{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

koldblod/varmblod {{forumTopicSubject}}

hej HG
søger alt den hjælp jeg kan få til og hjælpe mig med og lave min synopsis/projekt opgave

vores overemne er modsætninger

jeg har så valgt og skrive om koldblod/varmblod

det er fordi jeg undre mig over hvorfor en koldblod ikke vil få så høj en karakter som en varmblod smiley de forventer jo at når man kommer ind på banen at man kommer med en elegant og smidig hest og det er en koldblods jo ikke ? eller er det bare noget man siger ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  koldblod/varmblod
  • #1   17. dec 2014 Fordi koldblods ikke er lige så gode som varmblods - såre simpelt. Dressuridealet er jo langt nemmere at opnå med en varmblod end en koldblods, simpelthen fordi varmblodshesten har et langt større medfødt talent for at udføre øvelserne.
    Dermed ikke sat at koldblods er dårlige. Sidste gang jeg var til dressurstævne blev LA et eller andet vundet af en koldblodshest til trods for de mange fine varmblodsheste som også gik.
    Men jeg har også oplevet at der nærmest bliver dømt ned på koldblodede heste uden grund.

• #2   17. dec 2014 men hvorfor er de ikke så gode ?

• #3   17. dec 2014 Koldblodsheste er ikke bygget til at udføre den type øvelser. de er avlet til at gå foranen vogn - ikke danse afsted på en dressurbane. De har heller ikke gangarterne fra naturens side. ligesom varmblodshesten. Generelt set er de bare ikke bygget til det. På samme måde vil en varmblodshest jo heller ikke kunne trække det samme som en koldblodshest avlet til eks. at pløje marken

• #4   17. dec 2014 tak

• #6   17. dec 2014 mange tak smiley

• #7   17. dec 2014 Koldblodshesten blev avlet i sin tid til at arbejde på markerne og trække store tunge ting. Som ølvogne osv. De lettere heste blev avlet til at være rideheste og andre sportsgrene såsom Polo, højdespringspring, travløb osv. Nogle officerer brugte dog lidt tungere heste i krigsføringen.
    Man kan se på det sådan hvis man laver det sort/hvidt.
    Koldblod er trækheste. Varmblods er rideheste. Dog er verden ikke sort/hvid(heldigvis) men hvis du ser på udstyr osv. så er det nemmere at købe udstyr til en varmblod end at købe til en koldblods. Til koldblodsen er sadlerne ofte for lange og smalle og hovedtøjet for småt. smiley

Jeg har jo min varmblods men ønsker mig også en koldblods smiley

Mvh TT

• #8   17. dec 2014 Der findes jo mange forskellige slags koldsblods..En tæt, kraftig bygget hest med lidt hovskæg kan sagtnes måle sig på alm. konkurrence plan. Det vil jeg kalde racer som fjordhesten, haflinger, irish cob osv..
    Men tungere koldblodsheste som jyden, shire og brabant (der findes maaange flere, også af dem jeg nævnte før) vil jeg som de andre siger, sige at de ikke er avlet til dressuren. De har ofte korte, men stærke ben og er tunge. De egner sig bedre som arbejdsheste/køreheste eller udstilling smiley
    Doh har jeg set rigtig mange shire/clydesdales egne sig godt til dressur. Det tror jeg kan have noget at sige om at de er 'spinklere' bygget i forhold til jyden og har meget længere ben.

• #9   17. dec 2014 De nyere sporty modeller af koldblod, kan komme en del længere en de gamle kompakte typer... Der syntes jeg f.eks at min haflinger hoppe, taler for sig selv i hendes bygning smiley

profilbillede
  • #10   17. dec 2014 Simone er det ikke lidt galt at kalde shirehesten for en tung koldblods? Med tung koldblod tænker jeg jyde som du fint nævner, men shiren ville jeg ikke forsøge at putte ned i den boks - det er de lidt for lette og langbede til efter min mening? smiley

• #12   17. dec 2014 Louise: jo..nu du siger det smiley Både clydes og shires er meget lette og fine køre/show heste og ikke helt så tunge, kortbenede og kompakte som de andre jeg nævner. smiley

Kommentér på:
koldblod/varmblod

Annonce