{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
281 visninger | Oprettet:

AT - vægte fag {{forumTopicSubject}}

Jeg har simpelthen ikke kunne finde noget på Google, hvor der er svar.
Jeg skal til AT-eksamen her d. 15. og har i min "fremlæggelse" vægtet psykologi højere end engelsk - jeg både redegør MEGET kort for mine teorier og har så 2 underspørgsmål, hvor jeg til engelsk kun har ét underspørgsmål.

Jeg kommer altså helt klart til at lægge mere fokus på psykologi end engelsk - er det i orden? Har i prøvet det? Kan ikke huske, om det kun var i SRP'en, hvor vi måtte vægte et fag højere end det andet.
Håber i hvert fald det er i orden at have mest fokus på det ene fag i "fremlæggelsen", for ellers står jeg ret uheldigt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  AT - vægte fag
  • #1   12. jun 2015 Du skal forvente, at den engelsklærer du har, sikkert vil spørge ind til mange flere ting, når du ikke kommer ind på ret mange af tingene selv.

Og så HUSK, at det er en metode eksamen, så du skal virkelig have styr på hvilke metoder du har brugt i hvilke fag smiley

Jeg har lige været oppe til årsprøve i AT, jeg havde bioteknologi A og dansk A, i biotek havde jeg brugt den induktive og den hypotetisk-deduktive metode, og i dansk havde jeg brugt kommunikationsanalyse, sproganalyse, Toulmins argumentationsanalyse og kildekritik. Jeg gjorde det, at jeg faktisk "lavede" Toulmins inde foran lærerne (altså jeg nævnte den ikke bare, men sagde hvad der var belæg, hjemmel osv.). Jeg lagde KLART mere vægt på dansk end biotek, da jeg ikke helt vidste hvad jeg skulle med biotek udover at nævne noget teori (mit fokus var på HPV vaccine og livmoderhalskræft), så der var ingen spørgsmål til mit dansk, der var lige som det skulle være, men mit biotek manglede lidt, så der var faktisk nærmest kun en dialog mellem min bioteklærer og jeg smiley

• #2   12. jun 2015 Skal helt klart også lige have forberedt mig godt på engelsk.
    Men uuha, de metoder dér, jeg har i psykologi brugt metode fra humanvidenskaben og kigget på mennesket som individ (arbejdet kvalitativt med min case), og mere er der ikke rigtig at sige om det - engelsk er jo humanistisk og har lavet en kommunikations- og sproglig analyse, mere er der heller ikke rigtig at sige om det (bortset fra noget om at de supplerer hinanden godt, og eventuelle andre teorier/fag jeg kunne have brugt).
    Er lidt nervøs for metoderne smiley

Men godt at vide, at det er noget man gerne "må" - så må jeg jo bare være forberedt til engelsk smiley

• #4   12. jun 2015 Deejligt!

• #5   12. jun 2015 Jeg havde også lagt mest vægt på psykologi da jeg var oppe i AT og ikke særligt meget dansk. Det trak vidst en hel del ned, men også fordi jeg ikke havde styr på danskdelen så jeg ikke rigtig gad snakke om den hæh. AT var min sidste eksamen, så det skulle bare overståes xD

• #6   12. jun 2015 Jeg er virkelig også nødt til at få godt styr på det og lave en dybere kommunikationsanalyse her i weekenden, hehe, så jeg er godt forberedt smiley

• #7   12. jun 2015 Du lyder bedre forberedt end jeg var til min smiley

Lavede det hele på 4 timer ca. (havde selvfølgelig min synopsis lavet da den jo skulle afleveres for noget tid siden), så hele mit talepapir og alle analyser og metoder blev lavet på de 4 timer der - ak ja, sådan går det når man har mange ting om ørerne smiley
    Men endte da med et 10-tal smiley

• #8   12. jun 2015 Cecilie - wow, det var da sindssygt godt klaret, og så til et 10-tal smiley Det er meget beroligende at vi allerede har arbejdet med det, så bortset fra frygten for ubehagelige spørgsmål fra censor, så er det da en af de gode eksamener

• #9   12. jun 2015 Havde heller ikke regnet med det smiley Men jeg blev i hvert fald positivt overrasket - ville da så have ønsket det havde været eksamen, og ikke bare årsprøve! smiley

• #10   12. jun 2015 Hov, havde da helt overset at du skrev årsprøve og ikke eksamen - ja det er da ærgerligt, især når man lige får en god karakter smiley

• #11   13. jun 2015 Jeg var også oppe i psykologi og engelsk, og fik at vide, at jeg ikke vægtede engelsk-faget og mine analyseresultater højt nok smiley

• #12   13. jun 2015 Ååh pis. Må nok bare virkelig arbejde på engelsk her i weekenden..

Kommentér på:
AT - vægte fag

Annonce