{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Kontaktlinser... {{forumTopicSubject}}

Jeg fik kontaktlinser her igår, men er simpelthent så nervøs for at tage dem ind og ud. Jeg har meget svært ved at holde mine øjne nok åbne, og kommer meget nemt til at slippe det øverste øjenlåg.

Nogen der har nogen tips eller tricks, der måske kan hjælpe? Og jeg kan ikke gå tilbage til briller, det er alt for dyrt. Så ville jeg skulle ha skiftet glas hver 2 måned smiley

Mvh HH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontaktlinser...
  • #1   15. sep 2015 det tager lige et par dage. der findes ingen tricks udover at få følse med det og det kommer hurtigt

• #2   15. sep 2015 Har ingen vildt gode råd...men husker det fra da jeg startede med linser....seriøst det var et cirkus, det var simplethen håbeløst at kunne stikke fingeren ind mod øjet uden jeg lukkede det.
    Men der er håb foruden, man vænner sig til det smiley .

Jeg har altid brugt det at trække nederste øjelåg ned med langefingeren på venstre hånd og så sætte/tag linsen ind/ud med pegefingeren (venstre hånd). Men ved mange gør det anderledes....men dette har nu fungeret for mig i 20 år efterhånden.

• #4   15. sep 2015 Mange tak! Er bare bange for at jeg ikke får vænnet mig til. Jeg har månedslinser som kun skal tages ud engang om ugen og renses. Dog indtil fredag skal jeg ha den ud hver dag smiley

• #5   15. sep 2015 Jeg havde samme problem til at starte med, men det hjalp mig meget at fokusere på noget andet, end linsen. Jeg stirrede på linsen inde i spejlet, så hele mit fokus blev på, at jeg skulle stikke fingeren ind i mit øje. Hvis jeg i stedet holdt fokus på noget andet; min næse, min trøje eller noget bag mig, kunne jeg meget nemmere holde mit øje åbent til at få linsen i smiley

• #7   15. sep 2015 Har Haft linser i mange år, og i starten er det bare rigtig svært! Det er vigtigt at du finder en metode som fungere bedst for dig! - jeg er idag så trænet at jeg ikke behøver spejl til og tage dem ud og ind, og behøver kun en enkelt hånd...
    Jeg putter mine i ved at se op, og ligger den så under der, imens jeg holder på linsen kigger jeg så ned og bevæger det, så jeg føler den sidder korrekt.
    Når jeg tager dem ud bruger jeg to fingre på samme hånd og klemmer dem bare ud..... Uden at stikke fingrene i øjet

Jeg formåede aldrig at få dem ud, som optikeren bedte mig om. Så udviklede min egen metode, har så sidenhen fundet ud af der er mange som gør det.

Det er lidt alla dette https://m.youtube.com/watch?v=sTUaVfmgl_I

Når du har linser i, kan du røre dine pupiller med fingeren uden det gør ondt. Så et par gange om dagen så træn at kigge lige ud imens du tvinger din finger rundt på linsen (ren self)
    Det er en refleks at lukke øjet, og du skal bare træne din hjerne til at tro det er okay ????

• #8   15. sep 2015 Tak for rådende!

• #10   15. sep 2015 Årrrrrrrh jeg er bare så glad. Jeg er blevet opereret:-D det er så dejligt. nyder det være eneste dag.

• #11   16. sep 2015 Jeg vil også sige træning, træning, træning. Spørg evt din optiker om du må få en prøvepakke, så du kan stå en dag med en 10 stykker og bare tage dem i og ud til du føler det er ok. Og du skal ikke blive forskrækket hvis du på 3-4 dagen slet ikke kan holde ud at have dem i. Det er helt normalt. Bare lad dem sidde så længe du orker, dryp evt med lidt saltvand, og så ellers bare tag dem ud. Det er nemmere dagen efter igen. En god ide er forresten at have et ekstra sæt, samt saltvand på dig hele tiden. Hvis du så skulle være uheldig at tabe en, eller få skidt ind bag linsen, så kan du lige skylle/skifte.

• #13   16. sep 2015 Det er intet problem hvis jeg har dem for "længe" i. De skal kun ud og renses 1 gang om ugen, men først efter weekenden, for jeg skal jo lige lære det!

Men igen tak alle sammen!

• #14   16. sep 2015 Marie Louise, det håber jeg også jeg kan når jeg bliver gammel nok! Min styrke er nede på 3,50 og 3,25 og så 75 i øjenbygnings fejl. Og det er sket på halvandet år smiley

• #15   17. sep 2015 En dyb indånding og tag fat i øjet mens du ånder ud. Hav linsen på fingeren og mens du fører den hen til øjet tager du endnu en dyb indånding og spærrer dit øje op. Når du når hen til øjet puster du langsomt ud, stadig mens du spærrer øjet op
    Det hjalp ihvertfald for mig de første mange gange jeg skulle have linser i.. Nu kan jeg bare tage lisen og sætte i uden at tænke over det smiley

• #16   17. sep 2015 Tak for alle rådene! Jeg har fået den ene i på 5-10 min her idag smiley

• #17   17. sep 2015 Det tager tid i starten smiley men du vil klare det ret hurtigt efterhånden smiley bare ikke stress omkring det, bare sørg for at have god tid til at sætte de i smiley

Mvh TT

• #18   18. sep 2015 Nu synes jeg det er begyndt at gå hurtigere! Specielt at tage den ud smiley og jeg ved jo egentlig også at det kommer, men jeg er bare så sk*de utålmodig smiley

Kommentér på:
Kontaktlinser...

Annonce