1.008 visninger
|
Oprettet:
Køreprøve imorgen O: {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Jeg skal til køreprøve imorgen. Jeg har været igang med kørekortet i over 6 måneder grundet fordi min lægeerklæring havde problemet med at komme igennem systemet.
(Ikke et godkendelses problem, heldigvis)
Men jeg vil da høre jer, som har været til køreprøve, hvordan i har oplevet køreprøven. Hvad har I lavet af øvelse og kørsel, og hvor lang tid tog det osv.
Har i nogle gode tips til køreprøven? Jeg er som sådan ikke nervøs nervøs, men er da alligevel lidt bange for at jeg dumper. (Men er alle ikke det?)
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
Slap af, og orienter dig godt. - jeg dumpede min første prøve fordi jeg holdt for hajtænder, det var nada udsyn og da jeg skulle til at køre måtte ham der skal godkende en (kan ikke huske hvad de hedder) hugge bremsen fordi der kom en bil jeg ikke havde set. Og selvfølgelig var det lige inden vi skulle til at køre hjem, så det var godt nok sur røv.
Anden gang kørte jeg.. 15-20 minutter og så var det hjem.
Jeg skulle ikke det store, bare køre rundt, køre forlæns ind i en parkeringsbås og så tog vi lidt teori om hvad der skal til for at dækket er godkendt osv.
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.687
Jeg gik i stå 2 gange - var SÅ nervøs. Jeg blev dyttet af, fik fingeren, blev presset bag på af de andre biler. Alt i alt, en virkelig ubehagelig køreprøve - men bestod.
Det eneste jeg kan sige er at tage en dyb indåndning inden i kører afsted, og så tag tingene med ro. Hvis du går i stå, så få starten bilen hurtigt op og kom afsted - lad endelig være med selv at gå i stå og bliv sur (kender flere der er dumpet på det grundlag). Lad være med at lade dig påvirke af alle de andre i trafikken - hvis du overholder farten, så kan du ikke gøre mere end det. (kender også flere der er dumpet fordi de har kørt for hurtigt, fordi bilen bagved at lagt og presset på)
feb 2014
Følger: 10 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 493
Jeg har øvet parkering og opstart på en bakke, hjemme ved mig selv idag. Imorgen skal jeg have 2 lektioner før prøven hvor vi repeterer diverse.
Jeg skal op kl 1015, så der er heldigvis ikke så mange mennesker!
jun 2011
Følger: 17 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.138
Jeg dumpede første gang fordi jeg trådte på speederen på vej hen til et kryds der var rødt (var ret langt fra, syntes lidt sagkyndig var en sur mand der bare manglede noget at brokke sig over
Du skal bare tænke at du kører med din kørelærer, og hyggesnak gerne hvis det får dig til at slappe af
maj 2007
Følger: 84 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.495
Det var faktisk en god oplevelse..
feb 2014
Følger: 10 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 493
Vi tøffede rundt omkring 30 minutter. Var i midtby, motorvej, motortrafikvej og lidt andet. Jeg var lige ved at komme til at overhæle en lastbil højre om (Ved ikke lige hvad der skete for det... >.<) Men jeg opdagede min fejl før jeg overhovedet nåede hans bagende.
Så alt i alt en god prøve!
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
jun 2011
Følger: 17 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.138
Køreprøve imorgen O: