{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

1 hest + en flok køer {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Jeg er lidt efter lidt begyndt at kigge efter en pony. Min chef som er landmand har køer, og siger at jeg godt må have den gående ude ved sine køer mens jeg arbejder hos ham smiley Nu kommer mit spg så bare....

Kan køer godt gå som selvskab til en pony(ældre end 2 år) Jeg ved de egentlig gerne må gå selv, men det syntes eg ikke er iorden, og om køer så kan holde den hest ved selvskab, eller om der SKAL være 2. Jeg har tænkt over enten 2 små shettere eller en stor pony(hvilket også var det vi havde aftalt) men kunne allerhelst tænker mig en ridelig pony smiley


PLEASE HJÆLP MIG!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 hest + en flok køer
  • #2   19. feb 2015 Jeg synes fint man kan lade køer og heste gå sammen, men der er brug for en hest mere alligevel. Køer er ikke ligesom heste og de har altså ikke helt det samme ud af det. Og når det er en flok vil køerne sandsynligvis også være lidt racistiske og ikke blive så nære venner med hesten som desperat vil forsøge at tilpasse sig.

  • #3   19. feb 2015 Kunne man så ikke - hvis jeg finder den rette pony - låne en shetter el. foldbums? smiley Eller ville der ikke være nogle der turde fordi de kommer til at stå sammen med en flok køer? smiley

  • #4   19. feb 2015 køre og heste komplimentere hinanden godt med hensyn til afgræsning så på det punkt er det en super gode ide... men som bettemus skriver så kan det give sociale problemer og nogle køer kan finde på at spise halehårene. havde jeg en foldbums jeg ville låne ud ville jeg nok være ligeglad med om den mistede hele eller noget af halen så jeg ville gerne låne dig min fiktive foldbums smiley


  • #5   19. feb 2015 du vil formentlig sagtens kunne låne en foldbums et sted, jeg ville på ingen måde være bange for at lade min hest gå sammen med køer. Køer er jo generelt nogle fredelige gutter, heste og køer kan sagtens gå sammen smiley

  • #6   19. feb 2015 Min første hest gik sammen med køer de første 3 år af hendes liv hos os (jeg fik hende, da hun var 6 mdr). Det kan ikke anbefales som eneste selskab til en hest. Du skulle have set hende, da vi endelig fik en selskabspony - først var hun grundigt forvirret over at skulle tale "hestesprog", og derefter blev hun så glad for den pony, at det næsten gjorde ondt at se på.

    Til orientering var det før loven om hesteselskab til plage blev vedtaget, og jeg var 9 år gammel, da jeg fik hende, så jeg stolede selvfølgelig på, at min far vidste, hvad han lavede. Han var landmand som din chef og mente, at det nok skulle gå. I dag kunne jeg aldrig finde på det.


  • #7   19. feb 2015 Der er også flere shetlændere som bortgives smiley

  • #8   19. feb 2015 Vær OBS på lungeorm der kan smitte hesten

  • #9   19. feb 2015 Er der midlertidigt kan jeg ikke se et problem i at den udelukkende går med køer, men på længere sigt er det ikke en løsning hvis hesten skal trives som en "alm hest". Men begge dyr græsser og lever i flok så selve trygheden er tilstede.

  • #11   19. feb 2015 Jeg kendte altså en hest, som ikke ville flytte sig en ko og fik et horn i siden. Døde på stedet.
    Medmindre køerne ikke havde horn, ville jeg altså ikke turde lade dem gå sammen.


  • #13   20. feb 2015 Vi har selv køer og jeg vil aldrig nogen sinde lade mine ponyer gå med dem da de bliver så grimme af det, fordi de slikker på dem og spiser deres man og hale og det er altså bare ikke kønt
    Men hvis de kan få en fold uden køer er du meget velkommen til at låne min shetter smiley


  • #14   20. feb 2015 Nesha det er ikke alle køer det gør det, mine køer gør ikke sådan ved mine heste

  • #15   20. feb 2015 Jeg tror i reglen, at det handler mest om kalve - altså om det er kødkvæg med kalve, eller om det er malkekvæg eller f.eks. kvier, som hestene går sammen med. Sådan var det hos os - min hest blev altid lukket fra, når der kom kalve om foråret, for så blev køerne for beskyttende. Der var også nogle stykker med horn dengang, det kan nemt blive farligt.

  • #16   20. feb 2015 Jeg tror sagtens du kan finde en låne selskabshest til at gå sammen med, men hvis det bliver svært så sker det også ret ofte efterhånden at folk forærer små ponyer eller uridelige heste væk. Men tænk dig om. Hvis man påtager sig ansvaret for et andet dyr, så er det ens pligt at pleje, passe og beskytte dyret på den bedst mulige måde, og det er uanset hvad dyret har kostet. Dens trivsel er ikke mindre vigtig og dens liv er lige så meget værd som den anden hest.

  • #17   20. feb 2015 Mange tak smiley
    Ponyerne kommer til at gå sammen med goldkøerne og de drægtige kvier (de drægtige unge og gamle køer) smiley De opfører sig som heste i store træk og er egentlig meget nysgerrige. smiley


  • #18   20. feb 2015 Der findes næsten ikke noget mere nysgerrigt end kvier af malkerace, synes jeg - min løberute går forbi en flok kvier om sommeren og hold nu op, hvor er jeg da bare dagens underholdning for de damer, når jeg lunter forbi smiley

    Held og lykke med projektet - så længe der ingen kalve er, og du har mere end en hest, så ville jeg også tro på, at det kan lykkes smiley


Kommentér på:
1 hest + en flok køer

Annonce