{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Eksamensnoter - kun stikord? {{forumTopicSubject}}

På tirsdag skal jeg op i mundtlig dansk (går i 9. klasse), og jeg har et problem, som jeg håber i kan hjælpe med.

Vi har hele tiden fået at vide at vi skal øve os i kun at skrive stikord, og så tale ud fra dem. Problemet er, at når jeg så står og bliver nervøs glemmer jeg hvad jeg ville sige ud fra stikordet, og så får jeg kun sagt MEGET lidt... Andre der har det sådan??

Jeg har sådan lyst til at skrive hvert et ord jeg skal sige, og så lære det stort set udenad og selvfølgelig markere det vigtigste med overstregningstudser, så jeg ikke kommer til at læse op, men jeg er i tvivl om, om det er tilladt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eksamensnoter - kun stikord?
  • #1   30. maj 2015 Et godt råd. Lær din tekst uden ad. Læs den højt et par gange og tag derefter udfra stikordene. Ha' evt. en makker med, som kan sørge for, at du får sagt det hele smiley

• #2   30. maj 2015 En makker? Forstår jeg ikke...

• #3   30. maj 2015 Skriv flere stikord.. Jeg har/havde det på samme måde at jeg til trods for at have øvet højt flere gange så var jeg så nervøs at jeg blev blank.. smiley så jeg skrev sætninger i stikord og udelod selvfølgelig ligegyldige ord. smiley

Mvh TT

• #5   30. maj 2015 Det handler om øvelse. Har du svært ved ét stikord, så skriv flere. Det gør jeg også selv.
    Men gør dig selv den tjeneste at prøve at øve dig på stikordene - du kommer med tiden meget lettere ind i en samtale til eksamen, i stedet for at du bare lirer en eller anden tekst af som trækker dig ned i point. Det vil give dig langt større frihed smiley

• #6   30. maj 2015 En makker når du øver.

• #7   30. maj 2015 Skriv din tekst, sig den højt flere gange indtil du kan den uden ad også kan du begynde på stikord. Men man kan også lave "stik-sætninger" smiley
    Husk der er ikke en metode til hvordan stikord skal skrives, alle har deres individuelle måde.

For uanset hvad så må man ikke læse op til en eksamen, alt ren oplæsning bliver faktisk trukket fra hvad man siger.

• #8   30. maj 2015 Jeg plejede også at skrive hele teksten ud, så øveden et par gange og overstrege de vigtigste sætninger.. Så lavede jeg et nyt dokument kun med de sætninger, jeg havde overstreget, og øvede "talen" igen, hvor jeg så overstregede de vigtigste ord i hver sætning.. Nyt dokument kun med de ord, og vupti, så har man stikord men har øvet hele teksten smiley

• #9   30. maj 2015 Tusind tak allesammen. Vil forsøge med de to sidste kommentarer smiley

Kommentér på:
Eksamensnoter - kun stikord?

Annonce