800 visninger
|
Oprettet:
Afsked med jeres heste {{forumTopicSubject}}
Hej HG´ere
Jeg står i den sørgelige situation at min smukke bedste ven gennem 3½ år, drager til de evige græsmarker, her den 8 Juil..
Jeg har tænkt over at jeg gerne vil have en speciel ting til minde om hende.
Hvad har i fået lavet af specielle ting til minde om jeres heste? Og hvordan foregik aflivningen, og hvor? Hvad gjorde i jer af tanker omkring det?
Glæder mig til at i deler jeres smukke heste minder med mig<3
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
okt 2006
Følger: 48 Følgere: 51 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 480
Denne metode har vi valgt, fordi min datter ønskede de skulle bruges som en del af den naturlige fødekæde - og ikke bare ende i en lastbil og derefter køres til DAKA. Vi har super gode oplevelser med det, især ved Blåvand Zoo, som tilbød os at komme ind i ZOO og gå en runde før åbningstid. De tilbød også kaffe, som vi dog takkede nej til.
Min datter har beholdt forskoene og pandelokken.
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 287 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.716
Aflivningen forgik stille og roligt, hele dagen havde han fået lov til at hygge sig ude på græsset og med en masse gulerødder. Han fik ekstra smertestillende så han kunne løbe rundt uden de helt store smerter ( han havde en alvorlig benskade) kl. 18 kom dyrlægen og så trak vi ham op til hvor han skulle aflives.
Han blev aflivet midt i alle mælkebøtte blomsterne og solen var så småt ved at gå ned bag træerne, det var så perfekt som det nu kunne være. Jeg sad med ham til det sidste.
billedet er taget få timer inden han blev aflivet
mar 2013
Følger: 30 Følgere: 37 Heste: 5 Emner: 36 Svar: 1.265
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.698
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
Min "plan" er at hun skal aflives her hjemme i vante rammer... og er pengene til det, vil jeg have hende kremeret og så skal hun "hjem igen"...
Slagt har jeg valgt at udtage hende fra - da min hest ikke skal spises... og at skyde hende med en bolt pistol, er for MIG for voldsomt at skulle overvære... Jeg vil være der til det sidste - det skylder jeg hende.. og derfor er jeg også nød til at tænke på hvad der vil være mindst chokerende for mig...
puha - får det så skidt bare ved tanken
okt 2011
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 1.137
jun 2012
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 227
Måden min pony døde på var ret usædvanlig og forfærdelig ..
Han var løbet ud af folden. Vi tror, der har været noget hesteslagsmål, da rigtig meget af hegnet var gået i stykker.
Men han var så løbet og var faldet ned i en mose, hvor han ikke kunne komme op. Vi ved ikke hvor lang tid, han havde ligget der, da vi kom. Efter mange timer hvor han havde kæmpet for at komme op med falck og dyrelægens hjælp, var vi nødt til at få en traktor ind i skoven, hvor vi så fik ham trukket op, og det var ikke ligefrem nemt at få traktoeren derind.
Han kunne bare ikke komme op og stå, så efter et par timer, hvor min mor og min parts mor havde ligget ude i skoven med ham om natten og ventet på, at han ville få kræfter til at komme op og stå, blev hans vejrtrækning dårligere, så dyrlægen kom ud og sagde, at han ikke ville kunne klare det, så hun kunne enten aflive ham nu, eller også kunne vi vente ca. 3 timer, hvor han selv sov ind, så dyrlægen gav ham en sprøjte, hvor han så sov stille og roligt ind.
Jeg har det forfærdeligt med det, og lige indtil nu har jeg følt, at vi ikke har gjort nok for, at han skulle overleve. Og jeg har ofte tænkt, at hvis vi bare var kommet ud lidt tidligere, eller hvis han var kommet på en anden fold, ville han have været her i dag..
Men han har det forhåbentlig godt, hvor han er nu. ://
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
Men det er vildt dyrt.. Mener jeg læste omring 25.000 et sted..
apr 2011
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 8 Emner: 17 Svar: 508
Alle blev de aflivet et sted hvor daka havde nemt ved at hente dem, men hvor der samtidig var rart for dem at være. et sted som de var vandt til og hvor der var græs
jeg er så "heldig" at jeg kan finde ud af at lave smykker af hestehår selv og derfor har jeg et armbånd lavet af alle mine heste.. derudover har jeg det privilegie at kunne tilbyde min mor det samme. hun blev rørt begge gange hun fik et armbånd af sine heste og eftersom jeg stadig har en tot fra hver af de to hun fik aflivet, så regner jeg da med hun får nogle flere
apr 2011
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 8 Emner: 17 Svar: 508
I kunne ikke have gjort mere for ham og jeg tror han er glad for i tog det svære valg om at få ham aflivet, selvom det var svært
dec 2014
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 39 Svar: 176
apr 2009
Følger: 51 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 91 Svar: 1.068
Tanden blev trukket ud, efter døden, og så blev der skåret en lille skive af, som er slebet så den kan sidde i en halskæde.
Og så har jeg gemt hendes skilt fra bokslågen, hvor i den ene side har jeg sømmet hendes sko fast, og i den anden siden, hænger en fletning af hendes hale
Savner sgu den lille fis
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
Til 200 kg 7.000,00 kr
200 – 500 kg 9.000,00 kr
over 500 kg 11.000,00 kr
Dertil kommer jo så selvfølgelig det som dyrlægen skal have for at aflive hesten, og så transporten til selve krematoriet...
Men når man sammenligner med at det koster knap 1800 kr for at daka henter din hest og bruger den til hvad de nu gør - så synes jeg pludselig at prisen for kremering ikke er så voldsom... selvom det selvfølgelig er mange penge! For med daka, der skal man jo stadig have dyrlægen ud og aflive...
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
Jeg har beholdt hendes grime, hår og så skal jeg få lavet en scrapbook og armbånd. En gang når jeg er klar så skal grimen vaskes og bruges til noget pynt. Havde ofså beholdt et dækken, men brugte det til hendes storebror da han også kom igennem en sygeperiode. Det var nemt for mig, for jeg tænker at jeg følte den ville hjælpe, som den gjorde med hende under kværken.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Så hun var stille og rolig hele vejen.
Jeg valgte så ikke at være tilstede, da det i forvejen var/ er meget hårdt for mig.
Hesten blev aflivet i fredags - så jeg ved desværre alt for godt hvad der venter dig.
Jeg har gemt et tot af hendes hale, så når jeg er klar får jeg lavet et eller andet af den.
PS mine tidliger heste er blevet slagtet, netop for ikke at gå til "spilde", men den valgmulighed havde jeg ikke denne gang.
Et stort trøstekram til dig.
Afsked med jeres heste