{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

Mulighed for ny hest {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg står i den situation at jeg gerne vil have ny hest ( har en fjordhest i forvejen men har mulighed for at få udlånt hende til en sød pige) MEN jeg skal snakke med stedmor og min far omkring hvordan jeg får RÅD til hesten..Altså bare at KØBE den smiley Min stedmor er en ret hård dame >.< og ser gerne mulighederne i min nuværende pony, min pony er så 22 år, og kan ikke starte stævner på hende osv.. Og hun kan ikke gå nogen øvelser.. eller gå til biddet da hun har noget allergi der gør hun hæver op ( det påvirker hende ellers ikke) Hvordan ville i takl besværlig far og stedmor?..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mulighed for ny hest
  • #1   13. jun 2015 Fortælle dem, hvordan du har tænkt dig at få råd til at købe den.

• #2   13. jun 2015 Hvorfor er de besværlige? Du får råd til at købe den ved at få et job og spare op? Du er 18 år?

• #3   13. jun 2015 Det var for at de eventuelt ville ligge ud til den, og jeg arbejder ikke ( personlige årsager der gør jeg værken er under udd eller har job) men har råd vær måned, mangler bare at købe min nye drøm >.<

• #4   13. jun 2015 Hvis du har råd til hesten hver måned, lad os sige 2000 kr, så lægger du da bare 2000 kr til side hver måned = i løbet af et halvt år har så 12.000 kr smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #5   13. jun 2015 Hvis du har råd til at holde den, hvorfor sætter du så ikke de penge til side, du ellers ville bruge på hesten og på den måde spare op til at købe den? smiley

• #6   13. jun 2015 Jeg HAR en hest i forvejen som jeg betaler til, men med ny hest udlåner jeg hende ( har fundet udlåner) Så jeg skal PRØVE at få nosser nok til at spørge farmand og stedmor om de eventuelt vil ligge ud til ny hest og jeg så afbetaler dem..

• #7   13. jun 2015 Dvs. når du udlåner din hest, så har du råd til den nye hver måned?
    Så udlåner du først den hest, du har nu, og så begynder du at lægge de penge til side. Det tager et halvt år og så kan du selv købe "din nye drøm"

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#8   13. jun 2015 Hvad med at låne ponyen ud, mens du sparer op til den nye? smiley Har du mulighed for at afbetale dine forældre, hvis du køber en ny? smiley

• #9   13. jun 2015 jeg kan ikke gå uden hest.. det er lidt der problemstillingen ligger, for jo kan jeg godt se men nu var det så ikke det.. Det var hvordan folk takler besværligheden til at snakke med sine forældre ( min mor er intet problem)

• #10   13. jun 2015 Du spørger dem da bare, om de vil lægge ud, og så skal du nok betale dem af. Men husk at du så BÅDE skal betale til hesten hver måned OG betale dem af!
    Hvis de ikke vil lægge ud, så må du jo beholde din hest ELLER udlåne hende og så gå og spare op. Sådan er det altså bare, man kan ikke altid få det hele smiley

• #11   13. jun 2015 Ved godt jeg ikke kan få det hele men nu er jeg MEGET dårlig med kontakt til dem.. det var det hele mit spørgsmål gik ud på..
    Hvordan vil folk takle besværlige forældre når det gælder om at spørge dem.. jeg tør ikke engang sige det til min stedmor at jeg går med de tanker..

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#12   13. jun 2015 Min erfaring er, at det er lettest at få en god dialog i gang, hvis man har styr på alle detaljer, inden man snakker med dem. smiley Fx:

- Hvor meget har du mulighed for at afbetale?
    - Hvad skal der i tilfælde af, at låneren ikke kan have fjordhesten mere og du står med udgifter for to heste? Osv osv

Har du i øvrigt overvejet salg? smiley

• #13   13. jun 2015 Jeg ville bare spørge dem ligeud.
    "Jeg overvejer at købe mig en ny hest - jeg har råd til udgifterne hver måned men har simpelthen ikke råd til det, hesten koster; ville det være en mulighed, at i måske kunne låne mig pengene, som jeg selvfølgelig nok herefter skal betale af hver måned?"

Men ærlig talt, er det ikke fordi du har fundet DRØMMEHESTEN lige nu og her, så synes jeg bare du skal lægge penge til siden hver måned og spare op til en ny hest.
    Husk på, at du både skal betale til hesten OG afbetale pengene på samme tid, og du skrev tidligere "Jeg HAR en hest i forvejen som jeg betaler til, men med ny hest udlåner jeg hende" - du får altså flere udgifter pr. måned ved også at skulle låne penge af dem smiley

• #14   13. jun 2015 det jo også det jeg vil spørge om, om de så vil hjælpe med fjordhesten hvis det går galt på et tidspunkt ( ikke at jeg regner med det)
    Har jeg ret godt styr på smiley
    Har jeg haft tænkt på men kan jeg ikke få mig selv til.. har haft hende i 6 år nu og hun er en GOD hest, hun kan bare ikke følge med mig længere

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#15   13. jun 2015 Så er det "bare" at snakke med dem. Evt start med at snakke på tomandshånd med den, du har lettest ved at tale med. smiley

• #16   13. jun 2015 Vil jeg afprøve >:< vil tale med min stedmor om det da min far og jeg ikke kan snakke..

• #17   13. jun 2015 Er du sikker på at det er en god og stabil idé at låne penge af dem og afbetale hvis du slet ikke snakker med din far?

• #18   13. jun 2015 Jeg snakker med ham ^^ Bare ikke så tit da han arbejder skævt og ja det er ret akavet at være hos ham da han havde håbet jeg var en drenget pige xD

• #20   13. jun 2015 Da jeg skulle have ny hest, måtte jeg også låne penge af min mor til jeg blev 21 år og kunne komme til min penge.
    Præmissen var, at jeg lagde 10.000 kr på bordet til at starte med og så begyndte jeg at afdrage til jeg fik mine penge.

Har du nogle penge du kan give dem nu? Der kan ligge noget sikkerhed i at kunne ligge en god sjat penge fra en start - specielt hvis dem man skal låne af, ikke er nogen man er på god fod med.

Held og lykke, jeg håber det lykkes for dig.

• #21   13. jun 2015 Husk problem stillingen hvis låner pludselig ikke ønsker/har mulighed for at have din pony og du så pludselig står med 2!

• #22   14. jun 2015 Du går ind til dem og siger det som det er. Jo hurtigere jo bedre - hvis du går og sidder med det selv kommer du til at forestille dig flere scenarier og bliver faktisk kun mere bange og nervøs for det smiley
    Når det er tænkt igennem går du op og "fremlægger" det til dem smiley

Jo mere optimistisk du er, jo bedre går det smiley
    Hvis du virker til at have styr på det hele og ved hvad du snakker om er det helt sikkert også et + smiley

• #23   14. jun 2015 har husket problemstillingen..
    Og det bliver så tirsdag jeg skal mødes med min stedmor, og snakke, det ved hun dog ikke endnu, men det finder hun jo ud af..

Kommentér på:
Mulighed for ny hest

Annonce