{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
562 visninger | Oprettet:

foredrag om ældre? {{forumTopicSubject}}

Jeg går på grundforløb til sosu hjælper, men jeg keder mig, faktisk noget så grusomt, jeg føler jeg mangler viden og at jeg bare må gå noget mere i dybden.

Jeg har derfor nogle gange forsøgt at google mig til foredrag om ældre sådan i det hele taget, sygdomme ovs.
Jeg har fundet et foredrag om demensudvikling på alzheimer foreningens hjemmeside, men jeg ville elske at finde en oversigt af foredrag af en eller anden art, og om andre lidelser, hjerneskader, blodpropper, den gode kontakt til borgeren og hvad man nu ellers kan få brug for i fremtiden. Men det er bare ikke lykkedes mig.

Er der nogle der har kendskaber til en kalender, eller foredrag, på hele sjælland og evt. fyn. Jeg har dog en makspris på 500 kr. pr. foredrag. smiley

Det ville virkelig være fantastisk smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  foredrag om ældre?
  • #1   26. sep 2015 Prøv at se på univeristets hjemmeside og FOF, de tilbyder ofte mange forskellige slags foredrag og kurser.

• #2   26. sep 2015 Kan det være der er en ældreforening som udgiver blade? Jeg har i hvert fald lige modtaget et blad fra dansk psykolog forening, og bagerst i det var der en masse opslag om relevante foredrag og kurser smiley

• #3   26. sep 2015
    Seniorhuset i Odense afholder ind imellem foredrag :o)
    http://www.seniorhusodense.dk/

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #4   27. sep 2015 Måske ville det være super med noget trænings relateret?

det ville ihvertfald gavne de ældre, hvis de trænede, det vil øge deres livskvalitet markant smiley

• #7   27. sep 2015
    AMT - Men mange ældre er på ingen måde interesseret i at træne ;o). Ligesom det er meget fint at mange folk mener at ældre skal have mere end et bad om ugen osv. - men de glemmer bare, at mange ældre ikke vil i bad og hader det som pesten.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#8   27. sep 2015 krikken: jeg ved det, men de ældre som faktisk gerne vil - især når de finder ud af hvor meget det kan løse, de har ikke mulighederne, eller også så ved pleje personalet nul og niks, sø de få øvelser de kunne lave et par gange om dagen bliver til Ingen øvelser..

det er trist, at det ikke er en del at f.eks dagligdagen på alle plejehjem, det kunne få mange ældre til at smide mange piller.

• #10   27. sep 2015
    Nu er jeg SOSU hjælper og ansat som dette - og jeg vil mene, at de der har brug for træning får det. Både hvis de selv ytre ønske om det, eller at det er noget de har brug for grundet en tendens til falde, brækket lårben e.l eller at man ser en rehabiliterings mulighed i det.

Men mange ældre ( og yngre for den sags skyld ), nægter faktisk genoptræning og gider ikke gøre noget ved det - selvom de er orienteret om konsekvenserne.

• #11   28. sep 2015 Mange tak for div. forslag, jeg vil klart kigge dem igennem! smiley

Chalotte, ja det kan jeg love dig for jeg skal, og gerne mere endnu, men lad os nu se om jeg gider til den tid smiley

• #12   28. sep 2015 AMT, ang. træning, så må jeg melde mig til Chalotte og krikkens svar, jeg arbejder også på et plejehjem, dem som har brug for træning og som er kotiveret for dette får den træning de har brug for.

Der ud over har vi faktisk voldsomt meget i skolen om lige netop rehabilitering, dermed ikke sagt at man ikke kan bruge et foredrag, for det vil jeg helt sikkert kunne smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#13   28. sep 2015 tine: men i hat ikke nok til at kunne rådgive og vejlede - og det ville være en enormt stor ting at plejen også kunne hjælpe, så de ældre, som laver øvelser på ejendommen hånd kan spørge til råds, og få ordentlig vejledning smiley

når man har med ældre at gøre - især hvis de har skavanker, så er ens viden og forståelse på området så vigtigt og alt afgørende, at det ikke er nok med bare en smule undervisning, men der imod noget hen ad fysioterapeut viden, minus nogle punkter selvfølgelig smiley

• #14   29. sep 2015
    Nej, det har vi andre fagfolk til, som bliver tilkaldt hvis behovet er der. Jeg skal ikke lave en fys eller ergos arbejde, det er ikke det jeg er uddannet til og en fys er ikke uddannet til at indgå i plejen :o)

Kommentér på:
foredrag om ældre?

Annonce