{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dumpet 9 klasse, skal man gå om?
  • #1   10. maj 2015 Nej du kan ikke dumpe i folkeskolen, det eneste der er at du skal til optagelsesprøve på gym vis du ikke består smiley

• #2   10. maj 2015 Tænker nu på en 10 klasse på en erhvervsskole? smiley

• #3   10. maj 2015
    Du kan ikke dumpe folkeskolen, det er ikke en eksamen. Det er en afgangsprøve.

• #4   10. maj 2015 Men vis du får under 2 i gennemsnit og derfor ikke lever op til kravene på en erhvervs 10 klasse hvad gør man så smiley

• #5   10. maj 2015 Skal man så gå 9 klasse om eller?

• #7   10. maj 2015 så tror jeg du skal ti optagelses prøve for at komme ind smiley
    Men der skal en del til at få 02 siger min lærer i hvert fald smiley

• #8   10. maj 2015 Der er kommet et krav om at du skal have et gennemsnit på mindst 2 i dansk og matematik for at komme på erhvervs 10 klassen smiley

• #9   10. maj 2015 Hov, kom til at slette min kommentar smiley
    - Er det et krav i 10. klasse, at du skal have bestået fagene? Plejer det at være sådan?

• #10   10. maj 2015 Men hvis du så ikke består, så kan du vel komme til optagelsesprøve smiley

• #11   10. maj 2015 Awesome- du skal have mindst 02 i ale kategorier i både dansk og matematik smiley

• #12   10. maj 2015 Fünke- det er det som gør mig nervøs, at jeg ikke består....

Min dansklærer lod mig gå fra 10 og 7 ned til 2 og 4 fordi hun mente at jeg ikke levede op til min karakter :|

• #13   10. maj 2015 Hmm... Hvorfor er det du er nysgerrig omkring det? smiley

• #14   10. maj 2015 Når husk på det til afgangsprøven er en sensor der bedømmer - det kan være han/hun ser hvad det netop er DU har at byde på og i hvert fald giver dig 02? Ellers tænker jeg at det må være noget en studievejleder kan hjælpe dig med at finde ud af?
    Og så læse op alt hvad du kan op til eksamen? Så burde det ikke kunne gå helt skidt smiley

• #15   10. maj 2015 Awesome- fordi at jeg gerne vil på 10 erhverv og ikke det 10 klasse center som vi har her i byen smiley

Og efter termins prøverne har jeg frygter hvad min lære kunne finde på denne gang :|

Og at jeg fik et brev fra skolen om at vi mit gennemsnit kom under 2 så kunne jeg ikke komme ind og min veninde fik ikke sådan et brev :|

• #16   10. maj 2015 Ved godt at der er censor på men er sku lige så bange for den som min lære XD

• #17   10. maj 2015 Bare læs godt op og føl dig klar til eksamen, hvis du gør det, går det tit meget nemmere smiley
    Sådan gør jeg op til de tests jeg har hvis jeg følger mig usikker xD
    Det plejer at hjælpe at det hele er opfrisket smiley

• #21   11. maj 2015 Det nemmeste er at tage en snak med den studievejleder som er på den 10 klasse du vil ind på. Men tror altså man kan tage en optagelsesprøve, eller rettere det skal man kunne.

• #22   11. maj 2015 Og altså en lære er aldrig ude på at høvle en til eksamen/afgangsprøve. Din lære er kun interesseret i at hive dig op i karaktere. Censor sidder som oftest bare stille og lytter med, stiller måske et enkelt spørgsmål eller to.
    Og at du er gået ned i karakterer ved afleveringer, kan måske være fordi du er blevet liggende på det niveau som du startede ud med, altså ikke har udviklet dig. Man kan sagtens starte med at få 12-10 først på året, men lære man ikke nok og derved ikke følger klassens udvikling, ja så kan man godt ryge ned på 4-02. Men forstår ikke hvorfor du er så bekymret, når du endnu ikke har fået dumpe-karakterer

• #23   11. maj 2015 Jeg har været oppe til de skriftlige afgangsprøver og termins prøver....

Og nu tænker jeg jo bare ud for hvad hun gjorde sidst, altså valgte at hive mig ned i alle hendes fag....

• #26   11. maj 2015 Bettemus: Jeg har endnu ikke mødt en lære som bevist tryner en og virkelig prøver at gøre så man dumper. Husk på at en lære er dårligt stillet når en af hans/hendes elever dumper, da det jo viser af undervisningen ikke har været tilstrækkelig. Og skulle en lære gå for langt, så er jeg sikker på censor nok skal sætte en stopper for det.
    Men ja man kan godt blive stillet nogen svære spørgsmål, dette er ofte for at hive en længere op.
    Og at du ikke mener at du har overfortolket en religion tekst, det kan jeg ikke vurdere. Jeg hørte ikke din eksamen, men lære og censor påpeger altså kun de "fejl" som de er enige om når karakteren gives.

• #27   11. maj 2015 Jeg har sågar i nogen fag aftalt på forhånd at min lære skulle gøre alt for at hive mig op i karakterne, f.eks i Kemi B på HF smiley Her ville jeg have 10 fordi jeg vidste, at det kunne jeg sagtens klare. Så havde fortalt min lære at (så fremt min eksamens angst ikke greb ind) så skulle hun gå til de svære spørgsmål, så jeg kunne vise hvad jeg kunne.
    Jeg fik da også mit 10-tal, mest fordi jeg fik black OUT på det mest simple -.- Ellers havde det nok været et 12-tal smiley Det samme skete i matematik A, her havde jeg dog ikke bedt min lære om at stille sværere spørgsmål. Mest af alt fordi jeg kunne ende på alt fra 02-12 alt efter hvilket emne jeg trak xD

• #28   11. maj 2015 Det bare ikke fedt at skulle ned på 10 klasse centret, vis man gerne vil i erhvervsskolens 10 klasse.

• #29   11. maj 2015 Så må du jo bare være ekstra grundig med at læse op til de mundtlige prøver. For det er kun her din lære kan have indflydelse.

• #30   11. maj 2015 Det dér med lærer og censor kan jo være ret forskelligt. Pointen er, at læreren skal give en fair karakter - vi har da netop set en eksamen (psykologi), hvor censor ville give 7 og lærer sagde "ja.. mellem 4 og 7". Eleven endte med at få 7. Men lærer skal være ærlig og give en fair karakter - det betyder IKKE at det er lærerens job at trække din karakter op!! Men det betyder, at læreren skal prøve at spørge ind til ting, så du kan vise, hvad du kan.
    At læreren giver en lav karakter er én ting. Men er din lærer ikke fair, så er det noget andet smiley

• #31   11. maj 2015 Funke: Læreren kan jo heller hive en længere op hvis ens præstation ikke er bedre. Men ligger man på vippen mellem to karakterer, kan svære spørgsmål hive en op, så fremt man kan svare korrekt. Ofte tager eleven så dette som et forsøg på "at jorde en" når det istedet har været en form for hjælp for at elven kan vide hvad han/hun kan smiley Det var det jeg mente med at læreren bil prøve at hive en op.

• #32   11. maj 2015 Lige præcis smiley

• #34   11. maj 2015 Bettemus: Jeg vil stadig gerne se den lære som bevidst prøver at dumpe sine elever, hvis de kan deres stof. Dine to dårlige resultater hverken vil eller kan jeg kommentere på, jeg har ikke været tilstede under eksamen og kan derved ikke se hvad der ligger bag de dårlige karaktere. Så lad vær med at prøv at begrunde at det slet ikke var din skyld at karakteren blev som den blev, for jeg vil ikke tage parti i en sag hvor jeg ikke kender til episoden.
    Det eneste jeg kan kommentere på erat du burde hvad klaget over at en historielære er censor på en religions eksamen, for dette er ikke lovligt. Man skal kunne undervise i det fag som man er censor i.

• #36   11. maj 2015 Sådan en lærer havde jeg. Mit modersmål er engelsk, og selv da jeg gik på en britisk skole lå jeg meget højt fagligt. Min engelsklærer i 9 klasse trak mig ned til 9 fordi hun mente at jeg burde kunne mere med min baggrund.

Til forældre/lærer samtale spurgte min mor hende så om hun var klar over at jeg på daværende tidspunkt havde boet i DK i 4 år, og havde brugt meget energi på at lære at tale/skrive dansk (som jeg blev bedømt på lige fod med de andre på). Det var hun IKKE, men havde alligevel påtaget sig at trække min karakter ned pga hvad HUN subjektivt mente jeg burde kunne ud fra min baggrund, ikke ud fra hvad jeg objektivt præsterede i forhold til kravene.

Jeg havde også en fransklærer der gjorde nøjagtigt det samme med en fransk elev. Han fik lavere karakterer i hans modersmål end vi andre, som stadig hakkede os igennem bøjningerne.

Det er simpelthen så provokerende, og slet ikke i orden. Det er OK at man vil udfordre eleverne lidt, men man skal da ikke straffe dem for at være bedre til noget end andre.

Jeg synes at det er noget dine forældre skal snakke med skolen om, for det er ikke i orden at hun ikke bare holder dine resultater op mod kravene, frem for at blande hendes personlige magtbehov ind i det.

• #37   11. maj 2015 Hvis du skal dumpe skal du jo nærmest gå op og sige "jeg har ingenting lavet". Jeg tror ikke du dumper smiley

• #38   11. maj 2015 Jeg har ikke en fuld 9klasses afgangsprøve grundet jeg af lægelige grunde ikke måtte udfører de skriftlige prøver..... Så jeg har kun de mundtlige. Jeg kunne ikke komme på gymnasiet.

• #39   11. maj 2015 Bettemus: Hvis en lære bevidst dumper en elev som kan sit stof, ved at jorde eleven totalt. Så må eleven jo klage over censor ikke er grebet ind. Jeg ser ingen grund til at ryge ned i et barnligt niveau ved at sammenligne det med penge. Jeg tror bare ikke på der findes en lære som tænker "Hey, hende her skal bare ned med nakken. Jeg kan ikke li hende så hun skal bestemt ikke bestå sin eksamen"
    Ja i tolkningsfag kan man være uenig, hvilket også er grunden til jeg ikke kan lide disse fag. Jeg vil gerne kunne sætte fasis på ting.
    Jeg kunne ikke ud fra din beskrivelse vide at der var tale om en tværfaglig, du fik det til at lyde som en ren religions eksamen. Men ja jeg har da også fået en dårlig karakter i en tværfaglig eksamen mellem matematik og fysik, fordi censor var en sur gammel fysiker der ikke mente jeg kom godt nok rundt i fysikken. Min lærer forsøgte at hive mig op, det gik bare ikke.

• #41   11. maj 2015 Er der egentlig nogen, som har fået en god karakter til eksamen med en virkelig dårlig censor/ lærer?
    Synes bare det er lidt sjovt, at fællesnævneren for en god eksamen/ karakter er en god lærer.. Gad vide hvor meget af vores egen fejl vi pålægger lærer og censor? smiley

Hermed ikke sagt at jeg ikke selv har følt mig uretfærdigt behandlet samt ikke husker de gode eksamener med en god lærer.

Til emnet:
    TS, bed mærke i, at du flere gange skrev "hvad læreren kunne finde på at gøre", som om, at din indsats ikke havde indflydelse overhovedet. Tror (håber) ikke det har så meget at gøre med, hvad hun kan finde på, men mere, at hun giver en retfærdig karakter, der passer til indsatsen. Så hvis du gør dit, så vil du nok heller ikke føle dig lige så uretfærdigt behandlet smiley

• #42   11. maj 2015 Jo da - jeg har lige været til eksamen (godt nok på en kandidatuddannelse på uni, så det kan måske ikke lige sammenlignes med TS' afgangsprøver) - men I får nu historien alligevel!

Jeg trak de værst tænkelige emner, men synes selv jeg klarede mit 10 min oplæg sådan okay.. Men da min underviser og censor begyndte at spørge ind til det, jeg havde sagt følte jeg ikke jeg kunne svare på en skid. Jeg (følte selv at jeg) skøjtede rundt i videnskabsteori, paradigmer og teoretikere og da jeg kom ud af eksamenslokalet var jeg 100% sikker på, at de ville dumpe mig og at jeg ikke egner mig til uni! Det var min første eksamen på universitet og det var den værste eksamenssituation jeg nogensinde har været ude for!
    Alligevel fik jeg 7 - ikke en super karakter i forhold til mit normale gennemsnit, men stadig LANGT (!!!) over det jeg havde forventet at få!

• #43   11. maj 2015 Hvorfor tror du at der er censor på? Netop fordi nogle lærer godt kan se sig irriteret på en - også ubevidst. Hvis din lærer mener at du skal have 02, og den anden 10, og ikke kan enes så må de argumentere for hvorfor det er et 7 eller 4, du skal have. Så hvis du får 02, så er det fordi Censor mener det samme, eller 4 smiley

Med de skriftligt og termins, så må lærerne ej rette dem - her står "censor" uviden om stemme, og udseende og retter kun på din viden. smiley

• #44   11. maj 2015 Hvis man får under 02 i dansk og matematik, så synes jeg man bør overveje hvad man skal med sit liv, og om hjælpeundervisning er noget for en smiley

• #45   11. maj 2015 Jeg havde Mat A på gym sidste år og skulle op til en prøveeksamen. Jeg dumpede, men min lærer var rigtig sød og samme med censor. Jeg græd og græd da eg kom ind fordi jeg netop kom op i et emne der ikke er meget om, men som er svært for mig og som jeg ikke havde fået undervisning i - pga klasseskifte. der var 20 emner, så jeg tænkte at chancen for at komme op i lige den ... Nok ikke så stor. Men det gjorde jeg, og jeg kunne ikke engang huske hvad y eller x funktion var. De underviste mig istedet for og trøstede mig og han sagde at han godt vidste jeg kunne mere. Næsten alle i klassen fik 10 og 12, så de var super rare begge to og meget fair smiley

• #46   11. maj 2015
    Nu er nogen folk ordblinde og/eller har forståelses problemer... Som kan gøre, at man score lavt.

Min lillesøster er heldig at hun kom ind på en erhervsuddannelse før karakter kravet kom - fordi hun matchede det ikke. Men ey, hun har altså gennemført grundforløbet med bravour og fået gode karakterer, samt fået læreplads hvor hun klare sig godt.

Men nixen du, i følge regeringen ville sådan en som bare være dømt ude grundet den nye reform.

• #47   11. maj 2015 Det er så lærene som skal rette opgaverne igennem det fortalte min lære Idag smiley

Og jeg er ikke ordblind eller dårlig til at læse, men har altid haft problemer med at udtale ord....

• #48   11. maj 2015 Termin eller eksamen? Det er 100% at læreren ikke skal rette eksamens opgave, det skal en censor fra en anden skole i samme kommune smiley

• #49   11. maj 2015 Bettemus: Jeg har på intet tidspunkt kaldt dig en løgner. Jeg siger blot at jeg ikke tror der findes en lære om bevidst dumper en elev som faktisk kan sit stof. Noget helt andet er om man måske ikke lige fik det 12-tal som man ønskede sig fordi man var uenige i en tolkning. Men at male fanden på væggen til en usikker ung pige som skal ud for hendes første eksamensligende siuation, nej det synte jeg ikke er okay.
    Hvilket netop var grunden til jeg skrev at der ikke findes lærere som slipper afsted med at bevidst dumpe en elev som kan sit stof.

Og dumpede du så din tværfaglige eksamen pga den religions lære, eller fik du bare ikke ønske karaktererne?

• #50   11. maj 2015 TS: Det er censorer der rettere de skriftlige afgangsprøver, ikke din lære smiley Grunden til man har censor på er netop at resultaterne ikke bliver "farvet" af lærens personlige holdning til vedkommende.

• #51   11. maj 2015 Vi skulle Skrive 2 skriftlig opgaver ud også skulle læren rette den ene og censor den anden og tilsammen skulle de komme frem til en endelig karakter smiley

• #52   11. maj 2015 Hvis censor så dømmer din opgave højst i fht din lærer lander du et sted derimellem - så det er ikke udelukkende din lærer der retter den smiley

• #54   11. maj 2015 Nej det ved jeg smiley

• #55   11. maj 2015 Men det er censor som har det endelige ord. Det er også censor som først siger hvad karaktereren skal være også kan lære så erklære sig enig eller uenig.
    Men underligt at lærene skal rette, det er ihvertfald på gymnasie og vidergående to censorere som retter opgaven og disse mødes så for at finde frem til en karakter.

• #56   11. maj 2015 Bettemus- hvad vil du gerne være? Og hvad er det for en uddannelse som du skal ind på?

• #57   11. maj 2015 Grafik- det har nok noget med den nye reform at gøre for har heller aldrig hørt det før. smiley

• #58   11. maj 2015 Bettemus: Jeg siger at jeg ikke tror der findes en lære som bevidst kan dumpe en elev der kan sit stof. Jeg siger ikke at der ikke findes urimelige lærer som har en anden tolkning af en tekst. Og jeg siger at jeg hverken kan eller vil kommentere på hvorvidt din karaktere har været fortjente eller ej. Jeg har ikke overset din eksamen og derfor skal jeg ikke kunne sige om du faktisk har misforstået noget eller ej.

• #59   11. maj 2015 Katrine: Jeg havde en i 3. G hvor jeg fik 12.. Det tog dem så også næsten 10 min. at blive enige om min karakter, og jeg kunne høre dem skændes bag døren - ikke fedt!

Censor var bare helt ufatteligt strid, han talte ikke pænt til nogen af os. Derudover så afbrød han mig mens jeg fremlagde, og sagde bagefter at jeg havde brugt for lang tid på fremlæggelsen (på trods at jeg i starten bad om at få spørgsmål bag efter, for at kunne holde den stramme tidsplan), bl.a. af den grund mente han at jeg skulle have ti - jeg havde jo brugt mere end 12 minutter på min fremlæggelse.
    Det der nok irriterede mig mest var, at han spurgte mig om noget, som jeg ikke kunne huske. Jeg forklarede så princippet bag teorien (det var den hermaneutiske spiral) men sagde jeg ikke kunne huske navnet, men forklarede at det var princippet med en spiral. Han blev ved med at spørge hvad navnet var, og jeg blev ved med at sige, at jeg ikke kunne huske det desværre, og at han evt. kunne spørge om noget andet. Så måtte mine lærer afbryde ham til sidst, da tiden næsten var gået. Da jeg skulle have min karakter kritiserede han mig igen for at jo ikke have sørget for tid til de spørgsmål han havde.... Og så sagde han direkte derinde til mig at han syntes jeg skulle have 10, fordi jeg ikke kunne navnet på den spiral, og at jeg ikke var en fyldestgørende elev. Nuj hvor var jeg rasende smiley

• #60   11. maj 2015 Eifos
    Sure *indsæt grimt ord her*. Øv oplevelse at få - men fedt med karakteren! Om ikke andet havde du da en lærer der forstod at få løftet sin elevs karakter (-:

Ved også godt, at disse historier findes. Jeg bemærkede bare i netop denne debat, at lærens arbejde blev kritiseret i samme sætning som lav karakter i stort set alle tilfælde.

• #62   11. maj 2015 Nårhhhh ok smiley

• #63   12. maj 2015 Kathrine: Jeg er meget enig med dig, og der er ingen grund til at male fanden på væggen smiley Det er 1 ud af utroligt mange eksamener, ellers har jeg kun mødt utroligt flinke censorer (og lærere)

Ja heldigvis var min lærer helt fantastisk, men hun sagde også til at os bagefter at det var den værste censor hun nogensinde havde mødt, så hvis vi ville klage var hun klar smiley

• #64   14. maj 2015 Bettemus C er ikke lidt højere end folkeskolen som ligger på G/F niveau, det er noget højere.. Jeg går på almindelig HF (2 år) og har matematik på C niveau, der skal man kunne en masse formler, op i cosinus og sinus relationer, beviser med mere.. det er langt mere end man forlanger i folkeskolen smiley

• #66   14. maj 2015 Bette > I don´t care.. men det er jo helt ude i hampen at snakke LANGT sværere niveau, hvis hun i forvejen har problemer med lavt niveau matematik.. og så betegne det som "lidt" højere niveau..

• #67   14. maj 2015 Hvis det ikke er blevet forventet I 9 klasse i folkeakolen så er det altså nok en mere ringe folkeskole end de andre. Jeg er ingen geni til matematik overhovedet, men C er altså ikke meget sværere end folkeskolen. De nye ting er - men man gennemgår altså masse ting man burde vide fra folkeskolen. B niveauet er hellere ikke kæmpe slemt - det er self sværere, men ikke helt uoverskueligt. Det største spring der er, er fra B til a, ikke fra folkeskole til c smiley

• #70   14. maj 2015 Munk - Jeg er nok et gammelt røvh*l så, for jeg har ALDRIG set f.eks cos/sin/tan osv da jeg gik i folkeskole.. men meget kan forandre sig på 8 år..
    Med det jeg var rustet med fra folkeskolen (hvor jeg lige bestod med et 6 tal) og til jeg tog ½ år på 10. (VUC på D niveau, her fik jeg ikke under 7) var der godt nok en verden til forskel. men fra D og til C er der egentlig kun beviserne til forskel..

• #72   14. maj 2015 Ja - så lad nu være med at skriv som om du er sur. Det har ændret sig, for jeg lærte det i ottende, hvilket er 4 1/2 år siden smiley

• #73   14. maj 2015 Jeg havde det nu også i 9 for 5 år siden smiley Det blev indført i 2010 mener jeg.

• #74   14. maj 2015 Jeg havde nu også cos, sin og tan i 8-9 klasse, som er 3-4 år siden :).

• #75   14. maj 2015 Bettemus - Du kan regne med cos/sin/tan - uden at kunne beviserne smiley Beviserne kommer jo først til på C/B..
    Og det er også fuldstændig ligegyldigt, hvis man frygter at dumpe 9 kl er mat C nok umiddelbart ikke den bedste løsning.. hellere knokle på og bestå 9. det kan nås endnu og så kan hun komme på den 10 E skole..

Munk og Jasmin > det er vel ganske op til mig, jeg skrev TIL bettemus at der mig bekendt er en del forskel på G/F niveau og C.. - af min erfaring..
    Men ak jeg afsluttede jo også før 7-trins skalaen i 2007

• #76   14. maj 2015 Så vidt jeg forstår det så frygter hun ikke at dumpe fordi hun ikke kan faget, men fordi hun har en nerve i klemme med læreren, og at hun vil se ned på hende og dumpe hende.

• #77   14. maj 2015 Munk: Jeg er så ikke enig i at største spring er fra B til A, personligt syntes jeg det store spring var fra C til B, på C skulle du kun kunne bruge formlerne på B skulle du så også kunne bevise dem - hvilket et noget svære smiley Samtidig blev der på B så indført en uden-hjælpe midler del i eksamen, hele C-niveaues eksamen var med hjælpemidler smiley

• #79   15. maj 2015 Virker noget omsonst at tage HF fag for at starte i 10 klasse?

• #80   15. maj 2015 Munk - nu kan hendes lærer ikke bare dumpe hende.. det er derfor censor er der!

• #81   15. maj 2015 Jeg har aldrig sagt hun kan dumpe - hvis du havde læst kommentarene så havde du også læst hvad jeg havde skrevet smiley

• #83   15. maj 2015 Mener også at HF fag er for voldsomt til at tage en 10 klasse, HF er højere niveau og desuden skal man jo være 18 for at starte på VUC og for at tage HF på et alm gymnasie skal man have en 10 klasse afgangsprøve smiley

• #84   15. maj 2015 Jeg snakkede til Camilla, Luna hahah

• #85   15. maj 2015 Vi har haft om cos/sin/tan i 9 klasse i år så det er noget man lære om smiley

Kommentér på:
Dumpet 9 klasse, skal man gå om?

Annonce