{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

Kan man tillade sig at spørge? :) {{forumTopicSubject}}

Sidste år fandt jeg min gamle pony på nettet. (hun blev solgt i god tro til en blivende hjem hos en familie med 2 børn men vi så hende på G&G efter 14 dage, han var hestehandler) og jeg snakkede så med hende og sagde hvor glad jeg var for at hun havde kommet ud til en sød pige som hende. og selvom det gav UTROLIG meget ro i mit sind at jeg vidste hvor min elskede pony nu var og havde det godt. så føler jeg stadig en ulidelig smerte... Jeg fik aldrig sagt ordentlig farvel til min prinsesse. og efter 5 år kan jeg stadig være helt trist over at jeg solgte hende bare ville af med hende og "bare" fordi jeg interesserede mig mere for stævner dengang og ville ride en pony som var højere end hende. hun var min lille guldklump....

Og jeg ved godt det lyder utrolig dumt... men jeg er rigtig bange for at spørge.. jeg vil ikke bare være en som trænger mig på. og når jeg jo har solgt hende så burde jeg jo faktisk give slip, nu er det jo 5 år siden... Tror i det er forkert at spørge om man må tage et kig (selvfølgelig med sammen med ejer) og sige hej til min gamle hest igen? smiley

og så god aften til jer! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man tillade sig at spørge? :)
  • #1   22. maj 2015 Jeg stod i samme situation som dig, bare med min gamle hund. Jeg ringede til ny ejer og forklarede situationen, og fik lov at besøge ham smiley på den måde fik jeg ro i sjælen. Hvis du allerede har snakket med hende, så synes jeg godt at du kan tillade dig at spørge om du evt kan få lov at se hende. Samtidig skal det jo også accepteres hvis du får et nej, og den er nok svær at sluge smiley

  • #2   22. maj 2015 Det tror jeg sagtens du kan spørge om - at du spørger er jo ikke nødvendigvis lig med, at du er påtrængende. Hvis du er ærlig og siger, at du er rigtig trist over at du solgte hende dengang, og at det vil bringe dig ro - eller noget i den stil, som du har skrevet her - så tror jeg altså ikke du virker træls og påtrængende. Det værste du kan få er et nej. Det bedste du kan få er mere velvære og ro smiley

  • #4   22. maj 2015 Nej, det er overhovedet ikke forkert smiley
    Jeg ville da hvertfald ikke have noget imod, at en gammel ejer ville komme på besøg - Faktisk kommer mig og kærestens Frieser hoppes gamle ejer og besøger hende her til sommer smiley


  • #5   22. maj 2015 Spørg, du kan højst få et nej. Tænker at hvis du spørger pænt, så burde de sige ja. Det er jo ikke fordi du vil ha hende igen, blot se at din ven har det godt smiley

    Hvem ved, måske de bliver glade for at høre fra en tidligere ejer. Ville tage en stak billeder med smiley


  • #6   22. maj 2015 Jeg solgte min tidligere hest for 6-7 år siden tror jeg. Har været ude og hilse på hende sidste år, og se og høre om hvordan hun har det. Fandt hende herinde smiley
    Ejeren skal nu til at hjælpe mig med at tilride min basse, så snart ryggen bliver helt klar til det smiley
    Spørg endelig, måske du får et ja? Synes det de færreste hesteejere som ikke stolt viser deres hest frem smiley
    Jeg hadede mig selv for at sælge hende (økonomiske problemer samt jeg fik en skade). men er super glad nu, for ejeren er nået så langt med hende, meget længere end jeg nogensinde ville have taget mig sammen til smiley


  • #7   22. maj 2015 jeg er bange for det nej hahahahaha! smiley

    Derfor jeg ikke tør... men må snuse i de gamle beskeder igen og se hvad vi har skrevet og så tror jeg at jeg vil spørge hende i ferien. smiley

    Har desværre utrolig få billeder smiley Længe leve alle de nokiaer jeg har smadret dengang! smiley

    Jeg tænkte jo også at når hvis jeg må komme derud tager jeg nogen billeder af hende smiley

    jeg har jo fulgt med på hendes profil og det går bare så godt med hende og ejer! Er helt stolt af min tidl pony! smiley



  • #9   22. maj 2015 Skidt pyt med billederne. Hvis det var mig, så ville jeg synes det var hyggeligt og spændende at høre om min muledrengs fortid smiley ja, det kunne være sjovt at se billeder fra dengang, men det ville ikke overskygge det hele.

    Kender godt til at frygte et nej, men
    1 du dør næppe af det
    2 hvis du aldrig spørger, vil det sikkert hjemsøge dig
    3 tænk om du fik et ja, og måske en ny ven i nuværende ejer

    Kram herfra, håber det bedste.

    Dont try, and you never loose, but dont try and you never win!!


  • #11   23. maj 2015 Når du har skrevet med nuværende ejer og hun virker flink og sådan tror jeg ikke de vil syntes det er sært at du spørg smiley
    Jeg spurgte om jeg måtte komme ud og hilse på min gamle part, ingen problemer, hellere end gerne faktisk, de ville rigtig gerne hører mere om ham smiley

    Så tror ikke der er så meget at være bange for, for ja, det værste du kan få er jo et nej tak smiley


  • #12   23. maj 2015 Spørg du bar det lyder ikke til de kommer til at sige nej må jeg ærlig indrømme..

    Jeg har solgt et par heste igennem de sidste 7år, den som har betydet mest for mig af dem jeg har solgt, hende har jeg besøgt og har været nede og hjælpe ejer os..
    hun har været solgt i knap 2år og har besøgt hende 2 gange, forsøger lige pt at finde en dag jeg kan besøge hende igen smiley og ejer skriver tit til mig og spørger efter råd og andet smiley synes det er skønt smiley

    Den gamle ejer til min store hest har os været og besøge ham nogen gange, og har faktisk været med ude og ride tur hvor hun tog min anden hest og så red vi smiley
    hende skriver jeg til ind i mellem og vi er venner på face samt hun bliver altid inviteret når vi skal til noget..


  • #14   23. maj 2015 Jeg ville elske hvis nogle tidligere ejere af mine heste overhovedet gad komme og besøge dem smiley

  • #15   23. maj 2015 Jeg ville også blive glad hvis ejerne til mine heste kom forbi og hilste på dem. Star, som desværre døde sidste sommer, købte jeg som lidt af en problemhest. Jeg søgte efter hendes fortid via heste-nettet, og fandt ud af at hun var blevet købt under falske forudsætninger af en person der driver ridelejr og hestehandel. Jeg kontaktede hende for at finde ud af om jeg kunne komme i kontakt med Stars tidligere ejer, men det kom der selvfølgeligt aldrig noget ud af.
    Jeg ville så gerne have vist Stars ejer hvor godt hun havde det her hos mig, og takket hende for at have formet en helt speciel pony, med et super godt sind...

    Jeg synes helt klart du skal spørge om du må besøge den gamle pony..


  • #16   24. maj 2015 ja sagtens! jeg synes virkelig du skulle gøre det, så får du jo ro i maven..

Kommentér på:
Kan man tillade sig at spørge? :)

Annonce