{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Biler der må kører med trailer?
  • #1   21. jun 2015 Vi skiftede vores Jeep ud med Ford Mondeo. Det står på registrerings attesten på bilen hvor meget den må trække. Men jeg syntes det er blevet meget svært, for mange 4 hjuls trækkere må faktisk heller ikke trække ret meget .

• #2   21. jun 2015 Jeg har en forholdsvis lille Susuki 307 som må trække min trailer + hest og så er der lige 70 kg til max grænsen. Og så er det lovligt på alm kørekort. Jeg ville ikke vælge en så lille bil hvis man tit kører langt, men den klarer turene til undervisning rigtig godt og har også været til stævner/dyrlæge længere væk uden problemer.
    Kig på bilens papirer for at se hvor meget den må trække.

• #4   21. jun 2015 Man kan ikke bare sige hvilke biler der må, det afhænger af hvad bilen må trække, hvor meget traileren vejer og hvad hesten vejer.
    Vores bil må trække 1100 kilo, traileren vejer 800kg i sig selv, så vi kan lige køre med trailer og lille hest smiley

• #5   21. jun 2015 Vi har kørt i en mondeo - den kan dog kun trække en enkelt stor hest (vi kørte engang med to store heste.... mondeo synes ikke der var sjovt bagefter smiley ), vi har kørt i en VW Touran (to store heste), en Toyota Verso (min chefs bil, må kun køre med én stor hest) og lige nu en BMW M5 som må køre med to store heste smiley

Men som de andre siger, kommer der an på trailerens vægt og hestens/ponyens vægt, hvad den må trække. Men det kan jo ses på ret. attesten smiley

• #6   21. jun 2015 Ja jeg er utrolig besværligt ift bilkøb hvis vi skal have bil nr to da denne skal kunne trække 2000 kg. :-P. Ønsker en Gaupen hestetrailer der kan laste 1200kg og traileren har en egen vægt på 725 kg smiley Jeg vil gerne have muligheden til at køre med to store heste især fordi Tindur er bange for traileren og behøver en tryg ven med smiley
    Mvh TT

• #7   21. jun 2015 TT: Ikke Gaupen til store heste. Den er simpelthen for lille og bør kun bruges som pony trailer. Vi har selv haft en, og ville ikke byde en hest og da slet ikke to at stå i den.
    Cheval Liberte har lav egenvægt og er rummelig, så her kan en hest sagtens være smiley

• #8   21. jun 2015 Det har ikke kun noget med bestemte typer biler at gøre, det afhænger også af hvilken motor der er i bilen (mange biler fåes med forskellige str motor), om bilen er vejet ned osv.

Du kan altdig slå bilers nummerplade op på www.nummerplade.net og under teknisk info kan du se hvad den må trække med og uden bremser.

• #9   21. jun 2015 Ok.. Den er bare meget brugt i trav verdenen i Norge og siden den laster 1200 så troede jeg sådan set den var god nok smiley

Mvh TT

• #10   21. jun 2015 Motorstørrelse og bilens egenvægt har en del at sige.
    Større Audier, BMW og Mercedeser fx
    Der er ik ret mange "alm" biler, der ka trække +2 tons. eller ka holde til det.
    Rigtige 4-hjulstrækker ka altid trække +2 tons.
    De "falske" går bare nemmere i stykker, fx Grand Vitara som i sin til blev solgt som hestetrailertrækker til 2 tons, er noget lort, måske 1500 kg.

Har lige skiftet min Grand Pajero ud med en LandCruiser, begge rigtige 4-hjulstrækkere med masser af overskud.

• #11   22. jun 2015 1200 kilo er heller ikke meget, og ja den er brugt i Norge da det er et norsk mærke smiley Men det er en lille trailer som på en usikker hest, helt sikkert virker meget indelukket.

• #12   22. jun 2015 Jep, ved den er norsk. Men som du ved så er jo alt der er norsk godt smiley smiley

Mvh TT

• #13   22. jun 2015 Ikke enig. I forhold til hvad der ellers er på markede nu om dage, så er det en møg trailer uden lige. Den har ikke støddæmpere, ikke noget polstring inde i traileren, bagbommende kan hoppe op pga den metal dut som skal holde dem på plads, ikke altid låser dem og kan smutte op. Har jeg nemlig selv prøvet smiley også er den lille og skramler rigtig meget under kørsel.

• #14   22. jun 2015 Vi har en Skoda Octavia som kan trække en let trailer(humpaur Rapid feks) og så min store hest på 600-650 kr smiley

• #15   22. jun 2015 Min trailer er en 2t. Bilen må have 2,4t på krogen, og kørekortet er godkendt til 7t.
    så jeg skal ikke bekymre mig..
    Bokser lad bil + XT Branderup trailer, og vi har pt kun store ponyer...

Kommentér på:
Biler der må kører med trailer?

Annonce