{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mishandlede/vandrøgtede heste til salg.. Hvor??
  • #1   21. mar 2015 Du kan kigge på Morsø. Ellers lign steder, dog er jeg ikke fan af at man støtter sådanne heste handlere, selvom jeg selv har købt en hest væk fra mishandling. Så hellere købe dem af nogen som reder heste ud, så som nyt hesteliv.
    Der er noget Sån hedder "land stedet", ved dog ikke om man låner eller køber hestene der.

• #2   21. mar 2015 Jeg vil ikke købe hesten af nyt hesteliv da man ikke får hesten registreret som sin så de kan således komme og hente den.. (gør de jo nok ikke) Jeg vil meget gerne støtte de der redder de men hesten skal registreres med mig som ejer smiley

Mvh TT

• #3   21. mar 2015 Nord Jyskdyreredning har tit heste dog ikke til salg men til adoption men jeg ved at du har hesten/ponyen som om du havde købt den ved adoption stilles der bare sikkerhed for at den ikke kan sælges videre så man prøver at undgå at den skulle blive kasteboldt eller havne i forkerte hænder

• #4   21. mar 2015 Jep Elise.. Og det er jeg meget imod. Jeg er super glad for at de kommer og tjekker forholdene, kommer på besøg Osv. Og jeg skriver gladeligt under på at jeg ikke kan sælge hesten igen Osv. Men giver jeg penge for en hest så skal den også være min! smiley

Mvh TT

• #5   21. mar 2015 Tag ud og red dem fra heste markeder.
    Det er det jeg har gjordt. Og så naturligvis HUSK at melde sælgeren efterfølgende for misrygt/mishandling.

• #6   21. mar 2015 Udfordringen der er jo at jeg slettes ikke ved hvad jeg ender med.. smiley min tanke var at den næste hest blev en min datter og mand også kunne ride på, og hvis jeg samtidig kunne give en uheldig hest et godt hjem ville det være utroligt godt smiley men det er et stort sats at tage ved at købe en hest på markedet.. smiley havde det kun været til mig selv var sagen en helt anden smiley

Mvh TT

• #9   21. mar 2015 Men du søger jo mishandlede /Misrygtede heste?
    Det er generelt et sats, både fysisk og psykisk er der ved disse heste, ikke altid ride karriere.

• #10   21. mar 2015 I min optik bør man netop IKKE købe sine heste fra markeder. Man gør hestene en bjørnetjeneste. Så længe de kan sælge heste på markeder vil de blive ved med at tage heste med.

• #11   21. mar 2015 Team Crone

Det er derfor jeg netop skriver man skal huske at melde det.
    Jeg har fået to handlere ned med nakken, ved at fremvise de to ponyer jeg redede + video og billed dokumentation af hvordan de blev behandlet og deres forhold.

Så i min optik er det netop det der skal gøres, for at sortere ud i de dårlige handlere, og lade de gode blive.

• #12   21. mar 2015 Der er en stor risiko ved at købe mishandlede heste.
    Da jeg købte min kunne en handelsundersøgelse slet slet ikke betale sig. Det er rent held, at jeg den dag idag kan ride på min. Og du skal regne med, at hesten vil have nogle psykiske eller fysiske men. Min kan feks ikke klare, at ride sammen med mere end 2 i en ridehal, og hvis der er flere, så sparker hun efter dem, hvis man kommer for tæt på, fordi hun føler sig presset. Hun kan ikke have et bid i munden pga arvæv, og man kan ikke engang nærme sig hendes mund. Hun sluger sit foder, fordi hun er bange for at man tager det fra hende, fordi hun er blevet udsultet, så hendes foder skal opløses, for at undgå spiserørsforstoppelse.
    Alt hvad jeg har betalt af dyrlægeregninger, fysio- og osteopati da jeg fik hende, kunne jeg ha købt en rimelig fin hest for i steder for.
    Så hvis man skal have en hest som er mishandlet, så skal det være dét man brænder for, og ikke at have en hest at ride på. - ikke fordi dette ikke er udelukket, men det er ikke alle heste, som er i stand til det, pga deres psyke.

• #14   21. mar 2015 Bettemus det med boksen gjorde min også, indtil hun kom over i en anden stald, hvor der er mange heste, men få mennesker. Vi kom over og stå ved berideren, så der var få mennesker omkring hende.
    Min har engang hevet en dreng i håret. Ja faktisk løftede hun ham helt op i luften.

• #15   21. mar 2015 hvad med en ældre hest der har brug for en en sidste hjem? Dem er det ikke altid der er nogen der vil have og de er jo prøvede i det meste når nu det er til begyndere smiley

• #17   21. mar 2015 Ja okay/:
    Det kan være noget flashback. Har min hest også nogen gange. Nogen gange hvis hun bare ser en pisk, så stikker hun af. En dag var der en pige, som sad ved ridebanen med en pisk i hånden, og det så Diva så, og så var hun ellers bare den der var smuttet, med longesnoren efter sig. Og få dage inden kunne jeg svinge en longepisk hen over hovedet på hende.

• #18   21. mar 2015 Jeg har haft både mishandlede og vandrøgtede heste tidligere.. smiley så jeg ved godt hvad man kan forvente.. Derfor ville det være fint at købe af nogle der har haft hestene en tid og ved hvad der går og ikke fungerer for de, (som feks nyt hesteliv) ønsker ikke heste over 17 år. smiley

Mvh TT

• #19   21. mar 2015 Jeg tænker heller ikke, at det ville være det rette valg til begyndere. smiley
    Blanca var tidligere mishandlet og misrøgt, og selvom hun var jordens dejligste hest som har lært mig så meget, så set i bakspejlet, så burde jeg ikke have haft hende som første gangs hest. smiley
    Og selvom hendes tilfælde langtfra var det værste, så var der så mange skåne hensyn og hun kunne i perioder være ekstrem utilregnelig.

Så jeg ville nærmere købe en god gammel mulle, der skal have et sidste hjem. smiley

Men ellers markeder, og så gøre som DD foreslår.
    Så redder du en hest og får tyndet ud i de dårlige handlere. smiley
    Men det ville jeg mere købe som "projekt" hest til mig selv. smiley

• #20   21. mar 2015 Hos Nord jyskdyreredning giver du kun et beløb der svare til hvad de har brugt på evt. smed og dyrlæge

• #25   21. mar 2015 http://www.hestenshaab.dk/

• #26   22. mar 2015 Dorthe - det samme som med NH.. Man er ikke ejer af hesten smiley

Mvh TT

• #27   22. mar 2015 Tror alle foreninger har det sådan at man adoptere hesten. Hvis du vil stå som ejer på certifikatet? skal du nok ud og finde dem hos dem der misrøgter dem :-(.

Men der har du også al risikoen selv for om de nu overlever og udgifterne med at få dem helt på fode igen mht smed/kiro/dyrlæge osv smiley

Jeg kan godt følge dig i hvad du mener og vil også sige at nogle af de foreninger der er. forventer for meget efter min mening når de selv vil beholde ejerskabet og nogle af dem er slet ikke realistiske omkring deres dyr og adoptions"forældre"...

Men jeg vil til enhver tid "turde" tage en hest fra hestenshaab for der er Anja virkelig professionel og realistisk omkring hestene og dem der adopterer, samt hestene er helt på toppen ( som de nu kan blive) inden de kommer videre samt alle lovlige papirer har HUN klaret smiley

Men held og lykke med at finde den rigtige smiley

• #28   22. mar 2015 Tak smiley nu er det ikke sikkert jeg ender med en hest der har haft det svært.. Vi må se smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Mishandlede/vandrøgtede heste til salg.. Hvor??

Annonce