AT - vægte fag {{forumTopicSubject}}
Jeg har simpelthen ikke kunne finde noget på Google, hvor der er svar.
Jeg skal til AT-eksamen her d. 15. og har i min "fremlæggelse" vægtet psykologi højere end engelsk - jeg både redegør MEGET kort for mine teorier og har så 2 underspørgsmål, hvor jeg til engelsk kun har ét underspørgsmål.
Jeg kommer altså helt klart til at lægge mere fokus på psykologi end engelsk - er det i orden? Har i prøvet det? Kan ikke huske, om det kun var i SRP'en, hvor vi måtte vægte et fag højere end det andet.
Håber i hvert fald det er i orden at have mest fokus på det ene fag i "fremlæggelsen", for ellers står jeg ret uheldigt
nov 2009
Følger: 85 Følgere: 100 Heste: 10 Emner: 225 Svar: 5.276
Og så HUSK, at det er en metode eksamen, så du skal virkelig have styr på hvilke metoder du har brugt i hvilke fag
Jeg har lige været oppe til årsprøve i AT, jeg havde bioteknologi A og dansk A, i biotek havde jeg brugt den induktive og den hypotetisk-deduktive metode, og i dansk havde jeg brugt kommunikationsanalyse, sproganalyse, Toulmins argumentationsanalyse og kildekritik. Jeg gjorde det, at jeg faktisk "lavede" Toulmins inde foran lærerne (altså jeg nævnte den ikke bare, men sagde hvad der var belæg, hjemmel osv.). Jeg lagde KLART mere vægt på dansk end biotek, da jeg ikke helt vidste hvad jeg skulle med biotek udover at nævne noget teori (mit fokus var på HPV vaccine og livmoderhalskræft), så der var ingen spørgsmål til mit dansk, der var lige som det skulle være, men mit biotek manglede lidt, så der var faktisk nærmest kun en dialog mellem min bioteklærer og jeg
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.576
Men uuha, de metoder dér, jeg har i psykologi brugt metode fra humanvidenskaben og kigget på mennesket som individ (arbejdet kvalitativt med min case), og mere er der ikke rigtig at sige om det - engelsk er jo humanistisk og har lavet en kommunikations- og sproglig analyse, mere er der heller ikke rigtig at sige om det (bortset fra noget om at de supplerer hinanden godt, og eventuelle andre teorier/fag jeg kunne have brugt).
Er lidt nervøs for metoderne
Men godt at vide, at det er noget man gerne "må" - så må jeg jo bare være forberedt til engelsk
jan 2008
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 410
jan 2008
nov 2009
Lavede det hele på 4 timer ca. (havde selvfølgelig min synopsis lavet da den jo skulle afleveres for noget tid siden), så hele mit talepapir og alle analyser og metoder blev lavet på de 4 timer der - ak ja, sådan går det når man har mange ting om ørerne
Men endte da med et 10-tal
jan 2008
nov 2009
jan 2008
nov 2006
Følger: 173 Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 868
jan 2008
AT - vægte fag