{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.394 visninger | Oprettet:

At være kvinde uden hår {{forumTopicSubject}}

Hej tøser.
Jeg har brug for lidt input og måske jeg er heldig at her også sidder nogen med erfaringer.
Jeg har siden mine sene teenageår lidt af hårtab. Stille og roligt kontinuerligt hårtab, der har resulteret i at jeg den dag idag har en mildest talt sørgelig hårpragt. Min hovedbund ses tydeligt på issen og diverse frisurer osv hjælper ikke længere.
Mange behandlinger er forsøgt og læger konsulteret, ingen effekt smiley
Jeg har nu gennem længere tid overvejer at barbere det af. Jeg kan sagtens få tilskud til paryk, men lets face it, de er ubehagelige, varme, upraktiske under en ridehjelm, i svømmehal osv. Man kunne jo overveje kun at bruge den ved særlige lejligheder, hvad hvad dælen skulle det gøre af forskel?!
Jeg kan sagtens vælge at skrue op for bling, smykke og makeup og udtrykke min kvindelighed der igennem, men samtidig kan jeg ikke lade være med at være lidt betænkelig over de signaler en skaldet kvinde sender.
Jeg har ikke problemer med at stikke ud fra mængden, men jeg er mor til to og jeg vil synes det er virkelig ærgeligt at mine børn vokser op og hører andre folk mene at jeg er alvorligt syg, har ekstreme holdninger, er rebelsk og hvad ved jeg.
Så tøser herinde. Kom med holdninger, erfaringer og tanker.
Vh hende med den sølle hårtot

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At være kvinde uden hår
  • #1   16. okt 2015 jeg hørte engang om en pige, der også mistede håret, og lige meget hvor meget lægerne forsøgte på at hjælpe og behandle skete der ikke noget.. hun begyndte så og bære en paryk, og langsomt begyndte hendes eget hår så at komme igen... så måske et paryk af ægte hår værd at prøve..

kan desværre ikke sige hvordan det er at være kvinde uden hår, men kan kun sige gør du det, så er du sej smiley smiley smiley smiley

• #2   16. okt 2015 Af med skidtet, jeg ville kigge, men kun fordi jeg synes det er pisse fedt og ikke selv har balls nok til at gøre det - tror ikke du skal være bekymret for dine børn, så længe de ved du ikke er syg vokser de bare op med en pisse sej mor der gør noget ved sine problemer!

• #3   16. okt 2015 Åh det er svært!
    Hvor slemt er det?
    Lægger andre mærke til det, eller er det dig der tænker mest over at der ik er meget på toppen?

Umiddelbart ville jeg begynde at gå med en kasket eller anden hovedbeklædning
    Jeg ville ik turde blive skaldet, men hvis du er tryg ved det, ville jeg ik betænke det.
    Skaldede kvinder kan være smukke.

En mulighed ku også være en korthårsfrisure måske?

Men skid på hvad andre tænker
    Du skal gøre lige præcis det du har det bedst med selv

Ofte er vi mere bekymrede for hvad omgivelserne tænker, end at følge vores hjerter

• #4   16. okt 2015 Det er klart omgivelserne der bekymrer mig.
    Det er kort allerede, langt måtte jeg droppe for flere år siden.
    Og nej, det er ikke fordi jeg bare synes det. Jeg er flere gange blevet spurgt hvorfor jeg ikke har så meget hår og jeg er ikke flov ved at svare, men det piner mig at det ser ud som det gør.

• #5   16. okt 2015 Her er mit livs første og mest oprigtige selfie smiley

profilbillede
  • #6   16. okt 2015 hmmm.... Nu har jeg ikke erfaringer med hverken kort hår, eller extensions, men tænker om ikke extensions han sættes fast i det du nu har, så du har mere at dække de tyndere områder med?

Derudover tænker jeg, selvom det nok ikke er helt billigt, at der må være nogle stylister der kan råde dig?

Jeg tænker stort set aldrig over hvordan folk ser ud, skaldet, mærkelige hårfarver, frisurer osv og dømmer ikke på det, men forstår godt dit dilemma i forhold til dine børn, da jeg selv har to små. Dine børn vil jo vide at du ikke er syg, men klassekammerater kan jo godt finde på at sætte spørgsmålstegn ved det, alt efter dine børns alder.

• #7   16. okt 2015 Nu skrev jeg mens du lagde billede op... men jeg synes altså ikke at det der er slemt på nogen måde... Men hvis det kun går en vej, så kan jeg godt forstå din bekymring, men pt ville jeg ikke have klippet det af

• #8   16. okt 2015 Extensions dur ikke. Brudstyrken i mit hår er meget lav, så det vil ikke kunne holde. Oveni vil det kunne ses hvor de sættes på.
    Dingle, tak for at du mener det ikke er galt. Men jeg synes at det er galt nok og hårtabet fortsætter og bliver kun værre.
    Det er enerverende at se sit hår forlade en på den måde.

• #9   16. okt 2015 Jeg forestillede mig det ogsåværre end på dit billede.
    Og det må du ikke læse som at jeg taler dine følelser omkring dit udseende ned smiley

Ja hvorfor ik undersøge muligheden for extensions?
    Kender intet til dem, men prøv at snak m en dygtig frisør?

Og ellers kan lysere hår måske skjule det lidt?

• #10   16. okt 2015 Ærgerligt extensions ik dur

Hva m smarte hatte? Er du til den slags?

• #11   16. okt 2015 Nu skriver du godt nok at der har været læge ind over og flere behandlinger forsøgt, men jeg fandt nu alligevel denne artikel fra maj i år, som jeg vil linke... måske der er noget nyt for dig i den?

Men som Marie Louise skriver så ville jeg forsøge mig med en super dygtig frisør, og sørge for at forklare problemet med brudstyrken osv

artiklen: http://videnskab.dk/krop-sundhed/kvindeligt-hartab-hvad-du-skal-og-bor-gore

• #12   16. okt 2015 Og her er en brevkasse, som måske kan henvise dig til nogle der er super dygtige på netop dette punkt?

• #13   16. okt 2015 Tak for artiklen. Jeg har været igennnem samtlige af de typer behandlinger der beskrives.
    Special shampoo, naturmedicin, androgener (spiron-tabletter), regaine i flere styrker og af flere omgange, røntgen-stråler, ekstra mineraler og vitaminer. Har været på Odense hospital og få taget prøver osv. Været hos heilpraktiker og indtaget urter der skulle nedsætte testosteronfølsomheden i cellerne.
    Jeg har virkelig været langt omkring

• #14   16. okt 2015 Hold da op, ja det kan jeg høre. Det må have været hårdt.
    Hvis du klipper det hele af, og du fortryder, så vokser det jo trods alt ud igen smiley Men personligt, så synes jeg ikke at det ser skidt ud, som det er nu, og jeg ville have beholdt det smiley

• #15   16. okt 2015 Min tanke er også at det vil være retur på ca 3 måneder. Så et eller andet sted, så pyt.
    I får lige et billede forfra at vurdere

profilbillede
  • #16   16. okt 2015 Omg nu er jeg også skeløjet på det ene øje smiley

• #17   16. okt 2015 Jeg vil bare lige indskyde, at det ikke er ubehageligt at gå med paryk. Jeg går med en til hverdag, og det er jeg ikke generet af. Den er hverken varm eller klør, og jeg kan have den under min ridehjelm. Det er helt sikkert en mulighed, hvis du får en i god kvalitet, der er lavet efter dit hoved smiley

• #18   16. okt 2015 Tak Louise. Det var noget helt andet end hvad jeg ellers har hørt.
    Selvfølgelig skal den laves ordentligt hvis det er.
    Må jeg spørge om du ikke føler dig usikker på om den bliver hængende? Kan du færdes uden? Og er den en del af dig eller bare som en slags tilbehør der er en nødvendig del af din hverdag og påklædning?
    Sidder en paryk ordentlig selvom man måske har en anelse hår?
    Håber det er ok at jeg spørger. Men dit svar gav lige anledning til en bunke spørgsmål

• #19   16. okt 2015 Du spørger bare alt det du vil!
    Jeg går egentlig bare med paryk, fordi jeg farver hår som vinden blæser, og gerne i vilde farver. Det slider en del på håret, og så er det simpelthen nemmere med paryk smiley Jeg har derfor også dage, hvor jeg bare går med mit almindelige kedelige brune hår.
    De første par gange, der var jeg lidt usikker på om den nu blev siddende. Det gjorde den uden problemer! Jeg har den på til lidt af det hele, alt fra byture til familie fødselsdage, og den har aldrig været ved at falde af. Den jeg har, er bare en billig paryk til 1200 kr, så den er ikke special lavet til mig eller noget. Så får du lavet en specielt til dig, så er jeg 100% sikker på, at den sidder som limet til dit hoved smiley
    Jeg har hår til under skulderne og det er ret tykt, men parykken sidder som sagt rigtig godt alligevel.

Jeg er selvfølgelig ikke i samme situation som dig, siden jeg har et almindelig/tyk naturligt hår, jeg tænkte jeg bare ville give mit syn med på parykker, så du måske kunne genoverveje det som en mulighed. Jeg er ihvertfald utrolig glad for min, og oplever ingen problemer med den. Den klør lidt, hvis jeg får sat den på for hurtigt/forkert, men tager jeg mig 5 min ekstra, så mærker jeg ikke, at jeg har den på smiley

• #20   16. okt 2015 Jeg sad lige og tænkte - nogle mænd der har en vigende hårgrænse får flyttet hår (vist nok fra nakken) og op foran. Har du undersøgt om det er en mulighed?

Held og lykke med det hele smiley

• #21   16. okt 2015 Det er en mulighed at flytte hårceller fra nakken og løsningen burde være holdbar, da de hårceller der er på toppen af hovedet er mere følsomme for testosteron end dem i nakken. Ergo burde hårcellerne fra nakken ikke blive nedbrudt på samme måde.
    Men det er en hammer dyr operation og ikke et indgreb det laves ret tit herhjemme. Så det er svært at finde erfarne læger.
    Tak for svar Louise. Det giver mig faktisk mod på at overveje noget fake garn smiley
    Jeg tror nu ikke at jeg vil ride med den. Når jeg tænker på hvor varmt jeg har det når jeg rider, er jeg bange for at den ret hurtigt bliver lidt ulækker

• #22   16. okt 2015 Du kan lige få et billede af mig med og uden paryk, så du også har en idé om hvor meget hår jeg selv har smiley

Min paryk er som sagt ikke special lavet til mig, og derfor er hårgrænsen heller ikke helt optimal til lige mit hoved - det er bandanaen til for at dække. Beslutter du dig for en paryk, så vil parykken jo blive lavet efter din hårgrænse og se helt naturlig ud, i stedet for på de billige, hvor den er meget lige smiley

Men til trods for at det er en billig paryk, så sidder den helt fast, når den er sat ordentlig. Den irriterer ikke og jeg mærker ikke jeg har den på. Så jeg kan kun forestille mig, at en special lavet paryk må være rigtig lækker at have på smiley

profilbillede
  • #23   16. okt 2015 Shit den er vild. Er den ikke tung? Og hvad gør du med dit eget hår indenunder?

• #24   16. okt 2015 Den er lidt vild. Der skulle ske noget nyt smiley
    Den er lidt tung, men det er jo også meget hår. Den er 65 cm lang, og der er en del hår på, den er i hvert fald meget tyk. Men det vendte jeg mig hurtigt til. Jeg får ikke ondt i hoved / nakke eller noget smiley
    Jeg har mit hår under sådan en strømpe ligende ting, så det ligger helt fladt på hovedet. Det tager lige et par gange at finde ud af, men det kommer hurtigt smiley

• #25   17. okt 2015 Har fundet en parykbiks i Sønderborg Ikke langt fra mit arbejde.
    Jeg må arbejde lidt videre mentalt.....og vende det med manden, igen. Det er vist ikke kun mig det er grænseoverskridende for

• #26   17. okt 2015 Jeg kan i hvert fald kun sige, at jeg ikke har oplevet problemer med min, og at jeg helt sikkert vil anbefale det som en mulighed smiley

• #27   17. okt 2015 Nu har jeg selv hår for 2, det blir dog både klippet kort og tyndet ud, ca 40%
    Så jeg ville godt ku sætte mig ind i, hvor øff det ville være, at det lige så stille faldt af.
    Dog har jeg set det værre, en pige i mit område, er stort set bar (dun) på toppen og resten er sån fehår agtigt.
    Har ondt af hende, hver gang jeg ser hende.

Men hvis jeg var dig, ku jeg godt finde på at rydde det hele, både for at prøve det og måske i forsøg på, at der ku komme noget mere.
    Og blev det skaldede hoved for øff, måtte jeg finde en paryk.

• #30   17. okt 2015 Jeg havde en tidligere klassekammerat der efter 2 år jeg flyttede fra skolen valgte at stå frem til alle på facebook (og venner som ikke var på), at hun havde en vis sygdom, der gjorde at hun tabte håret pletvis. Hun var ikke syg eller noget - det var rettere bare håret som faktisk ikke ville blive der på. Hun valgte at blive helt skaldet i en alder af 14 eller 15 år, og jeg ved at hun siden da har valgt at køre det skaldet. Hun havde parykker på det første 1½ års tid med forskellige frisurer, men af hvad jeg kan se i dag, bruger hun dem kun nu til special occasions, såsom bryllup.

Jeg tror det bare er nemmere at stå frem til alle, hvad "sygdommen" egentlig er. De fleste vil jo tro kræft, og de færreste kender til at det faktisk bare er hårsækkene som ikke er stærke nok, og at det faktisk bare er det.

• #31   17. okt 2015 Jeg snakkede med en dame i et fly i sommers på vej til Canada, som vidst nok var jøde. I hendes kredse var det ikke velanset at vise sit hår til offentligheden(ligesom muslimer), men i stedet for at bruge et tørklæde, så blev der brugt paryk.
    Ærlig talt, så troede jeg ikke på det, for det så så ægte og flot ud (sorry, dårlig fordom mod parykker..). Men hun viste, at det bare var paryk. Meget fascinerende!

Hun forklarede det var så dejlig nemt med parykker, for så havde hun ikke "en dårlig hårdag". Håret sad altid dejlig pænt, den sad godt (den var speciallavet til hende) og hun følte ingen gener ved det.

Hvis du gerne vil slippe for alle spørgsmålene, så synes jeg du skal prøve en paryk. Du behøver ikke hoppe på en fancy-smart-jeg-ligner-en-fra-hollywood, men bare en, så du ligner mere det du ønsker. Jeg er sikker på du vil blive glad for det smiley

• #32   17. okt 2015 Hvis det var mig ville jeg barbere det af og købe en paryk til særlige lejligheder. Jeg er selv mor til to børn. De har oplævet at der har været forældre der har blevet skaldet og syge af kræft. Disse var ikke grimme alligevel selv om de ikke havde hår. Og nogle er rigtig smukke uden hår smiley Men det er selvfølgelig vigtigt at du selv er komfortabel. smiley Tag en snak med dine børn og forklar dem om dine følelser omkring dit hår/ikke hår. De vil forstå mere end du tror smiley Lykke til med hvad du end bestemmer dig for smiley

Mvh TT

• #33   17. okt 2015 Tak TT. Jeg tror egentlig mine børn vil være ret ligeglade med hvordan jeg ser ud, men de fortjener selvfølgelig en forklaring på hvorfor jeg vælger et udseende der, for en kvinde, er så anderledes.
    Jeg tænker pt at jeg nok er ude i huer, cap, hat til hverdag og paryk til pænt.
    Hmm havde sg aldrig forestillet mig at mit hår skulle være en accessorie smiley

• #34   17. okt 2015 Nej det er desværre meget vi tager forgivet indtil vi ikke har det mere smiley

Mvh TT

• #35   17. okt 2015 Flot emne at turde stå frem med Tine. Jeg har selv enormt tykt hår, som jeg for det meste er enormt glad for.

Jeg har stor forståelse for dit dilemma, jeg er selv ikke den der skiller mig mest ud, og er ofte betænkelige over hvad andre mener om mig, men spring ud i det og tag chancer.... Jeg håber du finder ud af noget du bliver glad for smiley

• #36   17. okt 2015 Jeg er lige kommet hjem fra en ferie i Irland, hvor jeg her så en kvinde, der var helt skaldet. Og for pokker, hvor så hun godt ud! Selvom hun hverken havde særlig meget makeup på, eller noget specielt tøj på, så hun ekstremt feminin ud. Så bare rolig - hår er simpelthen ikke alt. Du kan sagtens se kvindelig ud uden hår! smiley

• #37   17. okt 2015 Ja det kan man. Men jeg er ikke ret feminin af natur eller statur og jeg vil være fælt ked af at ende i betonlebbelooket (undskyld smiley )
    Jeg har heldigvis lige tabt ca 7 kg, så nu kan man se mine kindben igen smiley

• #38   17. okt 2015 Tænker selv ikke over hvordan folk ser ud og til tider heller ikke hvordan jeg selv ser ud smiley jeg synes det vil være super sejt hvis du barberede det af og hvem ved? Måske kommer der mere hår ud når det begynder at vokse igen smiley ellers som det bliver forslået er en hat/kasket måske en mulighed eller paryk af ægte hår?

• #39   18. okt 2015 Synes skaldede kvinder er så smukke!
    Mit bud vil også være at du skal bruge paryk. Du behøver jo ikke barbere dit hår af hvis du ikke har mod på det, for du kan sagtens gemme det under en paryk smiley

• #40   21. okt 2015 Jeg har ikke selv erfaringer jeg kan dele ud af, men, jeg ville give paryk et forsøg!
    Min farmor mistede hendes hår efter kemo og hun gik med paryk. Jeg havde INGEN anelse om, at hun gik med paryk..
    Jeg tror faktisk først, at det var flere år efter hendes død, da jeg fandt hendes paryk i min onkels kælder rum (jeg har vel været omkring 15, og hun døde da jeg var omkring 8-9 år), at jeg fandt ud af det.
    Den var simpelthen så fint lavet, og selv efter at have lagt i et kælder rum alle de år, var den stadig rigtig fin. smiley
    Og eftersom hun kunne tonse rundt med mine fætre og jeg, uden at tabe paryken, ja så må den jo have siddet meget godt fast. smiley

Så jeg tror helt sikkert, at jeg havde givet det chancen! smiley

• #41   23. okt 2015 Oh my....så er der bestilt tid hos en hår/parykbiks på mandag.
    Jeg har ikke endeligt besluttet mig for hvad jeg vil, men jeg har behov for at undersøge, røre og blive klogere på hvordan og hvorledes.
    Det her er sidste skridt på vejen ad en årelang rejse med fejlslagne behandlinger.
    Så selvom udfaldet endnu er uvist giver det mig en form for ro.
    Min kære mand er en urokkelig klippe der tager det hele oppefra og ned. Ordene fra ham var: jeg elsker dig uanset hvad, det vigtigste for mig er at du har det godt smiley
    Måske jeg en dag får mod til at vise mit skaldede hoved herinde smiley
    Tusinde tak for jeres kommentarer. De har klart været et skub i den retning jeg nu vælger.

• #42   26. okt 2015 Sikke dog en oplevelse idag smiley
    Endte med at sidde og savle over en paryk med smukt brunt halvlangt hår. Følelsen af at have pænt og ordentligt hår på hovedet igen var fantastisk.
    Hvor jeg dog inderligt håber at få den bevilliget.
    Den skal naturligvis tilpasses og klippes til inden jeg får den

profilbillede
  • #43   27. okt 2015 Wow
    Den klær dig virkeligt godt!

• #44   27. okt 2015 Den tager da også bare lige 10 år fra din alder - hold da op en forandring!

• #45   27. okt 2015 Tusinde tak.
    Jeg fik et helt chok da jeg tog den af. Det slog mig: er det sådan folk der ser mig første gang opfatter mig smiley smiley
    Jeg fik allerede første tilkendegivelse pr mail idag at de er igang med at behandle min sag.
    Desuden er det total bonus at min mand synes den klæder mig godt smiley

• #46   27. okt 2015 Den ser knald godt ud på dig ! Krydser fingre alt hvad jeg kan !

• #47   16. nov 2015 Tak for jeres indspark, I drømmer ikke om hvor glad jeg pt er smiley
    I skal have en opdatering.

profilbillede
  • #48   16. nov 2015 Wow smiley hvor ser du godt ud.. Tænker manden er i fyr og flamme smiley

Mvh TT

• #49   16. nov 2015 Tusinde tak og du har helt ret, min mand elsker det smiley

• #50   16. nov 2015 Hvor ser det bare kanon godt ud! smiley

• #51   16. nov 2015 hvor ser det bare skide godt ud til dig smiley

• #52   16. nov 2015 *pift pift*

• #53   16. nov 2015 Hvor er I skønne smiley smiley

• #54   16. nov 2015 Hvor ser det knald godt ud smiley Og ikke mindst, fedt at du føler dig så glad for det smiley :D smiley

• #55   16. nov 2015 Piiiiiiiiiift

Kommentér på:
At være kvinde uden hår

Annonce