{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

katarina b
katarina b
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Håndhest søges til langtur {{forumTopicSubject}}

Davs til alle jer dejlige hestefolk smiley

Jeg er igang med planlægningen af en langtur jeg skal starte her til sommer. Jeg regner med at være afsted i 2 måneder, fra ca. slut juni til slut august. Turen skal forgå i Sverige, med start i Malmø, hvorefter jeg rider mod Stockholm og derefter mod vest til den Norske grænse og til sidst syd på igen. Det bliver ca 1.600 km i alt smiley Jeg glæder mig ufatteligt meget. Jeg er dog ved at komme frem til den konklusion, at jeg nok bliver nødt til at have en håndhest/pakhest med…Og det er her problemet ligger, da jeg har nemlig kun én hest til turen, den anden kan ikke komme med da den skal fole i august.
Derfor henvender jeg mig til Danmarks (efter min mening) største hesteforum for at høre om der er nogen herinde der har en hest eller større pony de vil låne ud til formålet?
Jeg kan stå for dens træning op til turen (hvis den ikke er i form) og jeg sørger for at den bliver passet med smed og får boots på til turen. Den bliver ikke overanstrengt, det bliver skridt stort set hele vejen og oppakning kommer ikke over de 50kg.
I kan kigge forbi min facebook side og se hvilke forberedelser jeg gør mig: https://www.facebook.com/langtursridning?ref=aymt_homepage_panel

tak for jeres tid,

vh
Katarina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Håndhest søges til langtur
  • #1   20. mar 2015 Hold da op det kunne jeg godt tænke mig at være med til! Den eneste jeg har der ville du til det skal dog gå Nordisk mesterskab i military i år, så det er desværre ikke muligt at hive 2 måneders træning ud af skemaet smiley

Er det noget du gør alene eller sammen med andre?

• katarina b
    katarina b Tilmeldt:
    okt 2010

#2   20. mar 2015 Hesten behøver heller ikke at være i form til at ride nordisk mesterskab (hvor fedt forresten at du skal det!!). Almindelig rideform burde være nok.
    Og det er kun mig der skal afsted indtil videre, kan ske den helt rigtige person dumper ned fra himlen og vil med, men det er usandsynligt smiley

• #3   20. mar 2015 Ej hvor lyder det fedt! smiley
    God tur! smiley

• #4   20. mar 2015 Nej det var mere at den ikke kan komme med fordi den skal gå Nordisk smiley Hvis du laver lignende til næste år må du endelig give lyd. Jeg elsker sådan noget. Jeg er nærmest opvokset på Island på en gård, og har redet Island rundt flere gange smiley

• katarina b
    katarina b Tilmeldt:
    okt 2010

#5   20. mar 2015 Det er jo super fedt, har desværre aldrig været på island (endnu).

• #6   20. mar 2015 Ville desværre ikke kunne undvære ponyen så længe, men sikke en fed idé :D! Håber du finder en ^^

• #7   21. mar 2015 Har ingen håndhest - har faktisk pt ingen hest overhovedet.

Jeg vil blot sige, at jeg synes, det er fantastisk, at du tager på sådanne ture. Har "liked" din facebookside og vil glædeligt følge med i det, du slår op. Jeg synes det er kanon spændende. Meget inspirerende. Jeg har faktisk aldrig tænkt det som en mulighed, men det kan da være, det en dag bliver noget, jeg vil gøre.

Måske jeg en dag kontakter dig for at hoppe på en af dine ture????

Ønsker dig held med turen - og held med at finde en håndhest. smiley

• #8   21. mar 2015 Hvis min hest ikke havde kissing spines, så havde jeg da klart spurgt hendes ejer om det ikke var noget..! Men kan desværre ikke tage en KS hest ud af dens træning, uden konsekvent at skulle bruge ryggen i hele 2 måneder.. Det får ingen af os nok noget ud af smiley

Kommentér på:
Håndhest søges til langtur

Annonce