{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

beder jer om hjælp med annonce. {{forumTopicSubject}}

jeg er simpelthen så elendig til at skrive annonce.. skriver direkte fra hjertet så det ender altid med de bliver så lange at det er for uoverskueligt for læseren smiley
Så hvis nogen har tid og lyst. vil i ikke hjælpe mig med at forkorte det??

Teksten:

Sonny søger part.

Sonny er en pony på 140. Han er en blanding mellem islænder og NF. Han er en vallak på 17 år. Trods de 17 år så holder han sig godt. Sonny har et roligt temperament, dog rigtig nysgerrig. På stald er han altid rolig, venlig og imødekommende, han vrinsker altid efter genkendende stemme og kommer og hilser. Han kan godt være tryghedskrævende på folden, på den måde at han helst vil være hos sin flok. Dette kan gøre at der kan være komplikationer med at hente ham fra fold. Men kommer man til at kende ham godt, vil dette ikke være et problem. Sonny er den mest fantastiske turhest, han tager alt med storm, er ikke voldsom hvis han bliver skræmt. Han nyder skovturen ligeså meget som sin rytter. Han har dog vandskræk og kan godt reagere hvis der har været vandskyld på vejene eller nogen sprøjter med vand. Han er vant til helt tungt trafik, som lastbiler og motorcykler. Sonny kan sit gram i dressuren, dog vil han aldrig blive en god talentfuld dressur hest. Jeg har altid holdt mig på lav plan i dressuren, hvilket han klare flot. Jeg har desværre ingen resultater fra dressuren, men Sonny og Jeg har altid lagt på 2-5 plads under LC-klasser. Sonny er en rigtig god springer. Har førhen sprunget baner på ham på en højde af 100-120 cm. Dog er det et stykke tid siden pga. jeg fik en frygt for springning. Han elsker at springe af hele sit hjerte og gør alt for at gøre det godt og have det sjovt på samme tid. Jeg har sprunget flere klasser på ham, dog højest en LD og babyjump. Det seneste 1½ år har jeg mere og mere interesseret mig for en mere klassisk/western ridestil hvilket jeg stadig rider. Dette har Sonny og jeg fundet stor interesse i, hvilket også har gjort Sonny mere tilfreds og arbejdsvillig under ridningen. Sonny kan også tricks hvilket han finder sjovt når vi skal lave andet end at ride. Han kan rides med alt, stangbid, alm bid, hackamore, sidepull og med cordeo. Han er stemmestyret og benstyret, med en lille hjælp fra tøjlen. Sonny kan håndteres af alle fra jorden, så længe man er stille og rolig og har en venlig hånd.
Sonny har desværre astma og har haft det i alle de år vi har haft ham. Derfor kan ridningen godt variere om hvor meget man kan arbejde med ham de dage man rider. Men har han en dag hvor astmaen er svær så er en skovtur ikke noget der forhindre Sonny.
Som skrevet før er Sonny rigtig vandskræk hvilket skyldes en dårlig oplevelse og behandling helt tilbage fra tidligere ejer da hun havde en part på ham. I de 5½ år jeg har ejet ham har jeg ikke kunne vænne ham til vand, så jeg har bare lært at acceptere hans skræk.
Ellers er Sonny god dagen lang, altid madglad og i godt humor, han giver altid en glæde ved at have ham rundt om sig.
Sonny står i 6650 Brørup. 1,5 km fra stationen, så offentlig transport er en mulighed.
Antal dage part vil kunne have ham i ugen vil variere men de vil aldrig blive mindre end 2 dage i ugen.
Pris: 400,- i Måneden.
Sonny må ikke flyttes!
Der vil blive lave partskontrakt. Folk med interesse vil kunne have mulighed for at se kontrakten, via E-mail.
Krav til part: Er man under 18, skal der være en forældre eller værge over 18 som også skal underskrive partskontrakten. Jeg ønsker at parten følger 20% reglen, ang vægt. Parten må ikke forstyrre hestens balance med sin højde. Dette kan tjekkes ved prøve af hesten. Jeg ønsker ikke en på højt niveau. Da Sonny med sin astma ikke kan holde til andet end nogle få stævner og ellers alm arbejde. Jeg ønsker heller ej en uerfaren. Der vil ikke være nogen staldarbejde. Parten må helt selv bestemme hvad hun vil arbejde med, så længe der bliver redet forsvarligt og under hensyntagen til hestens tarv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  beder jer om hjælp med annonce.
  • #1   11. feb 2015 Iih du har samme problem som mig smiley normalt er jeg lidt for god til at fatte mig i korthed på skrift, men når det gælder heste så forsvinder det altså smiley et øjeblik jeg læser lige det hele smiley

  • #2   11. feb 2015 Okay. ja det er svært. synes selv jeg har kortet det meget xD Men det kan jo ikke ses når der står jeg har skrevet over 600 ord..

  • #3   11. feb 2015 aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalt for langt! det er jo en helt roman, om én partannonce til én hest.
    Kort der helt ned, nærmest ned i punkter, så det bliver overskueligt for eventuel fremtidig part, vandskræk, foldproblemer, nærmere udybelse af astma ovs. kan forklares når der kommer henvendelser eller når de kommer ud og kigger smiley


  • #4   11. feb 2015 Du kan skrive alder og højde i punkter i stedet for tekst, på den måde er det mere overskueligt.
    Skriv han er sød i skoven, vant til trafik men han er vandskræk.
    Ved dressur kan du skrive at han sagtens kan sin dressur men ellers ikke noget ekstraordinært.
    Ved spring kan du skrive at han er dygtig og har sprunget baner på 100-120 men det er ikke holdt ved lige.
    Og så skrive at han lige nu bliver redet ud fra klassiske/western principper og det trives han ved.
    Nævne kort hvordan han er på stald og fold og så slut.
    I stedet for at skrive at parten skal overholde 20% reglen så regn selv en vægtgrænse ud, en eventuel part kan jo ikke vide hvor meget hesten vejer smiley
    Det er ikke relevant hvad hesten kan rides med, hvorfor han er vandskræk eller hvorfor springningen ikke er holdt ved lige, det kan den nye part selv få at vide løbende smiley


  • #5   11. feb 2015 Og selvfølgelig det at han har astma smiley

  • #6   11. feb 2015 Jeg gad ikke engang læse det. Men Mette har helt ret i de ting hun siger. smiley

  • #7   11. feb 2015 Tænk kort og præcist - skriv fakta og nogle få nøgleord ned.

    Man behøver ikke skrive alt om hesten - folk skal nok spørge og ellers kan man så fortælle det når først der er taget kontakt. Bare skriv det, som er relevant og som du selv synes ville være praktisk at læse.

    Hvis jeg lige hurtigt skimmer din tekst og hiver det frem, som jeg selv synes er mest væsentligt, så får jeg lavet noget i stil med det her:

    "Maks. kategori II pony (140 cm) søger part.

    Sonny er blanding af islænder og NF, 17 år gammel og i sin bedste alder, dog har han astma, som der selvfølgelig skal tages hensyn til, men udover det er han en frisk og god dreng.

    Sonny er en god allround pony, som kan lidt af hvert - han er god på tur og nyder at springe, dog er dressuren ikke det vi går mest op i, men har dog været til stævner i dressur.
    I spring har han før sprunget op til 100-120 baner og deltaget i babyjump + LD springklasser.

    Sonny bliver pt. trænet i en klassisk/western ridestil og tricks og kan rides med stort set alle typer trenser - fra stangbid til cordeo, da han kan styres med stemmen og schenkler.

    Sonny står i 6650 Brørup. 1,5 km fra stationen, så offentlig transport er en mulighed.
    Antal dage part vil kunne have ham i ugen vil variere men de vil aldrig blive mindre end 2 dage i ugen.

    Pris: 400,- i Måneden.
    Sonny må ikke flyttes!
    Der vil blive lave partskontrakt. Folk med interesse vil kunne have mulighed for at se kontrakten, via E-mail.

    Er du under 18 år, skal du have dine forældres samtykke og opbakning."


    Det med højde og vægt - der skal du nok være lidt specifik, for selvom to heste har samme højde, behøver det ikke betyde at de har samme ideal vægt eller ryglængde, to faktorer der er med til at afgøre hvilken rytter der kan sitte på hyppen.

    Held og lykke smiley


  • #8   11. feb 2015 Ridning med hjertet: Tusind tusind tak! Er glad for du ville hjælpe mig! er så røvelendig til sådan noget selv!! smiley


  • #9   11. feb 2015 Det var da så lidt smiley

    Kender godt det med man kan skrive romaner om sin hest - derfor opdaterer jeg heller ikke så meget i profilerne, for når man har haft dem i så mange år, så er der bare meget at skrive!

    Når det så gælder at sortere i seriøse (og mindre seriøse) henvendelser, så mærk din mavefornemmelse og vær ikke bange for at spørge ind til hvad personen selv forventer af samarbejdet smiley


  • #10   12. feb 2015 Har skåret lidt ned på det smiley men jeg synes faktisk det er fint at der står meget om ham så man ved lidt om ham smiley


    Sonny er en pony på 140. Han er en blanding mellem islænder og NF. Han er en vallak på 17 år men holder sig godt. Sonny har et roligt temperament, dog rigtig nysgerrig. På stald er han altid rolig, venlig og imødekommende. Han kan godt være tryghedskrævende på folden, på den måde at han helst vil være hos sin flok. Dette kan gøre at der kan være komplikationer med at hente ham fra fold. Men kommer man til at kende ham godt, vil dette ikke være et problem. Sonny er den mest fantastiske turhest! Han er ikke voldsom hvis han bliver skræmt. Han har dog vandskræk og kan godt reagere hvis der har været vandskyld på vejene eller nogen sprøjter med vand. Han er vant til helt tungt trafik, som lastbiler og motorcykler. Sonny kan sit gram i dressuren, dog vil han aldrig blive en god talentfuld dressur hest. Jeg har altid holdt mig på lav plan i dressuren, hvilket han klare flot. Sonny og Jeg har altid lagt på 2-5 plads under LC-klasser. Sonny er en dygtig springer. Har førhen sprunget baner på ham på en højde af 100-120 cm. Dog er det et stykke tid siden. Han elsker at springe! Jeg har sprunget flere klasser på ham, dog højest en LD og babyjump. Sonny og jeg fundet stor interesse i at ride klassisk/western, hvilket også har gjort Sonny mere tilfreds og arbejdsvillig under ridningen. Sonny kan forresten også nogle tricks! Han kan rides med alt, stangbid, alm bid, hackamore, sidepull og med cordeo. Han er stemmestyret og benstyret, med en lille hjælp fra tøjlen. Sonny kan håndteres af alle fra jorden, så længe man er stille og rolig.
    Sonny har desværre astma og har haft det i alle de år vi har haft ham. Derfor kan ridningen godt variere om hvor meget man kan arbejde med ham de dage man rider. Men har han en dag hvor astmaen er svær så er en skovtur ikke noget der forhindre Sonny.
    Som skrevet før er Sonny rigtig vandskræk hvilket skyldes en dårlig oplevelse. I de 5½ år jeg har ejet ham har jeg ikke kunne vænne ham til vand, så jeg har bare lært at acceptere hans skræk.
    Ellers er Sonny god som dagen er lang, altid madglad og i godt humør.
    Sonny står i 6650 Brørup. 1,5 km fra stationen, så offentlig transport er en mulighed.
    Antal dage part vil kunne have ham i ugen vil variere men de vil aldrig blive mindre end 2 dage i ugen.
    Pris: 400,- i Måneden.
    Sonny må ikke flyttes!
    Der vil blive lave partskontrakt. Folk med interesse vil kunne have mulighed for at se kontrakten, via E-mail.
    Krav til part: Er man under 18, skal der være en forældre eller værge over 18 som også skal underskrive partskontrakten. Jeg ønsker at parten følger 20% reglen, ang vægt. Parten må ikke forstyrre hestens balance med sin højde. Dette kan tjekkes ved prøve af hesten. Jeg ønsker ikke en på højt niveau. Da Sonny med sin astma ikke kan holde til andet end nogle få stævner og ellers alm arbejde. Jeg ønsker heller ej en uerfaren. Parten må helt selv bestemme hvad hun/han vil arbejde med, så længe der bliver redet forsvarligt og under hensyntagen til hestens tarv.


Kommentér på:
beder jer om hjælp med annonce.

Annonce