{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

At stole på en under salg {{forumTopicSubject}}

Hej HG, jeg står med 3 sadler tilsalg, hvor jeg tidligere idag fik 2 mail beskeder fra samme person, og hvad prisen var på dem, (hvilket så står 2 steder i annoncen) det gjorde at jeg tænkte det nok bare er en der keder sig.
Men nu fik jeg en længere besked ang. salg af sadlen, og ved ikke hvor vidt jeg kan stole på det, jeg har aldrig solgt sadler, og vil have køber afhenter, da jeg ikke tør sende og så blive snydt smiley

Håber nogle her inde kan ligge min uro på køl og give deres erfaring smiley


Kommentarer på:  At stole på en under salg
  • #1   26. maj 2015 Altså hvis køber henter sadlen hos dig, så er der da ikke så meget du kan blive snydt for? Eller hvad? smiley

  • #2   26. maj 2015 Jeg personligt sender intet, før end at jeg kan se pengene på min konto. smiley
    Og lige med sadler (generelt med ting, men især større pakker), må det være købers ansvar, at de bliver sendt. smiley
    Send evt med G-Porto, det er lidt billigere og pakkerne er forsikret og med T&T. smiley
    Så har du ihvertfald dit på det rene! smiley


  • #3   26. maj 2015 Jeg har det fint med at sende sadler og generelt udstyr, men pengene skal være hos mig før jeg sender. Nogen vil mene køber så bare kan blive snydt, men så må køber selv komme og hente eller finde en anden. Sådan har jeg det, når jeg handler, og det er også sådan jeg har oplevet det, når jeg har købt af andre.

  • #4   26. maj 2015 det er ikke det der med at sende jeg har problemet med, men der er måden beskeden jeg modtager der gør mig urolig, jeg ved ikke om jeg bare er paranoid eller noget smiley

  • #5   26. maj 2015 Altså, jeg er aldrig blevet snydt.
    Jeg har solgt på afbetaling osv. Sendt sadlerne. Men der har de altid været betalt inden de afsendt:) du skal bare huske at sende med forsikring..


  • #6   26. maj 2015 Det kan vi ikke forholde os til, vi har ikke set det. Men føler du ikke for at sælge til vedkommende er du i din fulde ret til at lade være.

  • #7   26. maj 2015 De gange jeg har solgt noget, har jeg ikke sendt noget som helst, før jeg havde pengene på min konto (hvis det skulle sendes). På den måde er du sikker på ikke at blive snydt. smiley
    Det er generelt også en rigtig god ide at få mobilnummer, adresse, fulde navn og eventuelt en facebookprofil på den, man handler med, specielt hvis det er lidt dyrere ting. På denne måde får man lidt mere vished om, at køber/sælger er oprigtigt interesseret i at købe/sælge det, de rent faktisk skriver smiley


  • #8   26. maj 2015 Få køber til at overfører halvdelen af prisen før du sender. Hvis vedkommende snyder, så har du da i det mindste fået nogen af pengene smiley

  • #9   26. maj 2015 Du kan vel ikke blive snydt hvis køber henter sadlen/sadlerne hos dig og overfører fra Mobilepay eller lignende mens du kigger på? smiley Det kan vel i bund og grund være ligemeget hvordan beskeden er formuleret, så længe sadlerne bliver solgt på ordentlig vis. Men kan godt forstå, hvis du er lidt nervøs ved en underlig besked.

  • #10   26. maj 2015 okay har måske spurgt på en forkert måde..

    men beskeder er dårlig formuleret, og ligner i bund og grund noget der er oversat fra google (delvise engelske ord blandet ind) og skriver han vil få et "rederi til din placering til indsamling" og meget andet, jeg ved bare ikke hvilke beskeder man skal stole på, og efter at have fået stjålet 1 sadle for år tilbage, passer jeg bare mere på end normalt, osse fordi jeg høre meget om snyderi i handel pt. smiley


  • #11   26. maj 2015 Hvis beskeden er SÅ mistænkelig, så ville jeg bare vælge at afvise køber smiley

  • #12   26. maj 2015 Aaarh, er det sådan noget... smiley
    Bare ignorer det. smiley
    Det er slet ikke noget, man skal begynde at svare på, eller noget som helst. smiley


  • #13   26. maj 2015 ville bare lige høre andre, om det er mig der er paranoid eller om hvad, jeg ville nemlig ikke føle mig utryg ved at selve køber kom og hentede varen, og jeg får betaling samme dag smiley men tør bare ikke sende noget som en sadle med post smiley

  • #14   26. maj 2015 Tror også bare du skal ignorere det, hvis det er fuldstændig usammenhængende! smiley Jeg har også engang fået halvengelske beskeder om salg af min pony og sådan noget... Skulle bare lige selv betale et eller andet først, og sådan noget smiley

Kommentér på:
At stole på en under salg

Annonce