{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

Ånden i glasset - jeres oplevelser {{forumTopicSubject}}

Hey alle :))
Har med nogle stykker fra min klasse i dag spillet ånden i glasset, hvilket VI VED er dumdristigt osv, så dette behøver I ikke at kommentere på. Personligt har jeg selv kun spillet det en enkelt gang da jeg var mindre, og i dag kun været tilskuer.

Er meget fascineret over den åndelige verden, og tror også på begrebet "at der findes mere mellem himmel og jord", så er derfor meget nysgerrig på, hvad I har oplevet med denne "leg".

Selv har vi oplevet at komme i kontakt med en afdød person, som vi alle kendte, hvor vi derefter afbrød kontakten, da dette var noget af øjenåbner mht. denne leg.

Kom med jeres oplevelser og erfaringer. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ånden i glasset - jeres oplevelser
  • #2   4. maj 2015 Altså jeg legede det med nogle veninder for et stykke tid siden, og vi fik kontakt med en mand som døde på hendes gård (ude i deres lade) og så spurgte vi ham, hvad han gerne ville. Og han ville gerne lege gemmeleg, så vi gik udenfor, men han gav os Intet svar. Så gik vi ind igen, og så sagde han vi skulle gå ud i laden, og så sagde vi at det turde vi ikke. Men så blev han bare ved med at skrive "GØR DET" 2 gange eller sådan noget. Det endte så med, at min veninde gik derud og hun gik over til vinduet i laden og der var et spejl, og så var der en bil ved siden af hende. Og så så hun ham sidde i bilen, præcis som han beskrev sig selv. Mørkt hår, skæg..

• #3   4. maj 2015 Wow Simone, sikke en historie, så langt turde vi ikke gå da! smiley

• #4   4. maj 2015 Jeg har prøvet det for nogle år siden, der skete overhovedet ikke noget smiley

• Anna J
    Anna J Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 16 Følgere: 14 Svar: 90
    #5   4. maj 2015 ej hvor sjovt mig og mine veninder har snakket om det i bussen idag

• #6   4. maj 2015 Nu kan det godt være at jeg bare er enormt uvidende, men hvad er Ånden i glasset?

• #8   4. maj 2015 Uanset om man tror på spillet eller ej, så er der mange, især unge mennesker, der har været mærket af oplevelsen længe efter. Om det så er fordi en ånd rent faktisk har forbandet dem, eller om de bare er overbevist om det, og bliver paranoide, er ikke rigtig til at sige.

Der var en dokumentar om det for en del år siden, hvor nogle unge stod frem med deres oplevelser - og der var vidst også en der begik selvmord eller ihvertfald forsøgte på det.

• #9   4. maj 2015 CTS: kan du huske hvad den hed, og om man kan se den på youtube fx? smiley

• #10   4. maj 2015 Efter jeg har set filmen Ouija har jeg godt nok fået NOGET mere respekt for det, og vil ikke gøre det igen, nogensinde, menmindre der er en professionel ind over. Jeg ved godt at det bare er en spillefilm, men den fik mig til at reflektere over hvor let det kan gå galt.

Men jeg har spillet det engang, i den alder hvor man hørte om det og selv tænkte "det skal vi prøve!" uden egentlig at kende noget til det. Vi læste reglerne på internettet, fandt selvfølgelig også nogle skrækhistorier, og gik ellers i gang. Og vi fik fat i noget. Jeg tror ikke på at det er ens underbevisthed som flytter glasset, medmindre man har haft et liv før det man har nu - hvilket jeg egentlig også tror på efter jeg læste en artikel omkring hvordan kvantefysik beviser at ens sjæl faktisk kan løsne sig fra den døde krop og forsvinde ind i et parallelunivers .. Eller noget i den dur. Kunne ikke lige finde artiklen.
    Men tilbage til historien smiley Vi spurgte om nogle forskellige, ganske almindelige ting og fik egentlig et par gode grin ud af det. Den ånd vi havde fået fat i, var heldigvis ret humoristisk. Indtil han kom med en "alle børnene" joke specifikt rettet mod mig. De jokes er jo om hvordan nogle kommer til skade, og der synes jeg godt nok ikke det var sjovt længere. Jeg kan ikke huske hvordan den lød, men det var kun hvis jeg gik ind i en skov ikke så langt fra hvor vi boede - hvilket jeg selvfølgelig aldrig gjorde
    Har været ekstremt overtroisk siden da, til tider endda paranoid xD

• #11   4. maj 2015 Da min mor var ung spillede hende og tre andre det.
    Der var så en af drengene der spurgte hvem der skulle dø som den næste/første og den "pegede" så på ham, få dage efter døde han.....

• #13   4. maj 2015 Den Røde Kælling - Nej, overhovedet ikke. Tror ikke man kan se den på youtube. :o)

• #14   4. maj 2015 CTS: øv, okay smiley

• #15   5. maj 2015 Har ikke prøvet ånden i glasset, men har oplevet mystiske ting her hjemme, og hos en veninde.

Hos mig selv har jeg feks oplevet:
    En toiletpapirs rulle som stod midt på mit bord, blev ligesom skubbet langsomt ud over kanten, hvorefter den faldt ned på gulvet.
    Trin inde i stuen, og ligesom der sidder en i sofaen.
    Banken på en dør/vindue.
    Lys der pludselig er tændt.
    Ting har har flyttet sig.

Hos min veninde tændte vandhanen i køkkenet hver aften, og så måtte man ned og slukke.

Må blankt indrømme, at jeg tror på det.
    Da jeg oplevede banken på en rude sagde jeg "Stop" og det stoppede lige som jeg sagde det..

• #16   5. maj 2015 Sjovt at det altid kun virker når folk holder fingeren på glasset, men ikke når de sidder i cirkel med hinanden i hånden smiley

• #19   5. maj 2015 Jo jeg har spillet det da jeg var barn (12 år), de første par gange mig og en gruppe veninder spillede det så gik det fint, om vi egentlig fik fat i en ånd - tja det er jo så svært at sige. Men da vi en dag igen skulle spille det, så er jeg overbevist om vi fik fat i et eller andet! "Ånden" var ikke særlig rar, og sagde virkelig nogen væmmelige ting til os. Da vi sagde til ånden at vi gerne ville stoppe spillet nu, da vi begyndte at være udtrykke, så blev ånden vred. Dette resulteret i at glasset faret rundt på bordet og vi alle slap så glasset, som her forsatte af sig selv ud og stå på bordkanten. Og ikke som ude ved kanten, nej på siden af bordet så tyngdekraften jo burde sikre det faldt ned. Men der stod glasset så, helt selv og vi var alle sammen ved at pisse i bukserne af skræk. Tror glasset stod der selv i 30 sekunder, selvom det føltes som om det stod der i længere tid. Tilsidst faldt det så ned uden at smadre og ingen af os turde at røre glasset i mindst en time.
    Siden den dag har jeg aldrig ville spille ånden i glasset igen! Og ja jeg er overbevist over der findes mere mellem himmel og jord.

Kommentér på:
Ånden i glasset - jeres oplevelser

Annonce