{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.679 visninger | Oprettet:

Er dit makeup testet på dyr? {{forumTopicSubject}}

Jeg er virkelig blevet fanatiker, når det gælder dyreforsøg.
Jeg har derfor brugt min søvnløse nat og hele morgenen på at skrive et indlæg. I dette indlæg findes der MANGE firmaer, der ikke tester på dyr, og der er links til hver og en af dem.
Derudover er der også en liste over de, der stadig tester på dyr. smiley

Håber at nogen også kan bruge den:
Jeg har brugt en del tid i nat og til morgen, for at skrive dette indlæg.
Ved i hvor mange af de kendte Matas mærker, der stadig tester på dyr? Ved du hvilke mærker der ikke gør? Her kan du få HELE listen over dem der stadig udøver dyreforsøg, men også links til de mærker, som IKKE gør. Tag et kig og bliv inspireret til ikke at støtte dyreforsøg indenfor kosmetik!
http://sophiej.dk/2015/07/er-dit-makeup-testet-paa-dyr/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er dit makeup testet på dyr?
  • #2   17. jul 2015 Som jeg har skrevet i indlægget:

"Trods at EU har vedtaget et direktiv der forbyder dyreforsøg på ingredienser til kosmetik samt markedsføring af kosmetikprodukter testet på dyr og at der ikke må sælges produkter testet på dyr, forhindrer loven dog ikke firmaer i at lave dyreforsøg til produkter de sælger i andre dele af verden. I Kina, har man indtil fornyligt krævet, at alle kosmetikprodukter er testet på dyr."

• #4   17. jul 2015 Ja. Det er ønsketænkning, men man skal starte et sted smiley

• #6   17. jul 2015 Det er også godt, at være nysgerrig!

• #7   17. jul 2015 den liste fortæller bare detfærdige produkt ikke er testet på dyr.. men der kan sagtens være ingredienser i produktet der er:(

hvis man ikke vil købe noget der er testet skal man stoppe med at bruge sminke

• #8   17. jul 2015 Miv - Ikke sandt. Der er listet ALLE der tester på dyr og de "små" firmaer, som er ejet a de store, der tester på dyr.
    Al makeup er ikke testet på dyr.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #9   17. jul 2015 næh, jeg ved ikke om mit make up er testet på dyr, og har egentligt heller ikke tænkt mig at skifte, hvis det nu skulle Være testet på dyr.

• #10   17. jul 2015 Må jeg spørge hvorfor ikke? AMT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#11   17. jul 2015 line: fordi at jeg er glad for det make up jeg bruger.

• #12   17. jul 2015 Så du er fuldstændig ligeglad med de uskyldige dyr, der lider for at du kan være "glad for dit makeup"? smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#13   17. jul 2015 line: det er jeg vel. smiley

• #14   17. jul 2015 Fair nok smiley

• #15   17. jul 2015 Nu bliver jeg nok hatet, men jeg går så absolut ind for dyreforsøg. Det er et krav at antallet af dyr skal være mindst muligt, og der er rigtig mange krav mm, der skal opfyldes før end et dyreforsøg godkendes.
    Jeg ønsker slet ikke at tænke på hvor vi ville være uden forsøgene. Mange af os og dem vi kender ville bl.a. Ikke have den livsvigtige medicin, som mange af os får.

• #16   17. jul 2015 Jeg er imod al dyreforsøg. Hvorfor ikke teste på pædofile, børnemordere og mordere i stedet for? smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#17   17. jul 2015 line: hvorfor side og lyøyve bare for at tilfredsstille og sige hvad folk gerne vil hører.?

at du er fanatiker er jo dit valg, men jeg ved også at halvdelen af dem som røvslikler ikke mener hvad de siger.

• #18   17. jul 2015 Jeg forstår slet ikke dit spørgsmål? Jeg røvslikker ikke eller prøver at tilfredsstille nogen.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#20   17. jul 2015 line: det var nu heller ikke dig, men alle andre som ofte 7kke tør skrive hvad de egentligt mener og gør.

• #21   17. jul 2015 Ja det er det nok..Tænker heller ikke at skifte.. Og dit forslag om at teste på indsatte var sådan set god nok.. Men tror ikke det bliver gennemført.. Hos mig handler det om økonomi da jeg sikkert kunne finde makeup jeg var glad for hos nogle der ikke bruger dyr i forskningen. Men foreløbig bruger jeg makeup i den billige ende da det er det jeg har råd til. smiley

Mvh TT

• #23   17. jul 2015 Annø - med alle de indsatte burde det da være nok.. smiley vi taler jo ikke kun om de indsatte i dk men over hele verden.. smiley

Mvh TT

• #24   17. jul 2015 Og hvorfor er det mere etisk korrekt at teste på dyr? smiley

Mvh TT

• #28   17. jul 2015 Vi skal ikke til at skabe et samfund hvor nogen profiterer på at andre sidder i fængsel. Det er så skræmmende hvor små forseelser man kan ryge ind for i USA, netop fordi fængslerne er privatiserede, og tjener penge pr indsat. Politiet bedømmes også pr antal domme - ikke er dommens "alvorlighed". Dvs en person med et par gram hash giver det samme som en narkobaron.

Vi skal hellere ikke teste på de psykisk syge, eller alternative. De regimer der gør eller gjorde, den slags anser vi som regel som værende temmelig amoralske. I dag behandler vi den slags i stedet. Eller, i nogle tilfælde, accepterer det som værende en naturlig del af menneskets foskellighed.

Men måske kunne man godt lave en ordning hvor indsatte fik nedsat straf for a takke ja til forsøg, ligesom man herhjemme har diverse programmer der tilbyder frivillige kompensation for at deltage i diverse forsøg. Studerende ville være et fint sted at starte - de mangler jo altid penge. smiley

Men man skal bare kunne gøre det på en måde der forhindrer systemet i at blive så korrupt at der ligefrem ledes eftr grunde til at låse folk inde, eller holde dem fattige.

• #29   17. jul 2015 Synes ikke, at du er helt fair i det du skriver. Selvfølgelig er det synd for dyrene, men husk på alt det gode vi har fået ud af det. Alt den medicin til de stakler med ubeskrivelige smerter. Skulle man så bare lade dem dø?
    Fair nok, at du er imod dyreforsøg. Men derfor kan du ikke forvente, at hele verden også vil være imod det. Vi har trods alt, forskellige meninger og det burde du blive lidt bedre til at acceptere. smiley

• #30   17. jul 2015 Annø - jeg er fuldstændig klar over at man er nødt til at benytte sig af dyr i forskningen og det er sådan set fint nok med mig så længe dyret ikke lider overlast. Men hvis jeg ser det etiske i det så er det jo i mine øjne ikke mere etisk at forske på dyr end på mennesker...

Mvh TT

• #31   17. jul 2015 Imod al dyreforsøg? Håber da ikke du bruger panodiler, antibiotika, andet medicin og lignende, så.

Noget af mit makeup skulle være "cruelty free". Andet er ikke. Og nej, det er ikke noget jeg undersøger før jeg køber min makeup smiley

• #32   17. jul 2015 Dyreforsøg til medicin og andre nødvendige ting har jeg intet imod, men til noget så ligegyldig som makeup syntes jeg egentlig ikke det er fair over for dyrene. Man dør ikke af at gå uden makeup, så hvorfor skal det testes på dyr der så lider af det?
    Lige der syntes jeg det vil være fint at bruge frivillige som så evt kunne få noget for det, hvorfor skal diverse dyr lide fordi vi skal have diverse ting i fjæset?...

Men som sagt til forskning i medicin og andet nødvendigt har jeg intet imod smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#33   17. jul 2015 awesome: hvis man er frivillig gør man det frivilligt, uden at have en indtjening af nogen art.

hvis man skulle til at betale sig fra at få mennesker til at gøre det, så vil medicin hurtigt stige til dobbeltpris.

• #34   17. jul 2015 Jeg snakker skam heller ikke om medicin men makeup, dette kan folk jo så vælge at betale for eller lade vær' da det jo ikke ligefrem dræber en at man ikke går rundt med ansigtet fyldt smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#35   17. jul 2015 awesome: det er da synet hvis de folk der har rigtig grim hud, et grimt ar, eller en anden "fejl" skal straffes.

måske man skulle starte med sig selv, og sørge for at man kan stå inde for hvad man selv gør, også lade hver med at skulle ændre på alle andre.

• #36   17. jul 2015 Jeg står skam inde for hvad jeg gør? Og skiver min mening omkring dette smiley
    At du har en anden ser jeg ikke som et problem, men som symbol på at mennesker er forskellige smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#37   17. jul 2015 awesome; godt så.
    .og hvis folk kan stå inde for at de bruger make up, som er testet på dyr, så lad dem det. .

• #38   17. jul 2015 Tager jeg afsted og stjæler det fra de folk der bruger makeup? Næh... Jeg skriver min personlige mening omkring dette, og jeg ville da klart hellere se at folk brugte de mærker der ikke er testet på dyr. Men jeg kan desværre ikke gøre noget ved det...

Og man må da for min skyld gerne bruge makeup, ingen tvivl om det, jeg forstår bare ikke hvorfor det skal testes på dyr når man kan gøre det uden smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#39   17. jul 2015 awesome: det var vidst din egen formulering af mit svar smiley

• #40   17. jul 2015 Det er jo ikke kun makeup og medicin der er testet på dyr. Det samme er en lang række cremer, shampoos, tilsætningsstoffer til fødevarer osv. Så er man imod dyreforsøg, er der RIGTIG mange ting man skal tjekke op på inden man køber sin ynglingschokolade eller hårshampooen.

• #41   17. jul 2015 AMT - ja, det var sådan jeg formulerede dit svar smiley
    Men nej vi bliver ikke enige omkring dette, så jeg smutter bare nu eftersom jeg har sagt hva jeg mener smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#42   17. jul 2015 awesome: langt ude alligevel smiley

• #43   17. jul 2015 Skal vi måske ikke bare tage den med at vores heste, vores liv og lidenskab bliver brugt i sæbe... Nøj hvor burde vi skamme os for at vaske os med lille blakken. Vi må nok hellere holde op med at bruge sæbe smiley

Mvh TT

• #44   17. jul 2015 Man kan også vælge at købe danske produkter. Det gør jeg. De er ofte nemmere at skaffe end de produkter, der er Leaping Bunny mærket (garanti for at de ikke er testet på dyr). Der er fx Nilens jord og Organiqs og mig bekendt eksporterer ingen af dem udenfor EU, så der kan du vide dig rimelig sikker.

Hvad gælder ting som ansigtscreme, sæbe, shampoo, osv, så kan du købe Nordisk Birk. Det er vegansk og Leaping Bunny mærket. Det kan man få i alle større supermarkeder.

Jeg har selv to utrolig skønne kaniner, og de er fantastiske dyr, så ikke tale om noget dyretestet kommer ind i mit hjem, hvis jeg kan undgå det smiley

Og ja jeg er fanatiker lol, sådan er det smiley

• #46   17. jul 2015 Det er jo ikke noget der skal være en tvang på de indsatte. Men jeg tænker at mange ville takke ja til at få gratis produkter og teste disse.. Ikke meget anderledes end når vi får mails om vi ikke ønsker at være testere for div jakker, tlf Osv... Jeg tænker i hvert fald ikke at det skal fungere som tvang, men et tilbud med diverse fordele smiley

Mvh TT

• #47   17. jul 2015 Jeg er både med og for dyreforsøg.

Jeg holder med dyreforsøg hvis noget helt NYT skal testes og man ønsker at bruge det kun for menneskers behov. F.eks. en ny slags medicin osv.

Jeg er for dyreforsøg når det handler om at forsøger på at lave en ny mascara eller andet som vi allerede har tusind vis af produkter af i den her verdenen.

Men jeg bruger heller ej som sådan makeup mere... (har følsomme øjne) Men hvis The body shop nu kunne tage sig sammen og lave magen til øjenbryns-produkt som jeg bruger nu vil jeg da helt klart skifte til noget dyrevenligt smiley

Btw, GO THE BODY SHOP!

• #48   17. jul 2015 Jeg er begyndt at købe mest makeup, blandt andet fra gosh og wet and wild, som ikke er testet på dyr - men derfor er der altså stadig nogle ting jeg køber som jeg udmærket ved er testet på dyr. Det handler om concealer og foundation - jeg har endnu ikke fundet nogle andre som er god til min hud udover en fra garnier og en fra mercadona (spansk butik). Jeg skal nok finde en fra gosh, men de forhandler ikke rigtig gosh kosmetik hernede, of nærmeste er i malaga.

Jeg er måske lidt dobbeltmoralsk. Jeg synes ikke at kosmetik/parfume er noget der bør gøres på dyr - makeup og at dufte godt har ikke noget med helse, hvor derimod medicin har.

Jeg er så måske endnu mere dobbeltmoralsk at jeg støtter børnearbjde - så jeg handler i primark og h&m helt bevidst om dette. De ville ikke have noget arbejde hvis de ikke lavede tøj for os - og jeg HÅBER da at de en dag får ændret deres fattigdom så meget at de kan arbejde med noget mere sikkert og helt andet.

• #49   17. jul 2015 Brydes mig ikke om dyreforsøg, men det er nu engang noget, der finder sted ... Der er så mange ting, vi gerne vil stoppe, ændre og gøre, men det synes efterhånden så indviklet og forkringlet, at der aldrig sker noget.
    Problemet er, at mennesket vil have, alting skal være etisk korrekt. Hvis vi ikke havde den evne, kunne vi skam sagtens lave tasker ud af menneskehud, men det er ikke etisk korrekt at gå rundt med Tante Ulla over armen.

Jeg kan ikke lide dyreforsøg. Jeg kan ikke lide medicin. Men sagen er den, at uden medicin var jeg her nok ikke endnu, så måske er alt det dårlige altid godt for noget i sidste ende?

• #50   17. jul 2015 Du mangler forresten et mærke der starter med as - husker ikke hvad den hedder - samt forever Living products (skincare and healthcare, og så makeup mærket sonya). smiley

• #51   17. jul 2015 Jeg havde forresten den samme mening som jer der ikke tænker om køb - at det sikkert var svært at finde og så sikkert også DYRT - og garanteret ikke lige så godt som det andet.

Jeg kedede mig bare grusomt en dag, og faldt over alle mærker (og nilens jord er også dyrefrit!!) og tænkte "er gosh virkelig?!" - ja for pokker! Gosh er godt nok ikke ret meget billigere, men tilgængeld lige så godt og nemt at finde i DK! Så faldt jeg over nilens jord - igen ikke det billigste, men en god kvalitet. Så faldt jeg over ashtor(tror jeg det hedder), samt wet and Wild. Wet and Wild er billigt - meget billigt, og det we også derfor jeg kun køber mascara der samt øjenbrynsoptegner. Det er en fin kvalitet, den holder godt til mig og det er OVER alt her i Spanien. Så når tingene er til en overkommelig pris, er i lige så god kvalitet og både støtter dyrene men også garanterer DIG mindre chancer for allergier, og det ofså er i se fleste butikker - er det så ikke fristende at købe det fremfor Chanel?

Måske det også bare er at jeg godt kan mærke min huds forskel på når jeg bruger Chanel og et dyrefrit mærke...

• #52   17. jul 2015 Til folk der ikke kender forever Living - de har vitaminer, piller, juice, mad, diets, mm samt proteinshakes osv til træning, og intet af dette er tester på dyr. Nemlig alt er rigtig store mængder af aloe vera plantesaft.

• #54   18. jul 2015 Julie - hvordan kan du sidde og sige at de der styrer landet er klogere end os her inde?? Ved du måske noget om vores iq og uddannelsesniveau? Og det kræver faktisk ikke den helt store praksis viden at komme på christiansborg da rigtig mange der inde ikke har lavet et ærligt dags arbejde men er kommet der ind direkte fra skolen.. smiley

Mvh TT

• #56   18. jul 2015 Jeg siger hverken at jeg er klogere eller dummere end andre da jeg umuligt kan udtale mig om det uden at have haft en samtale med de gældende personer.. Og stadig kan disse personer være så utroligt meget klogere end mig på nogle punkter da der er flere former for intelligens.. Og dummere.. Så derfor tænker jeg at det er meget snæversynet at sidde bagved en skærm og udtale sig på den måde om brugerne her inde.. Og taler ikke kun om mig selv men ved at der er mange kloge personer her inde smiley

Mvh TT

• #59   18. jul 2015 Jeg har måske tolket denne sætning forkert - som er den del klogere end os her inde.. Det beklager jeg så smiley

Mvh TT

• #61   18. jul 2015 Jeg har bestemt ikke været med til at bestemme vis der sidder på magten og at sige de er klogene end os andre er fjollet, jeg synes sådan en som joakim b olsen tydeligt vidner om at selv den mest ubegavede kan få en plads derinde smiley

mht dyreforsøg så synes jeg det er enormt svært for på den ene side er jeg imod det, men på den anden side så havde jeg heller ikke været i live i dag hvis det ikke havde været for medicin. og forsøg på mennesker synes jeg er direkte grumt..

• #63   18. jul 2015 Nu bliver jeg sikkert total hadet, men jeg har ikke rigtigt noget i mod dyreforsøg. Forsøgsdyr er nogen af de dyr som har det bedste liv, ihvertfald kontra vores landbrugsdyr. Og når et forsøg er færdigt bliver dyrene aflivet på humane vilkår, desuden er der altid tilknyttede dyrlæger til sådanne forsøg og skulle dyret lide så bliver det aflivet med det samme.

Og især i medicinalverden er det vigtigt med dyreforsøg, man kan jo ikke bare lave en pille også påstå at den kurrer kræft - hvis dette ikke er tilfældet. Derfor bruger man dyreforsøg til at udvikle de forskellige former for medicin, når produktet så er godkendt her - så går det videre til "menneske-forsøg" altså man har en gruppe mennesker med en bestemt sygdom, som medicinen jo skulle virke mod som frivilligt har meldt sig til at teste produktet.
    Også er der jo også den kiruiske side af dyreforsøg! Jeg er nu altså glad for at diverse kiurer øver sig på at f.eks lave hjerte operationer på grise, (som jo ligges i narkose og intet mærker og bliver derefter humant aflivet mens den er i narkosen) istedet for at gå fra at lave "operationer" på menneske lig (ja det er sådan de bla øver sig inden de går til grise) også springer direkte over til at opererer på mennesker. Der er jo kæmpe forskel på et lig også en levende person, så at gå fra lig til gris også til menneske syntes jeg er helt fint.
    For igen, de grise har et luksus liv inden de ender på operationsbordet og bliver så mens de er i narkose aflivet. Altså grisen lider på ingen måde.

Nå tilbage til kosmetik, tja jeg har ikke tænkt mig at skifte mærke uanset om det er testet på dyr. Jeg bruger nilens jord, da jeg syntes deres produkter er gode for min hud. Aner ikke om det har været testet på et dyr eller ej, men har som sagt heller ikke noget i mod dyreforsøg. Det er et nødvendigt onde.

• #64   18. jul 2015 Ja jeg bruger make-up der er testet på dyr, faktisk står storset alle mine yndlings mærker på den liste(Bla. Estee Lauder og Yves Saint Laurent)
    Men er positivt overrasket over hvor mange mærker der ikke anvender dyreforsøg, dog kender jeg kun ganske få af de mærker og kun meget få af dem kan købes i Danmark desværre smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#65   18. jul 2015 munk: så du mener at hvis et produkt er testet på dyr kan det give allergi???

• #66   18. jul 2015 Nej - det jeg mener er at kemikalierne er stærkere/eller i større mængder, end i de som er testet på dyr end de som ikke er. Det handler jo blot om hvor sensitiv man er overfor nogle stoffer. smiley kemikalieblandingen er jo altid anderledes.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#67   18. jul 2015 munk: arg mon dog. ofte får man et bedre produkt hvis det er testet på dyr, da man vil regulere det ud fra om der kommer udslag eller ej.

ved da også at Chanel er et bedre produkt end gosh, fordi at kvaliteten er højere, og du derved ikke skal bruge halvt så meget for at opnå samme resultat

• #68   18. jul 2015 Jeg synes at Chanel og gosh er lige gode. Jeg kan ikke tåle Chanel - min hus bliver rød og det klør når jeg har haft det på i nogle få timer.

Når tingene ikke er testet på dyr så er kemikalierne enten også mindre eller langt svagere/samt blanding, netop fordi man ved et dyr ikke kan se hvor stærk blandingen kan være for stadig at være virkede og opnå et længevarigt resultat.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#69   18. jul 2015 munk: det jo ikke sådan det fungere.

bare fordi at ting er testet på dyr er det ikke nødvendigvis et kraftigere produkt, i nogle tilfælde er det faktisk svagere, da de fleste dyrs hud ikke kan tåle samme mængde kemikalier som vores.

og dyre forsøg bruges jo netop for at skabe produkter som kan bruges af mennesker, derfor tager de udgangspunkt i dyrs ph værdier.

• #70   18. jul 2015 Jeg har ikke læst alle indlæg - jeg stoppede ved, "og i DK har forsøgsdyr rigtig gode forhold" (#27) dét vil jeg gerne lige kommentere på - nu er det sådan, at jeg er rotteopdrætter. Rotter går i labbure på spåner, når de er forsøgsdyr. Rotter ELSKER at klatre - det har de ikke mulighed for. De har knap nok mulighed for at lave noget - og spåner er giftige for dem - der opstår nogle stoffer, når de tisser på dem, som langsomt ætser deres luftveje. PS: skulle det ske de går i terrarie eller hamsterbur, er det ikke meget bedre. I førstnævnte er der ALT for dårlig udluftning og sidstnævnte er alt for småt til rotter...

Hvis dét er gode forhold, så er der sgu noget galt....

• #71   19. jul 2015 Milla: Det er sikkert mine udtalelser du hentyder til. Tja, jeg har nu været i en del forsøgsstalde og der havde rotterne alt muligt "legetøj" hvor de kunne klatre. Og ingen af dem stod på spåner, de havde noget specialt bund som var lavet til rotter.
    Og jo jeg mener stadig vores forsøgsdyr har et langt bedre liv end vores konventionelle landbrugsdyr.

• #73   19. jul 2015 Da jeg havde hetterotte tilbage i 93 så brugte jeg spåner.. Ingen sagde at det var giftigt smiley Punky blev tre år og døde af kræft smiley

Mvh TT

• #74   19. jul 2015 TT - det er jeg ked af at høre smiley

Vil dog sige at den rotte jeg havde gik også på spåner og levede i mange år hos mig inden jeg solgte hende, der var dog også rimelig god udluftning og kom ud af sit bur næsten hver dag.

• #75   19. jul 2015 Ja hun var rigtig meget ude af buret.. Normalt lever de to år så hun har jo haft det godt smiley men så trist alligevel at kræften skulle tage hende.. smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Er dit makeup testet på dyr?

Annonce