiley Ellers kan man jo sætte net op som andre siger smiley

• #7   14. dec 2014 Vi bor på 2. sal, og har kat. Hun færdes meget på altanen, men hopper ikke ud smiley

• #8   14. dec 2014 Vi har boet et sted, hvor overboens kat sprang ud fra altanen. Så jeg ville ikke turde gøre det.
    Jeg ville, andre andre forslår, sætte net op, så den ikke kan komme ud smiley

• #10   14. dec 2014 Ikke altan, men min mands kollega havde kat - den sprang ud fra et vindue, der stod på klem, og det overlevede den desværre ikke. Så jeg ville ikke risikere det.

• #11   14. dec 2014 Tak for rådene alle sammen smiley
    Jeg tror jeg vil finde ud af noget med noget net, for vi bor på første sal så jeg tror ikke katten ville være bange for at springe ud der smiley

• #12   14. dec 2014 Jeg har kat i lejlighed.
    Jeg skal passe på at den ikke smutter ud når jeg har døre eller vinduer til at stå åbne.
    Alten har vi, men da vi bor til leje hos en bolig forening og ikke forventer at skulle bo her alt for længe vil jeg ikke sætte net op på altanen og kattene må ikke være inde/ude katte her. Men det er det klart det bedste at få sat et net op. (det skal være helt lukket)
    De fleste katte elsker at være ude.
    Hvis du ikke har anskaffet dig en kat endnu så anska en som ikke har være ude, da langt de fleste katte som har været vant til at være inde/ude kat bliver meget frustreret og kan miawe en del, samt være mere aktive og dermed kan udvikle sig til en uønsket adfærd.

• #13   14. dec 2014 Anette, vi vil bestemt anskaffe os en der aldrig har været ude. Planen var at anskaffe en killing som vi så ikke lukker ud smiley

• #14   14. dec 2014 Jeg ville ikke anskaffe en killing, da du på den måde slet ikke ved om den udvikler et temperament og sind som passer til at være en indekat smiley Jeg ville tage en tur til et internat og finde en kat der altid har været inde, og som man med sikkerhed ved kan trives med det.

• #15   14. dec 2014 Eifos, vi har en gang anskaffet os en kat fra et internat, det gør vi aldrig igen smiley
    Vi fik af vide at han sagtens kunne være indekat og var vant til at være det, samt at han var sød og rar. Men da vi så fik ham hjem blev han super aggressiv (jeg måtte flere gange lukke mig selv ude på toilettet for at slippe væk når han angreb) og han stod hele tiden og mjavede ved vinduet.
    Vi endte med at give ham til nogle der boede ude på landet, så han kunne få lov at rende rundt udendørs.
    Jeg tror dog også der var noget galt med ham, altså psykisk... han var altså lidt sær smiley Så internat katte tør vi ikke igen smiley

• #16   14. dec 2014 Det lyder næsten som en vi engang fik fra inges kattehjem smiley
    Han var så også det eneste "øv" oplevelse vi har haft smiley Alle vores andre har været fra enten dyreværnet eller Inges kattehjem.

Jeg mener nu også bare, at jeg aldrig ville købe en killing til at bo i en lejlighed, da jeg ikke ville kunne klare tanken om at skulle gå af med den igen.

• #17   14. dec 2014 Eifos, nej det ville være frygteligt at skulle gå af med den igen smiley
    Jeg tænker at man kan købe den fra en opdrætter, så man kan se dens forældre og dermed have en chance for at gætte hvordan den bliver som voksen smiley

• #18   14. dec 2014 Jeg synes da fint du kan købe en killing. Den ved jo ikke bedre ,end at at være indekat er normen. Bedre at den vænner sig til det fra helt lille, og så kan du osse selv sætte dit præg på den.
    Ind i mellem støder man på katte der har en afvigende adfærd, uanset om det er ude eller indekatte.
    Vi fik vores som killing, og hun bliver 5 til foråret. Hun stortrives med at være indekat, og nyder at bruge timer på altanen i en havestol smiley

• #19   14. dec 2014 Stine, jeg tænker også umiddelbart at det er nemmere at opdrage en killing til at være inde hele livet smiley

Kommentér på:
Kat i lejlighed

Annonce