{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Kørekort pris? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan snart ikke håndtere at der nu er under 8 måneder til jeg fylder 18, derfor også kun 5 måneder til jeg kan begynde på mit kørekort (IDAG PRÆCIST 5 måneder hvis jeg starter fra 1. sep) Det er noget jeg har glædet mig til siden jeg var omkring 12.. Drømmen har altid været kørekort og at være 18.. Og nu er det tæt på så nu kribler kørekortet virkelig

Hvad har i givet for kørekortet? Jeg er 110% med på at priserne svinger fra by til by og fra skole til skole.

Jeg har sagt fra start at hvis jeg kan nå at skrabe 15.000 sammen til kørekort (skal selv betale hver eneste krone) så er jeg nok meget sikker på at have de penge det kræver og forhåbentlig også at der er noget i overskud, er dette realistisk?

Hvad gav i for kort, læge erklæring og diverse andre ting og hvad skal der til ud over teoriprøve, køreprøve, lægepapire og selve timerne?

Priser og erfaringer er mere end velkomne, jeg er frisk på at høre alle de gode historier om det at tage kørekort for jeg glæder mig bare

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørekort pris?
  • #1   1. apr 2015 Jeg endte med at give 17000 alt i alt. Jeg tog kørekort i København.

• #2   1. apr 2015
    Tror det endte på et sted mellem 15 og 18.000 kr også gav min kørerlærer endda rabat.

• #3   1. apr 2015 Et sted mellem 11.000 og 12.500 kr. I Thy for en tre år siden efterhånden. Siden har der været en priskrig i området hvor de er presset ned i 7.500, men jeg tror det er steget igen, for min kørelærer udtalte vidst, at det var for lidt til at det kunne løbe ordentligt rundt. Så jeg tror de er steget igen.

Jeg havde ingen ekstra timer og det er uden førstehjælp, da jeg fik færdselsrelateret førstehjælp fra min skole smiley

• #4   1. apr 2015 Shit det er alligevel mange penge.

Hvad er der så reklameret med på køreskolernes hjemmesider?
    For dem jeg har set på i vejle området (bor i vejle centrum) er det dyreste jeg har set 12.000 og det har så været inkl teori og køreprøve

• #5   1. apr 2015 Hvis du gerne vil have det billigt, kan jeg klart anbefale at tage det ved aspiranter - dem, der er ved at uddanne sig til kørelærere. Det tager dog ofte lidt længere tid, men er billigt. Der hvor jeg tog det, tror jeg der var omkring 6-7 ekstra køretimer med og også ekstra teoritimer - og det var stadig billigere end andre steder. Mener vi gav omkring 8-9.000 kr. :o) Jeg tog det ved mku i Viborg.

Så vidt jeg husker, skal du udover teoritimer og køretimer, have lægeerklæring, pasfoto, førstehjælpskursus - og evt. ekstra køretimer, hvis det er nødvendigt, og selvfølgelig ekstra prøver og måske timer, hvis du dumper.

Hvad jeg gav sammenlagt for det hele, ved jeg faktisk ikke, for mine forældre betalte. :o)

• #6   1. apr 2015 Kommer til at give maks 10.000 med alt, og jeg er i gang lige nu smiley

• #7   1. apr 2015
    Prisen der er angivet, er jo eksl. ekstra kører timer og det er heller ikke inkl. at man dumper og skal op til nye teori og køreprøver.

• #8   1. apr 2015 Jeg har også hørt at man i mange tilfælde kan ringe til en kørelærer og sige at man har x antal tusind kroner til et kørekort og om de kan klare det (uden ekstra køretimer og prøver og sådan)

CTS: pasfoto? Hvor nyt skal det være og skal det være prof taget hvis det bare lever op til alle kravene omkring et pasfoto?

• #11   1. apr 2015 Da vi var 7 piger, der tilmeldte på en gang, så fik vi det til en rigtig god pris.

Lægeerklæring er ca. 450 kr.
    Pasfoto omkring 150 kr.
    Og mener jeg gav 350 eller 450 for førstehjælp smiley

• #13   1. apr 2015 Ja, foto til kørekortet. :o)
    Jeg ved ikke hvor gammelt det må være, men relativt nyt. Jeg tror ikke det behøver være taget professionelt, det skal bare opfylde kravene. :o)

• #14   1. apr 2015 Mener, at jeg gav 7500 for startpakke. Det var uden prøverne, lægeerklæring og glatbane og sådan noget. Så det kom oveni + ekstra køretimer. I alt var det 15.000 ca ?

• #15   1. apr 2015 9500kr for det lovpligtige, 600kr til teori og køreprøve, 450kr til leje af bil, 3 ekstra køretimer som blev 1300kr, førstehjælpskursus 525, lægeerklæring 300kr, 90kr til pasfoto..

så alt i alt 12765kr bestod første gang ved både teori og køreprøve selvom jeg faktisk var tude bange lige fra første teori time, tog kun kørekort fordi busserne er stoppet fuldstændig med at køre i nærheden af mig, så var nærmest tvang, og er stadig bange for at køre men mere sikker i det..

• #16   2. apr 2015 Jeg tog kørekort for nogle måneder siden, og tror vi kom af med omkring de 17.000 kr.. Det er ikke billigt, og husk nu at vælg køreskole ud fra erfaringer, jeg har fx lidt fortrudt det sted jeg tog ved. Hvor i landet skal du tage? smiley

Jeg gav 400 kr, for lægeerklæring, 100 kr, for foto og 500 kr for førstehjælp smiley

• #17   2. apr 2015 500kr til lægeerklæring. Så skal man også selv melde sig på et første hjælps kursus, hvor du også betaler. Ved ikke hvor meget. Da jeg lige har fået mit, men min skole betalte det, inkl de betalte lægeerklæringen.
    Og så er jeg hoppet på et lynkursus. Så jeg skal give 12000kr.
    Det bliver selvfølgelig dyre hvis jeg dumper. Men krydser jeg fingre for jeg ikke gør smiley
    Det er i Nordjylland smiley

• #18   2. apr 2015 Lisa-Maria og cille: jeg skal tage det i Vejle og vi har heldigvis 5 eller 6 forskellige steder. Jeg har forhørt mig lidt rundt blandt vennerne der er ved at tage.

Jeg kommer til at vælge stedet efter pris og procentvis beståelse hos skolen

• #19   2. apr 2015 Okay, men ja procentvis beståelse er en godt ting at gå op i! For prisen kan nærmest være ligegyldig, hvis du alligevel dumper bliver det mega dyrt smiley

• #20   2. apr 2015 Lyt os til hvordan kørelæren er i stedet for bar pris og procent bestået..

min kørelære havde jeg kun hørt godt om, samt min veninde tog hos ham, han var den eneste i området som lød til at gøre undervisningen spændene, og som kunne klare at jeg var meget meget nervøs..

og kan love at jeg ikke fortryder jeg valgte ham, han gjorde at jeg bestod i første huk, følte mig altid sikker og havde det skide sjovt, både til teori og når jeg kørte, følte mig tryg og afslappet, og det er så vigtigt når man skal tage kørekort ellers går det ikke godt tro mig..

• #21   2. apr 2015 Åhh, en 10-11000 i Århus, med en x-tra køreprøve.
    Det var dog inden 1-hjælp kom med.

Utroligt så dyrt det er, når det er noget man ka miste 2 timer efter smiley

• #22   2. apr 2015 Altså min moster's mand er kørelærer, så jeg fik mit til en super god pris. Men kørekort her omkring svinger fra 7,500-12,000 kr smiley

• #23   2. apr 2015 Mener mit endte med at koste mellem 12-14.000, inkl. glatbane, førstehjælpskursus, teoriprøve og praktisk prøve. Og en bunke ekstra køretimer, fordi jeg ikke troede på at jeg var klar, selvom kørelæren brugte to måneder på at overbevise mig om, at det var jeg altså. Bestod alt i første forsøg. smiley

Og så er der jo lægeerklæring og pasfoto. Og teoribøger/cd'er. smiley

• #24   2. apr 2015 Jeg gav 9.990 for mit. :). I prisen ligger 600 for teori og køreprøve:)
    Det var på vestsjælland. Tag et kig på de forskellige Kørerskoler.

• #25   2. apr 2015 Jeg gav 8400kr for grundpakken. Derudover kom førstehjælp, lægeerklæring og prøverne, mener det kom op på ca 11.000, jeg skulle så ikke betale for ekstra køretimer, fordi det var fast pris. Det var i Århus, hos kørekort Århus, var super glad for det derinde smiley

• #26   2. apr 2015 jeg gav omkring 13000,- for det hele i kolding, bestod både teori og køreprøve første gang, ingen ekstra køretimer, teoritimerne var noget man tog på computer på køreskolenså om man tog ekstra var lige meget, bare man havde sine minimum timer.

• #27   2. apr 2015 13 Eller 14 kilo I vestjylland

• #28   2. apr 2015 Jeg gave 10500 for mit i 2007.. inkl. alt. Men havde heller ikke ekstra køretimer.
    Og så tog jeg til trailer lige bagefter, så sparede penge og fik lidt rabat hos kørelæreren. Så kom af med 5000 kr. for trailerkortet.

Men undersøg de forskellige køreskoler.. Nogle annoncere ofte med tilbud, så lad være med bare at tage den første og bedste. smiley

• #29   2. apr 2015 Jeg manglede kun at få udfyldt den sidste rubrik på mit kørekort, nemlig til stor motorcykel, og det kostede 9500.-, plus lægeattest (500) og pasfoto (150 tror jeg), så nu er alle kategorier udfyldt. smiley (Undskyld, ved godt, du mener til bil)..

Forstår så UDMÆRKET at du har svært ved at vente, for det er bare den ultimative frihed når man bare kan og må køre, hvor og hvornår man vil. smiley

Og ja, ring lidt rundt til de forskellige kørelærere, og hør hvad de kan tilbyde. smiley

Jeg købte denne her før jeg havde taget kørekortet, så motivationen var i top. smiley

profilbillede
  • #30   2. apr 2015 Lovpakken ligger mellem 8000-12000kr alt efter området, men så skal man ihvertfald lægge 2000-3000 til prisen.
    Jeg har selv lige givet 8500kr for min lovpakke, dertil er allerede betalt 400kr for lægeattest og 200kr for admistrations gebyr. Yderligere kommer der førstehjælps kurset, 2xprøve gebyr, ekstra køretimer (det er de færreste som kan klare sig udelukkende med de 12 lektioner) og en del andre ting som jeg lige ikke kan huske.
    Jeg har tænkt at mit kørekort nok ender op i 11000

• #31   2. apr 2015 Har lige fået kørekort. Jeg gav 15.000 for det hele og det var med 4 x 45 min ekstra køretimer. Jeg tog det på østsjælland

• #33   2. apr 2015 Jeg endte med at give 10.000 for det hele.
    Men jeg gik også lige igennem uden ekstra timer smiley

• #35   7. apr 2015 Jeg kom af med 16 000 i alt inkl. lægeerklæring, pasfoto, førstehjælp osv. osv.
    Grundpakken kostede 10 000. Jeg fik 14 ekstra køretimer til 300 kr. pr. stk. Almindeligt tog han 375 kr. pr. køretime, men jeg har åbenbart fået det lidt billigere - dét er jeg bare glad for, haha! smiley

Jeg tog både køre- og teoriprøve i første forsøg.
    Jeg tog kørekort i midt/vestjylland.

• #36   12. apr 2015 Endte med at give 15000 i alt. Dette var inklusiv en ekstra køretime og teoriprøven der skulle tages om smiley

Kommentér på:
Kørekort pris?

Annonce