845 visninger
|
Oprettet:
Gymnasiestart? ???? {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG'er!
Jeg skal starte i 1.G til august, og jeg er helt uden viden om hvad jeg skal have? Lige pt. Har jeg intet købt eller lignede, da jeg er på HELT bar bund!
Jeg har tænkt i ringbind og en folder med 2 lommer til hvert fag, så man kan putte løse papir i, med TO DO-papir og DONE-papir
Har en PRO under armen, hvis folk har tips til den eller hvordan man gør den skoleklar!
På forhånd tak! Fra den blanke pige ????
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 410
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.582
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.498
sep 2012
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 386
Computeren:
- have office pakken på din com.
- hvis du skal have kemi kan jeg anbefalde at hente painttime, hvis du har mac, det koster 16 kr men minder meget om paint så det er godt til at tegne strukturformler og andet i.
tænk evt. over hvordan du tager noter og det skal være i hånden, på word eller onenote, dog hvis du har mac skal du være opmærksom på at du ikke kan skrive "matematikformler" inde i onenote
Tips: vær også organiseret på computeren (mapper) eks. 1.g -> dansk -> det moderne gennembrud ->? (? kan være noter, opgaver, tekster osv. eller titler på tekster med tilhørende noter etc.)
fysisk:
mapper til organisering
penalhus med blyanter, overstregninstouscher osv. (evt. lommeregner som er rart at have hvis man har f.eks. kemi og fysik)
det var lige det jeg kunne komme på lige nu
Held og lykke med studiestart
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
Men noget som er virkelig vigtigt:
- Lav ALLE de lektier du kan!
- Sig så meget som overhovedet muligt i timerne - op med lappen og vis du er der og kan det i gennemgår!
- Lav dine afleveringer i GOD tid, for lige pludselig skal de afleveres og så er der også 100 andre ting du skal lave - det giver bare en stress
- Følg med i undervisningen og gør alt hvad du kan, for at forstå tingene
- Hav orden i dine notater og papirer
Disse ting har jeg selv været vildt dårlig til og det giver bare bagslag i sidste ende. Så mit sidste råd er, at hvis du skal gå der, så tag dig sammen og lav noget - det er spild af din egen og lærerens hvis du ikke gør
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 238 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.079
jeg er seriøst træt af folk der altid skal låne mit fordi de er nogle botnakker og ikke selv har nogle former for skrive redskaber
og mit er ikke vare billige blyanter fra tigeren nej det er faber blyanter mm
det kan godt være de siger man er på computer men er er altår også ofte hvor man lige bruger blyanter
nu går jeg så på hg turbo(eux edter ferien)
og det er fyldt med papirer
jan 2007
Følger: 73 Følgere: 102 Heste: 2 Emner: 58 Svar: 638
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 238 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.079
Gymnasiestart? ????