{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Hjælp til Vægttab - sundere mad?!? {{forumTopicSubject}}

Hej hestefolk
Jeg tænkte, der nok var nogen herinde der kan hjælpe mig. Jeg vil rigtig gerne tabe mig. Jeg træner 4 gange om ungen på hold i fitness nogen dage flere hold i træk. Ud over det er jeg også 3 gange om ugen ude hos hesten, godt nok er det kun jordarbejde lige nu pga han har vokseværk. Alligevel synes jeg slet ikke der sker noget med kroppen eller vægten. Så tænker det nok er maden jeg spiser som ikke fungere optimalt. Jeg har bare virkelig brug for inspiration til sundere mad eller, hvis i har et bedre råd som måske kan hjælpe mig.

Håber i kan hjælpe mig på forhånd tak . ;D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til Vægttab - sundere mad?!?
  • #1   29. jan 2015 Jeg er nok en dårlig inspiration til at hjælpe da jeg har anoreksi..
    Men da jeg var på en god kur for at tabe det jeg synes var for meget gik jeg efter 8 timers kuren.
    jeg måtte spise fra klokken 13 til 21. du bestemmer selv tidsrummet. og da jeg skar brød, pasta, ris og kartofler fra skete der noget smiley
    at det så gik galt i mit hoved er i ikke kurens skyld

• #2   29. jan 2015 Gå til lægen og få en plan over mad motion osv osv. Så er du sikker på det ikke går over eller under gevind! smiley

• #3   29. jan 2015 Det jeg godt kunne tænke mig blandt anden det var måske at få nogen opskrifter. Har F.eks også hørt det med brød ris pasta mm at man skal prøve at holde sig fra det ... Problemer med det er bare at stort set alle retter jeg kender er der en af delene i. smiley

• #4   29. jan 2015 Et godt tips mht. kosten er også at spise mindre pr. potion, også spise flere gange om dagen... har læst at hvis man spiser ekstremt små målrider cirka hver 3. time, holder man forbrændingen i gang hele tiden, hvilket jo er godt smiley bare husk, at spise sådan det cirka passer med, den mængde motion du dyrker.

Og ellers skær alt hvad der hedder kulhydrater væk (brød, pasta, ris, kartofler osv.), så går det helt af sig selv smiley

Og hvis du mangler idéer til noget sundere mad, så gå eventuelt ind på TV2's hjemmeside, og under 'Bitz' store kur 2015', der er der et hav af opskrifter... smiley

MEN HUSK! Rom blev ikke bygget på en dag.... og måske heller ikke på en måned smiley

• #5   29. jan 2015 Du skal bare kende alternativerne til brød, pasta, ris osv..
    lav æg, broccoli, blomkål, stenalderbrød osv

• #6   29. jan 2015 Jeg har været i gang i et år ca, men det sker ikke noget. Så tænkte jeg måtte fokusere på maden. Jeg ELSKER bare mad, men det lyder som en god ide med mange små måltider. smiley

• #7   29. jan 2015 Det er mig før kur ca 70 kg

profilbillede
  • #8   29. jan 2015 mig ca 7 måneder senere 56 kg...

profilbillede
  • #9   29. jan 2015 http://mad.tv2.dk/2015-01-23-bitz-store-kur-madplan-for-uge-4 her er planen for sidste uge, og mener der kommer en ny madplan hver uge indtil uge 7 eller 8.

Og man kan sagsten lave mad uden at få kulhydrater. F.eks. laver vi ''pasta'' af squash, og det smager nærmest bedre end almindeligt pasta, og der er 0 kulhydrater i smiley

Ja, spil hellere flere små måltider. Og de små mellemmåltider kan jo være alt fra lidt nødder, en gulerod, lidt skyr eller en appelsin foreksempel smiley

Men jeg synes at du måske skal dele dit madforbrug op i mange små potioner i løbet af dagen, og ellers bare drikke 1-2 liter vand om dagen (husk at f.eks. frugtjuice, alkohol osv. også er en meget stor synder!).

Og ellers kan du eventuelt prøve at hente appen 'Lifesum - kalorietæller' (mener jeg den hedder), på din telefon. Der kan du indtaste højde, alder, nuværende vægt og ønskede vægt, også beregner den hvor mange kalorier du må få om dagen, for at tabe dig et x antal kilo om ugen (antal kilo pr. uge skal også vælges), og når du så dyrker motion, taster du også det ind, også må du spise mere smiley

Enormt smart, men måske lidt besværligt i starten smiley

Held og lykke med det!

• #10   29. jan 2015 Tabte du dig så meget ved at have de alternativer for ris pasta brød og kartofler. Det da helt vildt. smiley

• #11   29. jan 2015 Min far tabte sig cirka 10 kilo fra januar til slutningen af april sidste år, blot ved at skære alle kulhydrater og usunde drikkevarer væk, også holde styr på det hele med den der app, og så løb han hver anden dag smiley så det virker altså smiley

• #12   29. jan 2015 mit vægttab gik først rigtig igang da jeg skar det væk..
    i mit hoved er det kun fylde og ikke rigtig mad

• #13   29. jan 2015 Hvis man træner meget har kroppen også brug for kulhydrat... Det er ikke sundt helt at undvære det.
    Men fint at skære ned på det og kun spise det 2 gange om ugen fx.

Det kan faktisk også være sin træning der hæmmer dig lidt.. Høj intensitet men kun 2-3 gange om ugen i 30 min. Og med høj intensitet mener jeg så høj at du ikke kan føre en samtale mens.

Og så lige til sidst.. Har du prøvet at måle dig i stedet for at veje dig? Vægten kan godt snyde lidt. Du kan sagtens have tabt 1 kg fedt men taget 2 kg muskler på.. Så vil vægten jo være højere.

Held og lykke med det.. Jeg er selv lige gået i gang med en ny livsstil:-)

• #14   29. jan 2015 Mange tak for alle jeres svar... smiley

• #15   29. jan 2015 Et godt råd vil være at du ikke ,,bare" skal på en eller anden smart, moderne kur.. Det skal være en sundere livsstil. Så sådan noget som 8-timers kur, suppe kur, frugt kur osv - hold dig fra det. Spis i stedet en masse sundt, undgå dressing i salat, undgå Hvidt brød, pasta, kartofler, plus alt det fede mad selvfølgelig .. Også spis små måltider flere gange om dagen, men endelig ikke lige unden du skal i seng smiley .

Held og lykke!

• #16   29. jan 2015 Prøv at tæl kalorier i en hel uge, også dem du drikker eller de små snacks mellem måltiderne - mange spiser mere, end de reelt selv ved smiley

• #17   30. jan 2015 Tabte mig 0.5kg om ugen (var det jeg havde valgt) ved at bruge Lifesum smiley Og jeg spiste alt det jeg plejede, inklusiv pasta, brød, ris osv og jeg tabte mig alligevel smiley

Kommentér på:
Hjælp til Vægttab - sundere mad?!?

Annonce