{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Hvad koster det? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skal have min pony med på landbrugsskole til januar og hun skal have dyrlæge inden.. Men problemet er at jeg ikke ved hvad jeg skal regne med at det kommer til at koste..
Hun skal gerne have raspet tænder, eller ihvertfald have dem tjekket, og så skal hun have sin første vaccine, det vil sige tre vaccinationer, gødnings prøve.. Jeg er i tvivl om hun skal have pas inden hun skal med også? De sagde bare at den skulle være vaccineret og så skulle jeg aflevere en ren gødningsprøve, men er det ikke lovkrav at den har pas når den er opstaldet? Jeg ved godt at den burde have det lige meget hvad men jeg har bare været for doven til at få det lavet.. Er der nogen der kender en cirka pris? Jeg har skrevet til de forskellige dyrlæger her omkring men de er rigtig dårlige til at få svaret.. smiley
Tak på forhånd :-)))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad koster det?
  • #1   15. dec 2014 Ved ikke ang. pris

    men alle heste skal have pas om de er opstaldet eller ej smiley


  • #2   15. dec 2014 Jeg giver omkring de 1000-1200 for ordning af tænder, ca. 650 for den årlige vaccine og 150 for gødningsprøve (med bændelorm også). Ved ikke hvad de andre ting koster, tror vaccinerne koster det samme, og passet koster nok også et par hundrede at få lavet smiley

    Ring til din dyrlæge i stedet for, de plejer nu nok at kunne give en ca. pris i røret smiley


  • #3   15. dec 2014 Altså du må jo slet ik køre med ponyen, før den har pas, så du er ved at ha lidt travlt, da man ik bare lige får lavet et pas.
    Din dovnskab bider dig i røven nu, det er ca 4 år siden din pony sku ha haft pas.
    Et nyt pas ka sagtens ta flere måneder og du ska ha en dyrlæge ud og besigtige. Og ponyen ska sikkert osse chippes (for det ska alle ikke brændemærkede med nr - heste være) og tages ud af konsum, når den ska opstaldes, ingen gider bøvle med alle de regler der er.
    Jeg begriber ikke, at der stadig findes uvidende hestemennesker på det område!!
    Har hesten ikke pas, ka opstaldningssted og du få en bøde på 5000, mener jeg.

    Min får ordnet tænder ved hestetandlæge, og det kostede vist 1500, har ik brugt dyrlæger til det endnu.
    Men har hørt flere, der får en kombi med tænder og vacc. og dermed osse lidt billigere.
    Men tror det er nemmere at ringe til dyrlægerne i dit område.

    Puha det bliver en dyr omgang ikke at være opdateret...


  • #4   15. dec 2014 Jeg er skam ikke uvidende.. Men jeg ved også at mange lige som mig ikke har tænkt over det når den bare går hjemme på marken.. Jeg har ikke været i en situtation hvor det var yderst nødvendig at hun havde pas.. Og ja det bliver dyrt, men det gør vel ikke noget når jeg har pengene til det.. smiley
    Men ja, kontakter dyrlægen senere og får det hele ordnet..


  • #5   15. dec 2014 Uanset om hesten "bare" går hjemme på marken skal den have pas. Det er lovpligtig. smiley Og det er også i passet/medicinsiderne du får skrevet dens vacciner.

  • #6   15. dec 2014 Ja, det er rigtigt nok.. Har ringet til dyrlægen og der er bestilt tid til et besøg.. smiley

  • #7   15. dec 2014 Det ku jeg godt være lidt i tvivl om, eftersom du stiller spørgsmål om pas og regler derom smiley
    Og at man regner med, at et pas tar 14 dage om at blive lavet - der er jo juleferie.
    For du ka ik rigtig flytte ponyen, inden alt det er i orden.
    Har hørt om ventetid på nye pas, på optil 4 måneder.
    Men håber da det går i orden smiley


  • #9   15. dec 2014 Der er da intet galt i at spørge hvad ting koster, heller ikke selvom man har penge til det.

Kommentér på:
Hvad koster det?

Annonce