{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Islandsk hest, erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har altid redet dressur, men er blevet lidt forelsket i de islandske heste. Jeg har fået tilbudt at købe en vallak på 3 år, som jo så skal tilrides næste år. Han kan ikke noget- har aldrig haft grime på, så han er helt nybegynder.

Han er super flot, blodrød med tynd blis og lidt lysere kraftig man/hale. Hans far er Snöggur fra Skovgården, kåret med 8.44.

Prisen for ham er pt 23.000 kr.

Hvad tænker I, er en fair pris for en islandsk om ham?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Islandsk hest, erfaringer?
  • #1   8. sep 2015 Prøv at finde grupper på facebook med islænder smiley de kan sikkert hjælpe

• #2   8. sep 2015 Synes det er dyrt for en pony der intet kan!

• #3   8. sep 2015 Det er jo dig der skal vurdere om han er dét værd smiley Umiddelbart lyder det dyrt for en fuldstændig rå hest. Afhængig af forældre (gang, sind, evt stævneresultater), og om han har vist tölt, og gennerel fremtoning ligger prisen derefter. Som med alle andre heste smiley
    Så er der selvfølgelig temperament... Hvilket ikke er til at vurdere hvis hesten ikke er i hænder smiley

• #4   8. sep 2015 Hm, det kommer an på hvem han er efter, hvordan han ser ud, om han er 4 eller 5 gænger, naturtølter eller ej, hvor høj han er, hvilket sind, hvor gode gangarter smiley

• #5   8. sep 2015 Hvis han har meget gode gangarter, så er prisen nok nogenlunde fair. Men jeg vil dertil sige, at jeg har købte min vallak da han var 6, tilredet, trafiksikker og naturtølter, med gode gangarter, som jeg dog stadig finjusterer til 20.000 kr..
    Markedet er godt for køber pt, så du vil klart kunne finde en billigere hest, som kan mere end den du har fået tilbudt.

• #6   8. sep 2015 Uden at vide noget om det, så tror jeg det er ret dyrt. Altså vi købte min for små 30 og hun var næsten 4 og helt rå. Hun har gode gangarter, en rigtig god stamtavle og så er hun kæmpe høj smiley
    Og hun er 5 gænger (hvilket også tæller ret meget) og har nemt ved tølt.

• #8   9. sep 2015 Han hedder Tvistur fra Thorsvighus. DK2013100662.
    Hans far er som nævnt Snôggur fra Skovgården, kåret med 8.44.
    Hans mor er Hástika fra Tunggaarden.

Tak for alle jeres svar. Selvfølgelig er der mange faktorer der spiller ind, men jeg ved ikke så meget om avl inden for islandske, så håbede I kunne fortælle mig lidt :-).
    Jeg har ikke set hans gang endnu, men han har det bedste sind af hvad jeg har oplevet indtil videre.

• #9   9. sep 2015 Jeg tror nu det er en meget fair pris uden at have super meget forstand på det.

Jeg gav 38.000kr for min hoppe. Hun var 8år, og kunne ikke rigtig galoppere. Hun var mest bare brugt som begynderpony.
    Men hun er hentet hjem fra island som 2 års, udelukkende på hendes papire. Hvilket og er årsagen til prisen.

• #11   14. sep 2015 Tusind tak for svar! smiley

• #12   14. sep 2015 Jeg fik tilbudt en Islænder for 13.000.kr. Den havde været i hænder, haft rytter på og havde en rigtig fin højde, gode gangarter og smuk palomino farvet. Den var fem år. Den havde ingen problemer udover at den var ekstremt følsom så når man red den skulle der intet til før den satte farten op smiley
    Selv Islændere er forholdsvis billige for tiden. Så jeg synes du skal være sikker på at det virkelig er hesten for dig hvis du skal give så meget for den smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Islandsk hest, erfaringer?

Annonce